Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów" to trzeci tom serii o trójce warszawskich gimnazjalistów. Tym razem bohaterowie rozwiązują zagadkę dziwnych koszmarów sennych, męczących najpierw Nikę, a potem już mieszkańców całej Warszawy. Trafiają do Pałacu Snów, w którym nie obowiązują żadne zasady, obserwują ulicę Senną, która co jakiś czas znika z planu miasta i z pamięci ludzi, oraz próbują śledzić pewien samochód i faceta w płaszczu. A wszystko to raz ...
Ja również sądzę, że,, Anioły i demony" są lepsze od,, Kodu..." Tej drugiej ksiązce niczego nie brakuje ale uważam że,, Anioły i demony" sanajlepszą ksiązką Browna. Jestem ciekawa jak nakręcą film na jej podstawie...
Ja czytałem również tę książkę w latach siedemdziesiątych, wtedy mi się podobała. Jest jeszcze jedna książka na podobny temat - "Silni duchem", autorstwa niejakiego Dymitra Miedwiediewa, oparta na jego wspomnieniach z okupacji pod Rownem. Pamiętam też książeczkę na ten sam temat pt. "Gdzie jest oberleutnant Siebert", wydaną w popularnej niegdyś serii tygrysów. Traktował też o tym jeden z programów B. Wołoszańskiego "Sens...
Masz rację, nie trzeba znać autora aby zachwycać się książką. Ale jeśli coś szczególnie mnie zachwyci to uwielbiam poznawać autora, śledzić wątki biograficzne w jego książkach czy odwiedzać miejsca, o których pisał. Tak dla zabawy (i nie tylko). Ale ja wciąż wierzyłam, że Nabokov pokaże mi jakiś inny sposób patrzenia na literaturę, sama nie wiem jaki. Chodzi o to, że zanegował wszystko co do tej pory znałam, więc spodziewałam się czegoś zupełnie ...
wilk Wakacje nad Morzem Północnym czy Śródziemnym?
Jedna z interesujących biografii króla Kazimierza, nazwanego przez potomnych „Wielkim”. Był on, niestety, jedynym polskim królem z tym przydomkiem. Jerzy Wyrozumski próbował znaleźć odpowiedź – dlaczego „Wielki”? Czym zasłużył sobie ten król właśnie na taki przydomek? Czytelnik szukający pikantnych scen z życia prywatnego króla, albo jego przygód na polu walki, będzie zawiedziony. Nic z tych rzeczy, żadnych sensacji, żadnych zmyślonych history...
Ewa Berberyusz chodzi mi po głowie. W święta Polonia (chyba) nadała program wspomnieniowy o Giedroyciu, Berberyusz sporo o nim tam opowiadała i polubiłam ją. A patrząc na Twoje oceny, mam ochotę na jej książki coraz bardziej.
No popatrz, a ja to odebrałam zupełnie, zupełnie inaczej. Zresztą zgodnie z tym, co sama myślę. Wydaje mi się, że nie o to chodzi, że "zabronił", ale o to, żeby mieć świadomość tego, co jest prawdą, a co tylko (albo aż) naszym wymysłem, skojarzeniem, wrażeniem, projekcją. Jeśli autor nie pisze wprost, o co mu chodzi, to oczywiście dla mnie jest to przyzwolenie na interpretację, ale na pewno nie na nadinterpretację. Nabokovowi chodzi chyba o to, ż...
Dorzucam więc: "Czas odmieniony" Marii Czapskiej (5)
Za całokształt muzyki najbardziej lubię 'Wolf's Rain', 'Witch Hunter Robin', 'Haibane Renmei' i 'AIR'. Poza tym często słucham pojedynczych piosenek z OSTów, które gdzieś mi tam podczas oglądania wpadną w ucho. Na przykład z 'Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora' czy 'Kimi ga Nozomu Eien'. Miło wiedzieć, że i wielbicieli anime w BiblioNETce nie brakuje. A zwłaszcza Haibane Renmei - Reki, Rakka... ;-)
Jak tak czytam ile przeczytaliście w grudniu książek, to ja się powinnam schowac za zasłonkę ze wstydu i kompleksów, że tak mało czytam. Jak pogodzić dzień powszedni i obowiązki z czytaniem? Ciagle zadaję sobie to pytanie.:-)
Bardzo dziękuję za informacje. Jeśli nie uda mi się dostać tych książek w Polsce (np. dziś w Empiku udało mi się znaleźć "Drachenfeuer") prawdopodobnie zdecyduję się na zakup za granicą.
Jestem, jestem! Nigdzie nie poszłam z tego wątku i pewnie nie umiałabym pójść, bo to akurat jeden z moich ulubionych. :-) PS. Nie przez Ciebie, Ptaszku. :-) [hm, przez chwilę chciałam napisać "Ptaszku z Czubkiem" i zaczęłam się zastanawiać, czy przypadkiem ani ziębami, ani wielbłądami nie jesteśmy, tylko, erm... czubkami :>]
Ty! Ostatnio mwiłaś, że się zainteresowałaś Sienkiewiczem i język Ci odpowiada ;P Ciekawa jestem czy teraz zmieniłaś zdanie na temat "Quo Vadis"?
