Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Au! Au! Tak se woła dusza durna, dusza zła. Nie rozumie psiakrwia jedna, że jakozak głoda ma! :-)
Tak, masz rację, jest to książka, w którą się wczuwa. Tak samo jak Ty, też przez chwilę się zastanawiałam nad jej zakończeniem bo było dla mnie totalnym zaskoczeniem. Książkę miło się czyta, jednak ja chyba książki traktuję przedmiotowo bo ta książka nie wywołała u mnie ochów i achów. Jest dobra, nie powiem że nie. Ale niektóre fragmenty to przerost treści nad formą (sic!) i niestety musiałam czytać je powtórnie bądź też zbyt mocno przynudzały. ...
Co za pech! Podczas wakacji Amandyna będzie musiała znosić towarzystwo swojej kuzynki Charlotty - tej jędzy, tak pewnej siebie, a w dodatku takiej ładnej... Zresztą już poderwała Dimitriego, który łazi za nią wszędzie. Amandyna czuje się coraz bardziej beznadziejnie. Ale wszystko się zmienia! Podczas wycieczki odkrywa tajemniczą jaskinię. Komu naprawdę może się zwierzyć? Charlotcie i Dimitriemu? Na pewno nie! A może Théo, jedynemu dyskretnemu chł...
Oto klucz do "Władcy Pierścieni". Jeżeli jesteś jego przyjacielem, przeczytaj - i wejdż! To książka to szczegółowo rekonstruująca chronologię wydarzeń przedstawionych w arcydziele J.R.R. Tolkiena. Opisuje dzień po dniu czyny bohaterów i ukazuje związki między równolegle zachodzącymi wypadkami. Wbrew pozorom nie jest to praca przeznaczona wyłącznie dla maniakalnych wielbicieli powieści, którzy historię wyprawy Froda Bagginsa przeczytali kilkana...
W sierpniu, tak samo jak w porzednich miesiącach dominują u mnie książki lekkie, łatwe i przyjemne: G.R.R. Martin – Starcie królów L. Hearn – Na posłaniu z trawy S. O’Flanagan – Nagle sama A. Christie – Tajemnica Bladego Konia S. Mlynowski – Koktajl mleczny K. Grochola – Ja wam pokażę! J. Chmielewska – Wszystko czerwone J. Chmielewska – Klin J. Chmielewska – Wszyscy jesteśmy pod...
Ano jest tego troche, szkoda tylko ze wiekszosc z nich nie wyszla w Polsce :( Z tych co wyszly polecam Kaznodzieje i Vagabond (bardzo dobrze narysowana manga o samurajach, na razie wyszlo 5 tomow, szosty ma sie pojawic na dniach). Z reszty szczegolnie polecam Strain (w Polsce wychodzi inna manga tworcow Strain - HEAT, jest rownie dobra), Hajime no Ippo (sportowa manga o boksie, glowne zalety to swietnie rozrysowane walki oraz humor) i Ludwig Ka...
"Mała chęć dowalenia temu i owemu"... "Dla współczesnego człowieka to może być niezauważalne i bez znaczenia"... Hmmm, kiedy rozglądam się wokół, i w prawie wszystkich gazetach, felietonach, reportażach, artykułach, komentarzach na stronach internetowych itp. czytam jak się DZISIAJ wyśmiewa i "dowala" czy to władzy, czy to ludziom szoł-byznesu, to Tyrmand zdaje się być niewiniątkiem... :)
Margaret Atwood jest pisarką i poetką kanadyjską. Urodziła się w Ottawie w 1939 roku. Studiowała w Toronto, a następnie na Uniwersytecie Harvarda w Stanach Zjednoczonych. Jej książki są dla mnie psychologicznymi portretami kobiet, i tak też odbieram powieść „Wynurzenie”. Główna bohaterka i zarazem narratorka powieści na wieść o tym, że jej ojciec mieszkający samotnie w domku nad jeziorem na Północy, w Kanadzie, zniknął – wraca w rodzinne s...
