Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przede wszystkim podziękowania należą się Joannie B. za polecenie i pożyczenie książki w przepięknym międzywojennym tłumaczeniu. Nie do takiej L. M. Montgomery przywykłam. Znałam rozmarzoną Anię z Zielonego Wzgórza, słuchałam opowieści Historynki, towarzyszyłam Pat ze Srebrnego Gaju czy Jance z Latarniowego Wzgórza. Opowieści o idylli dzieciństwa, które - choćby i nie było usłane różami - przesycone było magią dziecięcej fantazji, ubarwione pr...
Miejsce 9 z listy laureatów - Lód. Z całą pewnością Dukaj powinien znaleźć się na liście. I chyba rzeczywiście z Lodem. Rzecz niesamowita. Dukaj - jak to on - stworzył nie tylko świat przedstawiony, ale także język, historię, a nawet fizykę czy filozofię historii. Książka trudna, męcząca, czasami irytująca - a jednocześnie nie można się oderwać, nie ma się ochoty rzucić w kąt, czy nawet na jakiś czas porzucić. Nie znoszę mrozu i ciemności, nie p...
Dziękuję za miłą opinię :) Cieszę się, że komuś mogą się na coś przydać moje zapiski o czytanych książkach :)
Mam taką prośbę/propozycję: dzisiaj jest pierwszy dzień, gdy większa porcja książek dodanych jako zapowiedzi, wchodzi do księgarń. Niestety - nie znajdziemy odbicia tego faktu w https://www.biblionetka.pl/new_books.aspx, ponieważ ten widok ustawiony jest wg daty wprowadzenia, a nie wydania (przed zapowiedziami nie było takiej dychotomii). Tymczasem tak ja, jak i pewnie wielu Bnetkowiczów, lubię przeglądać listę nowości, po które można ...
Wczoraj, w ramach "dnia bez mamy" trafiliśmy z młodym na "Paddingtona". Przyznaję się bez bicia, że książki z sympatycznym misiem w roli głównej czytałem wieki temu i niewiele z nich pamiętam. Nie ukrywam również, że widziany wcześniej trailer nie napawał mnie optymizmem odnośnie filmu. Na szczęście spotkała mnie bardzo przyjemna niespodzianka. Film jest naprawdę bardzo dobry i zdecydowanie inny od królujących obecnie familijnych produkcji. Je...
Styczeń 1. Front burzowy 4.5 2. Wśród obcych 5.0 3. Płonący most 4.5 4. Letnie drzewo 4.5 5. Wędrujący ogień 4.5 6. Książę Cierni 4.0 7. Mroczna Wieża 5.0 Luty 8. Imię róży 5.0 9. Pełnia księżyca 4.5 10. Czara wiatrów 5.0 11. Korona mieczy 5.0 Marzec 12. Cel snajpera: Historia najniebezpieczniejszego snajpera w dziejach amerykańskiej armii 4.5 13. Ścieżka sztyletów 4.5 14. Dziewięciu książąt Amberu 5.0 15. Znak czterech 5....
Spójrzmy co tutaj mamy. Przeczytałem czterdzieści osiem książek wyłącznie dla siebie i dodatkowo kilkanaście razem z dziećmi. Wszystkie książki pochodziły z własnej biblioteczki. Trzymałem się podjętej decyzji o czytaniu wyłącznie własnych książek i tak zamierzam też postąpić w roku 2015. Niestety odczuwam z tego powodu żal, że nie będę miał okazji wrócić do książek na przykład Williama Faulknera, czy też Johna Irvinga (chyba, że je sobie kupię:...
