Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Po "Anus mundi" czytałam dwie pozostałe książki Wiesława Kielara i tylko głębiej utwierdziłam się w przekonaniu, jak niezwykły to był człowiek. A wiadomość, że w B-netce jestem razem z jego...jak to się nazywa? - stryjeczną wnuczką? - zrobiła na mnie porażające wrażenie. asienka_, błagam, napisz o nim coś więcej!
"Sekrety" to pasjonująca lektura. Pierwszy tego rodzaju dowcipny zbiór wypowiedzi na te same tematy trzech przyjaciółek w wieku 30, 40 i 50 lat. Autorki są znanymi osobami, które postanowiły razem stworzyć swoistą opowieść o tym, co myślą współczesne dziewczyny i ich matki. Książka składa się z 46 ciekawych osobistych zwierzeń kobiet w różnym wieku. Na każde hasło, trzy różne wypowiedzi. Hanna Bakuła - felietonistka "Playboya", bezdzietn...
Monika,dzieki,ale nie osiolkuj, mam w bibliotece pod nosem =)
Swoją olśniewającą debiutancką powieścią Hal Duncan zatarł granice pomiędzy gatunkami. Fantasy czy science fiction? "Welin" zaskakiwał śmiałością pomysłów, uwodził zmysłowym pięknem prozy, zdumiewał twórczym rozmachem. Teraz Duncan wraca kolejnym epickim majstersztykiem, który przechodzi wszelkie oczekiwania. Kiedyś, w otchłani prehistorii byli ludźmi, ale w chwili brutalnej transformacji stali się Enkin, istotami posiadającymi moc zmieniania ...
zawsze mozesz sobie sciagnac ebooka lub audiobooka: podaje link http://szukaj.torrenty.org/szukaj2.php i życze powodzenia:) przede mna tez w tym roku niestety matura wiec wiem jak jest ciezko
ja po skończeniu PzW przez tydzień chodziłam i zadawałam sobie pytanie - dlaczego????? dlaczego Scarlett tak późno zrozumiała, że kocha Retta??????? kolejny tydzień zszedł mi na rozpaczy, że nie ma kolejnych części (a przyznaję, że gdy zobaczyłam dwa tomiska o Scarlett to się troszkę przeraziłam ;p)... po tym mierzyc powinno się prawdziwą wielkośc dzieła jak bardzo ono wpływa na ciebie ;). a PzW wpłynęło na mnie aż za bardzo!
Somoza jest psychiatrą z wykształcenia i, moim zdaniem, to dobrze widać w jego książkach. Masz rację, że wybiera on sobie coś w rodzaju rdzenia, wokół którego buduje akcję z wątkami sensacyjnymi, mającymi przyciągnąć jak najwięcej odbiorców (czytadło), wzbogacając ją w nadbudowę psychologiczną, zwykle dosyć prawdopodobną i rzetelnie umotywowaną, w czym wyżej wspomniane wykształcenie mu pomaga (ambicje). Wynik: czytadło z ambicjami. Jeśli c...
Debiutancka książka Katarzyny Krenz, nosząca tajemniczy tytuł „W ogrodzie Mirandy”, jest kolejną pozycją poruszającą problem exodusu ludności polskiej, która pojawia się na krajowym rynku wydawniczym. Podobnie jak „Przystupa” Grażyny Plebanek i „Hotel Irlandia” Iwony Karuze, powieść gdańskiej pisarki jest potwierdzeniem tezy, że każda emigracja ma swoją literaturę. Kierunek krucjat nie jest najważniejszym kryterium fabularnym tych powieści. Troch...
Taki fragment z tej książki, tylko jej tytuł pozostaje dla mnie tajemnicą: "Poprosiłam, ostrzegałam, żeby ze mną nie rozmawiać - tak łatwo popadam w fascynację, z których tak ciężko jest mi się podnieść. A teraz każdy mój ruch, moje słowo, mrugnięcie, myśl, krok, każdy rysunek, każdy przesłuchany utwór, obejrzany film - wszystko jest dla Ciebie i o Tobie. Przez to stajesz się najsilniejszą cząstką we mnie, sytuacja gdzie to ja miałam chłonąć Cie...
