Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W sierpniu: Ulicznice Alicja w krainie rzeczywistości -> jest recenzja: Alicja w świecie braku miłości
To wyślę jak już przeczytam, bo dzisiaj dopiero z poczty odebrałam. Dobranoc. :-*
Dzieciak od 'Niebo istnieje" przyznał się niedawno, że wszystko zmyślił. ;)
Znajdują się tam także powieści.
Czyli w tej książce są same opowiadania o Sherlocku Holmesie?
Fantastyka 1. Szamański blues (5) Kryminalno-obyczajowe 2. Zbieg okoliczności (5) 3. Czarny dom (5) Literatura piękna - powieści 4. Śmierć przychodzi po arcybiskupa (4,5) 5. Śliwki robaczywki (4,5) Publicystyka i eseje 6. Wywiad z sobą samą; Apokalipsa (5,5) Minimalizm 7. Im mniej, tym więcej (4,5) 8. Pożegnanie z nadmiarem: Minimalizm japoński (5,5)
1. Medaliony - książka ta, podczas czytania, wstrząsnęła mną nie raz. Jest to zbiór opowiadań nawiązujących do zagłady w obozach koncentracyjnych, które po miesiącu mam w pamięci jako zbiór filmowych klatek. Szczególnie trudno mi się uwolnić od obrazu więźniarek zamkniętych w baraku z chorymi i umierającymi, pojawiających się na porannym apelu z resztami ludzkiej krwi na wargach. - 5 2. Igrając z ogniem - rozczarowanie. Autorka zdecydowanie le...
Albo jestem marudna, albo miałam wyjątkowo marny miesiąc Niezwykłe liczby profesora Stewarta (4) - Ciekawostki o liczbach. Dowiedziałam się paru interesujących rzeczy, problemem jest nierówny poziom, bo obok informacji z zakresu podstawówki pojawiają się zagadnienia, przy których mój mózg się poddał. Nie wiem, czy to wina autora, czy tematu, ale kilka rzeczy pozostało dla mnie wyjątkowo niejasnych. Księżniczka Marsa (3) - takiego marysuizmu...
Sprawa zdaje się rozwikłania potrzebuje. Z późniejszych postów wynika, że przede mną była ACM i Kakyuu lecz one już przeczytały, a więc chyba tak :). Ślij do mnie Miłośniczko :D.
Chomiku, czyli Ty po mnie jesteś, tak? :-)
U mnie! :-)
Mam fazę na Kalicińską Dom w Ulsan czyli Nasze rozlewisko: Korea Południowa oczami ekspata
W wakacje postanowiłam czytać więcej z papieru niż z czytnika, bo nagromadziło mi się sporo książek, których z lenistwa nie zaczynałam, żeby później nie musieć dźwigać. Kilka przeczytałam już w lipcu, a w sierpniu kontynuowałam moją mini-akcję. Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast - podobno są w tej książce jakieś nieprawdy czy błędy rzeczowe, ale podejrzliwość nie zepsuła mi lektury. W podstawówce uczyłam się na pamięć wszystkich wojewó...
Ja się też długo nie mogłam przekonać. Przez kilka lat przesłuchałam tylko "Mistrza i Małgorzatę" którą czytał Wiktor Zborowski. (Polecam!). W tym roku jednak w mojej pracy ciągle audiobooki słuchał kolega - głównie książki Remigiusza Mroza i bardzo mi zachwalał, szczególnie jak jego żona nagle po nocach książki zaczęła słuchać :D Ponieważ robię sobie robótki ręczne na które muszę patrzeć i zaczęłam w tym roku robić ich więcej, to włączyłam więc...
Wyprzedaż z Biedronki:D : kolekcja Kinga: Lśnienie, Buick8, Przebudzenie, Wszystko jest względne. I Zafona ;)
Ogólnie ostatnio mało książek przeczytałam. Staram się tą 1 książkę przeczytać, czasami wychodzi czasami nie. A czytam, kiedy mam na to ochotę. Nie czas. Natomiast jak siedzę nad swoim rękodzielnictwem, zaczęłam w tym roku słuchać audiobooki. Oglądać filmów nie za bardzo mogę, ale słuchać mogę. Dzięki temu przesłuchałam całą serię o Chyłce ;) dzięki temu, czasami specjalnie "motywuje sie" do pracy, by posłuchać. A teraz mam w kolejce drugą częś...