Popatrz, jak podobnymi ścieżkami chodzą czasem myśli... I mnie, kiedy czytałam, powieść Magdaleny Tulli "Szum" przywiodła na myśl, dla odmiany, Małego Księcia. A wcale nie pamiętałam tytułu Twojej czytatki, chociaż to jej zawdzięczam swoje spotkanie z prozą tej autorki - dziękuję. :)
Mapa i terytorium Akcja dzieje się w innym kraju Nieczytany wcześniej autor Napisana w języku innym niż polski Autorem jest mężczyzna
Ścieżki przeznaczenia "Ścieżki przeznaczenia" to ciąg dalszy przygód Rolanda z Montferratu, zwanego Czarnym Rycerzem, którego poznaliśmy w Mieczu Salomona. Pierwsza część cyklu opisywała mroczne tajemnice starożytnej Jerozolimy, walki zbrojne krzyżowców i Saracenów, i zbroczone krwią pola bitew, które był ich wynikiem. Z większości bitew zwycięsko wyszedł sprytny sułtan Saladyn, który zdobył dzięki temu znaczną część ziem Królestwa Jerozolims...
PAŹDZIERNIK Złoty gościniec (CAN-PEI-1913); ocena: 2.5 Druga część „Historynki”, która robi wrażenie dopisanej na siłę. Czyżby znowu nacisk wydawnictwa i czytelników zmusił Montgomery do kontynuowania tej historii? Wyszło nijako i bez polotu. Gazetka pisana przez młodzież niezbyt ciekawa, a ponadto rozbija spójność całej powieści. Sarah-Historynka też już nie ta sama, wydoroślała, spoważniała, coraz mniej historii opowiada. Tak jak podobała mi ...
To połączenie bardzo się sprawdziło komediowo. :-)
Jan Brzechwa znany jest przede wszystkim jako autor piszący dla dzieci. Mało kto wie, że spod jego pióra wyszły wiersze dla dorosłych, utwory satyryczne czy też opowiadania. Nie mniej jednak, to właśnie bajkopisarstwo przyniosło mu sławę i zagwarantowało stałe miejsce w historii literatury polskiej. Mariusz Urbanek postanowił przybliżyć postać tego nie do końca docenianego twórcy. Przeprowadza nas przez kolejne etapy życia Brzechwy: od dzieci...
Dzięki za polecenie "Episodes" :) Jestem w połowie pierwszego sezonu i bardzo mi się podoba. Jednak jest bardziej brytyjski niż amerykański (nawet sezon ma mniej niż 10 odcinków ;)
Pewnie oglądali, ale wszystkiego na liście nie da się zmieścić (nawet nie próbuję). ;-) Ja oglądam Homeland i b. lubię.
Derek, Derek...!!! Też b. lubię. Wzruszający i zaskakujący (po pierwsze - tematyką, po drugie - postaciami). Heh.. a ja wolę chyba jednak amerykańskie seriale (cóż zrobić..), teraz nawet będę czekać na amerykański remake Utopii w reż. Finchera, bo pierwowzór totalnie mi nie podszedł. Za to uwielbiam brytyjsko-amerykańskie Episodes (właśnie ruszył kolejny sezon). Black Mirror też warto polecać, sci-fi, pokazującej możliwe skutki, które w przyszłoś...
- Proszę mi nie pozwalać dłużej zajmować pańskiego czasu. - Czego człowiek mądry nie może zmienić, tym musi pokierować. - Niech pan mi nie pozwala się zatrzymywać. - Nigdy niczego nie rób, dopóki nie usłyszysz wrzasków. - Opowiesz mi? – Mógłbym opowiedzieć. Ale wtedy musiałbym znaleźć kogoś, kto mi zapłaci za twoją śmierć, pani.
Zgadzam się, że te trendy, o których wspomniałes dobrze nie wróżą. Tęgie głowy pisały o tym już dawno. Jedną z lektur godnych polecenia na ten szeroki temat jest ''Bunt mas'' Jose Ortegi y Gasset'a.
