Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pawlikowska jak zwykle dobra, aczkolwiek nie aż tak jak poprzednie tomy. W innych lepsze były zdjęcia i zawierały przepisy - ten tom nie zawiera. Dlatego 4. :-) Oczywiście Pawlikowskiej nie czyta się dla lektury - bo tej lektury prawie tam nie ma, parę zdań, impresji z podróży. To raczej album - zdjęcia, obrazeczki komentujące tekst, przepisy, humor, to dla tego wszystkiego czytam książki Pawlikowskiej. To nie są książki geograficzne, a na pew...
Jak Pawlikowska? Recenzja według mnie nie zapowiada szczególnie pasjonującej lektury.
"Buszujący w zbożu" - najlepsza książka na okres żniw. "Diuna" - książka nie z tej Ziemi. Potwierdzają rzesze wniebowziętych czytelników.
Jeśli nadal to jest potrzebne, to się zgłaszam.
Z wieloma stwierdzeniami poprzedników zgadzam sie i podpisuję, ale jedno mnie zaskakuje - tylu czytelników i miłośników nie zauważa biblioteki w "Kafce" i, co istotne, Haiku oraz (może mniej ale jednak) Tanka. I tu dochodzimy do kwestii prostoty jezyka i tego "klimatu" stylu autora. cytat z Wikipedii: "Najlepsze haiku często świadomie nie pozwalają na jakąkolwiek konkretną interpretację, a jednak pozostawiają w odbiorcy ulotne, refleksyjne odcz...
Z okazji przyjazdu Damiana Gajdy i z okazji takiej, że dawno nie było niektórych na spotkaniu :P --> 17:00, Velvet, jak zwykle. Zapraszamy! ;)
Moja lista przedstawia się następująco: Hornblower i jego okręt Atropos (6) Gra szklanych paciorków: Próba opisu życia magistra ludi Józefa Knechta wraz z jego spuścizną pisarską (3) - to chyba nie był odpowiedni czas na H. Hesse. Książka wydała mi się zbyt egzaltowana, choć pomysł z magistrem ludi i liczne aluzje do współczesnych instytucji intrygują. 08/15 w partii (5) znakomicie przedstawione układy i machlojki wewnątrz SA. Ja, Tituba, cz...
Miłość i celibat
http://www.eclectica.org/v7n4/mcgowin_hardy.html
„Powinniśmy wszyscy, jako obywatele, pomimo olbrzymich przeszkód, z zaciętą i stoicką determinacją, rozsądnie zdefiniować prawdę własnego życia, naszych społeczeństw. To nasz podstawowy obowiązek. To nawet imperatyw. Dopóki taka determinacja nie pojawi się w naszej wizji politycznej, dopóty nie ma żadnej nadziei na odbudowanie tego, co właśnie tracimy – naszej ludzkiej godności.” Herold PINTER fragmenty przemówienia noblowskiego dn. 07.12.200...
„Przeklęte Podwórze” ukazało się przed sześciu laty i przypomniało współczesnym o żywej obecności wielkiego pisarza, który, zdawało się, zamilkł na zawsze. Było dla jugosłowiańskich czytelników takim samym znakiem żywotności twórcy, jak dla Polaków „Gwiazda zaranna” Marii Dąbrowskiej. I tym razem wrócił pisarz do swojej Bośni, tego monotonnego z pozoru kraju małomównych muzułmanów, prostodusznych prawosławnych chłopów i bośniackich franciszkanów,...
Pełne szczęście po spodziewanym nieszczęściu. :-)
"Raziły mnie dwie rzeczy: tłumaczenie (mój egzemplarz to książka wydana przez Zyska i S-kę w 1998 r., w przekładzie Pawła Kruka), takie smaczki jak ser zamiast sir... OK, dobra, po prostu trochę dziwnie się pisze, ale brzmi tak samo". Nie jest to taki oczywisty błąd tłumacza, jesli w ogóle można uznać to za błąd, bo był on tu w trudnej sytuacji. W oryginalnym angielskim wydaniu też jest to dziwaczne "Ser" zamiast "Sir", to taki wymysł Martina...
Widzę, że lipiec upłynął Ci pod znakiem Hornblowera :), tak jak mi czerwiec.
No, to gratuluję i babci, i dziadkowi, i rodzicom. :-) Babciowe wariactwo ubrankowe przechodzi troszkę? :)))
Przeczytane w lipcu: Renesansowa przygoda Moja szalona rodzinka Herbaciarnia pod Morwami Czytam: Dogonić tęczę Tak to jeszcze nie było! Jednakowoż wczoraj 29 lipca, między godziną ósmą a dziewiątą wieczór raczyła wreszcie przyjść na ten świat Alicja - moja wnuczka! Mizeria czytelnicza usprawiedliwiona, tak mniemam. :-)))
"Długie życie gorszycielki" Tuszyńska (5) (Agata Tuszyńska - notatki) "Maria Wisnowska" Tuszyńska (4) "Ćwiczenia z utraty" Tuszyńska (5) "Singer" Tuszyńska (4) "Kobieta" Bator (4) "Moja Droga B" Janda (4) "The Heart is a Lonely Hunter" McCullers (3) "Look, Listen, Read" Levy-Strauss (4) "Sposób na umieranie" Zorza & Zorza (5) "Oblicza fotografii" Jurecki (5) "Jak dbać o zdrowie wątroby i pęcherzyka żółciowego" Rokgruik (4) "Rotmistrz W...