"Marianna" jest o Polsce. Polska rajcuje mnie najbardziej. Prowincja. Ten poszukiwany koniec świata. Tutaj płynie życie. Tylko czas nie. "Marianna" jest o mnie. O tym, jak strasznie nienawidzę Tego Wszystkiego. O świecie takim, jaki masz za oknem. Bezrobocie, zawistne sąsiadki pod drzwiami, tyle zmartwień nie pozwala spać. I marzenia cię zabijają, dzień po dniu, a rzeczywistość swoją drogą. No więc, co poeta chciał powiedzieć: trzech braci, S...
Pewnego ranka o świcie w dublińskim mieszkaniu Arabelli Moraghan dzwoni telefon. Nieznajomy mężczyzna przekazuje jej wiadomość od matki, która przed czterdziestu laty porzuciła ją wraz z dwójką młodszego rodzeństwa w ogrodzie botanicznym. Arabella, Willow i Rowan myśleli, że Eve już dawno umarła, ona jednak żyje. A teraz pragnie się z nimi spotkać. Ale czy Eve nie czekała zbyt długo? Czy nie jest już za późno, by uzyskać przebaczenie dzieci? ...
kala ja mam tak samo - bardzo lubię "Opactwo Nortjanger" i stawiam je na równi z "Dumą.." oraz z "Perswazjami", a ciągle słyszę, że jest to najgorsza książka Austen. nie wierzę w to - najsłabszą książką (przynajmniej dla mnie) jest "Rozważna i romantyczna" ;)
Kolejny, długo oczekiwany, tom fachowej mapy rocka i jego okolic – od bluesa po heavy metal. To obszerne dzieło zawiera pełne i szczegółowe informacje dotyczące najważniejszych zespołów sceny rockowej – przebieg kariery, zmiany personalne, ciekawostki, a wszystko wsparte pełną dyskografią poszczególnych zespołów i solistów. W "Wielkiej rock encyklopedii" nie brakuje tytanów, ale daje ona również okazję do zapoznania się z zarysem twórczości grup ...
Kłoskowska bardzo ciekawa, i uważam, że nadal aktualna w pewnych aspektach tej pracy... A na tamte czasy to mówienie o kulturze masowej w ten sposób w Polsce chyba musiało być nowatorskie... Książki Sinki nie dodałam do Biblionetki... bo zastanawiałam się, na czy mogę ją dodać, czy nie jest to aby "literatura specjalistyczna". Ale ostatecznie naukowe podejście do tematu chyba nie dyskwalifikuje książki wobec Biblionetki? Dodam, i zob...
U mnie było tak: Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku [T. Pratchett] - łojzicku! :) Kłopoty [M. Kishimoto] Kronika ptaka nakręcacza [H. Murakami] - chyba zaczynam dostrzegać niebezpiecznie dużo podobieństw pomiędzy jego książkami i wcale nie wiem, czy mi się to podoba Oddział chorych na raka [A. Sołżenicyn] - nastawiłam się na ciężką knigę, a wcale nie było tak źle Piąty elefant [T. Pratchett] - szczerze mówiąc, spodziewałam się czegoś więce...
Historia ludzi opisana w miarę ciekawie. Trzy różne części świata, trzy różne historie i co? Ten sam ser. Jaki wniosek się nasuwa - aby można było zrozumieć co najcenniejsze w życiu, potrzebny jest czas. Tak samo jak potrzebuje czasu dojrzewający ser.
Jako że autor tej książki jest gorącym zwolennikiem pirackich ebooków, to są one powszechnie dostępne w sieci. Mogę ci przysłać, wyślij mi emaila na adres podany w profilu.
Mam swoją, mogę zaosiołkować gdzieś w połowie kwietnia. 24go będę. A potem dopiero w połowie maja - bo sie jadę moczyć w ciepłej wodzie.
Niestety - z biblioteki. Zatem jesteś skazana na ofertę Dagi.
