Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane w sierpniu: 1. Statek szaleńców (3,5) 2. Ziemia Elżbiety (3) Czas na Klasykę , Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane 3. Trzej muszkieterowie (5) Czas na Klasykę 4. Złota młodzież PRL (3) 5. Kolumbowie: Rocznik 20 (4,5) 6. Królowa Niewidzialnych Jeźdźców (2,5) miała być na rozluźnienie po Kolumbach, ale okropny język, pełen nieuzasadnionych powtórzeń i pytań retorycznych nie na miejscu kompletnie rozczarował. Miary d...
Świetna książka, nie mogłam się oderwać. Za stroną redakcyjną cytuję "Nie ulega (...) kwestii, że ten sam skutek może kryć kilka prawd." Nie ulega kwestii, ze tak jest w rzeczywistości. Książkę właśnie mam przed sobą (z biblioteki) i pytanie: imię autorki to Karen czy Karin, czy w szwedzkim to wszystko jedno? PS. Recenzja Mantry jest świetna.
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Sierpień 2011 Akcja "Zawsze Noblista na początek miesiąca" Annalena Bilsini; Trzynaście jaj; Nocny krzyk - 5 Wybór dramatów - 2 Tym razem sięgnąłem po włoskich laureatów Nagrody Nobla. U Delledy podobał mi się piękny, poetycki język. Dramaty Luigi Pirandello są dla mnie nie zrozumiałe. Koty i ich sławni ludzie - 5 Ech, całe moje dzieciństwo i wczesna młodość, to codzienne obcowanie z kotami (mieszkałem w drewnianym domku). T...
Hmm, nie wiem czy posunęłabym się aż do takiego stwierdzenia, ale ta napastliwość Cabrery wobec jednostek jest zastanawiająca, bo on bardziej atakuje ludzi niż system. Inteligentny, zdolny i... jadowity jak skorpion. W ostatnim opowiadaniu w "Moja wina, bo tańczyłem cza-czę" chociaż krytyka dotyka niby jakichś członków partii, to jednak Cabrera krytykuje nie ich działalność jako przedstawicieli reżimu, ale ich życie prywatne (odniesień do pol...
Witajcie! Mam do wymiany: 1. Karin Fossum "Za podszeptem diabła" 2. Antoinette van Heugten "Dotknąć prawdy" 3. F. Peretti , T.Dekker "Dom.Droga ucieczki jest w Tobie" 4. E.B.Donald "Bicz z piasku" 5. H. Fielding "W pogoni za rozumem" 6. N.Kraus , E. McLaughlin 7. Chris Jordan "Porwany" 8. D.Steel "Teraz i na zawsze" Rozważę każdą propozycję na PW :)
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 48 save 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 34 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 34 out 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejka" - Jaroslav Hašek) 28 8. Si...
Dlatego nie proponuję umieszczania klasyfikacji wszystkich rankingów, ale tylko najważniejsze pozycje. W takim wypadku na jednej stronie pojawiłyby się maksymalnie trzy informacje o obecności w top wszech czasów, top roku, top gatunku, i taka "kumulacja" miałaby miejsce na stronach co najwyżej kilku książek. Większość w ten sposób wyróżnionych miałaby raczej po jednej notce. To nie zaszkodziłoby wizualnie stronie książki, a dostarczyłoby ciekawyc...
Prawdziwa historia Selmy, Austriaczki która po wojnie wyjeżdża do pracy, do Anglii. Tam zakochuje się w uroczym, aczkolwiek niezbyt dojrzałym Polaku, Andim. Książka opowiada o jej losach najpierw w Anglii, a następnie w powojennej Polsce. O życiu w obcym kraju zniszczonym wojną, w kraju, którego języka nie zna, w świecie tak odmiennym od tego do czego przyzwyczaiło ją życie w angielskiej rzeczywistości. Nie jest łatwo. W sklepach pustki, ludzie n...
Przeczytanki: * "Ukryte w ścianach willi" - tekst z miesięcznika społeczno-kulturalnego "Śląsk" 8/2011 http://www.alfa.com.pl/slask, o książce Willa (31.sierp, sierp, sierpnia 2011, g. 18:35) (Recenzja na nie-wiem-ile-ale-na-pewno-dużo; książka... w schowku już siedzi, a biedny margines nad czasem na jej lekturę się biedzi!) * "Wielopiętrowy dom" - tekst z miesięcznika społeczno-kulturalnego "Śląsk" 8/2011 http://www.alfa.com.pl/slask, o książc...
Mnie nie wymęczyła, wręcz przeciwnie. :) Albo jestem jednak mało "logiczna", albo mało spostrzegawcza, w sumie na jedno wychodzi. ;)
Skoro tę książkę wydał Harlequin (Harlequin, Arlekin i Mira są de facto jednym wydawnictwem), to chyba nie spodziewałaś się literacko wybitnej, a historycznie i psychologicznie wiarygodnej powieści?
Nie oszukujmy się – pobyt w szpitalu nie należy do najbardziej rozrywkowych sposobów spędzenia wolnego czasu. Ludzie mają różne zboczenia i fetysze, ale trudno o kogoś, kto uwielbia leżeć w szpitalnym łóżku. Ani to podniecające, ani adrenaliny specjalnie nie pompuje, a wyznacznikiem dobrej zabawy jest wysokie tempo opróżniania przez salowe kaczek. Po nocach korytarzami snują się starzy ludzie, cierpiący na bezsenność, szurający papuciami po posad...
Co byście zrobili, gdybyście znali datę swojej śmierci? Gdybyście zamiast sędziwego wieku dożyli jedynie dwudziestu lat i na tym zakończyłoby się Wasze życie? Zbyt mało czasu, by czegokolwiek dokonać, zbyt mało czasu na to, aby zasmakować prawdziwego życia. Zmuszeni dorosnąć zbyt szybko i równie szybko się usamodzielnić, bylibyście jak bohaterka „Atrofii”, znaleźlibyście się na chwilę w jej świecie i żyli w miejscu, w którym przyszłość to walka o...
Sierpień 2011: - Prawo mężczyzn (5,5 - świetnie zaczynam miesiąc :) Kolejna bardzo dobra część cyklu "Królowie przeklęci". Druon znowu prezentuje majsterszytk tworzenia intryg oraz ludzkich charakterów. To już czwarty tom, a wszystkie takie dobre, aż się chce czytać i czytać!) - Burza od wschodu: Wspomnienia z Kijowszczyzny (1918-1920) (4,5 - poruszająca i ciekawa relacja z tego, co działo się z polskim ziemiaństwem na Ukrainie na przełomie...
Sierpień 1. Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny, ocena: 5,5. Wielka powieść. Ale czy saga? Jakoś nie postrzegam jej w tych kategoriach. To raczej obraz społeczeństwa i zmian w nim. Przemyślenia, wewnętrzne walki. I ten przepiękny obraz "degrengolady" wielkiej rodziny, właściwie nie wiadomo skąd i dlaczego. Fatum? 2. Aszantka, ocena: 4. Krótka sztuka o paniczach i kokotach. Miała być komedia, ale śmieszna mało. 3. Samuel Zborowski, ocena: 4...
Napisz proszę coś więcej o "Historia kołem się toczy" - co to?
Nie ma się za bardzo czym chwalić, ale co mi tam :) Brudnopis (5) - Porządna, rosyjska fantastyka. Dobry pomysł, nieźle zrealizowany, chociaż jak przy poprzedniej książce tego autora momentami odrobinę się gubiłam. Vatran Auraio (5,5) - Ależ miałam z tą książką wahadełko nastrojów. Na początku genialnie - byłam pewna szóstki. Potem akcja odrobinę siadła. Przy końcu lekki zawód - tyle pytań dotyczących świata pozostało bez odpowiedzi. Na sz...
Pomysł nie jest mój - więc mi go nie ukradniesz:) A te zestawienia wymyśliła taka jedna kreatywna Klaudyna z Częstochowy (kreatywa.blogspot.com). Podaję linka do podstrony na jej blogu gdzie znajdują się linki do osób które tworzą swoje TOP10" - http://kreatywa.blogspot.com/p/top-10.html Klaudyna swoje 10-tki publikuje w piątki a reszta to już różnie - jak przyjdzie wena i jest chwilka czasu:)
Co prawda nie przeczytałam wszystkich części z cyklu, ale jeśli pierwsza jest najmniej udana, to zdecydowanie zapowiada się bardzo dobrze. "Świat Rocannona" czytałam lata temu i niesamowicie mi się podobał. Teraz wróciłam i nadal jestem oczarowana.
Ja również przyłączam się do akcji, nieświadomie zaczęłam w wakacje - robiłam porządki, które książki przygotować do wymiany, na półce zebrał mi się spory stosik z zaznaczeniem "przeczytać, a potem oddać do wymiany". Ale kilka dni później wybrałam się do biblioteki i... Cóż, przyniosłam znowu pełną torbę :) Ale uczestnictwo w akcji mobilizuje, więc myślę, że przynajmniej jedną własną w ciągu miesiąca przeczytam!
Jakich wiekach? Latach chyba. Jakieś 40. Rocannon podróżuje przecież między innymi z Mogienem, który jest wnukiem Semley.
Oj, ja też nie znoszę, jak przypisy są na końcu. Powinien być jakiś prawny zakaz tego typu praktyk ;-)
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) SAVE 46 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 34 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejka" - Jaroslav Hašek) 28 8. Sierotka Mar...
Poruszająca, w dużej mierze autobiograficzna książka jednej z najwybitniejszych pisarek Półwyspu Iberyjskiego, wielokrotnie nagradzanej za twórczość dla dzieci i dorosłych. Hiszpania w przededniu wojny domowej. Adriana jest późnym dzieckiem, najmłodszym z czwórki rodzeństwa. Urodziła się nie w porę, w rodzinie, w której nie było już miłości. Rodzice, zaabsorbowani swoimi sprawami, nie umieją zająć się córką. Dziewczynką opiekują się Niani...
Przeczytane w sierpniu: 1. Pożegnanie z Afryką ocena: 4,0 2. Kafka nad morzem ocena: 4,5 3. Lektor ocena: 3,5 4. Pianista ocena: 5,5 5. Dziennik irlandzki ocena: 3,5 6. Nie kończąca się historia ocena: 4,5
Zrób, zrób, zobaczymy jakie cudeńka masz w posiadaniu :-))
Według mnie, to książka chyba najbardziej męcząca dla "logicznych" :)
A ja oświadczam, że akcja dodała mi skrzydeł już w sierpniu i przeczytałam pierwszą akcyjną książkę: Niedziela, która zdarzyła się w środę Muszę zrobić czytatkę!
Małe dziecko - wielka zmiana. Przygotujcie się na nadejście dziecka. Budujcie nową miłość we trójkę. Wprowadźcie zmiany, zachowując wierność sobie. Dziecko wywraca Wasz świat do góry nogami, zmienia priorytety i sprawia, że czujecie się zupełnie bezradni? Bywa, że balansujecie między miłością do tego słodkiego maleństwa i rozpaczą za utraconą wolnością? Świeżo upieczeni rodzice, nie poddawajcie się! Wielu już wcześniej przeżywało takie e...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)