Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gliny z innej gliny (4,0) Zbiór opowiadań zarówno o Maciejewskim ojcu, jak i synu. Dobry, choć mało historycznego tła, które było największym atutem poprzednich książek z serii. Czy ochrzciłbyś kosmitę? ...oraz inne pytania ze skrzynki mailowej astronomów Obserwatorium Watykańskiego (4,5) Jak na książkę napisaną w formie dialogu przydałoby się trochę więcej sporu. Są tylko drobne uszczypliwości. Poza tym całkiem fajna popularyzacja nauki (gł...
Niestety nie - coś podobnego w konwencji ale jednak nie to
Hm, czy to nie to? Córka czasu
W Jelitkowie, na nadmorskiej plaży dwoje biegaczy znajduje ciało człowieka, zaszyte w worku. Worek jest wykonany z wołowej skóry, a wraz z martwym mężczyzną śledczy odkrywają w nim dwa węże. Sprawę dostaje młodziutka pani prokurator i, po pewnych zawirowaniach, stary policyjny wyjadacz komisarz Kruk. Wygląda jak sprawdzony przepis na dobry, niezbyt odkrywczy kryminał. I tu dochodzimy do pierwszego problemu. Pan Górski pisze językiem sugestywnym, ...
Serdeczna prośba o pomoc w znalezieniu tytułu i / lub autora. Fabuła: współczesna Anglia, bohater – mężczyzna poszukuje hmm… starych listów? rękopisu? I przy okazji tropi tajemnicę rodu Yorków. W grę wchodzi kwestia ważności małżeństwa Edwarda księcia Yorku a tym samym skuteczności sukcesji jego synów, w tle oczywiście Ryszard III
Dobry omen - 5,5 Co do grosza - 4,5 Marley i ja: Życie, miłość i najgorszy pies świata - 5 Toulouse-Lautrec: Biografia - 5,5 Dziewczyny z Wołynia - 4,5 Najdłuższa podróż do domu: Wspomnienia - 5 SzatAnioł: Powikłane życie Juliusza Słowackiego - 2,5 Jak pisać: Pamiętnik rzemieślnika - 5 Doktorzy - 5,5 Doktor Jekyll i pan Hyde - 5
Czas krwawego księżyca: Zabójstwa Indian Osagów i narodziny FBI - 5 Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej (93%) - 5 Harry Potter i kamień filozoficzny (powtórka) - 5 Harry Potter i komnata tajemnic (powtórka) - 5 Harry Potter i więzień Azkabanu (powtórka) - 5 Harry Potter i czara ognia (powtórka) - 5 Harry Potter i Zakon Feniksa (powtórka) - 5 Harry Potter i Książę Półkrwi (powtórka) - 5 Harry Potter...
Recenzuje: Klaudia Gambuś Lunchboxy już od jakiegoś czasu święcą triumfy na salonach. Coraz więcej ludzi decyduje się na diety pudełkowe, które mają być zdrowszą i lepszą alternatywą dla niezdrowego jedzenia pochłanianego w biegu. Jednak od pewnego czasu obserwuje się pewien odłam tego trendu, czyli lunchboxy przygotowywane w domu w koncepcji bento. Także dzisiaj trochę o książce Malwiny Bareły, która stała się swoistym prekursorem bento w Pol...
Mniej komputera, więcej czasu wolnego, ergo - czytania. 1.Szał pracy (6) - trochę wspomnień ze szkolenia w RAF podczas drugiej wojny światowej, ale więcej kolejnych historyjek z praktyki w Darrowby. Jak zwykle urzeka ciepły i humorystyczny stosunek autora do świata, ludzi i zwierząt oraz zachwyt nad pejzażami Yorkshire. 2.Weterynarze mogą latać (6) - jak wyżej. 3.Boże stworzenia (6) - niechronologiczny zbiór, głównie o wydarzeniach powojen...
Jestem użytkownikiem serwisu dość długo, nie uczestniczę aktywnie w pisaniu recenzji czy w dyskusjach. Nie zmienia to jednak faktu, że większość z nich czytam i zaglądam tutaj praktycznie codziennie. Ogromnie przykro jest patrzeć na nie wykorzystany potencjał i na to jak lekceważąco traktuje się użytkowników i jest mi niezmiernie trudno nie napisać jakiegoś "grubszego" słowa komentarza pod adresem ludzi którzy ograniczając fundusze, za ten opłaka...
Październik bardzo owocny :) Zgiełk czasu świetny, autor wyrasta na jednego z moich ulubionych pisarzy :) Wilk zwany Romeo bardzo dobra książka o miłości, wszystko jest mądre i w sam raz, choć bywało smutno... Los wilka do przewidzenia, i u nas robi się czasem złą prasę tym zwierzętom. Polecam. Euklides był osłem bardzo dobra, do rozsmakowania się Nomów księga wyjścia Nomów księga kopania Nomów księga odlotu dobry, w swoim stylu, odpoczę...
Rok potopu -przepadłam! Coraz lepiej się czyta, zaczynają być coraz bardziej widoczne związki z tomem pierwszym.
Jesień, gdy pada i wieczory dłuższe i zima, gdy rozsądek mówi, że lepiej nie wychodzić na mróz... Co czytamy?
Dwór Właśnie skończyłam czytać i bardzo, bardzo polecam!
"Kroniki portowe" wskoczyły mi dwa razy, za drugim miało być "Lew, czarownica i stara szafa"...
Książka z gatunku kryminałów, powieści szpiegowskich. Akcja wartka, wydarzenia bardzo szybko po sobie następują, przez co czyta się ją bardzo szybko (jest to niewątpliwy plus). Momentami wydarzenia są dość nieprawdopodobne i mało realne. Zdaję sobie sprawę, że jest to fikcja literacka, a nie dokument, jednak wymagam nieco więcej prawdopodobieństwa wydarzeń. Mimo wszystko polecam, warto oderwać się nieco od rzeczywistości.
