Podsumowanie roku 2020
W 2016 roku rozpocząłem wyzwanie “książka w tydzień”. NIestety nie udało mi się osiągnąć tego celu przez kolejne cztery lata. W tym roku byłem najbliżej: niestety zawaliłem sześć tygodni przy których kompletnie odpocząłem od czytania i słuchania audiobooków. Dwa razy po dwa tygodnie byłem w stanie izolacji spowodowanej koronawirusem - mimo ogromu czasu nie przeczytałem podczas tego okresu ani jednej strony. W tym roku miałem też dwutygodniowy przesyt, zdałem sobie sprawę, że czytanie to jakiś szalony wyścig bo umyślnie wybierałem książki krótsze a nie te, na których bardziej mi zależało.
Do tych sześciu tygodni nieczytania niestety trzeba dołożyć kilka książek nie ukończonych. Było ich tylko/aż dziewięć w tym dwie rozpoczęte w grudniu, na które czekałem od kilku lat: “Historia niezwykłej przyjaźni” Colina Durieza i “Od Valinoru do Mordoru” Andrzeja Syjewskiego. Obie książki były największym koszmarem minionego roku, obie w blisko połowie zostały porzucone. To sprawiło, że zamykam rok z liczbą 46 książek. Zabrakło sześciu do ukończenia wyzwania. Tak, trochę żałuje, że odpuściłem te sześć tygodni i żałuje także tych porzuconych:
“Wojna Samic” - Alien 7 - Steve Perry
“Ocalony” - James Herbert
“Znaczy kapitan” - Karol Olgierd Borchardt
“Rzeźnia numer pięć” - Kurt Vonnegumt
“O figury braku. O prozie Stanisława Dygata” - Ewa Bartos
“Ostatnia godzina” - Tadeusz Konwicki
“Wojny konsolowe” - Blake J. Harris
“Historia niezwykłej przyjaźni” Colina Durieza
“Od Valinoru do Mordoru” Andrzeja Syjewskiego.
Aż pięć z nich porzuciłem w mniej więcej połowie książki, resztę po przeczytaniu może 30 stron. Największe rozczarowanie to książka Ewy Bartos: “O figury braku. O prozie Stanisława Dygata”. Jestem wielkim fanem Stanisława Dygata, od dwudziestu lat jego książki ciąglę przewijają się przez moje życie. NIestety w/w opracowanie kompletnie do mnie nie trafiło.
Oto moja lista za rok 2020:
” Hobbit i filozofia. Prawdziwa historia tam i z powrotem” - Gregory Bassham - ebook, ukończono 15.01
“Broad Peak. Niebo i piekło.”, Bartek Dobroch, Przemysław Wilczyński
“Skazani na Shawshank” - Stephen King
“Z nienawiści do kobiet” - Justyna kopińska
“Poza kompanią braci” - Dick Winters - ebook, ukończono 15.02
“Życie seksualne lemingów” - Rafał A. Ziemkiewicz
“Podróż Bilba. