Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój październik upłynął, rzekłabym, pod znakiem "literatury naiwnej". Może poza ostatnią książką. Ilościowo bardzo jestem zadowolona (tak jak Monika: jesień idzie i ja zaczynam rzucać się wręcz na książki...), jakościowo bywało o wiele lepiej: Opowieści z Wilżyńskiej Doliny 4,0 - wcale, wcale. Polubiłam Babcię Jagódkę i język jakim posługuje się autorka - możliwe, że to nie ostatnie z nią spotkanie. Bardzo mocne 4. Osobliwy dom pani Peregrine...
Super-pomysł. Od jakiegoś czasu tu nie zaglądałem, co oczywiście nie oznacza zerwania z czytelnictwem. Fajnie, że jest ta strona i środowisko czytelników (to już chyba subkultura w Polsce) się integruje. Read-coaching, coach-reading.. jakkolwiek, mógłby dać wiele możliwości wymiany doświadczeń. Jestem "za". Pozdrawiam Biblionetkowiczów.
Mnie też nie rzuciły na kolana. Dość powiedzieć, że po kilku latach nie pamiętam kompletnie nic z fabuły...
Mam podobne odczucia w stosunku do książek Anny Kańtoch. Punkt wyjścia na pierwszy rzut oka mają niezły, ale dalej robi się jakoś tak miałko i bezbarwnie, a zakończenia są zupełnie rozczarowujące. W efekcie niewiele z treści zostaje z głowach (a przynajmniej ja niewiele z tych książek, poza właśnie punktem wyjścia, pamiętam).
Lista ta niczego chyba nie ma dowodzić. Tak samo jakby zrobić statystyki jedzeniowe - na 1. miejscu pewnie wylądowałby ryż z grzybami mun, a potem hamburger z macdupy ;) a jak de Volaille, to prawdziwy, czy z mrożonki z wkładem pieczarkowym? Jak to pisał Łysiak: "Jedzmy gówna, przecież miliony much nie mogą się mylić!" I to dotyczy też literatury...
UWAGA: szczegółowo omawiam treść książki :) Żyjemy w świecie, który premiuje ekstrawertyczny typ osobowości. Istnieją badania, potwierdzające, że osoby rozmowne i towarzyskie są postrzegane jako bardziej atrakcyjne (także fizycznie), a porażająca większość nauczycieli amerykańskich utożsamia "dobrego ucznia" z typem ekstrawertycznym. W takim świecie introwertyk nie ma łatwo. I dlatego właśnie „Nusia i wilki” były dla mnie tak pozytywnym zasko...
Bo ja wiem czy takie świetne? Czytałam kilka. Solidne 4 jak dla mnie, ale raczej nie więcej.
Ale chyba się z tobą zgodzę. Ja czytałam inną część i jedyne, co mogę powiedzieć to "bez szału".
No to rzeczywiście pech. To który najlepszy jest? I jeszcze żeby był dostępny w taniej książce:)
Miesiąc świetny ilościowo, bo się dużo najeździłam. Jakość też niezła, choć zdarzyło się parę słabszych momentów: 12. (z półki) Życie codzienne Etrusków Dużo ciekawostek i sporo etymologii, chociaż zawsze mogło być więcej. W sumie nie ma się do czego przyczepić, ale nie ma też o czym pisać do domu (4) 11. (z półki) Życie codzienne w Warszawie okresu oświecenia Nieźle, ale niestety o części czytałam już po raz kolejny. Miło, że autor nie skupi...
Powieść Christophera W. Gortnera naszpikowana jest typowymi dla kryminału elementami szpiegowskimi, tajemnicami i zagadkami. W połączeniu z dobrze narysowanymi i wiarygodnymi postaciami daje to udaną i wciągającą powieść. Akcja jest szybka i dynamiczna. Znajdziemy tutaj również wiele elementów sensacyjnych i przygodowych, częściowo opartych na faktach, które przybliżają czytelnikowi historię Anglii tamtych czasów. Rok Pański 1553. Na angielsk...
Oj, daj Gardnerowi jeszcze szansę! Trafiłaś na jeden z nijakich jego kryminałów. Ja przeczytałem praktycznie wszystkie wydane w Polsce - są świetne!
