Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie wiem do końca jak określić tą powieść - była jednocześnie nudna... i ciekawa. [4,5/6]
Niczego nie przeczytałem, ale wszystko z powyższych miałem już w bliższych czy dalszych planach. Keyesa szukam w każdym antykwariacie, w którym bywam, ale nigdy nie udało mi się dorwać, szkoda że nikt nie planuje go wznowić.
1. Kamienne oko - króciutka baśniowa opowieść o świecie niewidocznym dla ludzkich oczu i rodzeństwie, któremu udaje się weń wkroczyć, adresowana raczej do najmłodszych czytelników, lecz jednocześnie swym urokiem i bezpretensjonalnością potrafiąca urzec i niejednego dorosłego. Cały cykl szczerze polecam wszystkim złaknionym magii i ucieczki od szarej codzienności. (5) 2. Felix, Net i Nika oraz Trzecia Kuzynka - kolejne spotkanie z młodymi bohat...
Co do Kevina Bacona, to jest wytłumaczenie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Bacona No i kluczowe w kontekście tej książki jest zdanie: "Bacon nie jest aktorem najbardziej powiązanym z innymi aktorami. Według strony internetowej Oracle of Bacon, ten honor przypada Rodowi Steigerowi. W społeczności aktorskiej, średnia liczba Steigera jest równa 2,679. Średnia liczba Bacona równa się 2,946." Mam tę książkę i bardzo mi się podoba, al...
Siedemnasty miesiąc na obfito: 16.9 Geniusz i bogini 55. Mnich: Romans grozy 82.5 Trzy siostry 82.6 "Płatonow" Czechow Antoni 85. Matka Courage i jej dzieci
W tym miesiącu przycisnąłem ilościowo: 1.(18.) Kółka na wodzie 5.0 przyjemna książczunia, pełna przypowiastek, które mogą dać wiele odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące Boga, dobrego życia, pewnych zasad rządzących światem. Trochę oryginalnych treści, trochę trawestacji znanych mitów czy bajek, parę wierszy i modlitw - w sam raz na Wielki Post. 2.(19.) Pustynia Tatarów 3.0 studium skrajnej inercji, braku życiowego kompasu, jałowości ...
"Historia to tylko uzgodniony zestaw kłamstw". Seria "Parabellum" zawojowała blogosferę książkową i sprawiła, że Remigiusz Mróz dołączył do panteonu najpopularniejszych, współczesnych polskich literatów w dość bardzo krótkim czasie. Dwa pierwsze tomy cyklu wojenno-przygodowego spotkały się z tak pozytywnym odbiorem wśród czytelników, że trzeciego tomu po prostu nie mogli się doczekać. Ja również należałam do tej, dość dużej grupy i żałuję, ż...
O, widzę, że "Sońka" tak samo nam podeszła...
Taki piękny początek marca miałam, a potem mi zdechło... Teraz ciągnę kilka książek na raz, i nie mogę się z żadnej wygrzebać :/ Moje lektury z marca: Usypać góry: Historie z Polesia 5,5 - uwielbiam i czczę! Dla tych którzy wahają się czy warto podpowiadam: KONIECZNIE! [WŁASNA PÓŁKA] Dom Augusty 5,0 - trochę mi tym razem kulała ta Axelsson, na raty czytałam. Ale podobała mi się bardzo! Sońka 4,0 - tym razem lekkie rozczarowanie i niedosyt. Ni...
No ja nie będę podpowiadać, zapytaj mądrzejszych :) Być może wystarczy zwykły ogólnodostępny plik w exelu, a jeśli koniecznie musi być na bnetce, to trzeba znaleźć takie rozwiązanie, które faktycznie nie zaśmiecałoby forum. Kolejne tagi (bądź uzupełnienia): Damą być... ba! Damy i huzary Dekameron 2000 czyli Miłość w Pradze Dlatego żyjemy Domek na prerii Dramaty: Iwona, księżniczka Burgunda; Ślub; Operetka; Historia Dumny Bądźżeś Dubo...
"Tort urodzinowy" Nordqvist (4) "Piaskowy Wilk i ćwiczenia z myślenia" Lind (4) "Całuję. Mama" Orłowska (4) "Shantaram" Roberts (3) "Królestwo dziewczynki" Chmielewska (5) "Dasz radę, Marcelko" Pałasz (4.5) "Wierszyki rodzinne" Rusinek (4.5) "Niezwykłe przygody latającej myszy" Kuhlmann (6) "Po drugiej stronie snu" Kubikowska (5) "Anioły jedzą 3 razy dziennie" Jagielska (4.5) "3096 dni" Kampusch (4) "Sońka" Karpowicz (4)
Lektury MARCA 2016 r.: 1. Dziwolągi (Freaks/Уродцы) (Tess Gerritsen) (po rosyjsku) (5) 2. Czyja to dziewczyna?; Rosyjski temperament (4) 3. Taka jestem i już! (4,5) 4. Ostatnia arystokratka (4,5) 5. Arystokratka w ukropie (4,5) 6. Telefon po północy (5) 7. Ginekolodzy (6) 8. Przybić piątkę (powtórka) (5,5) 9. Siostry: Kresy: Zsyłka: Wielki świat (4,5) 10. Wytropić milion (5,5) 11. Furia rodzi się w Sławie (4,5) 12. Stan Nowy Jork pr...
Strzała Posejdona
Piątkowy Klub Robótek Ręcznych (5) Kraina zwana Tutaj (3) Babunia (5) Jesienna miłość (4,5) Jan Matejko [1838-1893] (5)
Krótki i niezwykły żywot Oscara Wao - 5 Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej - 5 Listy wybrane Jane Austen - 4 Wojnę szatan spłodził: Zapiski 1939-1945 - 4,5 Obietnica poranka - 5 Bluszcz prowincjonalny - 4
Ginekolodzy - czyta się dobrze, ale jednak czegoś mi zabrakło, w przeciwieństwie do Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna i Stulecie detektywów, które oceniłam na 6. Mimo to 5 postawię na pewno.
Z naszego poletka Bagno (o seryjnym zabójcy na Ursynowie) Ślepnąc od świateł (o w-wskim dilerze narkotyków), jeśli idzie o materie międzynarodowe - niedługo pojawią się reporterskie książki: Wykluczeni a także Głód - gdzie ma być dużo o dilerach i osobach z półświatka. Osobiście polecam nagradzany reportaż literacki o pograniczu Ameryki i Meksyku - szlaku narkotykowym i polu bitwy pięciu (bodajże) mafii: Ameksyka: Wojna wzdłuż granicy gdzie na...
Tym razem na wokandzie cztery książki. Dunaj: Opowieści o ludziach znad wielkiej rzeki - Brytyjczyk porusza się w górę Dunaju, rzeki czterech stolic i dziesięciu krajów. Już na wstępie widać pewien subiektywizm - Thorpe porusza się od ujścia do źródła, pod prąd, ale pomija na początku Ukrainę i Mołdawię (600 metrów lewego brzegu, ale zawsze coś), koncentruje się na Rumunii. Europejczycy widziani z perspektywy rzeki to dla niego obiekt badań w...
Szybciutko, świetnie! :)
Ponawiam ofertę dokładając: Second Hand - J. Fabicka Tysiąc - D. Andryka
Erich Segal to jeden z moich ulubionych autorów. Wielu zapewne zna go jako świetnego scenarzystę. Dla mnie jednak na zawsze pozostanie przede wszystkim pisarzem. Tym, który podbił moje serce powieścią "Akty wiary". Od niej zaczęła się nasza literacka znajomość. Później przyszła kolej na pozostałe jego książki. Przeczytałam wszystkie. Nie każda przypadła mi do gustu, na przykład recenzowana już tutaj, najmłodsza w dorobku Segala, "Bez sentymentów"...
