Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kochana Seneko, tym razem dałaś mi dowód, że Twoje wybory są bardzo bardzo ambitne. No kto czyta Bernharda z własnej nieprzymuszonej woli, no kto? :) A czy Bettina von Arnim jest Twoja? Bo jeśli tak to hm, hm... może przywiozłabyś ją na następne spotkanie? Tylko na nią popatrzę...
Ponownie zapraszam do mojego schowka.
"Dziennik podróżny" to zapis podróży Craiga Thompsona do Europy i Maroka, podczas której zbierał materiały do swojej nowej powieści graficznej "Habibi". Poza mnóstwem interesujących zapisów ze spotkań z ludźmi i opisów ciekawych miejsc, możemy bliżej poznać wnętrze autora i jego przemyślenia, a warstwa graficzna smakuje wyśmienicie. [Timof i cisi wspólnicy, 2010]
Każdy tomik to osobna historia o niezwykle ważnych sprawach z życia przeciętnego kilkulatka. Czy zmiana nauczyciela może oznaczać, że zajęcia w szkole nie będą już takie fajne jak dotąd? [Debit, 2005]
"Komoda to mebel z szufladami. Z trzema, czterema potężnymi szufladami. Muszę powiedzieć, że ogromnie lubię komody. Właściwie wszelkie szufladkowce. Potężne sekretery z mnóstwem rozmaitych zakamarków, sekretarzyki, biureczka, a nawet zwykłe skrzynie z nieoczekiwanymi »schowkami«. Nie wiem, co państwo trzymacie w swoim szufladkowcu. Tradycyjnie byłyby to serwety, obrusy, czasem szkło...". "(...) w ciężkim solidnym szufladzisku mam chusteczki do...
Ta powieść graficzna Craiga Thomspona zdobyła nagrodę Harveya. Ta opowieść wydarzyła się pewnego razu i jest o żółwiku o imieniu Chunky i nazwisku Rice. Pan Chunky Rice mieszka w takim samym miejscu jak my, tylko że on jest niespokojnym duchem. Wciąż goni za rzeczami ulotnymi. Zaciąga się więc na łódź mego brata Chucka i wyrusza na morze w ich poszukiwaniu. W rzeczywistości opuszcza swych przyjaciół, swą ukochaną myszkę, mam na myśli, dro...
Mój styczeń 2011: *Blondynka na Zanzibarze - 4 *Jaśki - 4,5 *Grzech aniołów - 3,5 *Kobieta na krańcu świata - 5,5 *Wszystko z miłości - 5 *Pod słońcem Florydy - 4 *Dziewczyna, która igrała z ogniem - 6 *Obiecaj mi - 4 *Klub Radości i Szczęścia - 4,5 *Połówka żółtego słońca - 5 *Jakbyś kamień jadła - 6 *Zatoka Orchidei - 4,5 *Ojciec Goriot - 3,5 (Akcja Klasyka) *Nagrody - 5 *Klin - 4,5 Bardzo ładnie zaczął mi się ten rok. Prew...
Francisco, osiemnastoletni karabinier walczący po stronie republikanów, zamierza przekroczyć granicę francuską, aby ratować swoje życie. Podczas ucieczki dociera do latarni zagubionej na samotnym cyplu. Telmo, stary latarnik, daje mu schronienie. Dzięki swoim opowieściom o wolnych poszukiwaczach przygód, którzy przemierzają zapomniane morza i odkrywają fantastyczne krainy, chce przywrócić młodemu żołnierzowi chęć życia. Album wzbogacony jest...
Chciałabym zgłosić dwa małe zastrzeżenia. Po pierwsze: rozumiem, że aby poznać historię literatury, móc odnajdywać w literaturze kolejnych epok rozmaite tropy literackie, aluzje, powtarzające się motywy, porównywać kolejne epoki itd. dobrze jest poznać pewien kanon. Okazuje się jednak, że (nie licząc może "Pana Tadeusza" i "Dziadów") w szkole każdy z nas omawiał inny zestaw. Często ze zdumieniem wysłuchuję, jakie okropne były "Noce i dnie" alb...