Cud chłopak - 4,0. Zaskoczyła mnie podejściem do tematu, bardzo głębokim i ważnym. Mimo typowo amerykańskiego stylu;) Cudowna podróż - 4,0. Dziecinna, sprzed ponad 100 lat więc nie stroniąca od dydaktyzmu i moralizowania, ale mimo to miło się czytało:) Dom na skraju nocy - 3,0. Mocno średnie czytadło. Rozwleczone i czasem o niczym... Indie - 4,0. Bardzo piękny fotograficznie i całkiem ciekawy merytorycznie album. Inna podróż - 4,0. Zapowiadał...
Moja irlandzka piosenka Co prawda akcja dzieje się w Londynie i częściowo w Irlandii, ale książka niesamowicie wciągająca i zabawna. Zupełnie świeża autorka, ale naprawdę warto przeczytać. Polecam z czystym sumieniem.
A tu jeszcze ciekawy artykuł na temat BiblioNETki z 12 stycznia 2015 roku. https://swiatczytnikow.pl/ksiazkowe-spolecznosci-od-biblionetki-do-goodreads/
Po obfitym wrześniu, posucha w październiku. Ale jak się cały czas pracuje, to nie ma czasu na książki. Mam nadzieję poprawić się w listopadzie. Tak na prawdę to tylko 3 książki przeczytałam, reszta to odsłuchane opowiadania Czechowa, 63. Pasażer pierwszej klasy, Antoni Czechow, ocena: 5 64. Oświadczyny: Żart sceniczny w 1 akcie, ocena: 5 65. Scyta, Antoni Czechow, ocena: 5 66. Trzpiotka, Antoni Czechow, ocena: 4,5 Wszystko odsłuchane. Uwi...
To dopiero 4 lata (sic!), jak jesteśmy zwodzeni obietnicami. Sądzę, że powinniśmy utworzyć podgrupę biblioNETkową Wielkich Naiwnych. Bo choćbyśmy włożyli w nasz serwis nie wiadomo ile pracy, serca, czasu - to bez pieniędzy i mądrego zarządzania nie ruszymy dalej.
Jest jeszcze filmweb. ;-)
"Ziemianie, widzieliśmy waszą przyszłość i nie podoba się nam ona ani trochę. Uważamy, że jest okropna. Wierzymy, że jest niedoskonała i wadliwa. Dlatego nasza międzygalaktyczna komisja doszła do dwóch wniosków. Po pierwsze, mamy serdecznie dość was, Ziemian. Kusiło nas nawet, by unicestwić was wszystkich, włącznie z waszą planetą. Po drugie, jesteście skończonymi głupcami – przypuszczalnie zniszczycie sami siebie bez żadnej pomocy z zewnątrz. Ta...
Baśń o dojrzewaniu. A może historia o okiełznaniu strachu? Albo opowieść o nieprawdopodobnych przygodach chłopca nazywanego YE. A może obrazkowa powieść drogi, tyle że zamiast amerykańskich autostrad mamy krainy z cudownej wyobraźni Guilherme Petreki? 176-stronicowa, brawurowo narysowana powieść graficzna autorstwa ledwie 26-letniego wówczas Petreki, jest prawdziwą perłą znalezioną na przepastnym, brazylijskim rynku księgarskim. Znajdziecie tu...
Kolejna porcja perypetii dwóch zawadiaków w odradzającej się z nuklearnego kataklizmu Ameryce. Jeremiah odwiedza swoją ukochaną ciocię Marthę i pomaga poczciwemu Woody’emu w rozbudowie jej domu. Tymczasem niesforny Kurdy, ujmując się za miejscowym kaleką Winstonem, wdaje się w konflikt z lokalnym rozrabiaką Montaną. Jednocześnie w mieście pojawia się gang motocyklowy, którego członkowie najwyraźniej kogoś szukają... Splot okoliczności prowadzi do...
Może tylko ja tak to widziałem. Dot także założyła, że rozwiązanie tego wątku jest oczywiste. Moja recenzja pojawi się w artPAPIERZE - i wtedy Ci ją podeślę:)
Tu akurat nie przesadzajmy. Ja na przykład szczerze życzę sobie nowoczesnego wyglądu serwisu, ale najlepiej jeszcze, żeby za nowoczesnością wyglądu szła nowoczesność technologiczna i funkcjonalna tego co jest pod spodem. Tylko podejrzewam, że nawet jeśli doczekam się jakichś zmian to będzie to kolejne pomalowanie płotu, za którym kryje się to samo złomowisko i skansen.
Nadal nie wiem, czy to powieść, nowela czy opowiadanie, ale to już nieważne: zrezygnowałam z czytania. Dziewięćdziesięciolatek, który chce wykorzystać biedną, zmuszaną do pracy i prostytucji nastolatkę, działałby mi na nerwy.
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. A kiedy zamieścisz swoją recenzję? Bardzo bym chciała ją przeczytać. :)
PAŹDZIERNIK 2018 (ΣR=21006s;Σm=2278s;𝔼m=2101) 1.(64.) Wywiad z wampirem 4.0 Słynna opowieść o wampirze, bardziej współczesna niż "Dracula" Stokera, ale na początku podobnie się ciągnie. Nie zachwyciła mnie jakoś, trochę pusta fabuła. Druga połowa była lepsza, ale ogólnie trochę wymęczyła mnie opowieść o wampirze z dylematami egzystencjalnymi. Przeczytałem onegdaj z półki kolegi tak 2/3 grubaśnego II.tomu, czyli "Wampira Lestata" i jak...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)