Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I w dodatku kiedy, skoro w zasadzie cały czas należałoby poświęcić na lekturę?
Przegląd książek kupionych i sprezentowanych w 2019. Tylko papier, bez ebooków i audiobooków. Jak zawalać półki to na całego. Styczeń: Ale musicale!: Złote stulecie - prezent urodzinowy Luty: Wojna starego człowieka - wygrzebane ze stosu przecenionych książek Historia brzydoty - na walentynki Listy z Hadesu; Punktown - wygrzebane z przeceny Marzec: Miasto kości - antykwariat - wymiana Listonosz dzwoni zawsze dwa razy; Podwójne odsz...
Koniecznie, świetny jest!
Normalnie „jak żyć, panie, jak żyć?!”:P
Kusiciel niedobry Ty. Dorzucam do schowka, cóż robić...
Twórczości Dowłatowa nie znam zupełnie, dopiero zamierzam – dzięki Germanowi młodszemu. Jego film pokazuje kilka dni z życia młodego, źle widzianego przez władzę pisarza, skołowanego w wirze problemów – życiowych, twórczych, rodzinnych, u progu istotnych decyzji. W Leningradzie lat 70. ubiegłego wieku, w środowisku intelektualistów, artystów, pisarzy i poetów (wśród nich Brodski). Samo miasto pokazane tak, że zdjęcia jakby je odrealniają i metafo...
Dziękuję za podpowiedź :) Lebiediew będzie następny w kolejce.
Nie czytałam Rybakowa. Zajmę się nim w następnej kolejności. Dziękuję za podpowiedź :)
Kolejny świetny trop. A do tego - ciekawe wydawnictwo.
Skoro już o współczesnej prozie rosyjskiej i audycjach w Dwójce. Po wysłuchaniu literackiego podsumowania roku 2018 https://www.polskieradio.pl/8/2827/Artykul/2240903,Najlepsze-i-najgorsze-ksiazki-polskie-i-zagraniczne-2018-roku bardzo intrygująco wygląda chwalona tam Granica zapomnienia
Czytałaś może Rybakowa? Jeśli tak - jak się mają do siebie ich powieści (Aksionow - Rybakow)? Pytam, choć sama Rybakowa do dziś nie przeczytałam. Ale mam ułożone w głowie, co to jest. Spiro zaczęłam wczoraj wieczorem. Podoba mi się. To mój drugi Spiro, pierwszym (Iksowie) zachwyciłam się.
No proszę. I Dowłatow zawitał na Biblionetkę. Zdradzisz coś o filmie? Do kogo byś go porównała (z pisarzy)? Bardziej Sołżenicyn, czy bardziej Brodski?
Z tego,co pamiętam, "Boczne drogi" i "Studnie przodków" były ostatnimi książkami Chmielewskiej, które jeszcze trzymały poziom, choć w porównaniu z jej wcześniejszą twórczością wypadały nieco słabo. Myślę, że kiedyś jeszcze do nich wrócę. I może też do tych cykli dla dzieci i młodzieży - z Janeczką i Pawełkiem oraz Tereską i Okrętką. Natomiast do reszty raczej już nie.
Dzięki Sowo za podpowiedź. Już pana Dowłatowa namierzyłam w bibliotece :)
A ja wczoraj skończyłem powtórkowo "Studnie przodków" i pomimo obiecującego początku ocena pozostała bez zmian (3). Miałem cały czas poczucie, jakby Chmielewska nie bardzo panowała nad tą historią - przynajmniej w drugiej połowie. Za dużo postaci, dialogi miały mało treści (bohaterowie głównie się przekrzykiwali). Humor bardziej mnie irytował niż śmieszył.
STYCZEŃ 1. Sendlerowa: W ukryciu (5) - bardzo rzetelna i ciekawa biografia zmagająca się z rozbuchanym mitem i pełną sprzeczności osobą jej bohaterki. Jeden rzucający się w oczy lapsus - w pewnym miejscu zamiast tysięcy pojawiają się miliony. Zarazem przygnebiający obraz postawy Polaków wobec Żydów w czasie wojny, a i później też, którego nie mogą odkupić bohaterskie postawy jednostek ratujących Żydów. 2. Komplikacje: Zapiski chirurga o niedosk...
"O wkładzie kinematografii w rozwój czytelnictwa"... – też się przymierzam do Dowłatowa. Nb. film "Dowłatow" bardzo interesujący i z polskim udziałem (zwłaszcza zdjęcia!), polecam.
