Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja czytałam w styczniu kilka książek, ale o to niektóre z nich: 1 "Skaza" Cecelia Ahern(a wczoraj kolejną część, "Doskonała"). Ten cykl opowiada o świecie, w którym trzeba być perfekcyjnym, albo zostanie się Naznaczonym. Bohaterka, Celestine North, nagle zostaje niewinnie oskarżona o przestępstwo i skazana na potępienie. Na początku przerażona, potem za nią zaczęła się rewolucja. Myślę że jest ocena 5 2 "Żniwiarz-Pusta noc"-Paulina Hendel. Ciek...
Nowy rok zaczynamy :) Styczeń: Ulica Nadbrzeżna jak w Cudownym Czwartku - bardzo dobra. Przedrzeźniacz zarwałam noc - bardzo dobra! Córki Wawelu: Opowieść o jagiellońskich królewnach świetna, jak się w końcu nauczyłam ją czytać. Z czystym sumieniem polecić mogę Niksy 3+ Słowa światłości rewelacyjna. Dawca przysięgi: Tom 1 świetna - cały cykl do powtórzenia. Wydry pana Gavina bardzo dobra, choć miałam wrażenie że składa się z dwóch częśc...
Dzięki za ciekawy trop!
Barwna autobiograficzna opowieść o dwudziestu latach spędzonych przez autora i jego rodzinę w samym sercu mało jeszcze znanych wówczas Bieszczadów (lata 1968-1988). [Oficyna Wydawnicza Atut, 2005]
Morderstwo na Korfu - 4,5 Astrofizyka dla zabieganych - 5 Atlas Tolkienowski - 3 Nadzieje i marzenia - 4 Inna Rzeczpospolita jest możliwa!: Widma przeszłości, wizje przyszłości - 5,5 Szepty kamieni: Historie z opuszczonej Islandii - 5,5 Premiery nie będzie - 4 w trakcie - Książka o niczym O książkach słów kilka tutaj - Przeczytane w 2018
Jeśli fascynuje Cię ta para to sięgnij może po Obława: Losy pisarzy represjonowanych.
Chochoły to prawie-arcydzieło. Oczywiście - do Oberków im daleko, Oberków już pewnie Szostak nigdy nie przebije. Ale nadal Chochoły są świetne. No i trochę Oberków w nich jest. A 100 dni to .... hmmm, sama nie wiem - pewien żart? Bardzo mnie bawił. Przez 50 stron. Ale potem przestał. I zaczął irytować. Książki nie są podobne. Fakt odpuszczenia 100 dni nie powinien wpłynąć na lekturę Chochołów.
Druga część jednej z najpopularniejszych serii New Adult na świecie. Samantha i Mason są w sobie szaleńczo zakochani. Wydaje się, że nic nie stanie na drodze ich miłości, jednak pojawia się problem, bo nie wszyscy akceptują ten związek. Matka Samanthy to typ kobiety, która nie powstrzyma się przed niczym, aby osiągnąć to, czego pragnie. Analise robi wszystko, by rozdzielić parę. Dopuszcza się nawet szantażu i stawia Sam ultimatum. Kiedy wspo...
Boża podszewka: Część 1 - 5,5 Queen: Królewska historia- 3,5 Anglicy na pokładzie - 6 Tajemnica Edwina Drooda - 4 Światło między oceanami - 4
Ostatnio próbowałam Sto dni bez słońca, ale tak mnie ta powieść wymęczyła, że odpuściłam. Za to Chochoły czekają na półce, a po tym, co napisałaś, pewnie sięgnę wcześniej niż planowałam.
Muszę przyznać, iż książka przypadła mi do gustu. Sposób, w jaki autorka pokazuje wydarzenia z różnych perspektyw, jest wspaniały. Historia jak z życia wzięta. Bez żadnego problemu można sobie wyobrazić, iż to mogła być prawda. Miranda kompletnie mi się nie spodobała, ale taka pewnie była wizja autorki. Kobieta bez żadnych emocji, serce ma chyba z kamienia i nic nie jest ważne tylko kariera. Całe szczęście, że nie spotkałam takiej osoby w swoim ż...
Na sztuki wyszło niewiele, tylko 5. Ale 2 pozycje (Szostak i Mulisch) to cegły, które za 3 książki mogą starczyć. Za to jakość tak dobra, że tylko marzyć, aby był to wyznacznik dla 2018 roku. Aż dwa razy 5,5 w jednym miesiącu. Trzymam kciuki sama za siebie. Mam nadzieję, że niskie oceny będą tylko w kryminałach. 1. Osioł na ósmym piętrze, ocena: 4,5 Wiedeń to Pluszakowo. Żyje w nim od 22 lat Polak, Ludwik Wiewurka. Ludwik jest outsiderem, l...
Podbiję temat i zapytam. Co się dzieje z apką na androida, a i czy na iOS jest w planach może?
Ja do tej pory używałam wszelakiego rodzaju zakładek (tych nagromadziło mi się w domu sporo). Pare dni temu natomiast, odkryłam jak świetnymi zakładkami są przekładki z dużych pudełek od herbat! Gorąco polecam :)
Szczecin - Artystka wędrowna; Dom na klifie, Powtórka z morderstwa, Klub mało używanych dziewic i większość twórczości autorki Kraśnik - Babska misja; Ekologiczna zemsta, Nieboszczyk wędrowny Zakopane - Róża bez kolców: Opowiadanie z niedawnej przeszłości osnute na tle przyrody tatrzańskiej z licznemi rycinami w tekście Warszawa - Stawiam na Tolka Banana, Uwaga! Czarny parasol!, Upiorny legat, Krowa niebiańska, (Nie)boszczyk mąż, Cafe "P...
