Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Limes inferior" i "Gniazdo światów" też przyszły mi do głowy. I jeszcze chyba "Perfekcyjna niedoskonałość" Dukaja. Z PKD wolę jednak "Valis", "Przez ciemne zwierciadło" czy inne, nieuchodzące za kanoniczne, jego książki. W każdym razie ciekawie dobrali książki do tego jednotomowego wydania - ten "Zamek" mi tam nie pasuje. :-)
Ja zaś słyszałam, że lepsza jest od "Cienia wiatru". Trzeba się przekonać samemu. :-)
Dziękuję za czytatkę! Zastanawiałam się bowiem czy sobie nie kupić "13 powieści" -bardzo lubię książki o książkach. Teraz zaś już wiem, że skoro ta powieść nie jest rewelacyjna, to mogę sobie spokojnie poczekać, aż kupi ją biblioteka lub ktoś mi pożyczy a pieniążki które wydałabym za nią przeznaczyć na coś bardziej wartościowego. :-)
"Dzieci z Bullerbyn" przez całą podstawówkę.
Pierwszy raz zetknęłam się z tym tytułem, oglądając film. Filmem zainteresowałam się dlatego, że gra w nim Colin Firth (większość wie dlaczego można go aż tak polubić, a reszcie powiem tylko : "Musicie zobaczyć serial BBC "Duma i uprzedzenie" z 1995). Od razu zakochałam się w filmie i płakałam nie raz, w niektórych momentach nawet chciałam zacząć obgryzać paznokcie z zdenerwowania (nigdy tego wcześniej nie robiłam ). Później przez ...
Dzięki za informację, kto tłumaczył. Zwłaszcza w przypadku poezji to bardzo ważne. Eeech. Ja tam bym wolała przekład Piotra Sommera.
Ubik to genialne s-f o treści głęboko filozoficznej. Sądzę, iż najlepsze spośród zagranicznych. Czy jest coś, co może stanowić przeciwwagę dla Ubika, w polskim s-f? Wiem, że musi to być Lem. Tylko, które dzieło mistrza mogłoby się z omawianym Ubikiem zmierzyć? Jeśli chodzi o głębię to chyba Głos Pana.. Brakuje mu jednak raczej tej Ubikowej lotności. Może Zajdel i jego Limes Inferior? Może Gniazdo światów Huberatha? Może Robot Snerga? Może, może, ...
Listopad sprzyjał czytaniu: "Nekropolis" Marka Nowakowskiego (5) "Pride and Prejudice" Jane Austen (4) "Podróże Hektora" Francois Lelorda (2) "Pamiętniki" Juliana Fałata (4) "Kisielewscy" Mariusza Urbanka (5) "Arcydzieło" Mirandy Glover (4) "Władysław Bartoszewski: skąd Pan jest?" Michała Komara (6) "Był dom...wspomnienia" Anny Szatkowskiej (5) "Wyznania...
Witam Was! Potrzebuję jakiś wskazówek dotyczących Chopina w powieściach. Wiem, że dwa razy występował u Iwaszkiewicza. Tylko tyle:) Z góry dziękuję za pomoc, jeśli znacie jakieś pozycje z Chopinem jako bohaterem, proszę, piszcie.
Pisze prace roczna o utworze "Marta", czy ktos ma jakies materialy pomocznicze???Potrzebyje pomocy!!!!moj meil:pupsik_ok2003@mail.ru
Zdania wielokrotnie złożone - jak najbardziej celowe! To przecież książka o nie-porozumieniu. O tym samym, o czym "Solaris", czy "Fiasko", czyli o niemożności wyjścia poza siebie ku Innemu. Niby banał, ale jak dobrzeujęty. I świetne jest to, że nie tylko wprost sie o tym mówi, ustami bohaterów, ale też odbija się to w: - języku, naukowym zargonie, który zestarzał się, owszem (jak szybko starzeje się literatura, która korzysta...
