Bardzo spodobało mi się wyzwanie czytelnicze, krążące w internecie i tutaj po Biblionetce. Spodobało do tego stopnia, że z radością przeczesałam schowek, żeby dopasować zalegające w nim książki do kolejnych haseł i tym samym włączam się w to wyzwanie!
Jakie sobie stawiam zasady? Po jednej książce do jednej kategorii - kilka mam jeszcze nieobsadzonych, myślę, że pojawią się z czasem. Jednej książki nie mogę znaleźć (może ktoś poratuje albo doradzi zastępstwo?). Wszystkie kategorie starałam się w miarę możliwości obsadzić pozycjami, które i tak miałam w schowku i chciałam przeczytać, a niekiedy brakowało mi motywacji. Będę się starała czytać po kolei, ale czasami z braku odpowiedniej książki pod ręką będę przeskakiwała do kolejnej kategorii i wracała później do poprzedniej.
Łączę akcję z moją akcją czytania pisarzy uhonorowanych Nagrodą Nobla (każdą przeczytaną książkę Noblisty krótko recenzuję w tej czytatce:
Kryptonim: "Nobliści"). Będę tutaj na podobnej zasadzie krótko pisała swoje przemyślenia na temat kolejnych lektur, ewentualnie podawała adres, pod którym można je będzie znaleźć (aktualizacja: wszystkie refleksje odnośnie przeczytanych w wyzwaniu książek do znalezienia na moim blogu: http://pierogipruskie.blogspot.com/p/wyzwanie-czytelnicze.html).
1. Ponad 500-stronicowa powieść:
Trafny wybór (
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert))
[20.01.2015, najpierw wystawiłam ocenę: 4,0, ale po zastanowieniu zmieniłam jednak na 5,0]
2. Klasyczny romans:
Przeminęło z wiatrem (
Mitchell Margaret)
[08.01.2015, ocena: 4,0]
3. Książka, która została sfilmowana:
Smażone zielone pomidory (
Flagg Fannie (właśc. Neal Patricia))
[12.01.2015, ocena: 4,0]
4. Książka wydana w roku 2015:
Odpływ (
Christensen Lars Saabye)
[14.03.2015, ocena: 3,5]
5. Książka z numerem w tytule:
Dwanaście stacji: Poemat (
Różycki Tomasz)
[17.02.2015, ocena: 5,0, zmieniłam na 5,5]
6. Książka napisana przez kogoś poniżej 30-stki:
Europa pingwina Popo (
Bajtlik Jan) [19.05.2015]
7. Książka, której bohaterami nie są ludzie:
Wodnikowe Wzgórze (
Adams Richard)
[08.02.2015, ocena: 6,0]
8. Zabawna książka:
Na szczęście mleko... (
Gaiman Neil)
[09.02.2015, ocena: 5,0]
9. Książka napisana przez kobietę:
Planeta wygnania (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
[24.01.2015, ocena: 5,0]
10. Kryminał lub thriller:
Kim Novak nigdy nie wykąpała się w jeziorze Genezaret (
Nesser Håkan)
[16.01.2015, ocena: 3,5]
11. Książka z jednowyrazowym tytułem:
Bohiń (
Konwicki Tadeusz)
[19.03.2015, ocena: 5,5]
12. Zbiór opowiadań:
Wiadomość (
Jansson Tove)
[23.03.2015, ocena: naciągane 4,0]
13. Książka dziejąca się w innym kraju:
Aaronovitch Ben Foxglove Summer [21.02.2015, ocena: 4,5]
14. Książka non-fiction:
Niemcy na peryferiach Europy: Wędrówki przez Litwę, Spisz i wzdłuż Morza Czarnego (
Gauß Karl-Markus)
[13.02.2015, ocena: 4,0]
15. Pierwsza książka popularnego pisarza:
16. Powieść ulubionego pisarza, której jeszcze nie znasz:
17. Książka, którą polecił przyjaciel:
18. Kiążka, która zdobyła Nagrodę Pullitzera:
Amerykańska sielanka (
Roth Philip)
[28.05.2015, ocena: 4,5]
19. Książka oparta na faktach:
20. Książka z dołu listy „do przeczytania”:
21. Książka, którą kocha twoja mama:
Król chłopów: Czasy Kaźmirza Wielkiego (
Kraszewski Józef Ignacy (pseud. Bolesławita Bogdan, Bolesławita B.))
[27.05.2015, ocena: 4,0]
22. Książka, która cię przeraża:
23. Książka wydana przed 1915 rokiem: "Jarska kuchnia" z 1898 roku
24. Książka wybrana po okładce:
25. Lektura szkolna, której nie przeczytałeś:
26. Pamiętnik:
27. Książka do przeczytania w dzień:
Morderstwo w Orient Expresie (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
[25.03.2015, ocena: 5,0 - świetny, klasyczny kryminał!]
28. Książka z antonimami:
Późny Gomułka, wczesny Gierek (
Dziurawiec Andrzej)
[09.05.2015, ocena: 2,5]
29. Książka dziejąca się w miejscu, które zawsze chciałeś odwiedzić:
Wszystko, co lśni (
Catton Eleanor)
[08.03.2015, ocena: 3,5]
30. Książka z roku twojego urodzenia:
31. Książka ze złymi recenzjami:
Rysio Raper i straszna kiełbasa (
Nopola Sinikka,
Nopola Tiina)
[15.04.2015, ocena: 2,0]
32. Trylogia: I.
Uwikłanie (
Miłoszewski Zygmunt)
[26.01.2015, ocena: 3,5], II.
Ziarno prawdy (
Miłoszewski Zygmunt)
[28.01.2015, ocena: 4,0], III.
Gniew (
Miłoszewski Zygmunt)
[02.02.2015, ocena: 4,0]
33. Książka z twojego dzieciństwa:
Dziewięciu książąt Amberu (
Zelazny Roger)
[26.04.2015, ocena: 4,5 z 6,0, chociaż lektura sprawiła mi znowu dużo radości]
34. Książka z trójkątem miłosnym:
Doktor Żywago (
Pasternak Borys)
[24.04.2015, ocena: 5,0 z pewnymi wątpliwościami]
35. Książka dziejąca się w przyszłości:
36. Książka rozgrywająca się w liceum:
37. Książka z kolorem w tytule:
Wspomnienia niebieskiego mundurka (
Gomulicki Wiktor (pseud. Fantazy))
[07.05.2015, ocena: 3,5]
38. Wzruszająca książka:
39. Książka o magii:
40. Powieść graficzna:
Co było potem?: Książka o Mimbli, Muminku i Małej Mi (
Jansson Tove)
[27.05.2015, ocena: 5,5]
41. Książka autora, którego nigdy nie czytałaś:
Grona gniewu (
Steinbeck John)
[02.04.2015, ocena: 4,0]
42. Książka, którą posiadasz, ale jeszcze nie czytałaś:
43. Książka dziejąca się w okolicy, z której pochodzisz:
44. Książka napisana w języku innym niż polski:
Rowell Rainbow "Fangirl" [07.04.2015, ocena: 5,0]
45. Książka dziejąca się w czasie Bożego Narodzenia:
46. Książka autora mającego takie same inicjały, co ty:
47. Sztuka:
48. Książka zakazana:
49. Książka oparta na lub zmieniona w program telewizyjny:
50. Książka, którą zaczęłaś, ale nie skończyłaś:
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.