Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
- Różni ludzie - Pamiętnik - O zachodzie - Dla użycia - Esteci - Paweł Gamoń - Curriculum vitae - Co wypada? - Tani obiad - Po walcu [A. Zoner, 1904]
Pod koniec drugiej wojny światowej biedna ukraińska chłopka odnajduje na polu przemarznięte dziecko. Chłopiec nie wie, kim jest ani jak się nazywa. Jedyną jego cechą charakterystyczną jest zajęcza warga. Po śmierci kobiety chłopiec trafia do sierocińca, a stamtąd do elitarnej placówki NKWD, gdzie szkoli się szpiegów. Po latach treningu otrzymuje przydział – ma jechać do USA i czekać na pierwsze zadanie… To opowieść o przemianie duchowej młodeg...
Umarli ze Spoon River Niektóre wiersze znakomite, ogólnie zbiorek wywarł na mnie dobre wrażenie. Dziękuję Marylce za udostępnienie.:) - Mocne 4 Zakochany duch Nie mogę przekonać się do Carrolla. "Zakochany duch" to słabiutka książka, którą bardzo szybko zapomniałem. Dałem 3, ale chyba zmienię na 2. Harry Potter i komnata tajemnic Bardzo przyjemna lektura, dostałem to czego oczekiwałem, dobrej, niezbyt trudnej literatury fantasy. - ...
To bardzo się cieszę. Dzięki za słów kilka. ;)
Podobał mi się, choć oceniłam troszkę niżej niż "Kielich". Zakończenie całej sagi bez szumu, fajerwerków i niepotrzebnego patosu. Tak jak być powinno. Jedyny mały minus to brak zaskoczenia rozwiązaniem niektórych wątków. Ale to może tylko moje odczucia. Niektórzy pierwszoplanowi bohaterowie w cieniu, za to wiele zależy od tych, którzy dotychczas byli na uboczu. Jednym zdaniem uważam, że Brzezińska zakończyła sagę naprawdę z klasą.
W dyskusji chyba nie zawsze chodzi o zmianę poglądów, czasami o ich wymianę. Ja wymieniam (wymawiam)swoje słucham cudzych...
Nawet jeśli nie lubi fantasyi, to jest duże prawdopodobieństwo, że polubi Pratchetta - historia zna takie przypadki ;)
Co w tej Holly jest takiego, że pozostaje w nas na długo? Pozostaje dokładnie tak jak w ludziach, których spotykała na swej drodze. Nie pozostawiała nikogo obojętnym. Jedni ją podziwiali z daleka, inni ją kochali, jeszcze inni nienawidzili. Albo zimno albo gorąco, żadnych letnich uczuć. Może dlatego, że w tym dziwnym życiu, które prowadziła, była na swój sposób szczera i prawdziwa. Tak wiem, to trochę dziwnie brzmi wobec osoby, która ciągle uciek...
Jejku, dwie pierwsze negatywne opinie o LeGuin, jakie widziałam! I jakkolwiek to zabrzmi, cieszę się, że nie jestem odosobniona w swoich wrażeniach. :-)
Zgadzam się z Tobą ;) Ja przeczytałem tylko pierwszy tom i już mi się nie podoba.
Tym razem Emilowi udało się dokonać czegoś, za co tatuś nie dość, że nie zamknął go za karę w stolarni, to jeszcze go pochwalił! Niewiarygodne! A wydarzyło się to pewnego zimowego dnia niedługo po Bożym Narodzeniu, kiedy w Katthult odbywało się doroczne przyjęcie dla sąsiadów. Jego przebieg był dość nieoczekiwany, a wszystko za sprawą nauczycielki, która postanowiła rozruszać gości zabawami w śnieżki i w… całowanie! Niepublikowane dotąd w P...
I jak "Sztylet"? :-)
1. Cień templariusza 2. Dom na kresach: Powrót 3. Filary ziemi 4. Letni deszcz: Sztylet 5. Zamek z piasku, który runął 6. Mapa Trzech Mędrców
A czemu "Żmija" tak słabo? Czeka na czytanie i coraz bardziej się boję. :-)
Czaja cudowny, wielkie, wielkie dzięki za odkrycie miesiąca, jeśli nie paru ostatnich tygodni. Chcę mieć własny egzemplarz. :D
W tym miesiącu moje lektury były w większości ciężkie. Tematycznie. Okręt (5) Ania z Zielonego Wzgórza (powtórka, bez zmian, 6) Śmierć pięknych saren (5) Jak spotkałem się z rybami (4) Nie boję się (5) - Autor potrafi wodzić czytelnika za nos. Zwłaszcza do połowy. Tragedia amerykańska (4) - ktoś powiedział, że tę książkę powinni przeczytać zwolennicy kary śmierci. Ja nie czułam żadnego współczucia dla głównego bohatera. Może za mało empati...
"Listy starego diabła do młodego"-Clive Staples Lewis.
Z mojego spisu wynika, że mam 189 książek (razem z naukowymi, kucharskimi itp.). W ubiegłym tygodniu doszły mi jeszcze 2 kucharskie, których nie miałam czasu skatalogować. A dziś 7 kolejnych - dwa zbiory wierszy i 5 tomów historii Polski Jasienicy. No i jeszcze jedna książeczka czeka u kolegi, żebym ją sobie odebrała. Więc w sumie będzie... 199 :) Aż się prosi, żeby dokupić jeszcze jedną ;) Myślę, że to niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt, że...
