Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dziękuję za udostępnienie i nieskończoną cierpliwość, Miłośniczko. Książka powędrowała dzisiaj do Chomika z parasolką.
Quidditch przez wieki - 6 - Doskonałe uzupełnienie cyklu o Harrym Potterze! Byłam ciekawa tej pozycji, ale tak umiarkowanie, wiele się po niej nie spodziewałam, bo ja jestem tak totalnie, ale to totalnie antysportowa w codziennym życiu. A tytuł kojarzył mi się z nudnymi opisami sportu, co z tego, że fikcyjnego i ze świata magii. A tu proszę! Lekko poprowadzona narracja, rewelacyjny dowcip. Bardzo, bardzo mi się podobało. Stary król na wygnaniu...
To nie jest zła książka w kategorii czytadełko. Ale nic nie wnosi. Przeczytać, odmóżdżyć się, odpocząć, zapomnieć.
Popatrzyłam sobie w bibliotekę miasta Kraków - w sumie wszystko jest. Czasem starocie tylko w filiach gdzieś na Hucie czy Prokocimiu - to te będę kupować na Allegro. Ale co do zasady 90% książek mam w głównym oddziale na Królewskiej, przeżyję jakoś. Może więcej własnych z półki będę czytać? Przyznaję, że jak lubię kupować książki i je posiadać, to zaakceptowałam czytanie pożyczonych. To takie trendy teraz: korzystam, nie kupuję.
Popatrz, a ja ze dwa dni temu właśnie dodałam Szeptucha do schowka. Porównamy notatki potem.
Trzeba się zaczepić na Uni znowu, bo kaucji mi się nie chce płacić, a w ogóle wypożyczanie trzech książek mija się z celem. Musiałabym tam jeździć co tydzień. Może BN..., ale czuję, że tam zginę.
Może to będzie pasowało: - cykl Gormenghast - Nieśmiertelny i inne książki tej autorki - Ziemiomorze i Lawinia - Wieczny Grunwald: Powieść zza końca czasów - Małe, duże oraz Aegipt (Ægipt) - niestety ten cykl w Polsce jest niedokończony, a bez ostatniego tomu całość niewiele znaczy (ja doczytałem w oryginale). - Portret pani Charbuque; Asystentka pisarza fantasy - Opowieści z najdalszych przedmieść - Wichry Smoczogór i inne książki tego a...
" Efekt zostania wykopanym z BUWu - jeszcze nie przyzwyczaiłam się do lokalnej biblioteki." No popatrz - mnie wykopali na koniec roku z BUJ. Obieśmy sierotami...
A ja bardzo dziękuję Biblionetkołajowi za Dolce Vita J. Mikołajewskiego, naprawdę się nie spodziewałem :)
Moja rekomendacja to Tolkien, Le Guin, Asimow lub po prostu kurs filozofii :) Z kursu pewnie będziesz początkowo niezadowolona lecz potem będzie ok. Każda wiedza daje nam ‚kopa” lecz niekoniecznie musi prowadzić do spektakularnego sukcesu.
Grendel - bardzo ciężki, mocno filozoficzny, dla mnie za mocno Gaiman mi się kojarzy z takim nastrojem, chociaż ciężko mi powiedzieć, czemu. Spróbowałabym jednej z jego spokojnych książek, np. Ocean na końcu drogi Terakowska pisała bardzo filozoficzne ksiązki, chociaż była to filozofia pod młodzież. Ale może spróbujesz Córka Czarownic
Oto moje grudniowe przeczytanki: 1 Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe - powtórka, zmiana oceny z 5 na 6. Jest recenzja: Przytul Królika 2 Co się wydarzyło w Madison County - 4 - powtórka po latach bez zmiany oceny. Jest recenzja: Tylko cztery dni. 3 Morderstwo w Orient Expresie - powtórka zmiana oceny z 6 na 5. Jest recenzja: „Tej nocy cały świat wyrusza w podróż!”[1] 4 Brat - 4 - przyzwoicie napisana baśń, a jednak nie ...
Tak jak w tytule, Szukam książki fantasy z fantastycznym i bohaterami i miejscami, gdzie byłoby trochę elementów filozoficznych. Pytań dotyczących ludzkości, świata, sensie istnienia, o przemijaniu chwil. Poetyckie elementy również mile widziane. Jako przykład podam tekst piosenki, mojego ulubionego zespołu Nightwish pod tytułem The Islander- o takiego bohatera i miejsce mi chodzi. Natomiast Last ride of a day, to piękna refleksja na temat przemi...
