Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Odbijam się od dna :) W czerwcu przeczytałam 4 książki (w maju żadnej). Jeden kryminał - trzeci tom z cyklu "Cormoran Strike" pani Rowling i trzy książki wspomnieniowe, każda na swój sposób bardzo ciekawa. - Żniwa zła (5) - Jabłoń w ogrodzie, morze jest blisko (5) wywiad/rozmowa z aktorką - swego czasu bardzo znaną - Małgorzatą Braunek (grała m.in. Oleńkę w ekranizacji "Potopu" w reżyserii Jerzego Hoffmana), matką reżysera Xawerego Żuławski...
Cześć! Co proponujecie dla zaczynającego grać w szachy dorosłego? :) Macie może sprawdzone poradniki? Dzisiaj ciężko coś wybrać bez polecenia. Za dużo tych pozycji, nie wiadomo czy lepsze stare czy nowe.
Udanego urlopu! Książek tylko nie zapomnij zapakować! :)))
Mój czerwiec wypadł - wyjąwszy ciężką gatunkowo, ale tradycyjnie wspaniałą Aleksijewicz - raczej na luzie, głównie kryminalnie i fantastycznie. Zwycięzca bierze wszystko (3) [czytatka: Czytatka-remanentka VI 17] Życie po życiu (5) [czytatka: Czytatka-remanentka VI 17 ] Rzecz o ptakach: Ptaki powiedzą nam wiele o nas samych (5) [recenzja: Zanim powiesz „ptasi móżdżek”, przeczytaj! ] Poniedziałkowa żałoba (4) [czytatka: Czytatka-remanentka ...
korzystał już ktoś z tego lub podobnych? możecie coś polecić?
Już zaglądam na Allegro.
De Waala również gorąco polecam
Byłem przekonany, że czytałaś! Szanse powstania będą najlepsze na początek nadrabiania.
Ja z chęcią przeczytam :)
Ja też chętnie przeczytam jeśli można :)
Moje „czerwcowinki”: Shrek 2 (5, 30 czerwca 2017) - margines w Zasiedmiogórogrodzie😊 Prezes i Kreska: Jak koty tłumaczą sobie świat 4, 26 czerwca 2017 - margines, Prezes i Kreska😊 Shrek (5,5; 25 czerwca 2017) marżin i Shrek - czytałem i cały czas słyszałem polskie głosy😊 I widziałem sceny z filmu:) Oglądałem chyba milion razy, film i polski podkład uważam za świetne, a teraz wreszcie! przeczytałem!😊 Tybet: Tajemnica czerwonej skrzynki (4,...
Margines w Zasiedmiogórogrodzie😊, czyli towarzyszy mu Shrek 2
Miasto i miasto (5) - Niby kryminał w stylu noir, ale tak naprawdę fabuła jest trochę z tyłu. Pierwsze miejsce zajmują dwa poprzeplatane ze sobą miasta i totalnie pokręcone prawa świata, w którym żyją bohaterowie (prawa polityczne - SF nie ma tu w ogóle, spokojnie można by takie miasta stworzyć współcześnie). Pomyślcie o książkach w stylu Roku 1984, Nowego Wspaniałego Świata, 451 stopni Fahrenheita, ale bez całej pesymistycznej otoczki antyutopij...
A ja nic Łojka nie czytałam. Zawstydziłeś mnie. Muszę to nadrobić.
38. Sztuka powieści, ocena: 4,5 Wyciągnięta ze schowka dzięki Benten. 7 rzeczy o powieści. Różnych. Od wywiadu po leksykon pojęć ważnych. Bardzo ciekawe spojrzenie na Europę Srodkową. Chyba musze sięgnąć po Brocha. 39. Wzgórze psów, ocena: 3,5 Sięgnęłam pod wpływem opinii spotykanych w różnych miejscach. Nie byłam do końca przekonana, ale uznałam, że pora dać szansę kolejnemu współczesnemu polskiemu pisarzowi. No i zawiodłam się. Przerost fo...
Zaczęłam miesiąc nienajlepiej: W oparach absyntu: Skandale Młodej Polski, ale sama sobie jestem winna, bo książka, która ma w tytule "skandale" powinna być od razu podejrzana. Nie pogłębiłam mojej wiedzy na temat Młodej Polski, a nawet się trochę znudziłam. Rzeczy, których nie wyrzuciłem - piekna książka. I moim zdaniem tylko pozornie jest o śmierci matki, tak naprawdę o tym bagażu, jaki pakuje nam rodzina do spółki z historią. Większość ze ws...
