Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wrrrrr! - zawarczał Misiak na ten tekst Barańczaka!!! Wrrr!! Panie Barańczak, akurat żeby napisać coś pokroju Agathy Christie trzeba mieć mnóstwo talentu!!
To jest książka dla każdego, kto: - narzucił sobie kategoryczne nakazy i nierealistyczne roszczenia; - odczuwa z tego powodu lęk, głęboki smutek, złość, nienawiść do siebie; - ma skłonność do użalania się nad sobą i obwiniania innych; - pragnie zmienić niezdrowy przymus odniesienia sukcesu w zdrową chęć odniesienia sukcesu; - chce nauczyć się, jak krok po kroku eliminować problemy emocjonalne i nie dopuszczać do ich ponownej eskalacji. [Z...
Dzieło jednego z najwybitniejszych historyków polskich XX wieku stanowi podsumowanie koncepcji współistnienia i wielowiekowego przenikania się stref ekonomicznych w Europie. Omawia wzajemne oddziaływania Europy Wschodniej i Zachodniej w dziedzinie zjawisk gospodarczo-społecznych. Szczególne zainteresowanie autora budzi problem nierównomierności rozwoju ekonomicznego w poszczególnych regionach kontynentu w średniowieczu i wczesnej epoce nowożyt...
Dotarł, dotarł, właśnie jestem w trakcie lektury.:) Dziękuję za przesyłkę:)
Uważam że ta książka jest super, a szczególnie rozdziały: Dziwny żart Idealna służąca Lalka krawcowej Mroczne odbicie
Październik bardzo udany :-) Wichrowe Wzgórza (zmiana z 5 na 6) - w ramach dalszych reminiscencji bronteańskich Własny pokój; Trzy gwinee (5) - gorąco polecam, w szczególności pierwszy esej, nic nie stracił na aktualności O książkach, ludziach i sztuce (4) - niezłe, choć to typowa zbieranina, by jeszcze raz zarobić na śmierci pisarza Siostry Brontë (5)- można traktować jak uzupełnienie "Na Plebanii w Haworth",jednak uboższa o walory literacki...
Czytam, czytam i oczy mi się robią jak u trzeciego psa z "Krzesiwa". Nudne?... Nieciekawe?... "Niezbyt przygodowe"?... To wobec tego CO jest "przygodowe"? Skoro pościgi przez cały archipelag, zmagania ze złymi siłami (tymi w człowieku i tymi zewnętrznymi), potężne moce magiczne, wędrówki przez zaświaty (bez gwarancji wyjścia), smoki i inne stwory - nie są?... A błyszczące okładki są, ogólnie rzecz biorąc, zniechęcające maksymalnie...
W tym miesiącu kilka grubych i bardzo dobrych tomów Autobiografia (6) - no i kto by pomyślał, że najlepszą książką mistrzyni kryminału będzie jej autobiografia? Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich (4,5) - dobre, ale momentami nierówne. Poza tym mam maleńkiego focha za tekst "w przeciwieństwie do prozy w stylu Agaty Christie, do pisania takich rzeczy trzeba mieć talent" Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (5,5) -...
Akurat dziś skończyłam czytać "Carnevale". Wszystko co napisałaś, to prawda. Pozycja urzekająca- radość i miłość wymieszane są na jej kartach z cierpieniem. Całość posypana przemyśleniami i artystycznym spojrzeniem głównej bohaterki w pełnych gracji słowach, dostosowanych do tego, czego dotyczą. Książka wrata polecenia.
O kurczę pieczone, a ja ostatnie dwa rozwiązania wysłałam wczoraj rano - nie wiem dlaczego będąc przekonana, że termin jest do 29.10! Co prawda tylko jedno trafiłam dobrze, ale i tego jednego punktu szkoda! Ale tak czy inaczej, zabawa była przednia, za co również składam podziękowania autorowi i wszystkim P.T.prześwietnym mataczom.
- Różni ludzie - Pamiętnik - O zachodzie - Dla użycia - Esteci - Paweł Gamoń - Curriculum vitae - Co wypada? - Tani obiad - Po walcu [A. Zoner, 1904]
Dzięki :) "Weronika..." nie była taka straszna, ale jak pomyślę, że to podobno najlepsza książka Coelho - brrr ;)
Pod koniec drugiej wojny światowej biedna ukraińska chłopka odnajduje na polu przemarznięte dziecko. Chłopiec nie wie, kim jest ani jak się nazywa. Jedyną jego cechą charakterystyczną jest zajęcza warga. Po śmierci kobiety chłopiec trafia do sierocińca, a stamtąd do elitarnej placówki NKWD, gdzie szkoli się szpiegów. Po latach treningu otrzymuje przydział – ma jechać do USA i czekać na pierwsze zadanie… To opowieść o przemianie duchowej młodeg...
