Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Saga rodu Forsyte'ów (6) 2. Dziewczyna z perłą (4+) 3. Tysiąc wspaniałych słońc (5) 4. Najtrudniej jest spotkać Lilit: Opowieści chasydzkich kobiet (5) 5. Pokuta (5) 6. Nie przed zachodem słońca (5) 7. Dożywocie (5)
Nie określiłabym „Nie przed zachodem słońca” mianem fantasy, ta powieść chyba wymyka się klasyfikacjom. Bardzo lubię takie książki – niejednoznaczne i stwarzające wiele możliwości do interpretacji. Zgadzam się – opowieść jest warta poznania.
Mój lipiec: 1. Każdy musi płacić (4,5 - hm... nie wiem, co planuje autor. Jeżeli ma to być tom na pobudzenie apetytu przy dłuższym cyklu - sprawdza się całkiem nieźle. I na to mam nadzieję ;) Strasznie dużo bohaterów, różnorakich nazw własnych, momentami głowa mnie już bolała) 2. Joyland (6 - napiszę tylko tyle: uwielbiam całym sercem Kinga w wersji obyczajowej z dreszczykiem. Po Dallas '63 kolejna świetna książka w tym stylu. 3. Pokój (4,5 -...
Czy możesz napisać kilka słów o książce pana Święcickiego? To lekarz, który prowadzi portal dla ludzi obciążonych tą chorobą. Jestem ciekawa jego książki. Tym bardziej, że oceniłaś ją wyżej niż książkę Kramera, która chociaż pisana językiem raczej naukowym niż popularnym jest rzeczywiście świetna.
Aniu, tak lubisz Szwaję, a następna książka tej autorki ma się pojawić dopiero we wrześniu, może w międzyczasie zapoznasz się z Magdaleną Kordel i serią Uroczysko? Kiedy czytałam jej ksiązki to myślałam sobie "o rety, druga Szwaja!". I nawet trzecia część Uroczyska, "Wino z Malwiną" jest wydane przez Wydawnictwo SOL.
I rozdane..;)
Wspaniała wiadomość! Już nie mogłam się doczekać.
Aktualna "Norwegian Wood "?:)
Powiem krótko : lekka,łatwa i przyjemna lektura na upalne lato.Myślę że gdyby nie wakacje to pewnie nie przeczytałabym do końca i pewnie zaraz zapomnę o niej ,takie czytadło dla zabicia czasu jak dla mnie.
Witam, może coś z mojego schowka za Krzesło Hemingwaya? (pisałem na prv)
Ta lektorka to Joanna Jabłczyńska może? Ja też ją ledwie zdzierżyłam.
chętnie wymienię Nawałnicę mieczy. Stal i śnieg G. Martina może znajdzie się ktoś chętny?
Książka dzisiaj do mnie dotarła:)
No ta "dziennikarka" z książki dla takiego właśnie szmatławca pracuje... Czyli, gdyby nawet chciała napisać coś rzetelnie to by jej zwyczajnie nie wydrukowali. Cóż, powiem przekornie, że Michalak sprzedaje się w takich ilościach, że nawet błąd w terminologii medycznej (którą tak naprawdę niewiele osób spoza środowiska rozumie) tematowi nie zaszkodzi. I to chyba jest powód, że ta a nie inna autorka została "twarzą" tej kampanii - jest po prostu...
Jestem zainteresowana smokami i baśniami indyjskimi!!!
Ośmielę się reflektować na "Baśnie i legendy indyjskie" :)
Cień wiatru (powtórka, audiobook) 4,5 Gra anioła 3,5 Tuf Wędrowiec 5 Druciarz, krawiec, żołnierz, szpieg (audiobook) 1,5 - zgubiłem się gdzieś na początku i już nie odnalazłem. Takie książki chyba nie nadają się na audiobooki - gdybym czytał z odpowiednim skupieniem, być może wystawiłbym wyższą ocenę. Uczennica Maga (audiobook) - nie zdołałem wysłuchać ze względu na głos lektorki. Musiałem sobie zmniejszać prędkość, a i tak niewiele to dawało...
Ja przyznaję się bez bicia, że do końca nie dotrwałam... Z jednej strony cieszę się, że nie tylko ja takie mam wrażenia ;) Z drugiej, szkoda, bo - biorąc pod uwagę tematykę i okładkę - książka zapowiadała się na ciekawą. Ale, ale, nie przesądzajmy tak na początku wędrówki, że jest niefajna, bo de gustibus non est disputandum!
Z przyjemnością informuję, że wszyscy, którzy w wątku ZMIANA LOGINU! - KTO CHĘTNY? wyrazili chęć zmiany swojego loginu w PIĄTEK wreszcie się jej doczekają :) Przypominam listę chętnych: mszulc - Małgorzata_ Kaczątko -koczowniczka independent - midori. Taryn - Vemona k@rol1 - pijany_nietoperz Dissmas - dissmas :o) - bryni@ syrenina - joanna.syrenka iAgnes - Auriga remediosedy - alizeti alva - Alva epa - EPA! Lloret - wik...