"Dynastia Tudorów" jak dotąd mnie ominęła, a słyszałem o niej dużo dobrego. Muszę nadrobić zaległość :)
Nie znam "Odcinków" - spróbuję zdobyć ten serial i obejrzeć. Pozostałe znam i lubię - o "Różowych latach siedemdziesiątych" trochę już zapomniałem, ale pamiętam, że swego czasu spędzałem przy nim sporo czasu (rozmowy "w kręgu" to dla mnie najlepszy motyw całego serialu)
Coś jest w tym co mówisz. Coraz więcej komików wprowadza do swoich występów elementy, które są prymitywne, chamskie i bazują na najniższych instynktach. Trochę (a może więcej niż trochę) niepokojące są te trendy.
Nie pamiętam nazwiska tego człowieka - to było co najmniej 10 lat temu (a może i więcej). Jednak rzeczywiście był to okaz nietypowy i zgadzam się, że wybitnie anegdotyczny. Mogę też zagwarantować, że tak samo lubię rozmowy z miłośnikami i wrogami przedmiotów ścisłych - byle dzielili moje zamiłowanie do czytania :)
"- Dlaczego ja? (...) - Dlaczego? Bo byłaś pierwsza na liście". Lek na deszcz za oknem i smutniejsze dni – tak o swoich książkach pisze Magdalena Witkiewicz. I trudno po lekturze jej najnowszej powieści z tym stwierdzeniem się nie zgodzić. Jeśli macie gorszy dzień, potrzebujecie chwili wytchnienia, bądź po prostu cały świat wydaje się Wam być zły – sięgnijcie koniecznie po "Pierwszą na liście". Książka ta bowiem gwarantuje odnowienie wasz...
Czytam ksiązki przeróżne. Ich różnorodność jest na tyle duża, że czasem dziwię się sobie, że po niektóre z nich sięgam, gdyż na pierwszy rzut oka nie pasują one zbytnio do moich zainteresowań. Jest wśród nich również pewna saga rodzinna autorstwa francuskiej pisarki Zoe Oldenbourg (1916 - 2002). Sam fakt, że czytam z zainteresowaniem tego typu książkę jest nietypowy dla mnie samego, ponieważ nie jestem generalnie miłośnikiem tego rodzaju literatu...
Dziękuję. Część wymienionych przez Ciebie postaci znam pod kątem ich twórczości. Atkinson i Mitchell i Webb dodam są faktycznie dobrzy. Ale niestety dzieje się również tak, że wielu komików, nawet w GB bazuje już tylko na chamstwie. Dobrze, że takich, co w swojej nazwie zmienili przymiotnik swojej ojczyźnie nawet nie wspomniałeś. Pozdrawiam Antypater
Oczywiście moja wypowiedź była z przymrużeniem oka lekkim (choć po wcześniejszej wypowiedzi trochę poczułem się, jakbym trafił do BNetki "tylnymi drzwiami", bez zwyczajowego nielubienia nauk ścisłych ;p) i nie mam badań stwierdzających korelację między wynikami gry a czytelnictwem. Ale z tamtym Twym znajomym (miał nazwisko na Ż.?) to też dowód anegdotyczny :) Na turniejach widzę, ile osób przechadza się z książką albo w przerwach poświęca się tyl...
Nie ma sprawy - ograniczę się do Brytyjczyków, bo chyba o nich mówimy: Jimmy Carr Rowan Atkinson Ricky Gervais David Mitchell Eddie Izzard i... Hugh Laurie (zdecydowanie lepszy komik niż lekarz - niestety większość ludzi kojarzy go tylko z Housem) Dobrych komików w GB nigdy nie brakowało i to się raczej nie zmieni. Co nie zmienia faktu, że poziom Monty Pythona jest absolutnie niebotyczny.
Chyba masz rację - trudno było zaangażować się w ich losy
Masz rację - Macy był rewelacyjny w "Shameless", chociaż serial nie zwalił mnie z nóg.
Dokładnie. Aczkolwiek tak jak pisałam - raz na jakiś czas zdarza mi się, że mam wrażenia zupełnie odwrotne do średniej i wtedy głowię się, czemu ta książka aż tak się podoba/nie podoba innym czytelnikom.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)