Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Szukam tytułu i autora książki; grupa studentów organizuje sobie coś na wzór starożytnych misteriów. W trakcie jednego takiego seansu ginie jeden z nich. Potem nie wiele z tego pamiętają. Proszę o pomoc:) Seria Salamandra, chyba.
Świetna recenzja - bardzo pomocna:) Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem tej książki - ale waham się ze względu na dużą liczebność tomów - co samo w sobie jest atutem, jeśli książka jest dobra, ale wiąże się z kosztami (i to niemałymi!). Czytałam wiele różnych recenzji na temat pisarstwa Goodkinda i kiedyś natknęłam się na nieprzychylną - to mnie troszkę zniechęciło, ale zastanawiałam się nadal - bo ile ludzi tyle opinii...Ale po przeczy...
Jeszcze niedawno piętnastoletnia Eung-yo wiodła spokojnie życie wagarowicza i nieuka. Wszystko jednak zmieniło się, kiedy tajemniczy Junoa porwał ją i za pomocą magii przeniósł w daleką przeszłość. Celem ich podróży jest magiczny miecz Chilji, który jednak został rozbity na części i rozrzucony po świecie. Wraz z Hodongiem, kapłanem o wyglądzie dziecka, który niedawno dołączył do drużyny, trafiają na pustynne tereny otaczające świątynię Gameun...
Długo i z niecierpliwością czekałam na "Atramentową śmierć". I wreszcie jest! Po raz kolejny trafiamy do świata stworzonego ze słów Fenoglia... Żmijogłowy wprawdzie nadal jest nieśmiertelny, ale rozkłada się żywcem. Przeróżni introligatorzy starają się naprawić księgę - bez skutku. Za Sójkę wyznaczono monstrualne nagrody. Tymczasem Mo wraz z Meggie i Resą ukrywają się w opuszczonej zagrodzie w lesie. Jednak Mortimer poczuwa się do swojej nowej...
A rzeczywiście, nie zauważyłam. No to temat zamykamy.
Wzwód, któremu aktorka i piosenkarka Maria Peszek usiłuje przywrócić leksykalny byt poprzez zawiłe teksty i muzykę Smolika, może towarzyszyć przy słuchaniu jej najnowszej płyty "Maria Awaria". Może, bowiem soczyste słowa i dźwięki tworzą przekaz artystyczny nowej jakości, niespotykanej dotąd na polskim rynku, gdzie wokalistki lubują się w śpiewaniu nostalgicznych piosenek o tym i owym, czyli o miłości. Zawód, i to potężny, następuje natomiast ...
Ayn Rand – Cnota egoizmu: Nowa koncepcja egoizmu (5) Lilian Jackson Braun – Kot, który patrzył w gwiazdy(4) Jacek Gałuszka – Aria, do mnie!: Skuteczna nauka przywołania (5) Mimo, że mam psa, który przychodzi na wołanie, znalazłam w tej książce ciekawe sposoby dogadania się ze zwierzęciem, oraz błąd, który nieświadomie nagminnie popełniam. Joe Alex – Jesteś tylko diabłem (powtórka wspomnieniowa) Chyba wywołana dyskusją p...
"Człowiek spod Arnhem" jest opowieścią o losach grupy żołnierzy z I Polskiej Brygady Spadochronowej walczących w tragicznie zakończonej operacji powietrznodesantowej pod Arnhem we wrześniu 1944 roku. Zainteresowania autora, choć nie pomija on relacji z dramatycznego przebiegu bitwy, kierują się przede wszystkim ku przeżyciom i postawom ludzi, którym przyszło toczyć śmiertelny bój z przeważającymi siłami wroga. [Wydawnictwo Literackie, 1985...
Mnie zaciekawił opis na okładce, ale... Ta książka nie była nawet beznadziejna, ona była nijaka.
Ja mam podobne odczucia :) Strasznie się "napalałam" na tę książkę, wszem i wobec rozpowiedziałam, że to jest książka, której nie można pożyczać od kogoś, tylko po prostu trzeba ją mieć na półce. Dostałam ją w końcu, przeczytałam i...nic.. Książka jest dobra, fajnie się czyta, ale nie jest to arcydzieło w moim odczuciu (chociaz acydzieło wg mnie to pojęcie względne ;)) :)
Winda Dard [5] - ciekawy, nietypowy kryminał w atmosferze Bożego Narodzenia. Fachman Malamud [6] - o prześladowaniu Żyda w carskiej Rosji. Białe na czarnym Gallego [6] Genitrix Mauriac [5] Postscriptum Nurowska [4] Szpital Czerwonego Krzyża Choromański [4] Jedyne, czego pragnął Shreve [5] - po raz pierwszy zetknęłam się z tą pisarką i przeżyłam przyjemne zaskoczenie. Niewinne mścicielki Blixen [3] - książka o naiwnej fabule, o dwóch głupiu...
Podobać to mi się podobało, ale strasznie brakowało mi starych postaci! Szczególnie się irytowałam, kiedy Vimes pojawiał się gdzieś na sekundę daleko w tle lub kiedy wspominano o Angui. Moist jakoś nie powalił mnie na kolana. Ale w końcu Pratchettowi udało mnie się uspokoić i końcowy efekt jest jak najbardziej pozytywny :)
To poczytaj tekst Väinämöinen (Vainamoinen) na temat "Lodu" Dukaja. To to też jest bomba!
WRZEŚNIOWE lektury: 1. Eoin Colfer "Artemis Fowl: Fortel wróżki" (5) 2. Aleksander Minkowski "Marta Patton i Kapłanka Miłości" (4) 3. Joe Aleks "Czarne okręty" (5) t. 4 "Sam bądź księciem" 4. Graham Masterton "Plaga" (5) 5. Fred Roberts "Walka o honor" (5) 6. P. L. Travers "Mary Poppins" (5) 7. René Goscinny i Jean Jacques Sempé "Mikołajek i inne chłopaki" (5...
Oczywiśćie,że po:-)Nie kupuję książek bez sprawdzenia co piszą o nich moi ulubieńcy:-)pozdrawiam
Najprościej, za klasycznym źródłem. :-) Gilgamesz babil XVIII-XVw.p.n.e. Rigweda ind. XVw.p.n.e. Homer Iliada i Odyseja gr. ok.800 p.n.e. Pieśń nad pieśniami hebr. VIII-IIw.p.n.e. Herodot Dzieje gr. Vw.p.n.e. Ajschylos Oresteja gr. Vw.p.n.e. Eurypides Medea gr. Vw.p.n.e. Sofokles Antygona gr. 441(?)p.n.e. Arystofanes Żaby gr. 405p.n.e. Platon Uczta gr. IVw.p.n.e. Mahabharata ind. IVw.p.n.e.-IVw.n.e....
"Chłopcy z lotniczego zaciągu" Jerzego Bartosiaka - to książka o powojennym pokoleniu młodych, przed którymi otwiera się nagle wspaniała szansa awansu społecznego. Kuźnią tego awansu będzie dla nich Oficerska Szkoła Lotnicza w Dęblinie. Autor, sam wywodzący się z szeregów rekomendowanych do OSL przez Związek Młodzieży Polskiej, absolwent dęblińskiej szkoły, związany z lotnictwem bez mała trzydziestoletnią pracą, żywo i barwnie opisuje czas, w...
" Kochałam Tyberiusza" Elizabeth Dored.
Lepsza niż Nora Roberts, ale cóż z tego. Na kolana nie powala. Kolejny harlekin... No cóż, nie każdy umie pisać tak książki, jak genialne siostry Bronte, Margaret Mitchell czy Jane Austen. Przewidywalna, typowa dla tych tanich romansów. W pewnym momencie chciałam rzucić książkę i nie powracać do niej, ale skoro należę do grona młodych bibliotekarzy, to o książkach tej poczytnej (phi!) autorki chciałam wiedzieć nieco więcej. Dowiedziałam się i wie...
Murzyński strażnik Frank Wills, który pewnej nocy czerwcowej wpadł na trop włamywaczy w kompleksie waszyngtońskich gmachów Watergate i zaalarmował policję, musiałby być tęgim prorokiem, aby odgadnąć finał na pozór banalnego incydentu. Ale wkrótce okazało się, że nici prowadzą do Białego Domu - afera Watergate przytłoczyła Amerykę i posłużyła do ukucia śmiertelnej broni przeciw Nixonowi. Po raz pierwszy w historii USA kariera prezydenta została zd...
Też polecam "Egipcjanina Sinuhe", pod którego urokiem jestem od 45 lat. Ponadto książki Mary Renault - w Polsce wydane były "Król musi umrzeć" i trylogia o Aleksandrze i jego następcach "Ogień z niebios", "Perski chłopiec" i "Igrzyska żałobne". I książkę Gore Vidala "Stworzenie świata". Ewentualnie tegoż "Julian". Oraz zawsze doskonałe książki Roberta Gravesa, z dyl...
Po gorzkim rozczarowaniu „Wałęsą” przekornie sięgnąłem po kolejny dramat Pawła Demirskiego. Tym razem temat wydawał mi się o wiele bardziej chwytliwy i znacznie bliższy życiu młodego dramaturga niż koleje losu Lecha Wałęsy i budowanie struktur samorządowych legendarnej „Solidarności”. Oto bowiem twórca postanowił rozprawić się z krwiożerczym kapitalizmem, zaatakować system oparty na wyzysku szarych obywateli kosztem pławiących się w bogactwie i p...
A ja polecam "Egipcjanina Sinuhe" Mika Waltari. Okres troche wcześniejszy, ale też świetna książka ;)
Nie na bank, tylko na więzienie.
Jaskinia filozofów Polecam! Starożytna Grecja i fantasytczna gra z czytelnikiem:)
Ach, no oczywiście! Zapomniałam o Astrid Lindgren! Z całego serca polecam Dzieci z Bullerbyn i inne książki tego cyklu. Dorzucę jeszcze Alana Milne - Chatka Puchatka :)
Też przy tym odpadłam :P
Narodziny i śmierć - to dwa bieguny, między którymi zawieszone jest na cienkiej nitce życie człowieka. W którą stronę pogna go los - ku szczęściu i słonecznemu blaskowi czy też w objęcia mogiły - tego nie wie nikt z nas. W ciągu naszego krótkiego istnienia przechodzimy burze uczuć, kosztujemy owoców miłości i nienawiści, pogrążamy się w morzu smutku i strachu. Nierzadko dotyka nas palcem śmierć, kusząc do przejścia na drugą stronę istnienia, w kr...
1. Historya o ciurach i kurach, a także o tem, jak ciura babie krupnik ugotował 2. O pobożnych zakonnikach i dzielnych rybakach 3. Z rzeźnika konfederat barski 4. O panu wójcie Łukaszu Drewnie 5. Jak z ubogiego pastuszka wyrósł wielki dostojnik 6. Szewc-pułkownik 7. Jabłoński, pierwszy grenadyer 12 pułku 8. Jak to poczciwi woźnice uratowali jenerała od śmierci [Wydawnictwo imienia M. Brzezińskiego, 1918]
Twoją notkę spostrzegłem dopiero po dodaniu mojej. Na szczęście notki nie są identyczne. W mojej jest skład jury, uzasadnienie in extenso oraz czas i miejsce wręczenia.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)