Nie jest tak źle:). Zastanawiałam się nad książką "Gra anioła" oraz "Nagrody". Napisz proszę w jakim są stanie, z którego roku wydanie, jaka oprawa i wtedy pomyślimy:). Pozdrawiam:D
"Dziewczyny" opowiadają o gorącym letnim dniu, o fotografiach, martwych kotach i cieście czekoladowym, o porcelanie, naginaniu prawdy i durnych krowach, o poznawaniu ludzi, o rozstaniach i pięciometrowych wieżach, o życiu pozagrobowym, o doczesności i o tym, co pomiędzy nimi, oraz o najcudowniejszej dziewczynie na świecie. "Dziewczyny" to historia Felixa i Esther, ich przypadkowego spotkania, odnalezienia swojej drugiej połówki i tego, jak z c...
Dzięki - schowek już widać. Niestety tak jak sie spodziewałam - nie mam nic co poszukujesz ;(
Ja zakupiłem dosłownie wczoraj ksiązkę Jakuba Małeckiego "Dźozef" Przyznam się bez bicia że decyzję podjąłem kierując się względem wizualnym :) Po prostu spodobała mi się strasznie okładka. Jednak i wnętrze okazało się wartościowe i pochłonąłem tą ksiązkę jednym susem :)
Pikantne tajemnice kobiet. Pełna zaskakujących zdarzeń, chwilami mocno pieprzna opowieść z życia czterech kobiet, mieszkanek ekskluzywnej dzielnicy Nowego Jorku. Poznajcie więc: dziennikarkę Rebekę, jej przyjaciółkę Lizzie, sławną aktorkę Melorę i wielbicielkę Melory, Karen. Wszystkie mają małe dzieci, pieniądze i warunki, by czuć się szczęśliwe. Dlaczego zatem tak nie jest? Potrzebujące miłości i seksu, by zwrócić na siebie uwagę, dokonu...
Myślę, że dobrym przykładem jest Mechaniczna pomarańcza (wersja R). Może nie jest aż tak niezwykła jak Twój Codex, ale autor stworzył w niej nową, oryginalną gwarę przyszłości, będącą kombinacją angielskiego, angielskich slangów i słów pochodzenia słowiańskiego (głw. rosyjskiego). Przy wymyślaniu tego języka autor kierował się zasadami rządzącymi powstawaniem realnych slangów. Dzieło zostało w pewnym senesie poszerzone przez jego liczne tłumaczen...
Ich trzech, ona jedna... Wielka, klasyczna powieść angielska, jedna z najlepszych w dorobku autora „Tessy d’Urberville”. Gdy jej bohaterka, Bathsheba Everdene, dziedziczy farmę po zmarłym wuju, wszyscy oczekują, że wyjdzie dobrze za mąż i zajmie się dbaniem o dzieci. Ale Bathsheba, silna i inteligentna, nie zamierza wiązać się z nikim bez miłości. Postanawia sama zarządzać farmą, czekając na tego Jedynego. Czy okaże się nim bogaty sąsiad Willi...
"A potem czas cofa się wstecz..." - fantastycznie :/
Gil Saint-André trafia do sekty, której guru jest specjalistą od odciążania zarówno dusz, jak i kont swoich uczniów. Czy to właśnie tam odnajdzie swoją żonę? Djida Feshaoui, stażystka wydziału dochodzeniowego policji, bierze udział w konferencji prasowej słynnego profesora Medjica. Policjantka nie ma pojęcia o biologii molekularnej, za to trochę lepiej zna się na męskiej psychice. Dobrze się składa, bo jej misją jest uwieść naukowca, który moż...
Ponownie zmieniłam ustawienia - schowek powinien być już widoczny:).
"Kraj utracony. Moja historia Izraela" to osobiste spojrzenie na dzieje państwa żydowskiego, ale także gruntowna analiza idei stojącej za jego powstaniem. Autor szuka jej historycznych korzeni, śledząc losy państwotwórczego mitu od biblijnego wygnania i obietnicy powrotu, przez ruch syjonistyczny i Holokaust, aż po polityczne decyzje ostatnich dekad. Wiedzie czytelnika poprzez czasy żydowskiej emancypacji, oświecenia, socjalizmu i nacjonalizmu. P...
U mnie styczeń ubogi, bo za dużo było m.in. nauki: -Zabić drozda (5,0) -Lesio (4,0) -Babcia w Afryce (4,5) -Pamiętnik (3,0)
Hej Chyba jednak nie udało Ci się upublicznić schowka :( A szkoda. Wiec może zajrzyj do mojego schowka i zobacz czy jest coś w CAŁEJ biblioteczce co Cię zainteresuje za Cornwell Bernard Zimowy monarcha i Nieprzyjaciel Boga
Zazdroszczę Ci tej pierwszej przygody z "Nędznikami":)
Czasy stanisławowskie w Rzeczpospolitej. Tytułowym bohaterem jest Tomasz Chełmowski. Jest on synem byłego żołnierza, który po skończeniu służby pracuje jako woźny w Akademii Bialskiej (w Białej Podlaskiej). Po śmierci ojca Tomasz kończy Akademię, a odkrywszy swój talent pisarski, postanawia wyruszyć w świat, by zrobić karierę literacką. Przez kilka lat ima się różnych zajęć. Będąc pisarzem u pewnego podkomorzego, zakochuje się w jego córce; lecz ...
Zazdroszczę, u mnie niestety wiele się nie zmieniło od "Czym zacząłeś Nowy Rok?"
Zgodnie z obietnicą noworoczną czytam książki z polecanek (no, poza jedną, która mi tak jakoś wpadła w łapki) Okup za Eraka (5) - Dużo już tu pisałam o tym cyklu. Naiwny i potwornie wciągający. Sklepy cynamonowe (audiobook, 4,5) - Nawet nie będę udawać, że coś zrozumiałam. Ale słuchało się nader przyjemnie, to jedna z tych książek, które zostały stworzone, by być audiobookami. Szachinszach (5,5) - momentami czułam się jak przy czytaniu ...
...kontra duch bushido, czyli kontynuacja dziejów młodego Anglika, Jacka Fletchera w pełnej niebezpieczeństw i egzotycznych zwyczajów XVII-wiecznej Japonii. Ogromnie się ucieszyłam, widząc, że w mojej bibliotece już jest drugi tom przygód młodego rozbitka, który przez zrządzenie losu stał się przybranym synem najsłynniejszego samuraja, Masamoto. Może nie jest to typowa książka dla dziewcząt, ale i ja nie do końca jestem typowa. A zawsze pociąg...
Natrafiłem niedawno na tę pozycję i nie jestem pewien czy chcę ją przeczytać (Hrabia Monte Christo jest moją ulubioną powieścią). Czy jest podobna do Martwej Ręki (Upadek hrabiego Monte Christo), bo czytałem dyskusję na forum na jej temat i jestem przerażony.
Mój Styczeń: 1. Trzy połówki jabłka [3,00] 2. Siostra mojego serca [5,5] 3. Przepiórki w płatkach róży [2,0] 4. Dziwny przypadek psa nocną porą [4,0] 5. Światło na śniegu [5,0] 6. Przepis na życie [4,0] 7. Psy, Rachel i cała reszta [5,0] 8. Pióro i kamień Kończę: 9. Dom sióstr [prawdopodobnie będzie 4,00] 10. Milion małych kawałków [prawdopodobnie będzie 5,5] W trakcie: 11. Nocny pociąg do Lizbony Przeczytane 6 z powyższych , któ...
Autor daje z siebie wszystko, aby królowa wydała się choć trochę sympatyczna, chwilami trochę "na siłę". :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)