- Wszystko za życie J. Krakauer (5) - Sztorm stulecia: Oryginalny scenariusz S. King (4) - Cień wiatru C. Ruiz Zafón (5) (powtórka na spotkanie DKK) + "Cień wiatru. Przewodnik po Barcelonie" - Królowa potępionych A. Rice (4) - Joy Division i Ian Curtis - przejmujący z oddali D. Curtis (po angielsku) (5) - Narrenturm A. Sapkowski (4) - Źródło A. Rand (6)
Krystyna Januszewska "Przytulać kamienie" (2) Milan Kundera "Tożsamość"(4) Erich Maria Remarque "Cienie w raju"-powtórka Jerzy Suszko "Donos na Kisiela" (4) Doris Lessing "Pamiętnik Przetrwania" (5)
Witam. Jestem Nowa na tej stronce. Mam poważny problem. Musze jak najszybciej przeczytać "Alchemika" Paulo Coehlo. Potrzebuje ją do prezentacji maturalnej a matura już za miesiąc!!! Nigdzie nie mogę tej książki zdobyć. Bardzo proszę o pomoc.
Nie spieszy mi się specjalnie. Kolejka dłuuugaśna.
Kłoskowska nie jest taka zła jak ją malują, prawda? Bardzo ciekawie książka Sinko brzmi - dlaczego nie ma jej w B-netce? To skrypt...? Zagajewski - też się na niego czaję, jestem pod jego osobistym urokiem (nie żebym miała przyjemność go poznać, oglądałam kiedyś z nim Cafe Kultura i się zachwyciłam, tym bardziej, że nie wiedziałam, że ten poeta jest także filozofem)
Mój marzec: większość rzeczy przeczytanych z obowiązku, ale czasem nawet obowiązki bywają przyjemne. W tym miesiącu przekonałam się do kryminałów, a pewna byłam, że to nie nastąpi nigdy. Mam nadzieję, że w kwietniu więcej czasu poświęcę na pozycje ciągle odkładane. 1) Jan Błoński Zmiana warty (5) 2) Adam Zagajewski Obrona żarliwości (5) 3) Adam Zagajewski Dwa miasta (5) 4) Antonina Kłoskowska Kultura masowa: Krytyka i obrona (4) 5) Grzegor...
Główny bohater "Miasta Śniących Książek" czyli Hildegunst Rzeźbiarz Mitów jest smokiem. Dla mnie to zdecydowanie najfajniejszy smok z jakim miałam do czynienia :) No dobra, konkurencji nie miał zbyt dużej ale i tak książkę polecam :)
Jakby Monika nie miała własnej, to ja Ci mogę pożyczyć, ale tak za parę miesięcy. :-)
juz od jakiegoś czasu czytam ksiązki poświecone tej tematyce i oczywiście Czytałem również Anus Mundi która zresztą zakupiłem na wycieczce w Oświęcimiu tę książke czytałem z zapratym tchem jest genialna, napisana żetelnie i fachowo, wszystko co dodychczas wiedziąłem na temat obozów koncentracyjnych było oczywiście namiastką tego co wiem teraz, wszystkim którzy natomiast interesują sie przezyciami ludzi będących w obozach polecam przewspaniałą ksi...
Prus nie pisał tego z myślą o dziecięcym czytelniku. Można najwyżej ludzi odpowiedzialnych za układanie listy lektur winić. W podstawówce też przeraziła mnie ta książka, miałam złe wspomnienia. Przeczytałam ją niedawno, w zeszłym miesiącu jeszcze raz, bo omawialiśmy 'Antka' na ćwiczeniach. Wydał mi się rewelacyjny, nawet nie zwróciłam uwagi na ten piec. Widać trzeba do tego czasu.
Dziewczyny, a może założycie osobny wątek, np. pod tytułem Klub Czytelniczy: Chłopiec z latawcem lub coś w tym stylu. Albo jeszcze lepiej - wątek "Klub Czytelniczy" na biblionetkowej stronie książki? Bo tutaj ta dyskusja zginie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)