Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jakimś cudem udało mi się przeczytać 52 książki w jakieś 2 miesiące. Postanowiłam podnieść odrobinę poprzeczkę i wybrałam klucz do wyboru kolejnych 100 książek. (W miarę możliwości postaram się nie uzupełnić przeczytanymi książkami sprzed marca). Zasady – jedna książka maksymalnie dwie kategorie. 1. Z miastem w tytule. 2. Z kolorem w tytule. -> Czerwone Gardło (2,5) 3. Z drogą w tytule. 4. Z imieniem w tytule. -> Musimy porozmawiać...
Lacey Flint po rozwiązniu trzech ciężkich spraw, które odbiły się na jej psychice potrzebuje trochę czasu na ochłonięcie i przenosi się do Policji Rzecznej. Mieszka na jachcie i pływa wpław w Tamizie. Pewnego dnia odnajduje w wodzie zwłoki owinięte w całun... Mroczne przypływy Tamizy to najlepsza moim zdaniem część cyklu o Lacey Flint ( przyznaję jednak, że nie czytałam "Zagubionych"). Co dla mnie najważniejsze autorka porzuciła nieznośną i ko...
"- (...) Weźmy ciebie - starzejesz się, będziesz chciał rzucić pracę, zwolnić tempo... i co wtedy poczniesz z wolnym czasem? Poirot miał odpowiedź pod ręką. - Zamierzam zająć się - nie żartuję! - uprawą dyń. (...) - Ale z tymi dyniami... chyba nie mówisz poważnie? Czyżbyś miał zamiar się schylać?! - krzyknął przerażony, ze współczuciem obejmując swój wydatny brzuszek. - Schylać się, okopywać te rośliny, karmić je wełną moczoną w wodzie i tak...
Przeczytane w lutym: 1. Wieczni Zaczęłam czytać w lutym: 1. Świat marzeń zakupoholiczki
Jakkolwiek lekko się zawiodłem na Szara eminencja (oczekiwałem bardziej fabularyzowanej opowieści, jak Diabły z Loudun ), to ocenę warstwy literackiej (4.0) podniosłem aż o 1 punkt dzięki takim fragmentom, jak poniższe (daleko nie wszystkie warte wynotowania). Mój komentarz na początku odnosi się do cytatów poprzez odnośniki - majuskuły w nawiasie. Na początek (A) i grammar nazi ;) Huxley wnikliwie i umiejętnie łączy w tej książce mistycyzm o...
Opowieść, której tytuł po polsku mógłby brzmieć na przykład „Prywatna batalia” [w oryginale: "A Private Battle") to poruszający dokument walki z rakiem, powstały w czasach, gdy nawet w przodujących pod tym względem Stanach Zjednoczonych nie było jeszcze zwyczaju publicznego informowania o chorobach sławnych i mniej sławnych ludzi. Być może to pierwsza tego typu pozycja na świecie? W każdym razie nie znam żadnej wcześniejszej. Kiedy to się za...
Gdy przeczytam wspomnianą przez Ciebie książkę, dopiszę tu ewentualne odkrycia. Póki co, powołuję się na Sekretne zapiski Agaty Christie, a tam autor niesłychanie drobiazgowo analizuje tę sprawę. "W brulionie 14 pojawia się pierwsza data, związana z tą powieścią ["Uśpione morderstwo"]: wrzesień 1947 roku. [poniżej notatki Autorki] "Plany wrzes. 1947 Umierający Arlekin Twarz jej zakryjcie (Helen) Dom zbrodni (Zm)[miany] Zrobione" [strona 245...
Powstała nowa facebookowa grupa zrzeszająca fanów twórczości Brandona Sandersona: https://www.facebook.com/groups/940263949338462/ Serdecznie zapraszamy!
Mała zmiana. W punkcie 50 zamiast "Balladyn i Romansów" będzie "Front wschodni" Degrelle'a
Mnie też! Bardzo lubię takie książki.
Ja książki czytam dość powoli, jak na wprawionego czytelnika, więc może to miało wpływ na odbiór całości. Język Dukaja był chyba też dla mnie zbyt ciężki, przeintelektualizowany. Pierwsze sto stron mi się niezmiernie podobało, za to po przekroczeniu około połowy zaczęła się istna katorga.
Ja "Lód" skończyłem, ale ostatnie 200 czy 300 stron leciałem po łebkach, bo na normalne czytanie już nie miałem sił :( Recenzję przeczytałem właśnie i zgadzam się z nią w pełni. "Lód" to książka bardzo ambitna, która mi niestety nie podeszła. Doceniam zaś pomysł i pracę włożoną w powieść.
Przeżyję ten brak bez specjalnego problemu. :) Za to cała reszta będzie bardzo ciekawa, zawsze mnie kuszą takie naukowe rozważania i wyjaśnienia.
1.Papugi z placu d'Arezzo (Schmitt Éric-Emmanuel). Ciekawa narracyjnie,zgrabnie napisana, intrygująca przewijającym się motywem wspólnym dla wszystkich historii. Ale...no właśnie, ale. Miłość jako "motyw przewodni", jak zwykle u Schmitta, tylko wydaje mi się,że tym razem "na fali" nurtu, niestety ... "Grey'a". Ocieka taką różnorodnością seksualnych upodobań, wynaturzeń, ciemnych stron natury ludzkiej, głęboko skrywanych sekretów,że wydaje się teg...
Jest sporo inteligentnych bohaterek literackich, które lubię, ale chętnie skorzystam z Twojej rekomendacji (jak tylko znajdę czas na wejście w nowy świat fantasy).
Przeczytałem "Lód" i z jednej strony "tyłka mi nie urwał", ale z drugiej strony nie odniosłem wrażenia, że jego objętość została nadmiernie rozdmuchana (no może trochę). Ale to pewnie kwestia gustu.
