Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
To był dobry miesiąc, przede wszystkim ilościowo. Jakościowo raczej też przy takiej ilości. Udało mi się napisać sporo recenzji. 1 Słowo i sens: Rozmowy Janiny Koźbiel - 4+ - jest recenzja: Słowa, literatura, świat(y) 2 Nowy początek przy alei Rothschildów - 3+ - jest recenzja: Ostatni tom sagi rodziny Sternbergów 3 Proszę mnie nie budzić: Antybiografia oniryczna - 3 - jest recenzja: Senne trele-morele 4 Dziki łabędź i inne baśnie - 5 - je...
Literatura zagraniczna społeczno-obyczajowa: - Zamknięte drzwi (5) - Małe życie (5,5) - Brzemię rzeczy utraconych (3) Kryminał: - Podpalacz (5) - Łaska (5) - Poza sezonem (4,5) - Cień (4,5) Sherlock Holmes - Sherlockista: Fascynująca historia poszukiwań dziennika Arthura Conan Doyle'a (5) - Studium w szkarłacie (4) powtórka - Pies Baskerville'ów (4) powtórka
O bajkach, to ja się na Proppa nastawiam. Ile tam musi być dobrego słowa...
Dla mnie 4 grudnia może być :) Pytanie tylko, ile osób chce przyjść, bo w dwójkę chyba nie ma sensu iść na spotkanie ;)
Wczoraj przyszedł listonosz i przyniósł mi przesyłkę. Moja bratowa była u mnie i bardzo się zdziwiła, że nie wiem co jest w przesyłce. Lubię to uczucie, gdy się nie wie co dostaje. Ta niewiadoma sprawia, że czuję się jak dziecko. Ta może być mój jedyny prezent od Mikołaja w tym roku. Dziękuję więc bardzo Biblionetkołajowi z Kielc i kotom. Dostałam książkę Nory Roberts "Duma i zauroczenia" w której są dwie historie o braciach MacKade. To jakbym...
A ile wynosi obecny rekord? :)
Wszystko czego wam nie powiedziałam (4,5) Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast (5,5) Najpiękniejsze wiersze o kotach (6) Najpiękniejsze wiersze o psach (6) Tort urodzinowy (5) Hipotermia (5) Przypływ (4,5) Nieszczelna sieć (3,5) O pochodzeniu cnoty (6) Taniec z ziemią: Wiersze najnowsze z lat 2001-2006 (4,5) Więcej tu: Moje lektury 2016
180!
W listopadzie nadal doczytywałam książki pozaczynane przed paru tygodniami lub miesiącami, plus sporo (niektórych od dawna zalegających) pożyczek i te, które z jakiegoś powodu musiałam przeczytać w szybszym tempie. Wyszło niemało, ale zabrakło czasu na pomieszczenie porcji klasyki i oddanie należnego hołdu noblistom. Kiedyś nadrobię, a tymczasem: Podróż po Ameryce (6) [recenzja:Podglądanie Ameryki ] Przewrotka (3) [recenzja A ja wolę bez prz...
No to musimy znaleźć inny termin... Ja to mam pecha - zawsze jak zakładam wątek, to spotkanie się nie udaje :(
Musiałem lekko ochłonąć, bo przesyłkę odpakowałem już dwie godziny temu, ale byłem zbyt podniecony, więc piszę dopiero teraz. Duża, ciężka, opakowana w karton przesyłka czekała na mnie po powrocie z pracy. Pomyślałem sobie, że nieco podkręcę swoją ciekawość i najpierw wezmę prysznic, podczas którego cały czas myślałem o tym, co znajduje się w przesyłce. Obstawiałem książki, w liczbie mnogiej, bo karton zbyt duży i zbyt ciężki, jak na jeden egzemp...
Wróciłam z pracy urobiona jak górnik przodowy, ale zanim padnę, muszę koniecznie podziękować Mikołajowi z Islandii (na pieczątce wygląda to jak Iława, ale Iława jest zdecydowanie za mało północna, jak na taki prezent), który podarował mi Męka twórcza: Z życia psychosomatycznego intelektualistów - mam nadzieję, że to lektura, a nie przepowiednia ;) Książka czeka na mnie w Polsce, poczeka niestety do wiosny, ale jak mawiał klasyk, czekanie na jedze...
Chciałabym z całego serducha podziękować moim dwóm Mikołajom. Mikołajowi z Łodzi za pyszne herbatki oraz książkę I odpuść nam nasze... oraz Pani Mikołajowej z Katowic ( chyba, bo stempelki niewyraźne) za książkę Bezduszna. Życzę wam obojgu Wesołych Świąt i zaczytanego Nowego Roku :)
Mnie w sumie pasuje 10 i 17.
