Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tuwim Ci się nie spodobał?? Te jego ciekawostki są genialne, moim zdaniem ;)
Bardzo ciekawy czytelniczo miałaś ten sierpień :) Zmęczyłaś Joyce'a? Gratuluję! Sołżenicyn i Hrabal cudni...
A mi się czyta nalepiej tylko i wyłącznie w moim łóżku, gdy na dworze szaleje wiatr, deszcz, śnieg i tym podobne, a w domu jest ciepło i milutko. Zawsze słucham radia albo płyty (najlepsza jest Enya!!! polecam), bo jak jest cicho to się rozpraszam i nie rozumiem nic z tego co czytam.:)
Hmm... Książka całkiem niezła. Ale niemożliwe, żeby Julia i Romeo prowadzili TAKIE dialogi! Przecież to jeszcze dzieci! W dodatku nie podoba mi się to nazywanie siebie "kochankami"... No bez obrazy, ale kochankami to oni nie byli! Ale tak ogólnie książka niezła.
Nie chcę napisać, że Odija "podpatruje" Stasiuka, ale ich twórczość faktycznia ma ze sobę wieeeeele wspólnego. Co ciekawe - to Odija bardziej mi się podoba. Nie wiem jak to ująć - po prostu jego historia jest ciekawsza. O wiele lepiej mi sięgo czytało. Bardzo sobie chwalę.
Za przystępną cenę, nie mam niestety zbyt wielu funduszy :(
Słusznie, słusznie :) Jak najbardziej.
Objawiają się nam Ślązacy. Proszę, proszę. Czy jest jakaś bratnia dusza z Gliwic?
No wiesz?? Moje słowa mi podebrałaś! ;) To jedna z moich ulubionych książek.
Mnie z kolei bardzo dziwi, że ludzie bardziej zachwycają się historią sadomasochistki, niż "zwykłego zakochanego", ale to jest moje subiektywne zdanie, którego nikomu nie narzucam.
Z filmów skandynawskich polecam jeszcze "Człowieka bez przeszłości", a z amerykańskich "Mapę świata", "Upadek" -życie zwykłych ludzi, którzy nagle z powodu jednego zdarzenia "wypadają" z normalnych ram życia. Polecam również "Wersję ostateczną" - świetny obraz naszej, być może, niedalekiej przyszłości, a jako dobrą rozrywkę z "dreszczykiem" film "Półmrok". Pozdrawiam!
1. Demografia Polski tom 1 i 2 Edwarda Rosseta (rok wydania 1975) – stan idealny, jedynie na 1 stronie zamazana dedykacja 2. Orle Gniazdo – Podania, legendy i baśnie wielkopolskie Stanisława Świrko (rok wydania 1969) – stan dostateczny, kilkanaście kartek oderwanych, troszkę oddzielona od reszty okładka, ale trzyma się nadal 3. Karkonosze Polskie redakcja Alfreda Jahna (rok wydania 1985) – stan idealny, wyrwana 1 kartka na przedzie – była tam d...
:-). Nie obchodzi mnie, co ktoś o mnie mówi w tym przypadku. Jeżeli przeszkadza mu moje nieuctwo i płycizna duchowa - niech omija wypowiedzi spod jakozak - to proste. :-) Tu jest wspaniale. Znam ja tych wszystkich cud-fachowców i innych geniuszy. Żyję na świecie dostatecznie długo. Dużo krzyku, mało efektu...
Do dziś zadajemy sobie pytanie, jak 70-milionowy naród, który "wydał" na świat Goethego, Schillera i wielu innych, mógł dopuścić się takiej ZBRODNI, jak Holocaust. Jeszcze trudniej żyć z tą świadomością będąc dzieckiem tego narodu, które ze względu na wiek nie mogło być częścią systemu. Co robił w czasach Hitlera mój ojciec, matka? W jakim stopniu brali w tym udział? Czy byli trybikami w machinie nazizmu, czy tylko biernymi obserwatorami, którzy ...
Według mnie Keating wcale nie był dobrym nauczycielem i nie pokazał swoim uczniom, jak myśleć samodzielnie. Teoretycznie chciał, żeby nie bali się mieć własnego zdania, żeby nie należeli do "stada", żeby nie postępowali w określony sposób tylko dlatego, że robią tak inni, żeby mieli odwagę na krytykowanie autorytetów, zasad, tradycji. Tymczasem mówi im: "Wyrwijcie cały ten wstęp!", i wyrywają, wszyscy; wyrywają, bo tak każe im...
Aleutko czemu nie udostępniasz swoicho cen książek?