Rzeczywiście, "Uśpione morderstwo" to nie jest kryminał mistrzowski, ale na pewno całkiem przyzwoity i klimatyczny. A wiesz, że Jared Cade (Agatha Christie i jedenaście zagubionych dni) twierdzi, że Curran pomylił się przy analizie kwestii "Uśpionego morderstwa"? Jeśli dobrze pamiętam, stwierdził, że Curran nie wziął pod uwagę spisanej daty złożonego rękopisu. Ale może ktoś, kto czyta Cade'a uzupełni tę informację.
The Devil’s Brigade (USA-1968) – ocena: 10/10 Film, który oglądnęłam przy okazji szeroko komentowanych w Kanadzie uroczystości wręczenia Congressional Gold Medals czterdziestu dwóm pozostałym przy życiu członkom amerykańsko-kanadyjskiej militarnej jednostki specjalnej, utworzonej w 1942 roku do walki z Niemcami i misji sabotażowych na terenie Europy. Wydarzenie niezwyke, bo nie często się zdarza (jeśli w ogóle był tego precedens), by Kanadyj...
Gwenda została osierocona w dzieciństwie i chociaż urodziła się w Indiach, dzieciństwo spędziła u krewnych matki, w Nowej Zelandii. Po ślubie z Gilesem, w oczekiwaniu, aż sprawy zawodowe pozwolą mężowi dołączyć do żony, Gwenda szuka w Anglii domu do kupienia. Młoda para postanawia uwić gniazdko na południu wyspy, z dala od Londynu, ale w sercu Imperium, w Wielkiej Brytanii. Jedna z oglądanych posiadłości przypada do gustu młodej kobiecie, wsz...
O, jak miło! A ja myślałam, że naskoczą na mnie fani Dukaja :) Lodu nie dokończyłam. Najgorsze jest to, że sam pomysł i fabuła bardzo mi się podobały, ale... ech, może kiedyś do niego wrócę. Marcos napisał na Biblionetce recenzję Lodu "przez bagno w klapkach". Otóż to! Nawet jeśli to bardzo urokliwe bagno - jeszcze przez nie nie przebrnęłam.
Miałem podobne odczucia. Jak dla mnie książka zyskałaby wiele, gdyby usunąć z niej połowę zbędnej treści. No, ale to tylko moje zdanie, i pewnie jestem w mniejszości ;)
Nie zgodzę się z Tobą, Lód powinien być przede wszystkim napisany w jednym czytalnym tomie ;)
Książka ta pokazuje drugą wojnę światową oglądaną z całkiem innej perspektywy niż ta, do której jesteśmy przyzwyczajeni. Opowiadając o tej wojnie, wszystko zdaje się proste. Winne przede wszystkim są hitlerowskie Niemcy. To one rozpętały piekło i sprowadziły nieszczęście na inne narody. Winna jest wojskowa machina wojenna i partyjna narodowo-socjalistyczna. Po trosze winny jest każdy Niemiec popierający politykę swojego Fuhrera. Oczywiście wiemy...
"Mówią, że historia lubi się powtarzać. Chyba coś w tym jest". Nie byłam nigdy w Zamościu, jednak po lekturze najnowszej książki Bożeny Gałczyńskiej-Szurek, czuję niemalże jakbym odwiedziła to miasto, poznając jego topografię i historię. To urokliwe miejsce jest bowiem jednym z głównych bohaterów powieści, a jej przepiękna okładka zapowiada równie wspaniałą treść. Bożena Gałczyńska-Szurek to z wykształcenia wiolonczelistka, która pr...
Dziękuję:) Przeczytałam z przyjemnością. A to zdanie było cudne: "Ale gdy tylko w głowie pojawiała się myśl, żeby otworzyć księgarnię, od razu czułem w środku takie przyjemne ciepło - opowiada."
Z prawdziwa przyjemnoscia przeczytalam rozmowe z wlascicielem znanej na warszawskim rynku (i nie tylko) klubo-ksiegarni Tarabuk. Wspanialy klimat, ciekawi ludzie, widac, ze naprawde kochaja, to co robia. Zachecam do lektury. :-) http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/1,141635,17212309,Jakub_Bulat__Gdybym_nie_stracil_pracy__to_Tarabuka.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_metro_wa...
Prawda, krążę nadal po Europie Środkowo-Wschodniej - wiadomo, czytam falami (czasami planowanymi, a niekiedy samo tak wychodzi); w planach jeszcze "Z powrotem do uszatej sowy" i "Ptaki Wierchowiny" Bodora (ale z małą przerwą, bo jego magia emanuje okrucieństwem i trzeba ją przełożyć czymś pozytywniejszym) i "Moscoviada" Andruchowycza. "Woroszyłowgradu" Żadana to się trochę boję (ale dzielnie czeka). "Opowieści galicyjskie" Stasiuka to cacko. T...
1. Noc żywych Żydów 2. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły 3. Wielka wyprawa: Niezwykła motocyklowa podróż dookoła świata 4. Harry Potter i czara ognia 5. Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci: Twoja droga do szczęśliwszej rodziny 6. Pokochać Ukrainę 7. Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej 8. Rozważna i romantyczna 9. Lux perpetua 10. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole
Skoro tak - to jest zdecydowanie pozycja dla Ciebie. :) Książka jest już pełnoletnia, dlatego w zamieszczonej na końcu poglądowej mapie (tablicy Mendelejewa) nie ma kilku ostatnio stworzonych pierwiastków. Ale to nie ma znaczenia - mapa pozostaje taka sama, są wszystkie naturalne oraz wytłumaczenie jak i po co tworzy się tę resztę.
A ja zawsze lubiłam chemię... :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)