Rzeczywiście rewelacyjna książka. Długo nie mogłam jej zdobyć, ale zachęcona Twoją recenzją nie ustawałam w poszukiwaniach. No i w końcu udało się! Ile w niej autoironii! Nie zdarzyło mi się nigdy czytać autobiografii, której autor mówiłby o sobie w tak żartobliwy sposób. Z jakim urokiem i ciepłem Przybora używa słów kojarzacych nam się (z bajek) jak najgorzej: macocha, ojczym, pasierb - brzmią w Jego opowieści zdumiewajaco sympatycznie. No i ten...
Ja najchętniej kupuję książki, bo jeśli jest ciekawa to z chęcią czytam ją po kilka razy. Jednak jestem zdecydowaną fanką bibliotek, bo mogę tam znaleźć ksiązki, których już nie ma w sprzedaży, w dodatku czytam je za darmoche:P
Nie widziałam filmu Tarkowskiego, więc odnośnie tego obrazu nie mogę nic napisać. Za to z wielką przyjemnością obejrzałam adaptację Soderbergha. Do dzisiaj, pomimo upływu czasu, jestem zachwycona tym filmem, samą pierwszą scenę, kiedy krople deszczu spływają gęsto po szybie mogłabym ogladać w nieskończoność. Dialogi, poprzeplatanie pobytu na Solaris ze wspomnieniami z Ziemi,powrót Kelvina i jego spotkanie z Harey na Ziemi, muzyka - wszystko to św...
Z książęk Kinga najbardziej spodobała mi się "Currie". Mimo, że jest krótka bardzo wciąga,a takze "Sklepik z marzeniami".
Uśmiech, spojrzenie przyjaznej osoby, wyciągnięta ręka na powitanie... Drobiazgi.
Lubię autorkę, więc zdecydowanie czuję się rozczarowana tą pozycją. Książka opowiada o losach Rosalind - właścicielki świetnie prosperującej firmy ogrodniczej i dziedziczki pięknej posiadłości, którą to posiadłość nawiedza duch nazywany Oblubienicą. Duch ma związek z przeszłością rodziny Roz, a bohaterka chce tę sprawę wyjaśnić. Mimo dość ciekawie zapowiadającego się początku - czytelnik wie, kim jest Oblubienica i dlaczego zachowuje się właśnie ...
Jako miłośniczka twórczości Jill Barnett musiałam wypożyczyć tę książkę i oczywiście na jej opowieści się nie zawiodłam, Jude Deveraux także trzyma poziom (występuje tutaj nawiązanie do rodziny Taggertów, z którą można było się spotkać w jednym z opowiadań z "Zaproszenia"). Opowieści pozostałych pań także były ciekawe, ale jeśli o mnie chodzi, nie porwały mnie tak jak dwa pierwsze. Jednakowoż całość serdecznie polecam!
"Wrażliwe słowo czuły dotyk wystarczą..." - to z jakiejś piosenki. A poza tym? Kukurydza z puszki, piasek po stopami... Leżenie na trawie i wpatrywanie się w gwiazdy... Rozmowa z kims przerywana wybuchami śmiechu... Słowa skierowane tylko i wyłącznie do mnie... Kot uczący się wspinac po drzewie... Mogłabym tak wyliczac do końca świata, zwłaszcza że cały czas odkrywa się takie rzeczy. Małe i drobne. Jak bukiet stokrotek.
Jest to wspaniała lektura dla wielbicieli Kabaretu Starszych Panów, gdyż składa się z kilku części, z których każda przybliża urok i humor owych spektakli. Hasłownik - zawiera spis postaci występujących we wszystkich wieczorach kabaretowych (np. Babka Gołoledź - urocza zimowa pani...) lub przedmiotów (brabłuszka - obrzydliwy efekt zapylenia jabłoni pyłkiem z bratków), WiO, czyli Wierszyki i Opowieści, jak Opowieść Strażnika (XI) czy Życiorys K...
Duuuuużo tych komiksów! Czy jakieś szczególnie polecasz?
Czy ten "Balzac" to książka, na której podstawie nakręcono "Balzaca i małą Chinkę"? Film był przepiękny... czy książka też?
Świetne! Mazalova, pisz więcej! Nie ma to jak dobry humor na wieczór. :D I czemu ta recenzja jest w szufladzie? Przecież recenzji się nie wkłada do szuflady...
Ja właśnie z powodu samotności patrzę w gwiazdy... Wtedy czuję się mniej samotna. Dlatego kocham gwiazdy.
Diano, moze nie wszyscy, bo ja jednak wole innego typu recenzje. W ogole zastanawiam sie, dlaczego ta poprzednia, tez w podobnym tonie, trafila do opinii i recenzji, a to do szuflady, bo chyba obie by sie nadawaly do tej ostatniej... A tak poza tym, to bardzo by mnie ciekawila recenzja ksiazek, ktore mazalova ocenila na "6". Moze by mnie bardziej przekonala do "Mistrza i Malgorzaty", bo do "Paragrafu 22" to raczej n...
Pięć czarodziejek W.I.T.C.H. zjednoczyło siły, by wypełnić swoją misję - zamknąć portale łączące Ziemię z Innym Światem. Ale w grupie pojawiły się zgrzyty. Lekkomyślne zachowanie Irmy i nagłe zniknięcie Elyon wywołały spory. Ale nie czas na kłótnie! Dziewczęta muszą się skupić na poszukiwaniach właściwego portalu prowadzącego do miasta Meridian w Innym Świecie. Tym bardziej, że podczas tej misji jedna z Czarodziejek wpada w poważne tarapaty. Czy ...
Will, Irma, Taranee, Cornelia i Hay Lin przyzwyczajają się do swoich mocy. Ale opanowanie własnej magii to nie taka prosta sprawa. Wygląda na to, że za sprawą czarów Irmy zniknął jeden z jej szkolnych kolegów! Dziewczęta wyruszają, by się dowiedzieć, co się stało - a po drodze odkrywają mroczną tajemnicę, jakiej żadna z nich się nie spodziewała. [Egmont, 2006]
Widać, że nie masz pojęcia o życiu tego filozofa, szkoda. Poza tym atakujesz ludzi w dyskusji w sposób zajadły i przykry.
Właściwie to macie rację! Mazalova mogłaby jeszcze oprócz "Samotności w sieci" obśmiać "Przeminęło z wiatrem", "Dziwne losy Jane Eyre" i mnóstwo innych głupawych książek... Biblionetka zyskała błyskotliwą specjalistkę w tej dziedzinie. To miło jak się wszyscy dobrze bawią :-) No, dobrze. Teraz na serio. Trochę mnie jednak rośmieszyłaś. Zwłaszcza tymi kozaczkami i majtkami :-)))
Wiele wieków temu rozbiła się magiczna Kula. Kto ją złoży, będzie decydował o losach wszechświata. Gorgon, okrutny zbieg z fortecy Kondrakar, pragnie zebrać wszystkie cztery Odłamki Kuli. Gdyby mu się udało, wszechświat w takim kształcie, jaki znamy, przestałby istnieć. Gorgon jest Duchem Czasu, istotą potężną i groźną. W Kondrakarze wiedzą, że istnieje tylko jeden sposób, by go powstrzymać. Pięć młodych dziewczyn: Will, Irma, Taranee, Corneli...
Tragedia statku wielorybniczego "Essex" stała się w dziewiętnastym wieku wydarzeniem tak samo legendarnym, jak katastrofa "Titanica" w dwudziestym. Była inspiracją dla Hermana Melville'a do napisania kulminacyjnej sceny słynnego "Moby Dicka". Dwudziestego listopada 1820 roku "Essex" zostaje staranowany przez wielkiego kaszalota. W tym miejscu kończy się opis Melville'a. Natomiast Nathaniel Philbrick właściwie dopiero tutaj rozpoczyna swoją opo...
Ten tom, z jednej strony niezwykle prywatny, intymny niemal, z drugiej - oficjalny i przez to może jeszcze bardziej barwny dla współczesnego czytelnika (...) doskonale pokazuje czas, który przeminął. Razem ze znaczkami, hasłami na kartkach, nadrukami na kopertach. To wszystko kiedyś żyło, stanowiło cząstkę rzeczywistości, po której tak niewiele zostało. O ludziach przywoływanych na kartach tej książki, niegdyś znanych i powszechnie szanowanych za...
a ja wybrałabym się nad Amazonkę. Marzy mi się taka podróż przez dzikie krainy, chociaż pewnie po jednym dniu miałabym dość:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)