Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Z wymienionych pozycji czytałem i oglądałęm jedynie Ojca Chrzestnego i Łowcę androidów i w obu przypadkach książka była zdecydowanie lepsza. Żeby było jasne żę filmy dla mnie były super ale książki to absolutna rewelacja.
Zabrakło mi "Maratończyka" Goldmana, ale przede wszystkim naszej "Ziemi obiecanej" - jest to jeden z bardzo niewielu przypadków, kiedy to polski film jest znacznie lepszy od książki.
A gdzie "Maratończyk"?
Dodałabym jeszcze "Gwiezdny pył". Książka dobra, ale film dużo lepszy.
Akurat filmowa adaptacja "Lotu nad kukułczym gniazdem" w żaden sposób nie umywa się do książkowego pierwowzoru, i jak niewiele wspólnego z nim ma.
"Dodaje jeszcze rewelacyjnych Skazanych na Shawshank (opowiadanie szczerze mówiąc takie sobie). " O, to, to. Pierwsza rzecz jaka przychodzi mi do głowy w takim temacie.
A ja dodam jeszcze film "Ostatni cesarz" - świetny, choć oparty na... znacznie mniej świetnej autobiografii Byłem ostatnim cesarzem Chin
Zgadzam się w 100% co do wszystkich książek, które czytałam (Czyli Ojca chrzestnego, Milczenia Owiec i Wywiadu z wampirem). Dodaje jeszcze rewelacyjnych Skazanych na Shawshank (opowiadanie szczerze mówiąc takie sobie). Mam także silne podejrzenia co do Ben Hura (a przynajmniej takie ploty słyszałam) i sporej liczby filmów Johna Hustona (mój ulubiony reżyser, olbrzymia większość, albo i wszystkie jego filmy były na podstawie książek, albo sz...
Do tego zestawienia dodałbym jeszcze "Godziny" Cunninghama. Książka dobra, film rewelacyjny.
1. PSYCHOZA (1960) Film Alfreda Hitchcocka jest jednym z najważniejszych filmów w historii kina. „Psychoza” okrzyknięta została klasykiem wśród filmowych thrillerów, a Hitchcocka ogłoszono mistrzem suspensu. Scena morderstwa pod prysznicem przeszła do historii kina. Jeśli zaś chodzi o książkę Roberta Blocha... mało kto o niej słyszał, mało kto ją docenia. (Ciekawa recenzja: Lepiej do w...
Tak w ogóle to Księgi Jakubowe były wspominane na spotkaniu śląsko-poznańsko-wrocławskim.
Olga Tokarczuk jest w trakcie trasy autorskiej. W Poznaniu były tłumy. A właściwie TŁUMY! Autorka tak ciekawie opowiadała o "Księgach Jakubowych", że trudno się dziwić, że ludzi popędzili na zakupy. Zrobiłabym to samo, ale mam szlaban. ;) Jakby ktoś był zainteresowany, w grudniu z autorką będzie się można spotkać we Wrocławiu, w Warszawie i Szczecinie: http://www.wydawnictwoliterackie.pl/aktualnosci/1074/Spotkania-z-Olga-Tokarczuk-...
Wydawnictwo Wielka Litera poinformowało na swoim facebookowym profilu, że to właśnie ijego nakładem ukaże się w Polsce debiut książkowy Toma Hanksa, hollywoodzkiego aktora, prywatnie bibliofila i miłośnika starych maszyn do pisania. Wydanie amerykańskie planowane jest na koniec 2015 roku. Zapowiadana książka to zbiór opowiadań luźno związanych z posiadaną przez aktora kolekcją maszyn do pisan...
Od czwartku do niedzieli (4-7 grudnia) wrocławski Dworzec Główny zamieni się w raj dla wszystkich miłośników książek. Jak co roku w pierwszej dekadzie grudnia odbędą się Wrocławskie Targi Dobrych Książek. Jest to jedna z trzech (obok Targów Książki w Krakowie i Warszawskich Targów Książki) liczących się i wysoko ocenianych imprez krajowych o charakterze kiermaszowo-...
1. „Zniszcz ten dziennik” (Keri Smith) - awans o 1 miejsce Dziennik powraca na pierwsze miejsce. Robi się to trochę nudne, bo nie jest to pozycja, którą chciałoby się widzieć na topie listy książkowych przebojów 2. „Księgi Jakubowe”  ...
Gratuluję wszystkim nagrodzonym! :) Dziękuję za wyróżnienie i przemiłą niespodziankę :D
Targi Książki w Katowicach 2014 już za nami. A gdyby tak podsumować je w liczbach... 108 wydarzeń towarzyszących (spotkania z autorami, warsztaty dla dzieci i rodziców, prelekcje dla nauczycieli, gry i zabawy dla najmłodszych, dyskusje i panele, wymiana książkowa Śląskich Blogerów Książkowych) 460 zarejestrowanych bibliotekarzy i blogerów książkowych , którzy wzięli...
LISTA BESTSELLERÓW NEW YORK TIMESA (beletrystyka) 1. Sylvia Day - „ Captivated By You” - nowość Czwarty tom romansu erotycznego z Evą i Gideonem Crossem w rolach głównych. Ten cykl dla jednych jest lepszą wersją "Greya", a dla innych typowym żerowaniem na popularności książek wypełnionych seksem. Bez względu na to, kto ma rację, można liczyć na pojawienie się tej książki w P...
Bardzo dziękuję Gratuluję zwycięzcom i wszystkim wyróżnionym!
Dziękuję. Jestem zaszokowany liczbą odsłon i zupełnie nie wiem, skąd aż tyle ich się wzięło. :)
Kiedy wymyślasz jakąś historię, ktoś może ci zarzucić, że twoi bohaterowie są nudni, ale to zawsze mniej boli, niż dowiedzieć się, że samemu jest się nudnym albo że nudna jest nasza rodzina – mówi Etgar Keret. „Siedem dobrych lat” to pierwsza książka autobiograficzna izraelskiego pisarza. Wywiad z pisarzem na stronie www.kultura.gazetaprawna.pl BiblioNETka objęła patronate...
Grzegorz Kasdepke, szykując z żoną i synem marynaty, wpadł na oryginalny pomysł fabularny - kryminał warzywny! „Przetwory. Opowieść pasteryzowana na mokro” - tak brzmi tytuł słuchowiska, które autor napisał dla radia RMF. Będzie to mikołajkowy prezent dla dzieci przebywających w szpitalach. Od 6 do 31 grudnia będzie można również pobrać „Przetwory” ze strony radia. W głębokim s...
Bardzo dziękuję! Absolutnie się tego nie spodziewałem... Ale prawdziwe uznanie (i przeczytanie) należy się oczywiście "Frankensteinowi" pani Shelley :)
Serdecznie gratuluję zwycięzcom!:) A Misiak nic a nic nie dał znać!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)