Zachęciłeś mnie, chyba się przejadę tym Ferrari ;)
W ramach lipcowej odsłony akcji przeczytałem zbiorek Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań]. Ocena 4. Recenzja tutaj: Królowa Kryminałów i duchy
Ja jednak nie dam rady sie stawic, caly weekend bede sie pakowac 😑 mikefo spotkania!
Bardzo udany miesiąc: Drobne występki w czasach obfitości (4,0) Całkiem niezłe opowiadania popularne z ambicjami do bycia czymś więcej Tu byłem: Tony Halik (4,0) Słuchałem w wersji audio. Jerzy Stuhr jako lektor nie sprawdza się. Gdyby nie ciekawy, niejednoznaczny bohater i jego życie nie dosłuchałbym do końca. W takim żyliśmy świecie: Sylwetki polityków (4,0) Eseje biograficzne sanacyjnego ministra o Piłsudskim, Mościckim, Becku, Sik...
Dopisuję z przyjemnością :) 1. Marylek =^..^= 2. Mara Galli 3. Natii
up up HP i kamień filozoficzny - nieaktualne
Proszę o dopisanie do kolejki. :-)
1. Córka Robrojka - 4.0 Niby nie jest źle, ale na tle poprzednich części ta wypada raczej dość blado i daje się wyczuć pewną powtarzalność motywów. Za to Robrojek (choć z wąsem :P) nieustannie jest dobry z kościami. 2. Niedziela na wsi - 5.0 Kryminał z wątkiem kryminalnym praktycznie na drugim planie. I takie to było proste, takie proste, a tak mnie zaskoczyło. 3. Niepełni - 3.0 Prawdopodobnie największe rozczarowanie miesiąca. No nijak si...
CZERWIEC Zgromadzenie żeńskie z Diuny - 5 Mentaci Diuny - 5 Gra o tron (89%) - 5 Milczenie - 4,5 Epifania wikarego Trzaski - 5 Wołanie kukułki - 4,5 Belgravia - 4,5 Doktor Żywago - 5 (Moi nobliści) Więzień Labiryntu - 4,5 Starcie królów (99%) - 5 Obłęd rotmistrza von Egern - 4,5 Posłaniec - 4,5 Syn - 5 Jestem legendą - 3,5 Wszystko zależy od przyimka (60%) - 5 Damy złotego wieku (59%) - 5 Statystyki i cytaty na blogu.
Ja miałam przeciwne wrażenia po obejrzeniu serialu. Po pierwsze, dużym plusem było wydobycie i podkreślenie traumatycznego dzieciństwa Ani i tego, jak takie niekochane dziecko sobie później radzi - dużo bardziej realistycznie, niż w książce. Co do tych unowocześnień fabularnych, to, moim zdaniem, mają bardzo konkretną funkcję: wprowadzenie jakiegoś nowego motywu pozwala zobaczyć wszystkie dawne, dobrze znane wątki w nowym świetle, można sobie zda...
Cień pisarza (3,5) Terror (6) Kot Bob i jego podarunek (4,5) Trupia Farma: Sekrety legendarnego laboratorium sądowego, gdzie zmarli opowiadają swoje historie (6) Wyjątkowi (5) Obcy w obcym kraju (4,5) Co czytali sobie, kiedy byli mali? (5,5) Szczegóły tutaj: Moje lektury 2017
Hej! Oczywiście, że możliwe:) Niestety nie ma więcej chętnych, więc jeśli masz ochotę to mogę od razu przesłać książkę do Ciebie
No i dobrze, przynajmniej tyle pożytku z tej ekranizacji, że nie zechce mi się oglądać. Czasu więcej będzie. Po tym co napisałeś to bardziej już spaprać serialu nie mogli. Fe, a nie lepiej im było nowy serial stworzyć, po co psuć rzeczy dobre?
„Szóstka wron” Bardugo (3) „Królestwo kanciarzy” Bardugo (3.5) „Pieśń jutra” Shannon (3) „Zakazane życzenie” Khoury (3.5) „Piąta pora roku” Jemisin (4) „Akuszer bogów” Jadowska (4) „Pusta noc” Hendel (4) „Prawdodziejka”Dennard (3.5) „Wiatrodziej” Dennard (3.5) „Żerca” Miszczuk (4.5) „Działko, szlafrok i księżniczka” Miszczuk (2.5) „Tajemnica Nawiedzonego Lsu” Kańtoch (4) „Pasterska korona” Pratchett (4) „Starter” Price (3.5) „Ender”...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)