Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Informację o badaniu znalazłem w wiadomościach biblionetki - to redakcji trzeba podziękować :)
Jak będziesz czytać 2 książki miesięcznie, to i tak znajdziesz się w "najwyższej" grupie, więc statystyk w tym badaniu nie zaniżysz ;)
Tak dobrego miesiąca nie miałam dawno. Wreszcie przeczytałam książki na 5,5, książki, które mnie zachwyciły. I tylko jedna wpadka z 3,5. 1. Nasza Pani Radosna czyli Dziwne przygody pułkownika Armii Belgijskiej Gastona Bodineau, ocena: 4 (akcja Polskie przykurzątka - część I 2012 - 2022) Co zrobią Polacy, gdy przeniosą się w czasy rzymskie? Będą produkować bimber:). A przyjaciele Belgowie - propagować piłkę nożną. A poza tym będą się świetni...
Wieczór przedświąteczny ocena: 5 (własna półka) Czyżby nikt już dzisiaj nie czytał książek Stawińskiego? Wielka szkoda, bo zawarte w tym tomie opowiadania są ciekawe i zasługują na większe zainteresowanie. Pierwsze z nich, „Pingwin”, napisane jest w ulubionej przeze mnie formie monologu wewnętrznego, która pozwala zajrzeć w duszę bohatera, przyjrzeć sią z bliska jego tęsknotom, marzeniom i fobiom; poznać go od tej najbardziej intymnej strony. Św...
Każdy chyba słyszał o przysiędze Hipokratesa, choćby w zarysie. Składali ją lekarze, przysięgając, że będą starali się pomagać i nie szkodzić chorym. Kim był Hipokrates? Jednym z pierwszych słynnych starożytnych lekarzy. Szukał, dociekał, myślał i kojarzył fakty - by lepiej leczyć i nieść ulgę potrzebującym. "Wszystkie przyczyny chorób, nawet te, które nazywamy boskimi, są naturalne. Każda bowiem choroba posiada swą naturalną przyczynę i wszys...
Powieść "Miasta ucieczki" to losy kilku postaci, biznesmena balansującego na granicy prawa, motorniczego tramwaju, który gra w amerykańskiej superprodukcji, studentki rozstającej się ze swoim chłopakiem, szalonego proroka, głoszącego natchnione kazania i błądzącego w upale trzydziestolatka z umysłem dziesięciolatka. Akcja powieści toczy się w aglomeracji śląskiej, podczas trzech dni upalnego lata, a losy wszystkich postaci przeplatają się w zaska...
Lektury STYCZNIA 2015 r.: 1. Policja (6) 2. Stan oskarżenia (3) 3. Milcząca dziewczyna (5) 4. Wnuczka do orzechów (6) 5. Szantaż (4) 6. Дарья Донцова "Букет прекрасных дам" (Daria Doncowa "Bukiet pięknych pań") (5) 7. Jedwabny krawat (4) 8. Większy kawałek świata (6) 9. Kocham bohaterów (5) W trakcie czytania: 1. Czterej pancerni i pies
W dżungli zdrowia (4,5) Jeść, by żyć zdrowo (5,5) Sprawa Pechowca (4,5) Wiedz, że wiesz: Prosta droga prowadząca ku przebudzeniu duszy (4) powtórka Życie w micie czyli Jak nie trafić do raju na kredyt i odnaleźć harmonię ze światem (5) Jak schudnąć bez diety?: Metoda Gabriela (4) Warszawa odbudowana (4) Ja nie mogę być modelką?! (4) Kuchnia polska bez pszenicy: Ponad 300 sprawdzonych domowych przepisów (5) Żywność pełna kłamstw: Jak prze...
Sowa Wesley odwiedziła mnie i w najbliższym czasie będziemy się zaprzyjaźniać. ;)
Kiedy spojrzymy na zamieszczoną w książce Jacka Jakubca mapę zamków, które znajdują się na terenie Polski, od razu dostrzegamy ogromne ich zagęszczenie na obszarze Dolnego Śląska. Dwór Czarne znajduje się w samym środku tego zagęszczenia, w dawnej wsi Schwarzbach (obecnie Czarne), która stała się z czasem dzielnicą Jeleniej Góry. Co czyni tę budowlę tak interesującą i wartą osobnej monografii? Jej początki sięgają średniowiecza, aczkolwiek na...
Czytać to i się da, ale czy się chce? ;P Ja utknęłam w połowie, chociaż w jakiś sposób książka jest urocza i ciągle wymyślam te stosy innych książek, które koniecznie muszę przeczytać, zanim wrócę i to zaraz, teraz.
Mnie w tym miesiącu ogarnął czytelniczy szał i przeczytałam jakąś szaloną ilość książek (z powtórkami chyba dobiłam do 30... ale sporo to były chudzinki ;)), więc jest progres w tym regresie. Wybrałam tylko kilka wyróżniających się. Najlepsze książki: Medea - pewne opowieści nie ulegają przedawnieniu. Ból straty, zazdrość, miłość, zemsta, samotność i cena, jaką trzeba zapłacić za swoje przewiny. To wszystko wyzute z jakiegokolwiek okrycia z...
Zapewnij swojemu dziecku LEPSZY START! Witamy w krainie ludzi pozytywnie zakręconych! Wspólnie pogalopujemy przez nieco szaloną, ale niezwykle barwną planetę zbieraczy, działaczy, graczy, podróżników, czytelników, znawców i fachowców. Ty także jesteś jej mieszkańcem. Tak, tak, nie przesłyszałeś się. Z pewnością masz już swoje ukochane zajęcia i pasje, czyli hobby. A jeśli jeszcze ich nie znalazłeś, nasza książka ci w tym pomoże. Pamiętaj: cz...
