Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O to właśnie chodziło. Dziękuję.
Popieram Dianę.
Cieszę się bardzo, wszak jeszcze się nie znamy. :-)
1. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 34 2. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 3. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 save 4. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 24 5. Gerald Tarrant ("Trylogia zimnego ognia" - C. S. Friedman) 58 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 16 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 50 8. Jürgen Str...
"Trupia główka" Hamilton. Dopiero 5. tom, a na półkach w księgarniach jest już 7. Już się nie mogę doczekać.
Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe i Kat w dawnej Polsce, na Śląsku i Pomorzu.
Co po porównania czytelnictwa w Polsce i innych krajach... Może to spostrzeżenie bardzo przyziemne, może błędne, ale kilka miesięcy temu byłam na wakacjach w Czechach i jak każdy szanujący się mól książkowy zaczęłam grawitować w stronę księgarni - mimo iż czeskiego ani w ząb. I myślałam, że się zapłaczę na śmierć, kiedy zobaczyłam, że w przeliczniku większość nowości (w podobnym do polskiego eleganckim wydaniu)kosztuje po 24, 26 zł. Te same książ...
Nareszcie jakaś ciekawa lista!
Dobry wieczór, Leno. No właśnie!: scena z Hefajstosem jest urocza – jak ich zadziwienie siłą uczucia i ich nieporadność także. Często wracam do tego tekstu, zawsze tak samo urokliwego, i czasami myślę, że niepotrzebnie rozbieram go na czynniki pierwsze. Tak pisał Proust o odbiorze sztuki i o jej celach – jego widzenie opisałem, bo mnie samemu, przed poznaniem dzieła Francuza, niezbyt sprecyzowane myśli błądziły po głowie. Nie od razu zrozum...
Niektórzy czytają książki po to, aby "móc rozmawiać o nich w towarzystwie". Na tej samej zasadzie oglądają "ambitne" filmy i chodzą do galerii sztuki współczesnej. I słuchają pitolenia na dwa grzebienie i odkurzacz. Nie mówię, że te rzeczy nie mogą sprawiać przyjemności, ale jeśli się je robi tylko na pokaz, to jaki smak ma wtedy życie? Jak dla mnie ten ranking bardziej przypomina artykuł "jaki lakier do paznokci wybrać na najbliższy sezon" a nie...
Ładnie napisałaś i zachęcająco. Czuję się zaintrygowana. Nie znam tego autora, chyba wrzucę coś do schowka.
Nareszcie nadszedł dzień, o którym Elise tak długo marzyła. Niestety, w życiu radość idzie w parze ze smutkiem. Kristian postanawia zamieszkać u Hildy i jej męża. Jest jednak coś, co chłopiec ukrywa przed swoją rodziną. Tymczasem Elise spotyka na podwórzu w Voienvolden obcego mężczyznę. Dżentelmen jest wyraźnie zdezorientowany i mówi z dziwnym akcentem. [Elipsa, 2010]
książka początkowo wciąga opisem zachowań osób autystycznych i zmusza czytelnika do refleksji nad sobą jako tym pozornie "normalnym". Z czasem jednak nadmiar uczuć głównego bohatera zaczyna męczyć, nuży również ślimacząca się intryga i rozczarowuje kiepskie, przewidywalne zakończenie. Fantastyki tu niewiele, akcja mogłaby równie dobrze toczyć się w czasach współczesnych.
Prawdopodobnie i mnie uda się dotrzeć na spotkanie ;) Najwyżej troszkę się spóźnię.
Jeszcze nigdy nie zgłaszałam próśb o nowe funkcje w BN. Teraz bardzo, bardzo proszę o możliwość własnej edycji/konfiguracji schowka, tak aby można było tworzyć dla siebie nowe zbiory i podzbiory książek poszukiwanych. Żeby była możliwość własnego ich nazywania, tak według pojawiających się potrzeb. Ten podział, który jest obecnie w ogóle mi nie odpowiada. Ja bym chciała miec na przykład zbiór literatury polskiej do przeczytania, zbiór prewersa...
Pierwszy raz biorę udział w tej zabawie :) (uwaga, żebym czegoś nie schrzaniła ) 1. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 34 2. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 3. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 50 4. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 24 OUT 5. Gerald Tarrant ("Trylogia zimnego ognia" - C. S. Friedman) 58 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 16 7. ...
Wydaje mi się, że winne mogą być te skróty. Oczywiście patyna trochę na tej bajce osiadła, ale pamiętam, że kiedy jako dziecko oglądałem serial rysunkowy na podstawie "Małej księżniczki" byłem urzeczony. Swoją drogą, czy ktoś z Was się na tej serii nie naciął jeszcze? Swoją drogą rozstałem się już z siostrami Fosyl. A szkoda - piękna opowieść.
Doris Lessing spędziła w Rodezji Południowej dzieciństwo i młodość, w większości na farmie. Swoje przeżycia i obserwacje z tego okresu ujęła w powieściach oraz licznych opowiadaniach, których osią są miłość, nienawiść, tęsknota i przemoc. Wstrząsające, liryczne, nierzadko przepełnione gorzkim humorem, odkrywają przed czytelnikiem prawdę o tym, co kryje się w otchłaniach duszy. Akcja większości spośród 14 opowiadań zawartych w antologii "Drugie...