Ja jestem zainteresowana 2 ostatnimi pozycjami.
Ambicją autora nie było stworzenie monumentu wyczerpującego wszystkie kwestie, których rozpatrzenie umożliwiają źródła historyczne i świadectwa archeologiczne, lecz raczej krytyczna analiza dostępnych informacji, pozostawiająca wciąż spore pole do manewrów interpretacyjnych. Osią rozważań nie jest chronologia wydarzeń politycznych, lecz wybrane problemy badawcze, które albo nie wzbudziły dotąd szerokiego zainteresowania, albo pozwalają na wzbogac...
Książkę dziś rano skończyłam .No i niestety mi do gustu nie przypadła.Moja ocena to 3.5.Z całej książki najlepszy był koniec .
Jestem bardzo ciekaw Twojej recenzji. Z służbą zdrowia też nie mam najlepszych wspomnień, natomiast znam osoby, które przebywały w szpitalach psychiatrycznych (sam się do nich nie zaliczam). Owszem nie była to sielanka, natomiast żaden z moich rozmówców nie wspominał tego jako traumy. Potrzebowały pomocy i ją dostały. Na pewno była możliwość odwiedzin (sam odwiedzałem 1-2 osoby), nikt nie mówił o polewaniu wodą itp. Być może rozmówczyni Pani ...
Mój lipiec, ubogi, że tak powiem :-) Ballada o kuternogach - temat nie nowy, ale nieźle się czyta 4 Mróz - zakończenie mnie nieco rozczarowało; pardon, motyw nie zakończenie i dlatego 4,5 Mariola, moje krople... - dawno nie śmiałam się na głos; wybór sztuki w wykonaniu I sekretarza i dyrektora wydziału kultury - sam cymesik i dam 5 Synowie fortuny - w porównaniu z innymi Archerami takie sobie, tylko 3,5 Anioły muszą ode...
Recenzję, że tak powiem, muszę napisać - to lektura z DKK, więc jest pewne zobowiązanie. Tylko muszę ją przemyśleć, żeby nie wyszło byle jak... "Bezdomna" mi umknęła, ale tak jest jak równocześnie piszesz post i gotujesz obiad... Przeczytałam tekst do którego podałeś link. Pomijając kwestie czysto medyczne (na których się zwyczajnie nie znam) to mnie śmiech pusty wziął nad tą pochwałą polskiego szpitalnictwa. Nigdy nie byłam nawet z wizytą ...
LIPIEC: Cwaniary - 4,0 Wszystkie smaki namiętności - 3,0 Dziewczyna ze śniegiem we włosach - 5,0 Niezwykła wędrówka Harolda Fry - 4,0 Dotyk Julii - 5,0 Chorwacka przystań - 1,0 Natalii 5 - 5,0 Daleko od Mombasy - 2,0 Bezdomna - 4,0 Jedenaście - 6,0 W trakcie: Ptaszyna Wzburzone fale
Luteczku, popieram w 100%. Temat arcyciekawy, ale technicznie opisany jest co najwyżej przeciętnie - nie lubię chaosu, wolę jasne i przejrzyste formy. Z tego powodu musiałam obniżyć ocenę.
Ziemia Święta jest ponownie zagrożona wybuchem wojny. Pod wodzą Grzegorza d'Arcos i niepokojącego diuka Tarente, chrześcijanie szykują się do odbicia Jerozolimy z rąk sułtana Abdula Razima. Mężny Walter z Flandrii przeciwstawia się wyprawie, uważając ją za szaleństwo. Ale nikt się z nim nie liczy, a w cieniu działa Qua’dj, demon, który postanowił posiąść dusze wojowników. Jego ponurym planom przeciwstawia się Walter i zachwycająca, lecz groźna Sy...
W lipcu dość skromnie, ale przy tym całkiem przyjemnie (nie licząc jednej "wpadki"). 1. Jeden dzień [4.0] 2. Tam, gdzie spadają anioły [5.0] 3. Służące [5.0] 4. Ptasiek [1.0] 5. House i psychologia: Humanitaryzm jest przereklamowany [4.0]
W dobie renesansu na arenie politycznej pojawiła się bardzo charakterystyczna postać. Oceniając ją dziś, możemy powiedzieć, że była ostatnią potomkinią wpływowego rodu Medyceuszy, siostrzenicą papieża oraz matką królów. C. W. Gortner w swojej powieści przedstawia dokładny opis tej postaci. Warto mu się przyjrzeć. Katarzyna była uważana za politycznego geniusza. Po śmierci swojego męża starała się kierować polityką królestwa Francji, przez całe...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)