Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Uwielbiam to, że Ty zawsze wiesz :D. Dzięki!
Uwielbiam Twoje pytania o Christie:) To, oczywiście, "Tajemnicza historia w Styles":)
I znowu zdążyłam z ledwością. Samotny dom na standardowe cztery z plusikiem. Przy okazji, Hastings wspomina tutaj sprawę, którą Poirot rozwiązał dzięki swojemu fanatycznemu przywiązaniu do symetrycznego ustawienia ozdób na kominku. Czy ktoś z Was może kojarzy, w której książce to było opisane (o ile w jakiejkolwiek)?
W tym miesiącu tylko jedna: Uciekinier: Wspomnienia wojenne pilota spitfire'a A czytam: Dzieje literatury powszechnej
Maj czytelniczo był niezły, ale znów więcej książek kupiłam niż przeczytałam. Dalsze gawędy o sztuce: XVII wiek - pani Fabiani trzyma poziom, ten tom podobał mi się nawet bardziej, bo znalazłam w nim malarzy bliższych memu sercu niż opisywani wcześniej Włosi. Bardzo przyjemna lektura. Dwa dni w maju - bardzo porządny kryminał i bardzo porządna powieść obyczajowa, dwa w jednym. Z radością odkryłam, że pan Sierra i Fabra napisał dalsze przyg...
HUMOR 1. Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego (4,5) MŁODZIEŻOWA 2. Ciotka Zgryzotka (5) JĘZYKOZNAWSTWO-FELIETONY 3. Pypcie na języku (5) LITERATURA POLSKA 4. Jak zawsze (5,5) NAUKOWA 5. Śląsk wymyślony (4,5) SENSACJA 6. Infiltratorzy (5) 7. Upał (5) AUTOBIOGRAFIA SZPIEGA 8. Akwarium (4,5) KRYMINAŁ 9. Niewiadoma (5) 10. Powiew śmierci (4) powtórka 11. Do trzech razy Natalie (4,5) 12. Trzy dni i jed...
Nie wiem czy wiesz ale w tamtych czasach też byli tchórze i konfidenci,więc nie generalizuj bo być może zachowali by się lepiej od Ciebie.
Maj: Elfie, gdzie jesteś? (5,5; 31 maja 2018) - „psiejsko czarodziejsko” (to z „Piątku z Pankracym”), bo marżin woła: „Elfie, gdzie jesteś?” Złoty puchar (6, 30 maja 2018) - z wątku Przygody Kajka i Kokosza zostaną zekranizowane - marżin wychyla Złoty puchar Piotruś Królik (5, 29 maja 2018) „pokatowicko” - margines i Piotruś Królik Dwie niegrzeczne myszy (4,0; 29 maja 2018) grzeczny margines i Dwie niegrzeczne myszy - „pokatowicko” Na marg...
Ludzie na drzewach (3) Wzburzenie (4,5) Łzy diabła (3,5) Świat po niewidomemu (5) Chleb olbrzyma (4) Oberki do końca świata (4,5) Skrawki (4,5) Oszukana (5) Chciwość: Jak nas oszukują wielkie firmy (4) Ciotka Flora (4,5) Modlitwy zwierząt (5) Od zwierząt do bogów: Krótka historia ludzkości (6) Decyzja (4,5) Szczegóły tu: Przeczytane w roku 2018
Cześć, już chyba z dobrą godzinę szukam w Internecie i nijak nie mogę znaleźć. Czy ktoś potrafiłby mi przypomnieć tytuł opowiadania Zamiatina, w którym burmistrz miasta chce, aby wszyscy byli 'równi', więc wszyscy są sprowadzeni do jednego, niskiego, poziomu intelektualnego, mają ogolone głowy i mieszkają razem w wielkim baraku? Potrzebuję do pracy magisterskiej i nigdzie nie mogę znaleźć ot tak, po opisie. Będę wdzięczna za pomoc!
Teraz będzie „psiejsko czarodziejsko” (to z „Piątku z Pankracym”), bo marżin woła: Elfie, gdzie jesteś?
1. Afrykańska odyseja (5) - ważna książka o emigrantach z Afryki: co ich motywuje, z czym muszą sobie radzić po drodze i w wymarzonej Europie, która wcale nie czeka na nich z otwartymi rękami. Sytuacja może nieco się zmieniła od napisania książki, ale raczej nie na lepsze. Trochę dziwne, że Czarne puściło takie byki, jak nazwanie Kano rejonem Algierii czy "syndrom stresu posttraumatycznego". 2. Angole (5) - krótkie, ale wymowne historie współc...