Jack Reacher
Jestem bardzo zadowolony. Od lat nie przeczytałem w jednym miesiącu tylu książek. Na dodatek sporo dobrych i dwie znakomite. Big Data: Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie (4,5) Wartościowe wprowadzenie w zagadnienia Big Data. Zweryfikowałem kilka błędnych intuicji w temacie (np. co do jakości danych - nie muszą być idealne) Tajemnicza rana: Mit czołgu-pułapki w powstaniu warszawskim (5,0) Brawurowy, emocjonalny, świetnie...
„Rowerem i pisze przez Czarny Ląd” Nowak (3) „Wszystkie lektury nadobowiązkowe” Szymborska (4) (ponownie) „Książka o czytaniu” Sobolewska (5) „Życie jest bajką” Ugresić (4) „Wystarczy” Szymborska (4.5) (ponownie) „Ludzie na moście” Szymborska (4) „Dwukropek” Szymborska (4) „Chwila” Szymborska (4) „Błysk rewolwru” Szymborska (4.5) „Marek Bachański, doktor od spraw niemożliwych” (4) „Dzień na ziemi” Markowski (4) „Błądzą wszyscy (ale nie...
Odpowiadam: 25 pożyczki (głównie od Anny), 4 prezenty książkowe, 2 zakupy własne, 9 po Dixicie, 5 zwrotów, 46 dla biblioteki (które najpierw sama przejrzę... lub przeczytam) i 6 książek pobibliotecznych. Łącznie 97 książek. Wcale nie tak dużo jak się wydawało :) Ps. Nie liczę książek, które córka zagarnęła, bo szybko zniknęły u niej w szafie (wydaje mi się, że około 7).
SIERPIEŃ 2017 (ΣR=18026s;Σm=2283s;𝔼m=2253) 1.(64.) Mitologia chrześcijaństwa: Kryzys wiary chrześcijańskiej 3.5 czytatka: Nie solić skryptury!; dzięki za pożyczkę, Marylku! (208s) 2.(65.) Player One 5.5 Aż popełniłem czytatkę: Lektura obowiązkowa gamera [własna półka] (415s) 3.(66.) Rykoszet 5.0 nie gustuję zbytnio w kryminałach (prócz Agatki), wręcz chciałem oddać tę książkę bez czytania, ale się zdecydowałem spróbować - i po s...
Zna ktoś chronologiczną kolejność czytania? Przeczytałem "Jednym strzałem", "czasami warto umrzeć" i właśnie skończyłem "poszukiwany". Wie ktoś która książka jest kontynuacją "poszukiwanego"?
Zapraszam :)
Aktualna lista: - chuda Jak się nikt nie zgłosi to poproszę Cię o przysłanie książki do mnie :).
Przeczytałem, zanotowałem wrażenia :) Kolumb nie był pierwszy...
Ja kiedyś pożyczałam. Wiele książek do mnie nie wróciło. Nie pożyczam więc już nikomu z wyjątkiem osób, które znam, widuję regularnie i mam 100% pewność, że mi tej książki nie ulotnią komuś dalej. Dosłownie takich osób mam na palcach jednej ręki zliczyć. Wolę "odsprzedać" lub wymienić się książką, szczególnie jak są to książki to których już wiem, że nie wrócę.
To prawda:). A jaka przyjemność! Niebotyczna, tak udało mi się poznać Muminki.
Czytaj dzieciom! W ten sposób szybko podniesiesz statystyki i będziesz miała więcej niż 3 książki w miesiącu :)
Dziękujemy za te kilka dni, które spędziliśmy w tak doborowym towarzystwie :) Pozdrawiamy wszystkich zlotowiczów Neska i Neskomąż.
Aniu, też spróbuję ustalić kim jest tajemnicza dama, może być kanadyjska i zapoluję u siebie:). Dziękuję za wciągnięcie mnie w Dixita!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)