A Łyżeczki nie chcesz? Jest wspaniała! Mózg - drugiej kolejności ;)
Dziękuję :-)
Jest i klub książki: http://booklips.pl/newsy/syn-davida-bowiego-zaklada-wirtualny-klub-ksiazki-cel-przeczytac-100-ulubionych-lektur-zmarlego-w-2016-roku-artysty/
Wspaniałości w nowym roku! Nie miałam jeszcze okazji podziękować Biblionetkołajowi, który odwiedził mnie kilkakrotnie i przyniósł kilka pozycji z listy Do przeczytania. ;) Bardzo, bardzo dziękuję za wszystkie życzenia oraz oczywiście za książki: "Wszystkie strony świata" i "Niech żyje Polska!" (które przyszły z Gdańska), "Tragedię amerykańską" (z Zabrza) oraz "Ofiarę Polikseny" (nie zanotowałam, skąd :( ). :)
Myślę, że sprawdzi się w każdej porze roku:) Ja, niestety, mam to tylko na czytniku.
Ja bym chętnie przygarnął Czarną Księgę Kpbiet. Odezwę się w tej sprawie później przez priva.
Drogi BiblioNetkołaju z Rzeszowa! Z całej Neskowej duszy, dziękuję Ci pięknie za podarek Ponad światem. W tym roku Mikołaj obrał sobie dla mnie autorów o nazwisku zaczynającym się na literkę "B" - Bolano, Bowles - fantastycznie ! Bo to oznacza ,że cały alfabet jeszcze ma/mamy przed sobą i już się cieszę na następne lata :). P.S Chciałam złożyć życzenia BibloNetkowe z okazji szóstej rocznicy przebywania w naszym czytelniczym gronie - księgo...
Oooo, to by mi się podobało!
Mocno spóźnione, ale ogromne podziękowania dla moich dwóch Mikołajów, za Trzech muszkieterów i Dialogi zwierząt :) dziękuję z całego serca - Muszkieterowie są dla mnie pozycją bardzo sentymentalną, a Dialogi od dawna chciałam przeczytać <3
Koledzy i Koleżanki, ostatnio mnie tu trochę mniej za sprawą małego potwora, który lada dzień skończy 10 miesięcy. Czas leci jak szalony... W 2018 roku postawiłam sobie za cel zakończenie akcji Mniej znaczy więcej :) W moim najbliższym otoczeniu stawiam na pełen minimalizm, w związku z czym chciałabym upłynnić sporo - myślę - fajnych książek. Z niektórymi z nich, takimi jak niemalże cała kolekcja Kinga, Buszujący w zbożu czy Atlas zbuntowany ni...
Najlepsze, czyli 6 i 5,5: Zapomniane słowa - 6 - za cudowne teksty o słowach, za skojarzenia, wspomnienia, myśli. Za przepiękny całokształt. Manipulacja - 6 - za wspaniałą dyskusję psychologów, za różnorodność manipulacji, jej przejawy i formy, sposób wywierania wpływu, za odwołania do badań, za wciągnięcie w temat. Płytki umysł: Jak internet wpływa na nasz mózg - 6 - za zdziwienie i szok, jaki wywołała, za chęć otrząśnięcia się, za podejm...
Koniokrady: Wspomnienie - 3 (to jedna z przyczyn, dlaczego w grudniu tak mało książek przeczytałam... nie pamiętam, kiedy ostatnio tak męczyłam jakąś książkę) Kolekcja nietypowych zdarzeń - 5 (kompletnie nie rozumiem niskich ocen na bNETce - > recenzja: http://przekladanieckulturalny.pl/?p=5732) Biurko - 4 ("Gracz" tego autora podobał mi się bardziej) Prawdziwa historia McDonald’s: Wspomnienia założyciela - 4 (będzie recenzja na blo...
O, ktoś znowu odkrył dla siebie "Kaj znów się śmieje"! Jak bardzo mnie to cieszy!
"Odwrotniak" świetny, "Ślady" też!
Łyżeczka miodzio! Ten gość napisał jeszcze o mózgu, ponoć też świetna, przymierzam się. Dziwne przypadki ludzkiego mózgu: Historie szaleństw i powrotów do zdrowia z neurochirurgami w roli głównej
Van Gogh: Życie - ocena 6 Korona śniegu i krwi - ocena 6 Na południe od Brazos - ocena 6 Drood - ocena 5,5 Źródło - ocena 5,5 Śmierć pięknych saren - ocena 5
Sowa do mnie dotarła i już zaczęłam czytać.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)