Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W wieku 6 lat uczyłam się dopiero czytać – nieśmiało składałam pierwsze słowa i zdania. Książki towarzyszyły mi jednak od zawsze i nie wyobrażam sobie bez nich życia. Biblionetkę odnalazłam właśnie dzięki pewnej książce – bo jakżeby mogło być inaczej? Pamiętam, że była to Księżniczka wrzosów, która odeszłaby pewnie w zapomnienie, gdyby nie fakt, że po wpisaniu w wyszukiwarkę tytułu znalazłam się na stronie Biblionetki. To było lipcowe popołudn...
Strasznie ślamazarna powieść...tu masz recenzję, z którą się zgadzam i dyskusję pod ;) Naskórkowa i przegadana
Ach, te szkolne formy wypowiedzi! Nie ma to jak czasem napisać sobie sprawozdanie albo charakterystykę... Są niezwykłe, bo nie spotkamy ich nigdzie indziej, niż na egzaminie gimnazjalnym. Poświęćmy trochę uwagi rozprawce. Forma bardzo zacna, zbudowana według następującego schematu: 1. Wprowadzenie, czyli ogólne lanie wody 2. Teza, czyli wyrażenie swojej opinii 3. Trzy argumenty 4. Potwierdzenie tezy i wnioski i oczywiście w tym wszystkim mn...
styczeń 2014 1. Jedyna i wspaniała - 4,0 2. Opowieści o Niewidzialnym - 6,0 3. Nikt mi się nie oprze - 5,0 4. Mistrz i Małgorzata - 6,0 (powtórka po latach) 5. Noc grzechu - 4,5 6. Odrobina marzeń - 6,0 7. Bursztynowa plaża - 4,5 8. Jadeitowa Wyspa - 5,0 9. Perłowa zatoka - 5,0 luty 2014 10. Tysiąc wspaniałych słońc - 6,0 11. Ukochana diabła - 5,0 12. Pokochaj mnie - 5,5 13. Przyrzeczenia - 4,5 14. Ja, Klaudiusz - 5,5 15. Bunt...
Ja już sama nie pamiętam, wiele lat temu po tę książkę sięgnęłam. Ale pamiętam początek, początek, który mnie zachwycił, opis babki z laską. Tak, ten początek mnie zachęcił. Jak będę w domu rodzinnym, a będę niebawem, to ją na pewno wezmę ze sobą, aby zacząć i na pewno skończyć. Może tym razem nie zmęczy mnie. :)
1.Droga do Nidaros (Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz)). 2.Puszczyk (Grzegorczyk Jan)(zbyt dużo wątków, zbyt rozbiegana, chaos myślowy przeplatany biblijnym słowem. Po świetnych :"Niebie dla akrobaty" i ks.Groserze...rozczarowanie ). 3.Srebrna Łania z Visby (Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz))(..robi się coraz ciekawiej..:), a myślałam- to nie dla mnie! 4.Drewniana twierdza (Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz)) 5....
O proszę! A co Was tak odrzuciło?
Mnie też nie urzekła. Zmęczyłam do końca, bo krótkie to na szczęście było, ale nigdy więcej po żadne Zawrocie nie sięgnę.
"Jednakże wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi, tylko się nimi stają, i tak też było z Vitem Corleone". "Nie ma nic bardziej kojącego, bardziej sprzyjającego czystemu rozsądkowi niż atmosfera pieniądza". "Wszyscy byli dobrymi, cierpliwymi słuchaczami. I mieli jeszcze jedną wspólną cechę. Należeli do tej rzadkiej grupy ludzi, którzy odmówili uznania rządów zorganizowanego społeczeństwa, którzy odrzucili władzę innych ludzi. Nie było takiej s...
"Niech zmarli spoczywają w pokoju, im już żadne prawo nie pomoże; dla żywych też w sumie marna z niego pociecha..." Cenię sobie zbiory opowiadań, z uwagi na fakt różnorodności autorów i w konsekwencji stylów, jakimi raczą swoich czytelników. "Antologia KRYMINALNA 13" to jak wskazuje tytuł, trzynaście mocno kryminogennych utworów i jeden motyw. Motyw w postaci... nie, nie tak łatwo, nie powiem wam jaki. Zapraszam natomiast na krótkie refleksj...
Kiedyś było tak, że raz przeczytana książka zapadała na bardzo długo w pamięć. Nawet, jeśli nie urzekała. Mogłam swobodnie po kilku miesiącach wracać do poszczególnych wydarzeń, postaci, koncepcji. Niefortunnie ostatnimi czasy mam wrażenie, jakby wszystko to, co wyczytane i warte zapamiętania, samo decydowało o wyprowadzce z umysłu, bez mojej zgody. Smutne. Po pokonaniu w zeszłym roku Setki BBC, czytam wszelkie możliwe zaległości: te klasyczn...