Samotność - 4,5 Poncjusz Piłat - 3 Księga Sądu Ostatecznego - 4 Zawsze mieszkałyśmy w zamku - 5 Dziennik Anaïs Nin: Tom 1: 1931-1934 - 5 Dziennik Anaïs Nin: Tom 2: 1934-1939 - 5 Ilustrowany człowiek i inne opowiadania - 5,5
Kocia kołyska - 4 Trójkąt Baphometa (Nałęcz Jerzy) - 4 Jak zawsze - 5 Pozdrawiam i przepraszam - 5 7EW (87%) - 5 Ostatni Wielki Brat: Korea Północna - 4 Ostatnie królestwo - 5 Zwiastun burzy - 5 Panowie Północy (83%) - 5 Pieśń miecza (82%) - 5 Płonące ziemie - 5 Polska odwraca oczy (62%) - 5 HMS "Surprise" (83%) - 5 Zmiana - 4,5 Pył - 5 Idealny stan - 4 (opowiadanie) Dzikowy skarb: Powieść z czasów Mieszka I (powtórka) - 5 Więc...
Tak słabego miesiąca czytelniczego nie miałam odkąd notuję przeczytane książki, tj. od 12 lat. Tylko 2 książki. Już w kwietniu 4 książki były wynikiem fatalnym, ale wynik majowy to porażka czytelnicza. Nie mam siły czytać, wieczorami po prostu zasypiam. A w ciągu dnia nie mam wolnej chwili. Mam nadzieję, że czerwiec będzie wreszcie lepszy. 21. Zapach mężczyzny, ocena: 4,5 Właściwie ta książka nie powinna mi się podobać - dzielenie włosa na cz...
MAJ 2018 (ΣR=10483s;Σm=1961s;𝔼m=2096) 1.(29.) Kilka nocy poza domem 3. lub 4. czytanie - nadal na 6.0. Chociaż nie lubię Piątka jako człowieka i mierżą mnie jego poglądy polityczne, a inne powieści średnio mi się podobały, to "Kilka nocy..." jest dla mnie po prostu świetna! Zapewne wiele ma na rzeczy lynchowska atmosfera, specyficzne momenty na poły satyryczne, na poły krytyczne wobec zblazowania i komercjalizacji współczesnej cywiliz...
Zapraszam :)
Może Życie przed sobą Książka piękna i poruszająca, taka, której się nie zapomina. :)
Hm, z niemieckiego to ja nie jestem dobra, a pewnie On jest ekspertem. Gdybym miała radzić to poszłabym w nauczanie - psychologię, bądź w klasykę, bądż w ostatnie nagrody, czyli: * Lilienfeld Scott O. * tu pełna dowolność np. Szekspir lub Klemperer lub Umberto Eco z brzydotą lub pięknem * Tokarczuk, bo nagroda: Bieguni, Opowieści Bizarne i/lub Prawiek... A moźe jest. coś, co Ciebie frapuje - wtedy stawiałabym na to, zdecydowanie! W ogóle...
Z wątku Przygody Kajka i Kokosza zostaną zekranizowane wychyliłem Złoty puchar.
Raczej nie przewiduję - duże braki czasowe, ale zapewne coś skomentuję w tej czytatce: Austen konserwatystką - w końcu teraz już mam lepsze podstawy do dyskusji ;) Mam nadzieję, że nie stracimy tylko przez to kolejnego BNetkowicza...
Uczy języka niemieckiego. Myślałam o czymś na wesoło w miękkiej oprawie.
Louri, będzie jakaś czytatka?:) Mam zapisaną powtórkę z "Rozważnej i romantycznej" na grudzień (Austen świetnie się nadaje na ten leniwy czas między świętami a sylwestrem).
Miesiąc 44.: 59.2. Rozważna i romantyczna
A czego uczy? No i pytanie, czy musi być okazała, w znaczeniu twarda okładka.
Szukam pomysłu na książkę dla nauczyciela na wakacje jako prezent na zakończenie roku szkolnego. nauczyciel młody duchem i wiekiem . Lat 35 dwójka dzieci 10 i 7 lat.
i wpatrzona w nieodłącznego smartfona polska młodzież zachowałaby się w podobnych okolicznościach? Strach pomyśleć...
Przeczytałam wiersze w przekładzie Barańczaka. Dobre tłumaczenia dobrych utworów. Miłośniczką Frosta nie zostanę, ale cieszę się, że zapoznałam się z jego twórczością. Doceniam :-)
Polecam dwie, obie świetne Ciała i dusze Cytadela
Mnie swego oczarowali Czarownicy, o których słuchałem. Ostatnio też zaciągnąłem pożyczkę książkową (to raczej było drogą przymusu pośredniego:P, ale niech tam!) poznałem Medyczne prawa Murphy'ego: Błąd w sztuce medycznej jest krokiem do doskonałości, a przynajmniej niektóre z nich. Jak chcesz to możesz też poznać W murach i poza murami getta: Zapiski lekarki warszawskiej z lat 1939-1945 - wg mnie to takie kilka ratek z pamiętnika.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)