Mój listopad był dość zróżnicowany - bardzo dobry początek, słaby środek i niezła końcówka: 1. Rozbite okno - doskonała powieść z cyklu o Amelii i Lincolnie. Trzymający w napięciu, intrygujący thriller, tym bardziej, że poruszający tematy tak aktualne w dzisiejszych czasach, a mianowicie - do jakiego stopnia współczesne społeczeństwo jest inwigilowane i manipulowane dzięki nieograniczonej niemal możliwości gromadzenia danych na temat jednostk...
176
Niestety mnie 10 już coś wypadło, zatem mam nadzieję, że wybierzecie któryś z pozostałych terminów. ;)
Czas ustalić termin. :) Proszę o informacje dotyczące poszczególnych sobót: 3, 10, 17 grudnia.
1. Nauczycielka z Villette (4) - całkiem sprawnie napisany, lekki kryminał z dość udatnie zmajstrowaną intrygą - i choć autorka przesadnie dokładnie odnotowuje stroje wszystkich postaci, to przynajmniej pod względem ich życia prywatnego jest w miarę oszczędna. 2. Niewidzialny człowiek z Salem (3) - zawieszony policjant na siłę pakuje się w śledztwo, które okazuje się powiązane z jego smętną i trudną młodością. O tej smętnej i trudnej młodości...
Ślicznie dziękuję Pani Mikołajowej z Katowic za książkę Mimo moich win i za życzenia :) To fakt,książka to najlepszy prezent - życzę wielu wspaniałych,książkowych prezentów pod choinką!
Czyli wszystkim się dostało? To słabe. U każdego można znaleźć jakieś wady. Którzy Jagiellonowie to łotry i głupcy? Piastów było tylu, zwłaszcza za rozbicia, że można znaleźć pewnie przykłady na wszystko.
No właśnie przez ten freudyzm nie mogę się do Cudownego zabrać. W ogóle to do mnie bardziej przemawia historyczność w baśniach, chociaż uważam, ze psychologia też w nich jest. Tylko może nie mogę przebrnąć przez te wszystkie jaźnie i ego. Hihi, Biedny Gargantua - mnie też zmierził, chociaż doceniam jego rozmach i głębię. Muszę się jednak pogodzić, że opisy Żeleńskiego Gargantui są od niego samego dużo piękniejsze. :)
1. Słowo jest cieniem czynu czyli Starożytni Grecy i Rzymianie o sobie ocena 5,5 Nie przepadam za antologiami, ale to bardzo mi przypadła do gustu. Nie wiem czemu - może wybór tekstów, może ich tematyczny układ, a może ich obszerność. W każdym razie moje ostatnie tęsknoty do antyku zostały bardzo zacnie zaspokojone. 2. Kciuki, paluchy i łzy oraz inne cechy które czynią nas ludźmi ocena 4,5 W paru miejscach się zdecydowanie nie zgadzam, choci...
"Krótki podręcznik przekraczania granic" Kapllani (4) "Lalki w ogniu" Wilk (5) "W gąszczu metropolii" Gauss (2.5) "Podróż przez Niemcy" Buscher (3.5) "Syn dwóch matek" Piekarska (4.5) "Mózg" Vetulani (4) "Życie w micie" Eichelberger (3.5) "Zaduch" Szarejko (5) "Piknik z niedźwiedziami" Bryson (3) "Dziewczęta z Szanghaju" See (5) "Chińskie lalki" See (4.5) "Gulasz z turula" Varga (3.5) "Historyjki obrazkowe" Mleczko (3) "Rysunki teatr...
175
Pies :) Lody czy jagodzianki?
Kochanemu Biblionetkołajowi z Chybów bardzo, bardzo dziękuję za Zbrodnia w szkarłacie i Królowa Południa Bardzo bardzo mnie obie książki ucieszyły. Wesołych Świąt, Mikołaju.
Dobrze mówisz, w „Granicy” też wykorzystano ten pomysł. Książki zaczynające się od informacji o śmierci głównego bohatera mogą być całkiem ciekawe. Poza tym nie jestem pewna, czy why not ma rację, pisząc, że „Marta” Orzeszkowej zaczyna się od śmierci Marty. Dawno czytałam tę powieść, ale z tego, co pamiętam, na początku zmarł mąż Marty, a nie Marta.
Poszukuję pierwszych wydań wszystkich jego książek.
Dom Czwarty (Puzyńska Katarzyna) 5,0 Łaskun (Puzyńska Katarzyna) 5,0 Magnolia (Jeromin-Gałuszka Grażyna) 2,0 audiobook Nie głaskać kota pod włos (Boglar Krystyna) 5,0 Siła niższa (Kisiel Marta) 5,0 Skarb pradziadka 3,0 audiobook Starsza pani w Holandii 4,5 audiobook Światło między oceanami (Stedman M. L.) 3,0 audiobook Utopce (Puzyńska Katarzyna)5,0 Dokończyłam Puzyńską w listopadzie:)a miałam poczekać z ostatnią ale, gdy tylko ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)