Na jubileusz osiemdziesięciolecia urodzin wyjątkowego poety, prezentacja niepublikowanych dotąd wierszy. [Zysk i S-ka, 2015]
Książka powędrowała dziś do mafii :)
W dawnych czasach takie wątki były wynikiem lekcji informatyki, czy to nadal tak działa? Uczymy się zakładać konto, uczymy się zakładać wątek i odpowiadać? Myślałam, że teraz taką wiedzę oseski wysysają z matczynym mlekiem. Niemniej w kwestii meritum, polecam: Radleyowie Nie jest to może lektura rzędu Jestem legendą, ale czyta się lekko i przyjemnie.
Ja czytam "Berło Serapisa i inne opowiadania". Od jakiegoś czasu jestem wielką fanką Riordana. Naprawdę nie spodziewałam się, że mitologiczny świat może mnie tak zaciekawić. Jego poczucie humoru, styl pisania, świetnie wymyślone historie, liczne zwroty akcji, ciekawi bohaterowie - to sprawia, że nie sposób poprzestać na jednym opowiadaniu :) Duży plus za to, że teraz mam wszystkie ulubione opowiadania w jednym miejscu, a do tego dwie nowe opowieś...
Polska prapremiera. Nigdy niewydana u nas powieść rosyjskiego klasyka science fiction, napisana w najbardziej twórczym dla Bułyczowa początku lat 70. Powieść "Ostatnia wojna" należy do serii, której bohaterem jest Pawłysz. Postać znana choćby ze słynnej "Przełęczy", "Osady" i znakomitych opowiadań. Ludzkość przystępuje do Centrum Galaktycznego, organizacji zrzeszającej pokojowo nastawione cywilizacje dysponujące napędem nadprzestrzennym, dz...
Kontynuacja "Bogów Marsa". Księżniczka Helium Dejah Thoris została uwięziona w podziemiach świątyni Issus, wraz z Thuvia i Phaidor. Więzienie otwiera się tylko raz na marsjański rok. John Carter, pomimo wielkich zwycięstw i sławy najpotężniejszego wojownika Marsa szuka możliwości, by uwolnić swoją żonę przed upływem roku. I faktycznie pojawia się taka możliwość, ale uprzedzają go najwięksi wrogowie: Matai Shang, Ojciec Thernów i Thurid, ...
Ostatnia książka z cyklu "Rodzicielstwo bliskości", stanowiąca podsumowanie całej serii. Czytelnicy znający już pozostałe pozycje cyklu, w "Rodzicielstwie bez przemocy" znajdą najważniejsze tematy poruszane już wcześniej przez Autorkę poszerzone o informacje dotyczące dzieci nieco starszych. Dla nowych czytelników – "Rodzicielstwo bez przemocy" to idealna książka na początek przygody z rodzicielstwem bliskości. Niełatwo czasami traktować dziec...
Pierwsza w Polsce książka w całości poświęcona "współspaniu" (co-sleeping)! Odkrywamy głęboko skrywaną tajemnicę: wspólny sen pozwala wreszcie się wyspać całej rodzinie, a dla dziecka jest wspaniałym doświadczeniem bliskości, z którego będzie czerpało poczucie bezpieczeństwa, tak ważne w procesie usamodzielniania się. Autorka przedstawia rzetelną wiedzę o fizjologii snu niemowląt i tzw. "nauce samodzielnego zasypiania". Odpowiada na pytania o ...
"Poród bez granic" to niezwykła książka o porodach naturalnych, która pomaga przyszłej mamie przejść świadomie przez okres ciąży, poród i wprowadza ją w pierwsze chwile z dzieckiem. "W tej niewielkiej książeczce chciałam przekazać przyszłym rodzicom kilka informacji, których nie znajdą prawdopodobnie w zwykłych czasopismach, wśród znajomych czy u lekarza. Pokazać im, że istnieje inny sposób rodzenia niż szpitalne »wielkie halo«. Dać im możli...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)