Dodany: 18.08.2013 17:12|Autor: Aleena
Czy biblionetka celowo łamie prawo?
Od kilkunastu dni, po wejściu na stronę biblionetki jestem bombardowana głośnym rykiem reklamy. Rozumiem, że żeby biblionetka funkcjonowała potrzebne do tego są pieniądze, ale zgodnie z obowiązującym prawem , dźwięk powinien być wyciszony. To ja mam zdecydować, czy kliknę na reklamę czy nie.
Po drugie, również zgodnie z obowiązującym prawem, w takiej reklamie konieczne są wyłączniki dźwięku.
Złamaliście dwa przepisy. Słucham radia przez internet i często podczytywałam sobie w tym czasie bibionetkę. Teraz mi to uniemożliwiacie, łamiąc przy tym prawo. Dlaczego?
"Dźwięk w reklamach:
a) dźwięk w reklamach może być odtwarzany jedynie po akcji użytkownika (kliknięcie).
b) w niektórych przypadkach dopuszczalne jest odtwarzanie dźwięku także po najechaniu:
- dźwięk w reklamach VideoAd może być uruchamiany po kliknięciu lub najechaniu,
- w przypadku reklam rozwijanych dopuszczalne jest odtwarzanie dźwięku po wykonaniu przez użytkownika akcji
powodującej rozwinięcie się reklamy (najechanie kursorem myszy bądź kliknięcie). Dźwięk powinien wyłączać się
automatycznie po zwinięciu reklamy.
c) jeżeli reklama posiada dźwięk musi zawierać czytelne oznaczenia włączania i wyłączania dźwięku. "
http://www.polskiinternet.org.pl/index.php/reklama-na-stronie.html