Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A więc to jest "trochę mało"?? :D Idę się gdzieś schować ze wstydu :D
To ja mam chyba jakieś kinogowoilościowe zboczenie, bo choć "Dallas" jeszcze nie czytałam, zawsze mi Kinga mało:) Jak dla mnie mógłby płodzić nawet 2000 stronicowe powieści, naprawdę nie miałabym dość:)
Trochę mało (jak na moje możliwości), ale ten miesiąc był pod każdym względem feralny i czytać się dało dopiero od drugiej połowy. 1. Zamieć (5) Bardzo oryginalny motyw wieży Babel, spójny świat przedstawiony, dobrze poprowadzona akcja, interesujący bohaterowie. Bez szczególnych zachwytów, ale za całokształt należy się piątka. 2. Za pięć rewolta (5) Piątka trochę inna niż ta powyższa. Kain jest świetną alternatywą dla Masłowskiej, której m...
Indeks strachu (3,5) Pompeja (4,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (5,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (4,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (3,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (3,0) Labirynt (5,0) 36 dowodów na istnienie diabła (3,0) On wrócił (5,0) Szczegóły w czytatce: Rbita lektury sierpnia 2014
Dziękuję za informację. Z chęcią zapoznałbym się z nową wersją "Rewizora". Bo sens sztuki można faktycznie przekuć na nasze bardzo znane realia miasteczkowe. Byłem na "Rewizorze" w reżyserii Igora Gorzkowskiego, ale spektakl okazał się mocno pretensjonalny i karykaturalny. Uniwersalizm opowieści został zawieszony w jakieś dziwnej, nieokreślonej rzeczywistości. Szkoda. Dlatego bacznie będę obserwował, jak można wymyślić Gogola na nowo.
Opiekuńcze oblężenie - 4.0 Wiatr - 4.0 Upadłe Anioły - 4.0 Miłość dobrej kobiety - 4.0 Opowieści ucieszne - 4.5 Miliard lat przed końcem świata: Rękopis odnaleziony w zagadkowych okolicznościach - 4.5 Wierszyki łamiące języki - 5.0 Przyjaciel z piekła - 4.5 Wujaszek Wania - 4.5 Wiśniowy sad - 5.0 Trzy siostry - 5.0 Płotki giną pierwsze - 4.5 Co to znaczy...: 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powied...
Jeszcze jedna dokończona książka: Kobieta w 1000°C: Na podstawie wspomnień Herbjörg Maríi Björnsson (4.5)
Rewizora właśnie reżyseruje Stuhr w Teatrze Telewizji, jesienią ma być premiera. http://film.onet.pl/artykuly-i-wywiady/rewizor-jerzy-stuhr-wskrzesza-tradycje-teatru-telewizji-relacja/spdv9 No i jest stara ekranizacja Gruzy z 1977 roku. Mnie się podoba.
Całkiem dobry sierpień, tylko Rudnicki na koniec marny. 1. Franciszek Józef I, ocena: 5 (w ramach Na 100 rocznicę wybuchu I Wojny Światowej) Wreszcie dobra biografia (po nieudanych lipcowych) – warsztat, wiedza, styl. Franciszek Józef był sympatyczny i dobry. Czy był wielkim władcą? Chyba nie. Ale był pracowity i skromny. Polubiłam go. A i podwaliny pod zrozumienie Wojny Światowej zrobione. 2. Wyrok, ocena: 4,5 Sensacja, która w połowie opis...
U mnie pod względem ilości raczej skromnie: Pożegnanie z bronią (ocena: 3,0) - przyznam, że wymęczyła mnie ta książka porządnie. Czytałam ją niemal dwa tygodnie... Wątek wojenny ujdzie. Natomiast wątek miłosny był po prostu straszny. Królobójcy (4,0) - książka, którą czytałam już kilka razy. Teraz w ramach przypomnienia. Pieśń duchowa (5,0) - również około 2 tygodni lektury, ale chyba nie dałabym rady szybciej - tym razem nie dlatego, że...
Łups! (5) Niuch (5) Para w ruch (5) Egzorcyzmy Dory Wilk (4) Szara dama: Nowela (3,5) Rodzina Muszkatów (5) Cmentarz w Pradze (4,5) W to wierzę (4,5) Trans (3,5) Złoty notes (5)
- Pieśń pasterza - Drogi miłości [Iskry, 1990]
Dziękuję za wyróżnienie, jest to moja już trzecia nagroda, chyba będę mógł wpisać to sobie do CV :) Gratuluję pozostałym wyróżnionym i pozdrawiam!
Serdecznie dziękuję za wyróżnienie! :-)))
Na początku sierpnia wybrałam się na festiwal rockowy do Niemiec. Ponieważ zapowiadało się, że mnóstwo czasu spędzę w podróży, zabrałam ze sobą czytnik, a na nim odpowiednie lektury: Gdzie sobota jest niedzielą: Niemiecki student w Izraelu - bez rewelacji, choć przyjemne czytadło. Wspomnienia z pobytu w Izraelu napisane przez typowego niemieckiego studenta, który z czasem przestaje być aż taki typowy i spod opowieści o imprezach i dziewczynach z...
1. Pocałunek anioła - (5) 2. Wybranka bogów: Część 1 - (5,5) 3. Wybranka bogów: Część 2 - (5,5) 4. Powrót Bogini: Część 1 - (5,5) 5. Powrót Bogini: Część 2 - (5,5) 6. Do utraty tchu - (5) 7. Zamieszkać z szefem - (4) 8. W angielskim ogrodzie - (3) 9. Sztuka uwodzenia - (5,5) 10. Tak blisko - (5,5) 11. Sercowe rozterki - (4,5) 12. W szpilkach od Manolo - (6)! 13. Maskarada - (4,5) 14. Nie igraj ze mną - (6) 15. Piekło Gabriela - powt...
Dużo sierpniowych lektur. Szczególnie polecam: Zima literacki minimalizm - całkiem dobre nowele, które wymagają skupienia i specyficznego nastroju u odbiorcy. Czytane na przekór pogodzie :) Światowidz miła odmiana w twórczości Gretkowskiej, ponieważ obyło się bez kabalistycznych rewelacji. O książce szerzej napisałem w swojej recenzji. Zapraszam. Rewizor jakże aktualny wydźwięk tej sztuki. Szukam teraz teatralnej wersji "Rewizora", bo to dr...
Sierpień "Krótka historia niczego" Holt (4.5) "Broad Peak: Niebo i piekło" Dobroch, Wilczyński (4.5) "Długi film o miłości" Hugo-Bader (5) "Wszystko za Everest" Krakauer (5) "Czarna woda" Ekman (4.5) "Gra z duchami" Simpson (4.5) "Wierzchołek cienia" Wilczyński (4.5) "Biała bogini" Graves (5) "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" Carnegie (audiobook) (4) "Ateizm" Baggini (5) "Beksińscy. Portret podwójny" Grzebałkowska (6)
„(...) szczęściem jest ukochanie swojej codzienności”*. Ilu z nas kocha własną codzienność? Ilu z nas świadomie ją celebruje, poddaje refleksji, docenia? Większość (muszę się niestety do niej zaliczyć) bezustannie szuka jakiejś drugie, innej, ciekawszej rzeczywistości, która by dodała spokojnemu życiu rumieńców. Stąd zaczytywanie się w książkach, szukanie zapomnienia w muzyce, filmie, rozrywce, pasji. To daje nam ten jeszcze jeden wymiar w życ...
Taka ogólna refleksja: czy naprawdę jest sens poważnie podchodzić do stanowiska kreacjonistów? Ja rozumiem - poprawność polityczna, uszanowanie poglądów drugiej strony, zapoznanie się z argumentacją przeciwnika etc., etc. Ale - na litość - to tak jakbyśmy chcieli na serio brać opinie zwolenników teorii geocentrycznej! Szczerze mówiąc, do pewnego momentu wydawało mi się, że Dawkins przesadza, że niemożliwe jest, by ktokolwiek przy zdrowych zmysłac...
O rety jak ja się cieszę! :) Dziękuję! Gratuluję pozostałym wyróżnionym!
Zapraszam!
Z wiekiem jestem coraz bardziej wrażliwy. Wzruszają mnie opowieści powstańców, zawieszam się na chwilę, słysząc o sytuacji Jazydów w Iraku. Równie wielki smutek rodziły we mnie losy górników z kopalni Le Voreux w Montsou, które przestawił Emile Zola w "Germinalu". Francuskiego pisarza znają wszyscy fani krzyżówek panoramicznych, wszak autor "Nany" występuje niemal w każdej z nich. Wydaje się jednak, że czytelnicy nieco już nim zapomnieli. A n...
Myślę, że niewłaściwie oceniono tę książkę jako kryminał, dlatego wszystkich zainteresowanych informuję, iż należy ona bardziej do kategorii komedii. Dawka humoru jest tu naprawdę spora, poznajemy wspaniałą dziewczynę z mnóstwem fiksacji, m.in. zbzikowaną na punkcie porządku i organizacji, która nagle znalazła się w sytuacji pełnego chaosu. Zaginął jej chłopak podczas wycieczki na Hawaje. Akcja poszukiwawcza oczywiście trwa, ale nie ona jest głów...
Ja również bardzo dziękuję :) I serdecznie gratuluję pozostałym osobom nagrodzonym i wyróżnionym!
Moi Drodzy, dziękuję! Bardzo.
Hanulka Jozy
Warto :) Chociaż takie strzelanie też może przynieść świetne efekty! A u Deavera najbardziej spodobał mi się cykl o Lincolnie Rhyme, jest super! Lubię to u niego, że z każdej książki dowiem się czegoś nowego w głównym temacie nowej powieści. Niby tylko czysta rozrywka, a dla mnie nie do końca...
Ten Mężczyzna pilnie strzegł swoich sekretów. Ale jego szokujące wyznania nie były jeszcze Jego Prawdą… Nic już nie dzieli Avy i Jessego. Ich miłość jest głęboka, namiętność - obezwładniająca. Ava wierzy, że wreszcie dotarła do jego duszy. Lecz nagle pojawiają się kolejne pytania, rodzą kolejne wątpliwości. Czy Ten Mężczyzna, który wie, jak zabrać Avę do krainy rozkoszy, pogrąży ją w bezkresnym bólu? Może nie jest tym, za kogo Ava go uwa...
Ja tak strzelam na ślepo po półkach kryminał/sensacja w bibliotece. Udało mi się na chybił-trafił trafić na super bohaterów!:) Ale czasami warto znać konkretne nazwisko i od razu uderzać w konkretnego autora:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)