Umarli ze Spoon River Niektóre wiersze znakomite, ogólnie zbiorek wywarł na mnie dobre wrażenie. Dziękuję Marylce za udostępnienie.:) - Mocne 4 Zakochany duch Nie mogę przekonać się do Carrolla. "Zakochany duch" to słabiutka książka, którą bardzo szybko zapomniałem. Dałem 3, ale chyba zmienię na 2. Harry Potter i komnata tajemnic Bardzo przyjemna lektura, dostałem to czego oczekiwałem, dobrej, niezbyt trudnej literatury fantasy. - ...
To bardzo się cieszę. Dzięki za słów kilka. ;)
Podobał mi się, choć oceniłam troszkę niżej niż "Kielich". Zakończenie całej sagi bez szumu, fajerwerków i niepotrzebnego patosu. Tak jak być powinno. Jedyny mały minus to brak zaskoczenia rozwiązaniem niektórych wątków. Ale to może tylko moje odczucia. Niektórzy pierwszoplanowi bohaterowie w cieniu, za to wiele zależy od tych, którzy dotychczas byli na uboczu. Jednym zdaniem uważam, że Brzezińska zakończyła sagę naprawdę z klasą.
W dyskusji chyba nie zawsze chodzi o zmianę poglądów, czasami o ich wymianę. Ja wymieniam (wymawiam)swoje słucham cudzych...
Nawet jeśli nie lubi fantasyi, to jest duże prawdopodobieństwo, że polubi Pratchetta - historia zna takie przypadki ;)
Co w tej Holly jest takiego, że pozostaje w nas na długo? Pozostaje dokładnie tak jak w ludziach, których spotykała na swej drodze. Nie pozostawiała nikogo obojętnym. Jedni ją podziwiali z daleka, inni ją kochali, jeszcze inni nienawidzili. Albo zimno albo gorąco, żadnych letnich uczuć. Może dlatego, że w tym dziwnym życiu, które prowadziła, była na swój sposób szczera i prawdziwa. Tak wiem, to trochę dziwnie brzmi wobec osoby, która ciągle uciek...
Jejku, dwie pierwsze negatywne opinie o LeGuin, jakie widziałam! I jakkolwiek to zabrzmi, cieszę się, że nie jestem odosobniona w swoich wrażeniach. :-)
Zgadzam się z Tobą ;) Ja przeczytałem tylko pierwszy tom i już mi się nie podoba.
Tym razem Emilowi udało się dokonać czegoś, za co tatuś nie dość, że nie zamknął go za karę w stolarni, to jeszcze go pochwalił! Niewiarygodne! A wydarzyło się to pewnego zimowego dnia niedługo po Bożym Narodzeniu, kiedy w Katthult odbywało się doroczne przyjęcie dla sąsiadów. Jego przebieg był dość nieoczekiwany, a wszystko za sprawą nauczycielki, która postanowiła rozruszać gości zabawami w śnieżki i w… całowanie! Niepublikowane dotąd w P...
I jak "Sztylet"? :-)
1. Cień templariusza 2. Dom na kresach: Powrót 3. Filary ziemi 4. Letni deszcz: Sztylet 5. Zamek z piasku, który runął 6. Mapa Trzech Mędrców
A czemu "Żmija" tak słabo? Czeka na czytanie i coraz bardziej się boję. :-)
Czaja cudowny, wielkie, wielkie dzięki za odkrycie miesiąca, jeśli nie paru ostatnich tygodni. Chcę mieć własny egzemplarz. :D
W tym miesiącu moje lektury były w większości ciężkie. Tematycznie. Okręt (5) Ania z Zielonego Wzgórza (powtórka, bez zmian, 6) Śmierć pięknych saren (5) Jak spotkałem się z rybami (4) Nie boję się (5) - Autor potrafi wodzić czytelnika za nos. Zwłaszcza do połowy. Tragedia amerykańska (4) - ktoś powiedział, że tę książkę powinni przeczytać zwolennicy kary śmierci. Ja nie czułam żadnego współczucia dla głównego bohatera. Może za mało empati...
"Listy starego diabła do młodego"-Clive Staples Lewis.
Z mojego spisu wynika, że mam 189 książek (razem z naukowymi, kucharskimi itp.). W ubiegłym tygodniu doszły mi jeszcze 2 kucharskie, których nie miałam czasu skatalogować. A dziś 7 kolejnych - dwa zbiory wierszy i 5 tomów historii Polski Jasienicy. No i jeszcze jedna książeczka czeka u kolegi, żebym ją sobie odebrała. Więc w sumie będzie... 199 :) Aż się prosi, żeby dokupić jeszcze jedną ;) Myślę, że to niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt, że...
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje i proszę o jeszcze :) Wszystkie przejrzałam, ale muszę się jeszcze naradzić z Mężem przed ostatecznym wyborem. Daliśmy sobie jeszcze tydzień na poszukiwania. Dam oczywiście znać, co ostatecznie wybraliśmy :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)