Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Właśnie widzę, że zostałaś w Europie środkowo-wschodniej (czy bardziej sensowne by było pisanie Środkowo-Wschodniej?). "Niezwykłych" pamiętam z grubsza jeno i nie jestem pewien ile tam było realizmu, magii i psychologii. Przepraszam. Zamierzam zajrzeć do książki wspomnieniowej, bo eseje/zapis audycji radiowych były słabe. Bodor to pisarz wybitny i w mych rankingach ulubionych pisarzy powinien być prawie u szczytu, ale jednak biorę poprawkę na ...
Chyba nie przesadziłeś z realizmem magicznym u Prochaśki. Przynajmniej w "Niezwykłych", bo tych mam za sobą. ;) I wiesz co... obaj są w jakiś sposób podobni... Prochaśko i Bodor - piszą każdy ze swojej strony Karpat, dzieli ich Pop Iwan. I chociaż u Bodora czas jest nieokreślony (wiadomo jednak o jaki czas chodzi), a Prochaśko operuje latami, to jednak we mnie, jako w czytelniku, te historie się splatają jak wężowe skórki Franca i układają mi się...
A ja myślę, że książki są drogie przede wszystkim, przez koszty kolejnych pośredników - prawda jest taka, że z ceny okładkowej do wydawnictwa dociera około 30 - 40 % (czyli z książki za 40 zł zostaje mniej więcej 12 - 16 zł). Sprawę mogłoby załatwić upowszechnienie tanich ebooków (mniej kosztów na etapie produkcji i niższe koszty dystrybucji), ale... wydawcy nie chcą ryzykować, "zabicia" sprzedaży papieru (powodów jest kilka i nie są to tylko dec...
"Lód" to książka, która zdecydowanie powinna być podzielona na dwa tomy :)
Z tego co piszesz wynika, że to prawdopodobnie taka sama kolekcja. Mam obawy, że i tym razem może skończyć się podobnie, bo wysoka cena za jeden tom może odstraszyć nabywców, a Hachette również nie ma oporów przed zawieszaniem "nieopłacalnych biznesowo" kolekcji :(
Dziś moje ósme biblionetkowe urodziny! Przyznaję, że ze wszystkich możliwości BiblioNETki najmniej korzystam z polecanek. Wyniki jakoś mnie nie przekonują. Jednak już dawno chciałam sobie wynotować co nieco z listy. Na pierwszej stronie polecanek z wszystkich gatunków i kategorii królują "Beksińscy. Portret podwójny" Magdaleny Grzebałkowskiej (81%), ale interesujące wydają się: Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] i ...
Dzięki Bogu "Tajemniczą Wyspę" mam na półce, to moja ulubiona tego autora :)
Pomimo zdecydowanego braku wolnego czasu, kolejny miesiąc nowego roku był niemniej owocny od pierwszego. 1. Prosta metoda: Jak skutecznie rzucić palenie Chciałam zacząć od zmian, a więc najbardziej znany w tych tematach - Allen Carr. Chęci były, przyznam, że pranie mózgu jest niesamowite, dodajmy jeszcze więcej chęci i stronienia od palaczy - zapewne się uda. Dobre triki, w moim przypadku średnio skuteczne, ale podziwiam umiejętność przekony...
Z racji, że moim ambitnym celem książkowym na ten rok jest przeczytanie przynajmniej 52 pozycji z listy "zdecydowanie must read", postanowiłam przełamać się i zacząć zapisywać postępy w kontrowersyjnych czytatkach dotyczących subiektywnej oceny tych już przeczytanych ;-) Styczeń u mnie wyglądał bardzo różnorodnie, bo mam nieposkromioną od lat tendencję do mieszania gatunków - tu jakiś mocny kryminał, za chwilę młodzieżówka lub coś dziecięcego...
Cóż, ja jednak wymagam czegoś więcej. I tu nie chodzi o "przemawianie", bo nie chodzi w ogóle o gust ani o to, czy mi się podoba. Może mi się nie podobać, tak jak nie wszystkie książki SOTu mi się podobają (część przecież oceniam dość nisko, żeby mi bnetka podobnych nie polecała - to zupełnie inna sprawa). Jeśli to ma być Nobel, to ta beletrystyka musi być takiej klasy jak eseje KR, Bieńczyka, Markowskiego. Po prostu. Klasa sama w sobie. Musi nie...
No, z tym też się zgodzę. Pomimo, że Lód miałem już na półce i tak kupiłem go w ebooku, bo przecież takiego kloca nie da się czytać.
Z tym Miłoszewskim to jeszcze trochę inna sytuacja, bo pewnie licencja jest tańsza niż na znanych zagranicznych autorów, wypada konieczność tłumaczenia, a i książka jest w tym momencie oczywistym bestsellerem, czego o np. UW nie można było powiedzieć nawet w promocji 2 za 1 (jedynie Diaspora, która może być pozycją SF nr 1 tego roku, jedynie raz weszła do listy top 20 tygodniowej sprzedaży Empiku), więc takiej ceny w wielu przypadkach po prostu n...
Przeczytane: 9. Rendez-vous ze śmiercią - 4 10. Uśpione morderstwo - 5 11. Przez pustynie na ośnieżone szczyty... - 4 12. Pensjonat Sosnówka - 4 W trakcie: Intymna historia ludzkości Morderstwo na polu golfowym
W ramach przypominania sobie moich dawnych lektur, przeczytałem jeszcze raz "Achaję". I doszedłem do wniosku, że będąc kobietą zbojkotowałbym wszystkie kolejne książki pisane przez Ziemiańskiego. I to nie będąc nadmiernie zaangażowaną feministką. Skąd taka moja opinia? Otóż, z całym szacunkiem dla autora, WSZYSTKIE kobiety w tej książce to wyjątkowo durne (i w większości wyciągnięte z mokrego snu nastolatka) istoty. A największą idiotką ze wsz...
Przesada jest niedobra w obydwie strony :)
Trudno się z Tobą nie zgodzić. Przy obecnych cenach trudno myśleć o kupowaniu nowych książek nawet osobom kochającym czytanie. A przecież można inaczej. Najlepszym przykładem jest, wydane ostatnio za 19,99 zł, "Ziarno prawdy". Cena jest przystępna, a książki schodzą jak ciepłe bułeczki - i całość się jakoś opłaca.
Spodziewałem się, że jeden tom będzie kosztował 25-30 zł (w zależności od tego czy wybierze się prenumeratę czy zakup "w detalu"). Nie spodziewałem się tylko, że będą dzielone książki tak niewielkie objętościowo jak "20 000 mil podmorskiej żeglugi". Aż boję się pomyśleć ile tomów będzie miała "Tajemnicza wyspa"...
Bardzo to jest ciekawie napisane, a jednocześnie przystępnie. Polecam z całego serca!
To już widzę, że "Krainę pierwiastków" przeczytam koniecznie. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)