Potwierdzam słowa Doroty. Jak dotąd najbardziej mnie zachwyciły "Księżyce Jowisza" i "Kocha, lubi, szanuje". Według mnie świetna też była "Za kogo ty się uważasz?".
Ilościowo - świetny miesiąc, jesienią czyta się więcej, bo wciąż ciemno. A w Krakowie jeszcze zapanowała mgła stulecia. Jakościowo - nie jest źle. 1. Sprawa zielonookiej siostry, ocena: 4 Wciąż szukam dobrych kryminałów. Jakoś nie zachwycił. Do czasu przesłuchania w sądzie wręcz nudził, ale że przesłuchanie zainteresowało mnie zawodowo – to ocena podskoczyła do 4. Myślę jednak, że to pierwsza i ostatnia książka z serii o Perrym Masonie. 2. ...
To tak dla podsunięcia, że książce zarzuca się więcej niż tylko przewidywalność, szczegółowe omówienie w pewnej ocenialni: http://niezatapialna-armada.blogspot.com/2012/08/185-eb-jak-bania-czyli-ksiezniczka-w.html Na prawdę nie wiem jak wydawnictwo mogło przepuścić książkę w której autor nie może się zdecydować, czy o zamążpójściu córki króla decyduje król, żona czy rada.
Zapraszam!
Drobiazg - literówka: "Ania z ZielonEgo Wzgórza" :) Zestawienie ciekawe, ale myślę, że Astral ma w dużej mierze rację w kwestii danych...
nieaktualne :)
Książki dla dzieci Agnieszki Chylińskiej - „Zezia i Giler” oraz „Zezia, Giler i Oczak” - cieszą się dobrą opinią wśród dzieci i rodziców. Teraz wokalistka przygotowała dla młodszych czytelników nową opowieść... „Labirynt Lukrecji” czyli tajemniczy labirynt i dziewczynka, która postanowiła przestać mówić....
Może znajdziesz coś w moim schowku w zamian za "15 minut w kuchni" - Jamie Olivera?
I jeszcze jedno - takie rankingi moim zdaniem niewiele wnoszą, a głównie oszukują (zwł. te typu 100 najpoczytniejszych książek w ogóle czy w danym gatunku), bo stwarzają kompletnie fałszywe wrażenie, że praktycznie wszytko co godne uwagi już wyszło po polsku. A jest dokładnie odwrotnie, niestety.
Ja też chciałabym się dopisać do listy :)
Taa, ciekawa lista. 19 książek to rzeczy raczej oczywiste, w tym połowa to literatura dla dzieci i młodzieży (klasyka i nowe; co już czytałem, to czytałem; tego co nie czytałem, i tak nie przeczytam - np. tej powieści Ann Sewell o czarnym koniu...), dwa tanie bestsellery (bo ich nie lubię nie cenię) - Alchemik i Kod Da Vinci - i na osłodę wybitna klasyka, nigdy niewydana po polsku - Sen czerwonego pawilonu. Można czytać całość po angielsku (bodaj...
Największą sprzeda gdzie i na jakiej zasadzie były zbierane dane?
8. spooky27 - czyta 9. TheNaturat 10. espinka
I ja też bardzo chętnie się dopiszę (jeśli nadal można :) )
Dziękuję, bardzo ciekawa lista:) Czy mogę prosić o podświetlenie tytułów? Również dziękuję:)
Nadchodzi nowy rok szkolny, a dziecko w brzuszku mamusi rośnie i rośnie. Zatem najwyższy czas rozpocząć przygotowania do odebrania świątecznego prezentu! [Debit, 2014]
Jedna z najlepszych; a druga to "Kocha, lubi, szanuje".
Przekopując się przez różne zestawienia i rankingi, udało mi się trafić na interesującą listę. To wykaz 20 książek, które osiągnęły największą sprzedaż w historii. Ze względu na duże rozbieżności dotyczące wyników sprzedaży (szczególnie w przypadku starszych tytułów) podane nakłady mają orientacyjny charakter. UWAGA: ta lista nie obejmuje książek non-fiction (m.in. dzieł Lenina i przewodniczącego Mao...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)