Dopisuję się :)
Jeśli szukacie powieści, która łączy elementy realne z fantastyką, a do tego z przygodą i wątkami sensacyjnymi, polecam serdecznie "Tysiąc imion" Django Wexlera. To debiut, a zarazem pierwszy tom cyklu "Kampanie Cienia" – który, myślę, wśród fanów fantastyki słusznie budzi nadzieję na równie dobrą kontynuację. Książka, którą określić można dość dziwnym mianem militarnej fantasy, rozbudziła u większości czytelników pozytywne odczucia. Podobnie ...
„Mam na imię Aga i mam siedem lat. Uwielbiam pałaszować pączki i pyszne ciasta cioci Bożeny. Jeśli chcesz poznać moją ciocię, wybierz się ze mną w podróż na wieś, w podróż pełną przygód i niespodzianek...” Agnieszka to mała dziewczynka z miasta, która przyjeżdża z wizytą na wieś. Na pewno szybko się z Agą zaprzyjaźnicie i będziecie wdychać wraz z nią niepowtarzalny zapach suszącego się siana, usłyszycie poranne pianie koguta i kwilenie małych ...
To chyba była ironia misiaka wobec głupiego gadania polonistki:)
Jak zachowują się Twoje dzieci w muzeum lub galerii obrazów? A) kontemplują sztukę B) nudzą się C) chłoną wiedzę przekazywaną im przez rodziców. Jeśli padła odpowiedź B, to najwyższy czas zainteresować dzieci sztuką! Gra, puzzle, zagadki, kolorowanki są świetną zabawą, która może mieć charakter edukacyjny. Dzięki śmiesznym historyjkom i rysunkom najmłodsi poznają twórczość Aleksandra Gierymskiego. Dowiedzą się, kim są ludzie przedsta...
Magdalena Nowakowska–Troniewska jest grafikiem, autorką wielu książek artystycznych oraz ilustratorką. Zajmuje się również projektowaniem graficznym i fotografią. W 2013 r. stworzyła serię opraw plastycznych do bajek Ign. Krasickiego, prezentując klasykę polskiej literatury w nowoczesnej, kreatywnej odsłonie. Artystka organizuje warsztaty twórczego działania dla najmłodszych zachęcając dzieci i młodzież do obcowania z książką na płaszczyźn...
Argument ilościowy (miliony ludzi są w błędzie) nie jest najlepszy. Pomyśl na przykład o różnych systemach politycznych, za każdym z których stoją miliony ludzi... De gustibus...
Hej, skąd miałaś "Czy umiesz gwizdać, Joanno?"? Twoje?
Wystarczy Ophie:) Na pewno masz jakieś gatunki/podgatunki, które lubisz mniej lub bardziej. Po prostu nie dotarłaś jeszcze do "swoich" książek. A tak swoją drogą - po których to książkach mijał Ci zapał? Może warto spróbować zupełnie innych.
Po trzech odsłonach „Madagaskaru”, kina szturmują w solowym występie dzielne pingwiny, znane z popularnego serialu animowanego. Skipper, Kowalski, Rico i Szeregowy muszą zmierzyć się z nowym wrogiem. W tej niebezpiecznie komicznej misji sprytnym nielotom będą towarzyszyć agenci z prawdziwego zdarzenia. Czy „Pingwiny z Madagaskaru” zawojują polskie kina? Przekonamy się już w najbliższy weekend. &nb...
Jest koniec XXI wieku, układ sił na świecie zmienił się radykalnie. Jednak najlepszym narzędziem prowadzenia wojny pozostaje nauka: zbroi globalne potęgi, buduje prywatne imperia, dostarcza narzędzi szaleńcom. Gdy Czarne Koty – genetycznie zmodyfikowani agenci unijnego wywiadu – próbują sprostać roli, do jakiej ich zaprojektowano, pewien niedoszły naukowiec o duszy awanturnika wpada w niebezpieczne towarzystwo. Ich losy zaczynają się splatać. ...
"Zawód: wiedźma" tom I Gromyko (4) "Rodzina" Jaruzelska (5) "Polskie morderczynie" Bonda (5) "Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, czyli Lilka Kossak" Nasiłowska (4.5) "Miłość dobrej kobiety" Munro (4) "Na psa urok" Hearne (4) "Raz wiedźmie śmierć" Hearne (4) "Między młotem a piorunem" Hearne (4) "Zbrodnia i kojot" Hearne" (4) "Kijem i mieczem" Hearne (4) "Kronika wykrakanej śmierci" Hearne (4) "Czy mój facet jest bez serca? Wszystko, co mu...
Ciężko przebrnąć przez Gargantuę i Pantagruela. To co na początku zachwyca robi się nużące, a w końcu zupełnie niestrawne.
Proszę o dopisanie mnie do listy :)
Kiedyś moja polonistka powiedziała to samo o Harrym Potterze... Stwierdziłem, że pewnie te miliony ludzi są w błędzie:) A poważnie - nie przemawia do mnie argument "tego się nie da czytać". Swoją drogą "Złodziejka książek" i mnie rozczarowała.
Znów miałam wrażenie, że nie mam czasu na czytanie, a tu proszę - całkiem obfite plony. Broniewski: Miłość, wódka, polityka - biografia, której się trochę bałam, bo Broniewskiego bardzo ceniłam za niektóre wiersze, ale zdecydowanie nie lubię czytać o nałogowcach, bo tylko się złoszczę i tracę cierpliwość. Obawiałam się więc, że Broniewski pijak przysłoni mi Broniewskiego poetę, ale niepotrzebnie powątpiewałam w Mariusza Urbanka, który potrafi ...
Gwoli ścisłości "Przybysz" to czysty komiks. Obrazkowa jest np. Regulamin na lato. Też polecam, mi się bardziej podobało. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)