Szczególnie ważne dla współczesnej lektury tej książki jest to, że Griaule, by zapewnić swoim ideom szerszy odbiór, nadał książce formę literacką atrakcyjniejszą pod względem estetycznym od przeciętnej książki antropologicznej. Książka cieszyła się w chwili wydania znaczną popularnością. Naturalnie wykluczyło to cały przyjmowany zazwyczaj aparat naukowy, zamiast niego czytelnik otrzymał szereg informacji o człowieku, który był źródłem wiedzy o my...
Jedna z wielu pozycji, które nie zachwycają od początku. Jedna z wielu pozycji, przy których masz niemal pewność, że to powieść, którą przeczytasz, lecz nie zostanie w pamięci. Jedna z wielu, lecz tylko do któregoś momentu. Dlaczego taki zwykły scenariusz miłości starszego mężczyzny i młodej kobiety ma zachwycić? Bo owszem - jest kobieta, główna bohaterka. Poznajemy jej życie, rolę zakochanej, rolę bibliotekarki, rolę mieszkanki dużego domu......
Zaskoczyła mnie niezmiernie w zeszłym roku powieścią 'Dłonie', która -rozpisana na 5 głosów opowiadała o studentach i absolwentach akademii sztuk pięknych. Książka prześliczna, nastrojowa, jednocześnie napisana w taki sposób, że nie można się od niej oderwać i czytając ją ja osobiście czułam wielki niepokój. Ten niepokój nie opuszczał mnie, kiedy skończyłam czytać. Mówię o Małgorzacie Warda. To nowa osoba, jak zorientowałam się na książce, ab...
Śmiało można powiedzieć, że to książka odsłaniająca oblicze Martyny, jakiego publiczność jeszcze nie zna. To przejmująca opowieść o pokonywaniu własnych słabości, o walce z cierpieniem i bólem, pilnie skrywanej na użytek telewizyjnego show. Jak słusznie zauważył "Super Expres", jest to "intymny dziennik z wyprawy". Główny wątek książki stanowi opowieść o wspinaczce na Mount Everest, jest ona jednak osią, wokół której Martyna buduje wyznania dotyc...
Co kryje się za śmiercią Filipa Justa, męża Matyldy, wizjonera i artysty, przez przyjaciół i jego wyznawców zwanego Świrem? Zacierał granice między sztuką a życiem, fascynował i wzbudzał namiętności, żył pełnią życia, ale jednocześnie romansował ze Śmiercią i tęsknił za innymi światami, do których mogła go zabrać. Czy wybrał w końcu Śmierć, czy też został wepchnięty w jej ramiona? Kto po latach postawił na jego grobie drogą i piękną rzeźbę - garb...
Przepraszam, że tak z innej beczki, ale muszę to wiedzieć. Kto napisał ten wiersz: Opowiada mama Adasiowi, O tych czasach, które sama pamięta, Jak broniły podczas wojny Lwowa Lwowskie dzieci- dzielne Orlęta. Jak broniły miasta przed wrogiem, Aby spokój nastał tu wreszcie, Zewbyś ty mógł uczyć się i bawić Pośród wzgórzy, w swym ślicznym mieście. Żeby kupiec mógł znowu handlować I rzemieślnik miał być spokojny, Żeby ludzie żyli jak brac...
Często czytam książki po kilka razy. W dzieciństwie w kółko czytałam "Dzieci z Bullerbyn", nieco pozniej W pustyni i w puszczy oraz Harry'ego Pottera - przy tym drugim stracilam rozpęd gdzieś koło 3 (nb. najlepszego moim zdaniem) tomu i dalszych czesci nigdy juz nie przeczytalam w calosci wiecej niz raz, za to do Sienkiewicza nadal lubie wracac :). Całego dostępnego mi Tolkiena czytałam dwukrotnie, fragmenty z Silmarilionu (konkretne...
O tak, trzeba. A mnie ten pięcioksiąg poleciła Biblionetka :)) I doprawdy, nie wiem, jak mogłam tego nie znać dotąd. Pięć opasłych tomów i wiele zapisanych kartek a pozostawia tęsknotę, że za mało. Zazdroszczę Ci, że masz to jeszcze przed sobą (a może teraz już, kiedy to piszę, za sobą). A dotąd myślałam, że dobra książka historyczna to "Królowie Przeklęci" lub Mika Waltari lub Christian Jacq... Cudze chwalicie, swego nie znacie, a...