U mnie lipiec wygląda tak: Biały Tygrys (Adiga Aravind) -4 Ta, którą nigdy nie byłam (Axelsson Majgull) -5,5 Tutaj (Szymborska Wisława)-5,5 W ogrodzie pamięci (Olczak-Ronikier Joanna)-6
Przeczytane w lipcu: 1.Starcie królów 6 - Nieziemska:))) 2.Na krawędzi życia i gór 4,5 3.Nawałnica mieczy: Stal i śnieg 6 4.Nawałnica mieczy: Krew i złoto 6 5.Higiena mordercy 4 6.Gra anioła 4 - mam mieszane uczucia po przeczytaniu tej książki, dałam 4 ale... czyta się szybko,opowieść wciąga...ale to wszystko 7.Zagubieni w Tokio 5.5 - kolejna książka Bruczkowskiego i kolejna piątka z plusem:)))polecam wszystkie książki tego Pana 8.Dzi...
Nadrabiam zaległości. W lipcu: Cesarz Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich Moja Musierowicz: O twórczości autorki "Jeżycjady" Najcenniejszy klejnot: Elżbieta I angielska "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka W obronie własnej Zaraz wracam Dzisiaj zaczęłam Katedra Marii Panny w Paryżu
Czytałam będąc w gimnazjum, (czyli mając 15-16 lat), książka jako taka mi się spodobała (znaczy: styl, w jakim została napisana), ale główny bohater mnie denerwował. Chroń nas, Boże, aby Holden nigdy nie został autorytetem dla nikogo. Ale w porównaniu z innymi lekturami szkolnymi jakie zdarzyło mi się czytać, niekiedy za wcześnie by zrozumieć, co "poeta miał na myśli", to książka była super.
W lipcu: -> Pan midszypmen Hornblower (5) -> Porucznik Hornblower (5) -> Hornblower i kryzys (4) -> Hornblower i jego okręt Atropos (5) -> Szczęśliwy powrót (5) -> Z podniesioną banderą (5) -> Lato (6) I czytam Dowódca "Sophie" :) Marynistycznie i dość skromnie, ale w tym miesiącu byłam wyjątkowo zajęta;-)
Zapraszam:)
Książka odzwierciedla losy partyzantów słowackich, którzy działali w 1944 r. Przedstawiono zasady ich działania, organizacje oraz rejony działań. Ponadto opisano wiele bitew i potyczek, które stoczyli partyzanci z wojskiem niemieckimi. Autor ukazał również współpracę i walkę partyzantów wraz z żołnierzami słowackimi. Tekst książki wspomina, że w szeregach partyzantki słowackiej walczyło mnóstwo Polaków. W książce jest wiele informacji, które o...
Nie znikaj. :-)
W Twoich długich wypowiedziach jest bardzo mało treści. A kwestia rewolucji jest kwestią czasu. Dojdzie do niej wtedy, gdy dojrzeje do tego klasa robotnicza. Obecnie daje się z jednej strony korumpować za trochę chleba i igrzysk, a z drugiej okłamywać, że inny świat nie jest możliwy, ale to się kiedyś skończy. Wcześniej niż myślisz. Zadba o to ruch komunistyczny. Jeśli sam tego nie zobaczę to nic. Czy mogę mieć pretensje do historii o to? Zbę...
Książka ta stanowi wybór pogadanek radiowych, które Paweł Zaremba wygłaszał w rozgłośni polskiej Radia Wolna Europa. (...) Było tych pogadanek - tak je autor nazywał - łącznie ponad czterysta i nadawane były w latach 1967-1979 co tydzień z rzadkimi tylko przerwami. Autor opowiadał o współczesnej historii Polski - nie przemawiał. I to było zapewne jednym z sekretów powodzenia, jakie miał u słuchaczy, zarówno historyków, jak i zwykłych miłośników h...
Jeszcze space-opera nie zginęła... Xiu jest wiedźminką. Co znaczy, że zwalcza potwory. A tych nie brakuje w miejscu, gdzie przyszło jej żyć. W tunelach Czarnego Słońca, w morderczej grawitacji i zabójczej atmosferze, obcość jest normą. Ponieważ ten świat istnieje wbrew prawom natury. Tu nawet rzeczywistość przestaje być czterowymiarowa. Czasoprzestrzeń ulega deformacjom. Czarne Słońce, umarła gwiazda starsza niż wszechświat, skrywa wiele ...
To byłoby cudowne!! Tylko nie wiem, czemu wydaje mi się nierealne. :((
Często sięgam po tę książkę - wzruszająca lektura!!! warto przeczytać!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)