Doktor Sharon Francis jest początkującą lekarką - właśnie podjęła pracę w waszyngtońskim szpitalu Adams Memorial. Jedną z pacjentek jest tam jej cierpiąca na schizofrenię matka, która ulega panicznym obawom, że wypisywani ze szpitala pacjenci znikają w tajemniczych okolicznościach. Aby uspokoić matkę, Sharon postanawia sprawdzić losy jednej z rzekomo "zaginionych". Nieoczekiwanie odkrywa, że chorobliwe omamy wcale nie są pozbawione podstaw, ktoś ...
Właśnie przeczytałam, że studiujesz w Warszawie. Możesz dostać te książkę w bibliotece na ul. Anielewicza 2 Warszawa-Śródmieście.:-)
"Pies..." jest rewelacyjny, niesamowicie oddaje mroczną atmosferę wrzosowisk hrabstwa Devon i wciąga niczym rozlewające się tam moczary ;) Moją przygodę z książkami Conan Doyle'a rozpoczęłam właśnie od "Psa Baskerville'ów" ale pierwszym tytułem z cyklu o Holmesie jest "Studium w szkarłacie".
zgadzam się z Leną,- zagranicznych autorów piszących fantastyczne ksiązki jest baaaaaardzo dużo. Chociażby teraz rozsławiony Dan Brown -pisze on stylem i formą,która naprawdę buzi moją ciekawość i chęć czytania. Moja mama natomiast była ostatnio zachwycona Barbarą Delinsky i jej,, Ogodem marzeń"
Bez plusa: jak się koncentrowałam na winie, to mi umykała fabuła, a jak na fabule, to mi było żal wina... albo vino, albo criminale, o! A Chmielewska do niczego... ta wysoka ocena, tylko za cudne zdjęcia kotów i stosunek Autorki do tychże.
Dobra to się już nie łamię jak warto to wrzucam do schowka.:-) Już dzisiaj trochę powrzucałam i powyrzucałam.:-)
Ja czytałam tylko pierwszą część autobiografii Chmielewskiej i bardzo byłam zawiedziona. Za dużo wina, to chyba plus? Trzy plus.
zając wilk czy niedźwiedź?
Przeczytane w grudniu: J. Chmielewska Stare próchno (dałam 2 tylko ze względu na końcowe koty) Sue Townsend Adrian Mole Szczere wyznania (5) Boris Akunin Śmierć Achillesa (5) A. Pilipiuk Wieszać każdy może (4) M. Brockler Vino criminale (3 - za dużo tego wina) M. Musierowicz Noelka (powtórka) M. Musierowicz Pulpecja (powtórka) A. Min Madame Mao (powtórka) W czytaniu: B. Erskine Szepty pustyni
Już to gdzieś pisałam z okazji Prousta. W pewnym sensie zgadzam się z Nabokovem, dzieło sztuki powinno stanowiś wartość samo w sobie. Kiedy oglądam rozpalone do szaleństwa niebo Van Gogha nie muszę wiedzieć, że on sam był szalony, żeby lepiej docenić obraz. Ja niestety, nie miałam na studiach wykładów z literatury, hihi, miałam inne trochę, może dlatego tak nabożnie podchodzę do wszelkich wypowiedzi fachowców. :-) Myślę sobie też, że Twoje rozc...
Przekonałam się, że postanowienia na następny rok gdzieś po drodze się rozmywają. Działam teraz na krótkich dystansach: na jutro, na następny tydzień. Te są realniejsze do wypełnienia i zapał tak szybko nie znika.
Od tyłu, czyli z zachowaniem chronologii? Nie wpadłabym na taki pomysł.
Właśnie rozpoczynam lekturę "Hobbit, czyli tam i z powrotem". Wchodzę w rzeczywistość stworzoną przez J.R.R. Tolkiena. Po tej książce będę czytał arcydzieło literatury fantasy "Władca Pierścieni". Jest to jedna z najbardziej niezwykłych książek w całej współczesnej literaturze. Ogromna, z epickim rozmachem napisana powieść wprowadza nas w wykreowany przez wyobraźnię autora świat - fantastyczny, lecz ukazany wszechstronnie i szczegółowo, równie pe...
"Alchemik" jest to może i piękna książka opowiadająca o podróży, zmianie życia bohatera, z akcją dziejącą się w nieco baśniowym i nierealnym świecie. Bohater tej książki chce zmienić codzienność w coś niezwykłego - to taki banalny temat poruszany przez wielu autorów. Śmiem stwierdzić, że "Alchemik" nie jest najlepszą książką o tej tematyce - jest jedną ze słabszych. Czytając go pierwszy raz, byłam zafascynowana i uważałam, że powinny do autor...
Książka Kaia Hermana "Engel und Joe" Nach einer wahren Geschichte, znajduje się w tej samej księgarni -7,95 €
Przeczytałam już jakiś czas temu. Wzruszyłam się. Dawkowałam sobie ten smutny i piękny tekst. Im bliżej końca, tym bardziej byłam niecierpliwa. A potem? Potem żałowałam, że to wszystko się skończyło. Miałam łzy w oczach. Podświadomie czułam, że to nie może tak być. Aż chce się napisać inny koniec. Happy End. Tęsknię tak bardzo za Jakubkiem. Tęsknię wciąż bardziej i bardziej. Nie poszłam na film. Czułam, że wyszłabym z niego ze łzami w oczach. ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)