Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Powiedz coś więcej o Henie, Misiabelu. Lubię go, a "Pingpongisty" nie czytałam.
Witaj w gronie moli książkowych :-)
Witam wszystkich.Jestem tutaj nowym uczestnikiem i dopiero poznaję funkcjonowanie serwisu.I od razu mam wielka prośbę :)Książki które uwielbiam opierają się na tematyce polskiej rzeczywistości lat powojennych i tych do końca lat 80-tych.Moi ulubieni autorzy to Marek Hłasko.Marek Nowakowski,Eugeniusz Paukszta Jerzy Stefan Stawiński,Stanisława Fleszarowa -Muskat,Roman Bratny,Krystyna Niepomucka,Leopold Tyrmand i wielu innych ,często są to pisarze p...
To już chyba klasyka depresji "Kraina prozaca" Elizabeth Wurzel.Druga,napisana w 2004 ,którą mam w swojej biblioteczce,to Rachel Reiland "Uratuj mnie - opowieść o złym życiu i dobrym psychoterapeucie" - obie uważam za warte przczytania.Polecam też sensownie mapisany poradnik w serii "Samo sedno" Dorota Gromnicka "Depresja - jak pomóc sobie i bliskim" wydany w zeszłym roku i Giovanni Jervis "Depresja - w poszukiwaniu drogi wyjścia" z 2005 - oba n...
A myślałem, że "Szopkę" ocenisz na 6 - wypowiadałaś się o niej z takim entuzjazmem:) Moje kwietniowe przeczytanki: 1 Zbrodnia w błękicie - 4+ - jest recenzja 2 Notatki samobójcy - 4+ - dziękuję InKoguto, jest recenzja 3 Droga do szczęścia - 5 - jest recenzja, dziękuję Marginesku 4 Nic - 5 - dziękuję, Dot 5 Niedobra miłość - 4+ - jest recenzja 6 Otulę cię ciepłym mruczeniem: Wiersze nie tylko dla kotów - 4+ - dziękuję, Marylko 7 Jak pi...
Książka od dzisiaj u mnie, ale długo poczeka na swoją kolejkę :-)
nie chce nikogo prowokować (chociaz i tak pewnie nikt tego nie przeczyta), ale musze gdzieś wylać moją subiektywną opinie na temat głównego bohatera który wskoczył na pierwsze miejsce najbardziej irytujących bohaterów. Te jego "wielkie" dylematy, hipokryzja, słabe przekonania, nieporadność i oczywiście ogólna głupota zwalają z nóg. Miał być paladyn, a wyszedł wikary....nie do wiary
Kwietniowe lekturki: 1. Łódzkie pory roku (5) - takie śliczne maleństwo 2. Atlas chmur (3) - moje kwietniowe rozczarowanie 3. Podróże Maudie Tipstaff (5) 4. Gorsza płeć: Kobieta w dziejach Europy od antyku po wiek XXI (4,5) 5. Dziewczyny wojenne (4,5) 6. Soki dla zdrowia: Naturalna droga do zdrowia i długowieczności (5,5) 7. Pingpongista (5) 8. Przy obieraniu cebuli (4,5) 9. Ateusza portret własny (5,5) 10. Lato polarne (4) 11. ...I ...
Pogrążyć się w mroku
I jeszcze to: 6 filarów poczucia własnej wartości
Świadomą drogą przez depresję: Wolność od chronicznego cierpienia
W kwietniu: -> Dworzec Perdido (5) -> Twoja kompetentna rodzina: Nowe drogi wychowania (5) -> Dziś wieczorem nie schodźmy na psy: Afrykańskie dzieciństwo(5) -> Pępowina (5)
Moja samoocena leży i kwiczy, nie ma co ukrywać. Depresja na horyzoncie. Dlatego pytam Was - jakie możecie polecić ksiązki traktujące o samoocenie, o depresji? Albo takie, które pomogą (podniosą samoocenę, depresji pomachają z oddali na pożegnanie), albo które depresje ładnie skuszą, by przyszła szybko tak, bym będąc na dnie, mógł się ładnie odbić. Mogą być jakieś poradniki, choć raczej skłaniałbym się ku książką z fabułą
Voss (4) - miało być tak pięknie: wyprawa eksplorująca interior Australii w połowie XIX wieku opisana piórem noblisty, ale autor miał inne plany. Postanowił zmieścić tu jeszcze własny traktat o istocie chrześcijaństwa, przykrawając główne postaci wedle tej potrzeby, w związku z czym obok świetnych obyczajowo scen zaistniały też liczne potwornie papierowe i nieprzekonujące. Czas nie do końca stracony, lecz jednak spore rozczarowanie. W ofierze Mo...