Ojej, chyba próbowałam Berbelka nielegalnie do HoF wysłać, przepraszam. ;)
Jak już się na jakiegoś pisarza uwezmę to nie spocznę dopóki go nie wyjem do końca. Dopóki żarłocznym językiem nie wyliżę najostatniejszych okruszków jego zdań. Najbardziej szczeniackich wierszy, najnudniejszych przepisów kulinarnych, a nawet instrukcji obsługi. Byle tylko sygnował je swoim nazwiskiem. Pavic nie jest tu wyjątkiem. Od "Słownika chazarskiego" wersji żeńskiej, przez porównanie z męską, przez "7 grzechów..." przez "Drugie ciało" trw...
"Krzyżowcy" Kossak, "813" (Arsene Lupin) Leblanca.
Jeszcze odnośnie dyskredytacji: gdzie tam coś takiego jest??????? Tolkien opisuje kobiety przepięknym językiem. Mądre, piękne, dobre, cieszące się szacunkiem. Odważne, dzielne, w niczym nie ustępują mężczyznom, a jednocześnie nie tracą cech, jakie czynią je atrakcyjnymi. Naprawdę życzyłabym sobie i innym kobietom takiej - jak Ty to nazywasz "dyskredytacji"...
Zgadzam się całkowicie z przedmówczynią. Uważam, że końcówka z Shire jest absolutnie konieczna i tyle, osobiście jest to dla mnie jedna z najważniejszych części książki. Pokazuje, że wojna zawsze jest blisko i zawsze nas dotyka, bez względu na to, jak geograficznie daleko odbywa się walka. Co do przystani i odejścia Froda i innych. Jest to najbardziej logiczne i sensowne zakończenie i zamknięcie całej tej opowieści.Frodo jednak przeżył (jest to ...
Zeby bylo jasne - ja tez nie lubie Wladcy Pierscieni i to bardzo. Ale nie wydaje mi sie, zeby ten koniec o Shire byl zbedny. O to wlasnie walczono - nie o jakies abstrakcyjne Dobro i Zlo, tylko o to, zeby najzwyklejsze stworzenia mogly prowadzic najzwyklejsze zycie. Shire jest bardzo wazne. PEDZIOWATOSC?? Rece mi opadly. O tym wlasnie rozmawialam tu gdzies na forum z misiakiem bodajze - jesli tylko ksiazka przedstawia intensywne glebokie zwiaz...
Mnie nadal ta Pustynia miłości straszy. Kto mnie zachęci? Wzięłam się za Z floty carskiej do polskiej
Ja osobiście nie zgadam się z tym że koniec o shire jest zbędny. No bo przecież książka opowiada o wielkiej wojnie dobra i zła nie prawda ? No właśnie ! Wydaje mi się że autor napisał to w celu porównania czyli że w tym rodzaju " co z tego że wygrałeś wojnę jak zniszczyli twój dom i nie masz dokąd wrócić !?". Myślę że słusznie pozostawiono tą końcówkę bo bez niej książka i cała powieść wydawały by mi się nieskończone. Jeżeli ktoś się ze mną nie ...
Akurat przez "krzyżaków" było mi ciężko przebrnąć, ale potwierdzam jeżeli ma się czas i chęci do czytania i rozumienia książki oraz do jej trudnego języka, fabuły itd. to jest to naprawdę godna uwagi książka. Chociaż mi średnio przypadła do gustu.
Terry Pratchett swego czasu przez cztery lata pracował w zarządzie trzech elektrowni atomowych. Nie wiem, co tam robił, ale do tej pory emituje cząstki szalonego stylu i nieskrępowanej wyobraźni, więc chyba możemy być wdzięczni każdemu atomowi uranu, który pobudził jego szare komórki do włóczenia się po oktarynowych bezdrożach fantazji. Wraz ze „Zbrojnymi” już po raz piętnasty mamy okazję zabrać się na wycieczkę po jego Świecie Dysku... Spośró...
Takie skracanie to barbarzyństwo. Czytałam teraz Małą księżniczkę z serii Klasyka. Przeżyłam spore rozczarowanie. Takie przyciężkie ni to, ni sio. Końcówka szczypie po sercu i pewnie dlatego dałam jej plus trzy, a nie dwa. Ja nie wiem. Moim zdaniem książki dla dzieci powinny być inteligentne. Księżniczka jest bez polotu, jakaś taka nijaka. Zaraz mi się kojarzą bajki dla dzieci. Kiedyś coś się w bajkach działo, była dramaturgia. Teraz? Oglądałam...
Nie ma zbrodni doskonałej. Na co zdecyduje się pewien biznesmen, szukający idealnego sposobu, by zabić swą niewierną żonę? Jak policjanci załatwili sobie pieniądze na wyposażenie klubu sportowego? Co przydarzyło się sławnej angielskiej pisarce kryminałów w jej własnym mieszkaniu? Kogo i dlaczego zamierzają okraść dwie siostry z miasteczka Arde? Kto zamordował słynnego cudotwórcę? Wszystkie historyjki są świetnie osadzone w najróżniejszych ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)