Głównie przez zakończenie, ale i jako całość mnie nie porwało. Aż szkoda, bo to przecież Harris... ;)
Konklawe tak nisko przez zakończenie, czy z innych powodów?
"Mam tak przynajmniej dwadzieścia razy dziennie. Robię coś albo coś mówię, albo coś widzę i mam ochotę wysłać pocztówkę do tego miejsca bez adresu, w którym teraz przebywasz: »Szkoda, że Cię tu nie ma«". Nie ma dobrych słów, by wyrazić ból po stracie. Nie ma słów, które pomogłyby walczyć z pustką po kimś, kto odszedł. To dlatego Melanie zaczęła malować. Jej matka była dość ekscentryczną artystką, wspaniałą kobietą. Zmarła przedwcześnie na...
Przez ciemne zwierciadło - 4,5 Listonosz - 5 Konklawe - 3 Parch - 4 [opowiadanie] Ciemno, prawie noc - 4,5 Gianca (Łukawski Jacek) - 4 [opowiadanie] Ballada o pewnej panience: Wszystkie najważniejsze opowiadania - 4,5 Przedrzeźniacz - 5 Szeptucha - 4 Noc Kupały - 4 Żerca - 4 Gambit hetmański - 5 Królewska Talia - 4,5 Pora chudych myszy - 4,5 Bez pożegnania - 4 Wojna zombie - 4,5 Rozgwiazda - 5 Cesarz ośmiu wysp - 4,5 Pan Ciemneg...
Mój czytelniczy styczeń wyglądał tak: 1. Czarownica - nie miałam wielkich oczekiwań wobec tej książki, lecz i tak doznałam rozczarowania. Sprawa naciągana i niezbyt ciekawa, w dodatku bardzo rozciągnięta. Wątek uchodźców z Syrii zupełnie, jak dla mnie, zbędny, w dodatku przedstawiony w rażąco jednostronnie i poprawnie politycznie. Sprawa sprzed trzystu lat łączy się z fabułą dopiero na ostatniej stronie, w dodatku w tak luźny i wydumany sposób...
Kontrowersyjna biografia ikony Hollywood. Książka ta zapewne nie mogłaby się ukazać za życia aktorki. Zawiera zbyt wiele nowych i skrzętnie pomijanych wcześniej faktów, zbyt wiele szczegółów, na które aktorka z pewnością zareagowałaby pozwem sądowym. Zdaniem Breta, Taylor była najbardziej kontrowersyjną gwiazdą kina od czasów Mae West – systematycznie niszczyła wszystkie swoje związki emocjonalne, szczególnie zaś te, które zazwyczaj bywają naj...
Zapraszam! :)
Nikt nie wie, kim jest ten człowiek. Wiadomo tylko, że do Hatwaret nadszedł z pustyni. Pewnego dnia pojawił się w zaułku żebraków i po prostu trwał, pozornie bez celu. Do dnia, gdy uratował życie samego cesarza i zniknął za bramami pałacu. Od tego momentu historia Hatwaretu i Messembrii zaczyna toczyć się nowym torem, przerażającym i niezrozumiałym. Destrukcja i chaos zataczają coraz szersze kręgi, starania o pokój i współpracę zdają się odcho...
Tak, Dziennik pisany nocą, a Jakimowicz właśnie do niego nawiązywał - podobnie chyba jak Ty :)
Nie wiedziała! Wiem, że są dzienniki pisane nocą chyba Herlinga Grudzińskiego o ile mnie pamięć nie myli :(
A wiesz, że jest też książka o tytule takim, jak Twoja recenzja, tzn. Dziennik pisany mocą?
Otóż to! Ja już raczej nie sięgnę ;)
Po prostu zauważam różne rzeczy, do czego nie trzeba mądrości, tylko spostrzegawczości. Mądry jest ten, kto obserwuje stan rzeczy, a potem wyciąga wnioski i wymyśla coś nowego. Na przykład odkrywa, że wszechświat się rozszerza, albo kto popełnił morderstwo. Albo gdy na widok czyjegoś imienia i nazwiska przyporządkowuje każdej z liter alfabetu liczbę od 1 do 26 (a = 1, b = 2 itd.), dodaje liczby w głowie i odkrywa, że tworzą liczby pierwsze, na pr...
Marzenie się spełniło – wyruszasz do Francji. Na własne oczy zobaczysz Paryż – stolicę świata, przespacerujesz się po Polach Elizejskich, odwzajemnisz uśmiech Mony Lisy, na Wieży Eiffla skradniesz komuś pocałunek i kto wie – może nawet odważysz się spróbować ślimaków? Ośnieżone szczyty Alp, zamki nad Loarą, winnice Prowansji, plaże na Lazurowym Wybrzeżu… Z naszym przewodnikiem zaplanujesz własną wyprawę i odkryjesz miejsca, do których będziesz...
Powieści Lauren St John Bestsellerowa trylogia Historia o prawdziwym życiu, miłości i elitarnym świecie jeździectwa „Glory” Ekstremalnie trudny wyścig konny Lauren St John. Pisarka wychowywała się na farmie i przy rezerwacie dzikich zwierząt w Zimbabwe, gdzie opiekowała się m.in. białą żyrafą. Te doświadczenia stały się inspiracją do napisania kilkutomowej sagi pt. „African Adventures”. W 2011 roku za książkę z cyklu „Laura Marlin My...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)