Nie wiem, nie czytałam. Ale pozwolę sobie na taką małą dygresje. Otóż są tu same superlatywy. Wypowiedzi krótkie i zachęcające do czytania. Przed chwilą oskarżono delikatnie nas (gdzieś tam, nie powiem gdzie by nie wywoływać niepotrzebnego szumu), że są to płytkie oceny, że ludzie tutaj wypowiadają się tczo i że są fora gdzie ludzie odzywają się gdzie mają coś konkretnego do powiedzenia. Ja osobiście n(w)as bronię, bo wiem, że pod niektóry...
Od bardzo dawna (no, niech będzie, od paru dni) przymierzałam się do napisania recenzji tej książki. "Duma i uprzedzenie" to moja najukochańsza powieść i nie wiem, czy w należyty sposób będę umiała oddać w słowach całą jej niezwykłość. Państwo Bennetowie znajdują się w sytuacji godnej najwyższego współczucia. Nie mają syna, który mógłby w przyszłości przejąć w posiadanie ich majątek, mają za to pięć niezamężnych córek. Sytuacja zdaje się n...
Cudo mówisz... może też przeczytam...
- na leżąco ( na boczku ) lub na siedząco ( wygodnie oparta - of course ) - przed snem ( u mnie to wygląda tak: dopóki nie zaczną mi się mieszać literki - czytam ) i gdy się obudzę - najlepiej jak mam coś chrupiącego do jedzenia ( czyli; chipsy, chrupki itp.) - i - przy okazji - coś do picia - zero rozmowy, zero telewizora, żadnego dźwięku - chyba, że jest to monotonny odgłos deszczu, turkot pociągu, świst wiatru - to wyjątek.
W tym miesiącu przeczytałam porażającą liczbę książek, aż 9, czyli niemalże tyle co przez ostatnie 7 miesięcy... * O krok - H. Mankell (5+) * Zabójstwa w Badger's Drift - Caroline Graham (3) * W poszukiwaniu małej dziewczynki - I. Kowalczyk, E. Zierkiewicz (red.) (4+) * Gender - film - media - E. Oleksy, E. Ostrowska (red.) (4+) * Ostatnie historie - Olga Tokarczuk (-5) * Trufle. Nowe przypadki księdza Grosera - J. Grzegorczyk (-5) * Czy...
Może na Ciebie po prostu nie działa:) Tak samo jak "Forrest Gump" na mnie.Według mnie po prostu tragiczny. Cóż :)
A co powiecie o Piotrku Żeromskim? Dziwna postać, no nie? Ale w sumie to co innego mogło powstać z mieszanki Aliela-Bernard? Tylko Piotr ( i Paweł:)!!
A co sie stalo Veverico, ze jestes taka zla? Nie wyszlo z Warszawa (bo chyba od dzisiaj mialas tam byc)?
Lubię. Ale nie zawsze, oczywiście. Właściwie lubię każde zakończenia jeśli są dobrze napisane i sensowne, uzasadnione tym co wcześniej, a to czy są otwarte czy zamknięte jest na drugim miejscu. Nie przepadam za to za epilogami przedstawiającymi dalsze losy bohaterów, ale i tu są wyjątki, jak na przykład "Świat według Garpa"
Po długiej chorobie zmarł dziś w wieku 94 lat egipski pisarz Najīb Mahfūz , laureat literackiej Nagrody Nobla w roku 1988. Był autorem ponad 30 powieści w języku arabskim (jest to literacki ewenement, powieść w kulturze arabskiej pojawiła się bardzo niedawno), z których na polski przetłumaczono niestety bardzo niewiele, warto jednak zapoznać się ze znakomitymi " Opowieściami starego Kairu ".
czy sa jakies notatki alfreda szklarskiego na temat przygód tomka na alasce.
Ja w sumie też nie wiem, czy lubię Kinga. Przeczytałam tylko Zieloną Mile i Miserey. Teraz czytam Miasteczko Salem i tak jakoś nie wciąga mnie. Dla mnie pisarz przeciętny. Może powinnam więcej coś przeczytać? Ogólnie jest uważany za pisarza horrorów. Jak narazie te dwie pozycje co przeczytałam to nic takiego strasznego - życie, trochę dreszczyku ale żeby od razu horror? Miasteczko Salem jak narazie też bez rezultatu choć już jedną trzecią przec...
Grr... Gdyby wszystko było tak jak miało być, byłabym wtedy w Wawie i mogła pójść. A tak, będę tkwiła w Krakowie i czekała na jakieś decyzje:/
Carolle Sedillot w niezwykle porywający sposób stara się przybliżyć Czytelnikowi fenomen alchemii: dokonuje historycznego przeglądu jej narodzin oraz rozwoju. Koncentruje się na tych wydarzeniach i osobach, które pchnęły sztukę alchemii do przodu, by służyła kolejnym pokoleniom poszukujących Kamienia Mądrości tej tajemnej nauki, niezależnie od tego, co on dla każdego z nas oznacza. Ukazuje także czysto fizyczną stronę alchemii, przedstawiając ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)