Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
,,Tarnina", ,,Ziemia bez słońca", ,,Nigdy Cię nie opuszczę" i ,,Po kocich łbach" - Polecam gorąco! Doświadczysz ciekawej akcji, mnóstwa wzruszeń, wielu okazji do refleksji na temat tego, co w życiu ważne i... najważniejsze. COŚ WYJĄTKOWEGO!
Bardzo dobry romans. Fabuła całkiem do rzeczy choć postać Madelyne czasami mnie załamywała. W niektórych sprawach była aż do przesady naiwna. Było to aż zbyt naciągane. Co do Duncana nie mam żadnych zastrzeżeń, według mnie świetnie napisana postać. Przy lekturze miejscami naprawdę można się nieźle pośmiać XD
Oj numery 1 i 3... Pamiętam jak namiętnie siedziałam pod kołdrą czytając je. Obie świetne, chociaż zupełnie różne.
- Odkrycie roku to noblista Hamsun Knut i jego Głód oraz Błogosławieństwo ziemi. - Z polskich pisarek na uwagę zasługuje Saramonowicz Małgorzata i jej książki: Sanatorium, Lustra i najbardziej wstrząsająca Siostra. (Czekam na więcej). - Książka, która mnie doprowadziła do wylania potoków łez to: Jedwab - Głęboko zapadła mi w serce idea zawarta w: Posłaniec. - Zmieniła moje widzenie świata ugruntowane jeszcze w dzieciństwie, głównie za sprawą ...
Moje zachwyty w 2012 roku: 1. Igrzyska śmierci - 6 (tylko ta jedna jedyna część mnie zachwyciła, kolejne już niestety na kolana nie rzuciły...ani nawet minimalnie) (styczeń) 2. Zielone miasto w słońcu - 6 (luty) 3. Magiczna chwila - 6 (marzec) 4. Zabić drozda - 5,5 (marzec) 5. Czarownice z Salem Falls - 5,5 (marzec) 6. Herbaciarnia Madeline - 5,5 (kwiecień) 7. Ostatnia piosenka - 6 (maj) 8. Spadkobiercy - 5,0 (czerwiec) 9. Będziesz tam...
Moje tegoroczne zachwyty czytelnicze to: Zabić drozda Spuścizna Oddział chorych na raka Dom nad rozlewiskiem Dziewczyna o szklanych stopach
Antologia zręcznych parodii najbardziej znanych wierszy polskich, których ukrytym, acz głównym bohaterem okazuje się Słoń, "ten wielki przyjaciel Polski". [Znak, 1995]
Mam nadzieję, że Centrala podtrzyma w przyszłości jakość publikacji z 2012 roku, bo w tym momencie są dla mnie (obok kultury gniewu) jednym z dwóch najlepszych wydawnictw komiksowych w Polsce. Ich plany (Chester Brown, seria "Za imperium", komiksy dla dzieci) wyglądają smakowicie, wiec w sumie jestem spokojny. :-)
Trzecie - ulepszone! - wydanie legendarnych "Książek najgorszych..." Stanisława Barańczaka. Feliks Trzymałko i Szczęsny Dzierżankiewicz pojawili się na łamach "Studenta" w 1975 roku, aby - jak sami pisali - prowadzić "przegląd bieżących osiągnięć polskiej grafomanii". Jak się okazało, m.in. za sprawą kryminałów publikowanych przez Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, grafomania polska przeżywała wówczas swój złoty okres i dostarczyła o...
Dzieciństwo to sen krótki, i ten co go prześni, Gdy się ocknie - dorosły - niewiele pamięta. Czmychają krasnoludki nie kończąc swej pieśni I milkną ludzkim głosem mówiące zwierzęta. Dzisiaj możesz tam wrócić, gdy strona po stronie Powędrujesz przed siebie w głąb dziwnej krainy, Gdzie królik chodzi w mufce, zielenią się konie I ku gwiazdom odległym szybują pingwiny. "Nareszcie jest! Polski Milne i Lewis Carroll w jednej osobie". "Pr...
"Przeklęte, zaklęte" - jedna z pierwszych powieści Ireny Matuszkiewicz - zapowiada się naprawdę intrygująco. Oto klątwa starej Cyganki ma naznaczyć losy czterech kolejnych pokoleń kobiet, potomkiń Marcjanny Patok. Ani ona sama, ani jej potomkinie nie wyjdą za mąż za tych, których pokochają, a życie będzie dla nich wyjątkowo ciężkie. Czy kolejne silne kobiety zdołają "odczynić" klątwę, która kładzie się cieniem na ich życiu? "Przeklęte, zaklęte...
Dziękuję bardzo "Chatę wuja Toma" mam już na liście ;) ale reszta zapewne się przyda.
Wiecie, co mi się przypomniało? Jak daaaawno, dawno temu odbyło się warszawskie spotkanie w nieistniejącym już Pałacu Starej Książki, ja dojeżdżając zadzwoniłam wtedy do Anny46, a ona błogim głosem oświadczyła mi: "JESTEM W RAJU....." :)
Załatwione!
"Chata wuja Toma" - Harriet Beecher Stowe "Korzenie" - Alex Haley
Chata wuja Toma: Powieść z czasów niewolnictwa Murzynów w Ameryce
nostalgia anioła
Plantacje, hacjendy i niewolnictwo
Może tu coś znajdziesz: Plantacje, hacjendy i niewolnictwo Niewolnictwo w Stanach Zjednoczonych Niewolnictwo Książki o Czarnoskórych Niewolnikach np. w USA :)
Willa Cather jest pisarką obdarzoną niezwykłym wyczuciem psychologicznym - zwłaszcza jeśli chodzi chodzi o postacie kobiet. W tym tomie ukazuje trzy sylwetki kobiece, niezwykle barwne i interesujące. Bohaterka opowiadania tytułowego, jej losy, są ilustracją motywu często powracającego w twórczości Cather: dramatu wyboru w życiu człowieka, wyboru między wiernością sobie, swoim uczuciom, a zapewnieniem sobie sukcesu życiowego, materialnego. Myra...
polecam książkę "służące"
271
Absolutnie ręczę za te tytuły: Kamień na kamieniu (Myśliwski Wiesław) Fajka van Gogha (Karpiński Wojciech) Spowiedź: Dzieje rodziny żydowskiej podczas okupacji hitlerowskiej w Polsce (Perechodnik Calel (właśc. Perechodnik Calek)) Narcyz i Złotousty (Hesse Hermann) Maus (Art Spiegelman)
Szukam książek, które opisują rodziny lub poszczególnych bohaterów, których życie jest naznaczone męką niewolncitwa- koniecznie w literaturze amerykańskiej.
- Trzymaj, to lepsze niż Szejnert - powiedział do mnie jakiś czas temu śląski Biblionetkowicz, podając mi książkę "Miedzianka. Historia znikania" Filipa Springera, z serii Reportaż Wydawnictwa Czarnego. Mój czytelniczy nochal wywęszył apetyczny dokument, autentyczną historię - opowieść o Miedziance, miasteczku, które było, a już go nie ma. Jako amator literatury faktu, szczególnie w stylu pani Szejnert, ostrzyłem sobie zęby na tę tak poleconą per...
Zgadza się, w mojej "starej okładce" też są zamienione strony i błędy w stylu "żekł", o literówkach nie wspominając. Brutalnie przywracały mnie do rzeczywistości. Ale pomimo tego również oceniłam książkę na 6, jakże bym mogła inaczej?
U mnie to tylko 3 i wielkie rozczarowanie. Niestety to jest tylko czytadło - a im dalej, tym jest gorzej (to samo można powiedzieć o bardzo podobnym "Przebudzeniu"). Wszystko jest bardzo skrótowe, akcja gna galopem, nie ma pochylenia się nad bohaterkami. Po dobrych rozdziałach o Marcjannie i Eleonorze, następują kolejne, które są co najwyżej przeciętne. A koniec to już sprawia wrażenie, jakby autorka się spieszyła, aby skończyć. Znowu literatu...
Po prostu Dick bł Hippisem !!!
Nocny pociąg do Lizbony
„Wołanie puszczyka" - choć powieść tę napisał Herve Bazin w dwadzieścia pięć lat po znanych już czytelnikom książkach: „Żmija w garści” i „Świat się kończy...” stanowi trzecią i ostatnią część „sagi" rodziny Rezeau. Głównym zamierzeniem autora jest ukazanie rewolucji obyczajowej, jaka dokonuje się za sprawą młodego pokolenia, reprezentowanego przez dzieci narratora Jana Rezeau a wnuki słynnej Jędzopy. Ostrość kontrastów i różnic dzielących trzy ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)