Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Na pewno będę wtedy w Krakowie. Natomiast w ten weekend odbywa się Festiwal Studiów Azjatyckich i moja dyspozycyjność zależy od jego programu. Ale myślę, że uda się to pogodzić.
Wspomnienia konduktora wagonów sypialnych - miało być fajnie, a wyszło jakoś nędznie. Zwłaszcza te opowieści starego satyra - ile to on panienek zaliczył! Kilka ciekawych fragmentów, ale generalnie całość robi wrażenie opowieści podpitego wuja. Zabrakło klasy. Generation "P" - to już kompletna droga przez mękę. Po pierwszym rozdziale byłam zaintrygowana, ale szybko mi przeszło. Pielewin na przemian przeraźliwie nudzi słowotokiem dotyczącym rek...
Stęskniłam się za Wami bardzo. Nie macie może przypadkiem czasu na spotkanie w sobotę 11.05.2019? Akurat mam wtedy wolne i pomyślałam, że może uda się spotkać. Co Wy na to??
W maju zdążyłam już obudzić Uśpione morderstwo (choć to ponoć bardzo niebezpieczne). Zasłużyło na cztery z połówką.
1. Księga luster - historia współczesnej nastolatki, która trafia do równoległego magicznego świata i dowiaduje się, że jest czarownicą. A więc nic nowego, dość konwencjonalna fabuła i prosty język. Ogromny plus dla wydawcy za przepiękną, przykuwającą uwagę okładkę. - 4 2. Tatuażysta z Auschwitz - mój odbiór tej książki na pewno byłby nieco inny, gdyby nie fakt, iż jest oparta na autentycznej historii. Groza wojny i rzeczywistość obozowa stano...
Kwiecień: Pan Popper i jego pingwiny (4,5; 29 kwietnia 2019) margines oraz Pan Popper i jego pingwiny; Bohaterowie literaccy czytający książki Jak Wojtek został dyrektorem teatru (5,5; 22 kwietnia 2019) - „odkurzyłem” „przykurzątko”: Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane. Kokaina (5, 22 kwietnia 2019) - marżin i jego „kokaina”. Bohaterowie literaccy czytający książki. Odwiedź mnie we śnie (4,5-5; 20 kwietnia 2019) - taki o wiele ...
Skończyłam czytać jedną: Skoruń - 3 I jestem w trakcie: Biblia (po trochę, po trochę) Sekretne życie Chanel No. 5: Pierwsza biografia najsłyniejszych perfum świata
Pan Popper i jego pingwiny - tytułowy pan Popper czytał „Opowieści podbiegunowe”.
W kwietniu udało mi się przeczytać trochę więcej niż w poprzednich miesiącach, a jakościowo też nie mam na co narzekać: Labirynt zła (3,5) [czytatka: Czytatka-remanentka IV 19 ] W co wierzą Polacy?: Śledztwo w sprawie wróżek, jasnowidzów, szeptuch… (5) [recenzja: Ducha Mieszka się nie bójmy! ] Mój przyjaciel kot: Prawdziwa historia futrzaka, samotnego faceta i ich niezwykłej podróży (4,5) [recenzja: Z kotem życie jest milsze, nawet bez dachu...
Książka byłaby lepsza, gdyby zniknęły z niej wstawki o osobach poznanych przez internet. Zaskoczyło mnie i zasmuciło wyznanie Siesickiej, że wieczorami przesiaduje na czatach i bardzo poważnie traktuje internetowych znajomych, wie o nich więcej niż o ludziach, których zna osobiście.
Tak, mnie również! Cudowne zakończenie wątku z karmieniem kota:) Ta książka nie była tak do końca zła, tylko bardzo nieprzemyślana. Siesicka w ostatnich latach odeszła od typowej formuły swoich książek, eksperyment to może ciekawy, ale skutki okazały się różne. Wyszły z tego książki i niezłe, i słabe.