40. "Tigana", G. G. Kay 41. "Karzeł", Par Lagerkvist 42. "Śmierć i sąd", Donna Leon 43. "Książka moich wspomnień", Jarosław Iwaszkiewicz 44. "Wieszać każy może", Andrzej Pilipiuk 45. "Sprawiedliwość owiec", Leonie Swann 46. "Rien ne va plus", Andrzej Bart - w czytaniu. Ale nie wiem, czy w ogóle skończę - nie przepadam za dowcipem rubasznym - a takowy tutaj mamy. Okazał...
Do udręczenia... mówisz? Nawet mi się to podejście podoba. Kichać na tą uczciwość! Mam ochotę na rower sąsiadki, więc jej go z piwnicy podprowadzę, co się będę dręczył?! Skłonność do przerzucania się między ekstremami (czasem nazywają to hiperbolami) też jest wadą. A przynajmniej uciążliwym i irytującym nawykiem. :-) Może nie "walka", a zwyczajne działanie. Może nie "ciągłe", ale w miarę potrzeb i możliwości psycho-fizyczn...
Nie "jakiś" oddział, tylko batalion walczący w Powstaniu Warszawskim. I nie nazwano go tak z powodu książki, tylko przez pamięć o Zośce i jego towarzyszach. Owszem, książka z pewnością przyczyniła się do ich "popularności" (złe słowo, ale nie mogę znaleźć innego), ale nie była na pewno powodem nazwania tak batalionu. Treść jest interesująca, bo opowiada o prawdziwych wydarzeniach? Czyli z tego wynika, że każda książka opowia...
Książkę otwierałam z mieszanymi uczuciami. Informacja, że bohaterki obracają się w świecie literatury (jedna pomaga ojcu w prowadzeniu antykwariatu, druga jest pisarką), nasuwała wspomnienie „Cienia wiatru” i budziła nadzieję smakowitej zabawy w nawiązania do innych dzieł literackich. Z kolei rozbuchana reklama w stylu: „Prawa do publikacji „Trzynastej powieści” Diane Setterfield zostały kupione za milionowe sumy w 32 krajach.” czy też: „Debiut (...
Czajko, zazdroszczę takiego jeżycjowatego miesiąca:). Sobie obiecuję miesiąc tylko z Musierowicz, potem tylko z Pratchettem, czy też cykl "Mroczna wieża" Kinga pod rząd:), ale plany planami, a kolejka do czytania rośnie:D
- Metzengerstein - Złoty żuk - Czarny kot - Przedwczesny pogrzeb - Zabójstwo przy rue Morgue - Tajemnica Marii Roget - Skradziony list - Berenice - Zagłada Domu Usherów - Studnia i wahadło - Król Dżumiec - Maska Śmierci Szkarłatnej - Diabeł na wieży [Muza SA, 2002]
Agis, a czy Kawabatę masz na własność?:D Chyba przesunę Kingę wyżej w kolejce:)
Nie wiem czy jest potrzebna... Ale jeśli są ludzie, którzy zrobiliby to dobrze, czemu nie? A zadania do spełnienia zawsze się jakieś znajdą... :-)
czyli Sienkiewicz prześladuje uczniów podstawówki? ;-) ja chyba kilka razy czytałam "W pustyni i w puszczy"
strzała
Listopad niestety dość zajęty:) przeczytane: 1. Fynn "Halo, pan Bóg? Tu Anna" - 6 2. Anna Przedpełska-Trzeciakowska "Na plebanii w Haworth" - 5 3. Garry Kilworth "Dom obiecany" - 5 4. Rebecca Wells "Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya" - 6! 5. Hołówka Teresa "Delicje ciotki Dee" - 4 6. Wojciech Cejrowski "Gringo wśród dzikich plemion" - 6!! 7. Stephen King "Ocz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)