1/ (9) Pomarańczki komisarza Montalbano 2/ (10) Nieznajoma 3/ (11) Orchidea 4/ (12) Wyroki życia 5/ (13) Samotność detektywa Diamonda 6/ (14) Tajemnica Ekskalibura 7/ (15) Sprawa Saint-Fiacre 8/ (16) Mahdi 9/ (17) Podpalacz 10/ (18) Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz
Każdej idei grozi wypaczenie, ponieważ jej wykonawcami są ludzie, którzy jak wiadomo posiadają różne słabości. Idealny rycerz powinien być obrońcą wiary oraz służyć swoją wprawą w wojennym rzemiośle swoim słabszym współwyznawcom. Do tych zalet dochodzi jeszcze lojalność wobec swojego suwerena, która stanowiła solidne spoiwo systemu feudalnego. W ramach swojego społeczeństwa rycerstwo stanowiło najlepiej uzbrojoną i zaprawioną w bojach grupę, co d...
Dziękuję! W końcu zdecydowałam się na "Krystynę...". Dopiero co zaczęłam pierwszy tom, więc trudno mi na razie określić, jak mi się podoba. Potem pewnie zabiorę się za Święte gry.
Dziękuję! :-)
Wszystkiego najlepszego i również pozdrawiam :-)
Wszystkiego najlepszego z okazji siódmych biblionetkowych urodzin! Właśnie jestem w trakcie Krystyny, trzy tomy to ilość stron 1000+ Zaczęłam drugi tom, wydaje mi się lepszy od pierwszego. Dość specyficzna książka, raczej nie każdemu przypadnie do gustu. Mi się podoba, ale jakoś nadzwyczajnie nie zachwyca. A kolejna moja pozycja to mam nadzieję, że wreszcie Nędznicy
Jeszcze uda mi się zdążyć z życzeniami! Wszystkiego najksążkowszego! :-)
Kiedyś próbowałam przeczytać "Tego lata, w Zawrociu" ale nie dałam rady. Kupiłam tę książkę tylko dlatego, że początek wydał mi się rewelacyjni ale wraz z czytaniem jakoś ten zapał i zachwyt powoli gasł. Może powrócę do niej.
Niemożliwe, jak ten czas leci! Już siedem lat jestem z Wami! Przez ten czas przeczytałam dzięki Wam wiele ciekawych książek, przejrzałam wiele recenzji, czytatek i dyskusji. Udało mi się wziąć udział w spotkaniach biblionetkowych w Gdyni. Może nie udzielam się często, ale regularnie sprawdzam, co nowego pojawiło się w serwisie. To ciągle moje ulubione miejsce poszukiwania informacji o książkach. Serdecznie pozdrawiam wszystkich biblioNETkowiczó...
Napiszę parę słów jak przeczytam. :)
Tylko cykl. Jak dorwę ostatni tom i go przeczytam, to sięgnę po resztę. Muszę najpierw jednak sprawdzić, czy mają go w bibliotece, może.
A jakie książki Kowalewskiej już czytałaś? Z "Zawrociem" jest tak, że im dalej, tym jest jeszcze lepsze. Rzadki przykład cyklu, który mocno się rozwija z każdym kolejnym tomem.
1. Inna wersja życia (5 - po dłuuuuugiej przerwie powrót do tego cyklu. Na początku musiałam intensywnie sobie przypominać, co się działo wcześniej, ale generalnie - nadal bardzo dobry poziom. Zdecydowanie powoli będę czytać inne jej książki) 2. Smaczne życie Charlotte Lavigne: Pieprz kajeński i pouding chômeur (4,5 - przyjemne czytadełko z megaaaaaawkurzającą - przynajmniej momentami - bohaterką. Aż się ciśnie na usta: stara, a głupia ;) Duży p...
Akcja w "Wahadle" jest, to fakt! No i dreszczyk. Właściwie ja też przeczytałam je haustem (aczkolwiek nie był to bynajmniej łatwy haust), ale zawsze tak czytam książki, których mam już dość, a chcę doczytać do końca. ;-)
Tradycyjnie tu zbieram lektury, które w tym miesiącu przeczytałam, ale brakło mi czasu lub weny na spreparowanie recenzji/ dłuższej opinii. Obywatelka (3) Po „Polce” i „Europejce” – wielkie rozczarowanie. Na początku jeszcze trochę ciekawych spostrzeżeń i przemyśleń, a potem przez 200 stron tylko: kto dzwonił, kto przyszedł na zebranie, kto kogo rekomendował, blablabla… Owszem, tworzenie nowej partii to dla inicjatora niezapomniane prz...
Cieszę się, że jest nas więcej! Ludzie czytajcie Hena!! "Nikt nie woła" kupiłam sobie na A. za 12 zł :-)
Ja też jestem w tym klubie i zamierzam przeczytać wszystko, co pan Hen napisał. To piękna proza, mądry pisarz i ciekawy człowiek. A wiesz, Misiabelu, że jest wznowienie Nikt nie woła? Wczoraj widziałam w empiku! :)
Serce rośnie! Pod wpływem "Nie boję się bezsennych nocy" stworzyłam strasznie długą listę lektur, nie tylko jego własnych książek, ale też tych, o których pisał. A pisze pięknie, tak czule, z taką wrażliwością - bardzo mi tej życzliwości i dobroci brakowało w literaturze ostatnio. Nietrudno jest znaleźć książki, które sądzą człowieka surowo i bez złudzeń, które zostawiają gorycz i niesmak, znacznie trudniej trafić na literaturę ukierunkowaną ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)