Spiro i Aksionow to świetne, moim zdaniem, lektury. Poza wartością literacką wartość poznawcza nie do przecenienia. Takie książki lubię najbardziej. Historia nie w podręczniku, więc nie suchy przekaz. Autora, którego wymieniasz, niestety nie znam, ale chętnie poznam. Lubię rosyjską literaturę, a to chyba Rosjanin, jak sądzę z nazwiska. Zaraz zacznę poszukiwania pana Dowłatowa :)
Spiro od dość dawna już leży koło łóżka. I nie może się doczekać swojej kolejki. Zmobilizowałaś mnie. A o Aksionowie nie miałam pojęcia. Dziękuję za trop. To musi być dobre. I 3 tomy. Dobra, długa saga... Już chyba tylko Rosjanie piszą takie rzeczy. Znasz może Dowłatowa? To dla mnie także zupełnie nowe nazwisko, dziś usłyszałam o nim w Dwójce (jakiś film o nim powstał). Zaintrygował mnie.
Ta czytatka jest kontynuacją konkursowej dokumentacji prowadzonej do końca 2018 przez asię_ , a wcześniej do 2012 roku przez paren w czytatkach: Konkursy, konkursiki... i wszystko to, co koniecznie trzeba ocalić od zapomnienia - POCZĄTKI Konkursy, konkursiki... i wszystko to, co koniecznie trzeba ocalić od zapomnienia Konkursy, konkursiki... i wszystko to, co koniecznie trzeba ocalić od zapomnienia - część 2 Oto BiblioNET...
Ok, choć raczej Donosa byś nie żałowała :)
Ale ja chyba w ogóle nie chcę realizmu magicznego. Zupełnie mnie nie ciągnie. Fazę fascynacji mam już za sobą, wciąż wielbię 100 lat - i to mi wystarczy. Tak samo jak nie czytam właściwie iberoamerykańskiej, czasami, jak coś wpadnie, itp. Pozycję 3 przeczytałam bo jest z serii z Żurawiem. Nie wiedziałam, że ma być magicznie-realna. To raczej minus niż plus.
W nawiązaniu do 3. - realizm magiczny na wysokim poziomie literackim znajdziesz tutaj, w jednej z najważniejszych powieści literatury chilijskiej: Plugawy ptak nocy
STYCZEŃ 1. Wyjście awaryjne: O zmianie wyobraźni politycznej, ocena: 5 Esej polityczny. Bardzo współczesny i aktualny. O tym co tu i teraz - dlaczego tutaj jesteśmy. I czy jest jakaś nadzieja. Trzeba czytać takie rzeczy, układają w głowie, pokazują pewne rzeczy, które umknęły. Polecam każdemu myślącemu, który nie zgadza się na obecnie dokonany w Polsce podział i zastanawia się, czy możliwe jest coś innego niż obecny dwu-podział. Podział, który ...
A wersję przed zmianą kalendarza na gregoriański też sprawdziłeś? (Sam nie sprawdzałem, tylko mi się w tym momencie nasunęło).
Książki przeczytane: 39 (13 więcej niż w zeszłym roku, osobisty rekord) w tym: książki papierowe: 14 e-książki: 25 ilość przeczytanych stron według goodreads: 15.752 średnia ocen: 4,0 (gorzej niż w zeszłym roku) 12 polskich autorów 27 obcych autorów Najlepsze: Podróżniczka - Gabaldon Diana 5 Żmijowisko -Chmielarz Wojciech 5 Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą - Ros...
Nie czytałem. Powiedziałem sobie, że najpierw warto by przeczytać raz jeszcze "Ślepowidzenie", a że nie mam na nie specjalnej chęci, a i czasu na czytanie wybitnie mało, to leży i czeka na lepsze czasy. Raczej najpierw sięgnę po opowiadania - "Odtrutkę na optymizm". Lub "Poklatkową rewolucję", bo krótka.
Tak, czytałam. Film podobał mi się bardziej niż książka- a to rzadkość. W wersji książkowej też było niczego sobie, ale ja jestem nieobiektywna, bo czuje lekki sentyment do kaukaskich klimatów :)
Styczeń to dobry miesiąc do podsumowań. Podsumowując lektury ostatniego kwartału 2018 roku, muszę powiedzieć, które z nich polecam szczególnie, które można przeczytać, a które niekoniecznie. To, czy ktokolwiek skorzysta z moich sugestii, oczywiście zależy od gustu literackiego czytającego. Dwie kolejne części Sagi moskiewskiej Wasilija Aksionowa tj. "Wojna i więzienie" oraz "Więzienie i pokój" polecam szczególnie. Obecnie, kiedy nie ma czasu n...
A nie skusiłeś się na Echopraksja? (W ocenach nie widzę) Ja jestem świeżo po lekturze i nie nazwę tego rozczarowaniem, ale jakoś mnie ta pozycja wymęczyła. Fabularyzowana rozprawa naukowa.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)