Kot z „Pamiętaj, że tam są schody” istotnie był cudowny. Olbrzymi, bardzo wybredny, zmuszający opiekuna do gotowania mu coraz to nowych potraw. :) Książkę oceniam podobnie jak Ty, z tym że niektóre fragmenty mi się podobały, a jeden, ten z bezdomnymi kotami, Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu, mocno mnie rozbawił.
Kurcze, szkoda że nie ma tej edycjo komentarzy. To byłaby bardzo przydatna funkcjonalność! Kava też mnie bardzo rozczarował.
Ostatnia pozycja to miał być oczywiście Celibat: Opowieści o miłości i pożądaniu - pomyliłam przy wklejaniu linków.
Kwiecień obfitował w książki zaczęte i odłożone. Nie wszystkie były kiepskie, ale trafiły się w niewłaściwym momencie. Oto te, które doczytałam do końca: 1. Autobiografia - 5 - Bardzo ciekawa także ze względu na obraz Wielkiej Brytanii pierwszej połowy XX w. w tle. Dużo lepsza niż większość kryminałów autorki. 2. Przyślę panu list i klucz - 3,5 - O rodzinie, w której książki grają pierwsze skrzypce. 3. Syn zakonnicy - 2,5 - Treść skupiona g...
Robot (powtórka) - 5 Bonobo i ateista: W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych - 5 Zdradzona czarodziejka - 4 Kacper Ryx (powtórka) - 5 Kacper Ryx i król przeklęty (powtórka) - 5 Kacper Ryx i tyran nienawistny (powtórka) - 5 Kacper Ryx i król alchemików (powtórka) - 5 Długi Mars - 5 Długa Utopia - 5 Piorun kulisty - 4 21 lekcji na XXI wiek (83%) - 5 Długi Kosmos - 4,5 Z nienawiści do kobiet - 5 Malowany człowiek: Księga I - 5 Malo...
A oto moje kwietniowe przeczytanki: 1 Żniwa Whiteoaków - 4+ - jeden z najlepszych tomów "Rodziny Whiteoaków". Z przyjemnością wracam do Jalny, aby śledzić dalsze losy bohaterów, których naprawdę polubiłem. To tylko czytadła, ale sprawnie napisane. 2 Poczciwi wiejscy ludzie - 4+ - dziękuję, Ka.ju, za polecankę. Bardzo ciekawa autorka i trzy świetne opowiadania, ale dla mnie trochę za mocne. Nie, żebym krytykował - po prostu to literatura, któ...
Dobra wiadomość dla miłośników Karola Maya. Wydawnictwo Jamakasz (jamakasz.pl) wydało właśnie na dniach pełne wydanie książki "Skarb w Srebrnym Jeziorze". Tłumaczenie oparto na niemieckim wydaniu historyczno-krytycznym (Bücherhaus Bargfeld, 1997-1999), do którego pierwowzorami były pierwsze wydania niemieckie. W przypadku "Skarbu" to magazyn "The Gute Kamerad". Niemieckie wydanie historyczno-krytyczne jest uznawane przez znawców za pełną i najlep...
Każda znajomość zaczyna się od pierwszego spotkania. Np. pierwsze spotkanie BiblioNETkowiczów z konkursami było 17.06.2005. Praktycznie w każdej książce znajdzie się opis pierwszego spotkania spotkania bohaterów, czasem burzliwego, spektakularnego albo zwyczajnego i przypadkowego. Sprawdźmy jakie książki wybrała Neelith. Zapraszam do konkursu.
Przedstawiam KONKURS nr 228, który przygotowała Neelith . Pierwsze spotkanie w Literaturze Witam w majowej zabawie! Każdy konkurs zaczynam od zapewnienia, że fragmenty są łatwe do wytropienia. Cóż, tak jest i tym razem. Wszystkie konkursowe tytuły mam ocenione, a dusiołki są w większości na tyle długie, że powinny zawierać wskazówki prowadzące do odpowiedzi. Najbardziej oczywiste imiona lub nazwy zastąpiłam iksem lub skróciłam do p...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)