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje i proszę o jeszcze :) Wszystkie przejrzałam, ale muszę się jeszcze naradzić z Mężem przed ostatecznym wyborem. Daliśmy sobie jeszcze tydzień na poszukiwania. Dam oczywiście znać, co ostatecznie wybraliśmy :)
Hm... Nie mogę znaleźć tej książki ani w Biblionetce, ani w Googlach. Jest tu tylko: Wolność absolutna: Wybór mów i pism Wolność od znanego Czy to chodzi o którąś z tych?
Joan Hohl "Wielkie złudzenie" Billie Green "Wizerunek dziewczyny" Barbara Faith "Fiesta" [Harlequin, 1992]
Przeczytane w październiku: Władca Barcelony (na początku mruczałam sobie pod nosem na temat bajeczki o biednym chłoptasiu, co to musi wykonać trzy zadania, żeby dostać rękę pięknej i bogatej ukochanej :-) potem było coraz lepiej; dobrze się czyta, średniowieczne księstwo Barcelony, postacie historyczne i fikcyjne; podobało mi się i w sumie 5) Epidemie i zarazy (oczekiwałam czystej rozrywki, miłe zaskoczenie i choć poziom opowiadań bardzo n...
Raczej nie udzielam się w tym wątku, ale tym razem nie mogę zaniedbać okazji, żeby zareklamować co nieco. ;) 1) Bracia Lwie Serce - Ocena 4,5 Dosyć ciężki kaliber, od strony emocjonalnej, jak na powieść dla dzieci. :/ 2) Dzieci Pana Astronoma - Ocena 4 3) Dzwon - Ocena 4,5 4) Spotkanie z Heechami - Ocena 3,5 Pierwsza część, czyli Brama do gwiazd, podobała mi się niezwykle. Wszystko było pięknie dopóki Heechów otaczała mgła tajemnicz...
Miesiąc bogaty ilościowo, ale jakościowo średni. Dopiero końcówka dała więcej satysfakcji z lektury. :) - Jakub Ćwiek, Kłamca (4) - niezła rozrywka, czytadło. - Juliusz Verne, Tajemnicza wyspa (powtórka, 5) - Jacek Hugo-Bader, Biała gorączka (4) - James White, Szpital kosmiczny (3) - Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia (3) - Jakub Ćwiek, Bóg marnotrawny (4) - Jakub Ćwiek, Ochłap sztandaru (4) - Micos Aleksandropulos, Sceny z życia Maksyma...
"Rzeka genów" Dawkins (4) "Filozofia jako sztuka myślenia" Wodziński (4) "Droga do nieba" Fischer (5.5) "Natura umysłów" Dennett (5) "Chaszcze" Grzegorczyk (3.5) "Niewidzialna ręka" Zagajewski (4) "Kultury tradycyjne wobec współczesności" Czekanowska (4.5) "Wędrowiec i jego cień" Nietzsche (4) "Wiersze (tom 5)" Miłosz (5) "Przejrzysta pogoda" Heaney (3) "Białe pisarstwo" Coetzee (3) "Hakawati" Alameddine (3) "denpresja" Cyranowicz (4)...
Ann Major "Wakacje z duchem" Paula Detmer Riggs "Noc bez księżyca" Linda Lael Miller "Kobieta Leoparda" [Harlequin, 1993]
Czy Pompon dotarł bezpiecznie do Ciebie?
To bardzo dobry abonament, jeśli ktoś lubi czytać. Z drugiej strony zasób jest na razie bardzo mały i wyprofilowany (niby na różne tematy, ale "książki katolickie"). Z trzeciej - duża zniżka za drug rok to świetna sprawa, jeśli ktoś chce akurat takie rzeczy czytać. W sumie moim zdaniem dobry ruch na rozkręcenie biznesu i sensowna oferta dla czytelników, którzy poszukują takiego profilu ideowego. "Wszystkie ebooki są dostępne w formacie PDF" ...
Przyznam bez bicia, że całość Twojego mataczenia nieco mnie przerosła :) (dopiero teraz, jak przeczytałam Twój komentarz, to wszystko rozumiem), więc skoncentrowałam się na tym, co wydawało mi się jasne, czyli na szafie z kawą. I dotarłam do książki Łukasza Dębskiego (choć dopiero w zbiorach biblioteki uniwersyteckiej), a przy okazji także do kawiarni "Cafe Szafe" w Krakowie i kilku stron z historią kawy... i kawiarni [link do jednej z nich jeszc...
Rodzina, dzieci, dobra praca, domek na przedmieściach, no po prostu spełnienie marzeń. A wszystko to pozory. Praktycznie całe dorosłe, świadome życie to dopasowywanie się do ustalonych form, ustalonych zasad i wzorców. To stwarzanie pozorów dopasowania. A skoro szczęścia w tym znaleźć się nie udało, to ciągle szukamy. Ciągle w drodze do niego, "w drodze do szczęścia" właśnie. W tym kontekście tytuł nie razi. A że droga ostatecznie nie tam prowadz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)