Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 40 save 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 10 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 50 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)18 out 8. Marcel (cykl "W pos...
Kuuuurczę:( A mnie nie będzie :|
Ksiązka zaskakująca i ucząca wiele o nas samych, każdy może się w niej odnależć. Pierwsza część taka sobie ale od drugiej to sie juz nie moglam oderwac :) polecam
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 save 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 10 out 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 50 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)20 8. Marcel (cykl "W posz...
Miałam bardzo dobry jakościowo czerwiec, czego i Wam życzę: Kongres futurologiczny; Opowiadania Ijona Tichego (5,5)– Lem wyłącznie cudowny i genialny Wroniec (4,5)– ciekawy pomysł i realizacja, ale zabrakło mi tego "pieprzu" powieściowego Wyzwolony (5)– może z lekka anachroniczna, ale z pasją napisana powieść biograficzna o Wyspiańskim Między niebem a piekłem (4,5) Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St...
Jakby było ciepło to może w centrum, w jednym z ogródków przy restauracjach/pizzeriach. Albo na Błoniach, kiedyś mi przyszło do głowy takie poza centrum?
No bo i po co mamy się nad tym zastanawiać na co dzień? Fajnie o tym poczytać w kontekście historycznym, ale teraz to już nie ma aż takiego znaczenia, bo kto zwróci uwagę, czy mam bluzkę w paski poprzeczne, czy pionowe i co chcę przez to powiedzieć :-) . Ale dzięki Marylku za zainteresowanie kolejną pozycją :-)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 18 OUT 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 50 sAVE 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)20 8. Marcel (cykl "W posz...
- Dla towarzystwa - Maja w Yonkers - Zastępstwo - Asal - Lepsza połowa - Dług - Repatrianci - Czwartego Rzymu nie będzie [Wydawnictwo Czarne, 2010]
Chyba muszę się zgodzić. "Alicja" zawsze wydawała mi się beznadziejna, dopóki nie przeczytałam jej jak już byłam dorosła. A może sprawiło to czytanie w oryginale? Nie wiem. Możliwe, że jedno i drugie. :)
Tarantula
Można zaplanować kiedyś wakacyjne spotkanie.
Zaczęłam " Niezgłeiony zamysł" I. Allende :) i już mi się podoba :)
Moje książkowe wspomnienia są w czerwcu ubogie, sesja mnie niestety pogrązyła..:) No ale przeczytałam: 1. Page K. "Historia mojej twarzy" (4)- czytało mi się fajnie, ale myślałam, że będzie to jakaś bardziej zaskakująca opowieść.. lekkie rozczarowanie na koniec... 2. W. Dirie "Kwiat pustyni" (6) - czytałam ją już drugi raz po dłuuuuuuugiej przerwie, czułam się tak jakbym czytałą zupełnie nową, nieznaną książkę, bo mało pamiętała.. tylko jedno n...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) SAVE! 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) OUT 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)20 8. Marcel (cykl "W posz...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) SAVE SAVE! 14 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)20 8. Marcel (cykl "W pos...
- Krzyk w próżni świata - Prawdziwy koniec wielkiej wojny - Odwiedziny Prezydenta [Wydawnictwo Literacki, 1979]
No, wiesz! Przecież błędni rycerze są tak wyginięci, jak smoki czy makrauchenie! Trzeba więc pielęgnować ostatnie egzemplarze. :-) 1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) PIELĘGNOWAĆ! 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna ...
Dziękuję za początek wywodu! Mam z tą książką podobne problemy, jak z "Kubusiem Puchatkiem". Niby widzę wartość poszczególnych fragmentów, ale nie bardzo przekłada się to na ocenę całości. W przypadku "Kubusia", głównie dzięki staraniom Czajki, ocena wyewoluowała mi ze zdecydowanej dwói do całkiem niezłej; w "Mistrzu i Małgorzacie" głupawa fabuła nadal przysłania mi niewątpliwe smaczki. Mam jednak nadzieję, że jeśli zobaczę ich odpowiednio dużo, ...
Racja!
"Alicja" przede wszystkim dla dorosłych jest. :-)
Sugerowałbym zacząć od tłumaczenia Słomczyńskiego, a poprawić wydaniem dwujęzycznym w tłumaczeniu Stillera. Ten oczywiście uważa, że jego tłumaczenie jest najlepsze w świecie, ale to właśnie wersja Słomczyńskiego, mimo pewnych niedociągnięć, wydaje się absolutnie nie do pominięcia.
A więc wracam po dłuższym (za długim :)) czasie do biblionetkowania na żywo i ogólnie do Wrocławia, a nawet wracam już za dwa tygodnie. W związku z powyższym proponuję sobotę 17 lipca, albo jakiś inny pokrewny termin, bo stęskniłam się okropnie.
Marianowicza? :) W dzieciństwie bardzo nie lubiłam wersji Słomczyńskiego, ale to głównie ze względu na ilustracje Tenniela... Ta Alicja z wielką głową zawsze wydawała mi się przerażająca.
"Alicja w Krainie Czarów" doczekała się wielu polskich tłumaczeń, miedzy innymi Marianowicza (które cenię za tłumaczenie wierszy i rymowanek - parodystyczne i zabawne, choć jest ono zdecydowanie 'dziecinne'), a także Słomczyńskiego (uznane za najbardziej 'dorosłe', niespecjalnie lubiane przez dzieci, ale moje ulubione), Kozak (rzetelne i w porządku, ale to po prostu dobra tłumaczka jest) oraz właśnie wspomniane wcześniej tłumaczenie Stillera (za ...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 10 out 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 20 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Marcel (cykl "W poszukiw...
Chyba tak, chociaż przekład Jolanty Kozak ma swoje zalety.
Chciałbym to mieć! Ileż próbek talentu i, byc może, początku fascynacji...
Dawniej faktycznie pisało się "bronz", sama pamiętam z jakichś przedwojennych powieści. Ale machoń i szezląg? Ratunku! :-(
No i bardzo Ci dziękuję za zwrócenie na tę książeczkę uwagi. Już ją zamówiłam i naprawdę ciekawa jestem dalszych informacji... Na przykład, czy kierunek ma znaczenie? Paski idące pionowo, poziomo, ukośnie... Albo dobór kolorów..., łączenie pasków z innymi fakturami i wzorami..., szerokość poszczególnych pasków... Na co dzień się nad tym nie zastanawiamy, ot, zwykłe paski... cóż to ciekawego..., a jednak. :-) Pozdrawiam. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)