A czy to stanowi dla Ciebie aż taki problem? To tylko wątek na forum, chyba nie ma większej różnicy kto go założy, bo jego zamysłem jest wspólne wymienianie się listą przeczytanych książek i ich oceną. Rozumiem, że to w pewnym sensie tradycja, ale jak już ktoś inny go założył i dużo osób odpowiedziało to nie ma co robić dochodzenia ;)
Stos kłopotów - 3,5 42 listy miłosne - 4,0 Ślubna suknia - 5,5 Dom przy placu Przyjemnym - 2,5 Bez krwi - powtórka 6,0
W kwietniu: 1. Morgan Sarah - "Dwanaście dni do świat" (4,5) 2. Fielding Liz - "Czerwone szpilki" (4,5) 3. Medeiros Teresa - "Uroki" (5,5) 4. Medeiros Teresa - "Po północy" (5,5) 5. Pałac w Toskanii; Miłość na Krecie (antologia; Stephens Susan, West Annie) (4)
Szopka 4.5 Szklany zamek 5.5 - inspiracją do przeczytania tej książki był artykuł w "Wysokich Obcasach". Nie pierwszy raz sięgnęłam do opisywanych w pisemku książek i praktycznie zawsze okazuje się, że naprawdę warto. Powrót do Poziomki 2.5 Pępowina 6 - powrót do świetnej formy pisarskiej, a uwieńczeniem lektury tej książki było spotkanie z autorką w ramach imprezy "Odnalezione w tłumaczeniu". Kamyk 4.5 Jak oddech 4.5 Grzech aniołów 4 - Cha...
Do R@dzia. Chciałam się zapytać, bo nie rozumiem, dlaczego "podebrałeś" Veverice wątek na forum - miesięcznych podsumowań książkowych, który od lat, co miesiąc zakładała? Musiałeś o tym wiedzieć, że Veverica zakłada wątek (stało się to poniekąd "tradycją"), gdyż brałeś już kilkanaście razy udział w tych miesięcznych podsumowaniach.
Zajrzałam na inny Twój wątek (bibliografia)i widzę, że teksty wybrałaś niebanalne, ambitne :-) Oczywiście, że możesz użyć tego cytatu. Jest tylko jeden warunek: cytat musi być funkcjonalny. To znaczy, że jego zastosowanie służy wyjaśnieniu Twojej myśli (tezy), lub - wprost przeciwnie- jest elementem polemiki z jakimś twierdzeniem. Wówczas cytat zostaje poddany krytycznej analizie. Funkcjonalność cytatu wiąże się zawsze z jego podrzędną (pomocnic...
Polecam tę książeczkę Przyjaciele Konstantego:)
Jak ciekawa to chętnie przygarnę:)
książka jest u mnie ... i już czytam :)
Otóż nie, dlatego w mojej wcześniejszej wypowiedzi występują takie słowa jak "przeczytałaBY" czy "potrzymałaBYM".
Dziękuję bardzo za pomoc ;) Świetny pomysł ;) Ja część ustną mam 13 maja, więc mam jeszcze chwilę żeby to dopracować. Mam jeszcze jedno pytanie. Celem mojej prezentacji jest udowodnienie, że motyw zbrodni i kary jest motywem uniwersalnym używanym w niemalże każdej epoce. Mam dwa krótkie cytaty z utworów, które wybrałam. Zastanawia mnie jednak czy mogę użyć cytatu z innej książki (której nie mam w bibliografii)? Chciałam użyć tego cytatu w zakończ...
Logikomiks: W poszukiwaniu prawdy (ocena 5,5) Bertrand Russell w tej powieści graficznej opowiada historię swego życia przedstawiając zarazem świat logików i ich obsesje. W tle przewija się motyw chorób psychicznych, które ogarniały znaczny odsetek logików i ich rodzin. Świetnie przedstawiono najtęższe głowy tego środowiska: Whiteheada, Wittgensteina, Cantora, Gödla, von Neumanna i wielu innych. Wielką zaletą jest przybliżenia w zajmujący i przy...
Przeczytane w kwietniu: 1.Poradnik pozytywnego myślenia (5) 2.Autopsja (5) 3.Zabójczy spadek uczuć (4) 4.Matka Wszystkich Lalek (3,5) 5.Abonent czasowo niedostępny (5,5) 6.Żniwo (4) 7.Niebezpieczna fortuna (4) 8.Osaczona (3,5) 9.Pająk nadchodzi (5) 10.Sobowtór (4,5) 11.Wielkanocna parada (2,5) 12.Opary szaleństwa (4,5)
Kwiecień miesiącem polskich autorów? :)
Mój kwiecień: Szósty - ramota i gniot przeraźliwy, styl nieporadny (przedszkolna stołówka, nakrył jej ciało swoim, rozmawiali o toczonym śledztwie, oddał śmiały wzrok i temu podobne perełki - święta zgroza), reakcje egzaltowanej nastolatki - jeden z wątków rąbnięty z Kolekcjonera; totalne niedouczenie, powierzchowność i raczej pobożne życzenia, niż policyjne realia - 1 z wykrzyknikiem i przestrzegam - szkoda czasu. Drewniak - coś świeżego; ...
Mam podobne wrazenia jak Pivkotrek. Czytalem ksiazke po angielsku nierodzielona na tomy, i faktycznie przez pierwsze 2/3 nic sie nie dzieje i wszystko jest bardzo wtorne. Znane z poprzednich czesci wydarzenia opowiedziane z troche innej perspektywy po prostu nudza. Pod koniec za to robi sie naprawde ciekawie. Przez to glupawe rodzielenie ksaizki na tomy w polskiej wersji mozna sie srogo zawiesc. Za te retrospekcje w pierwszym tomie dalbym 4, a dr...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)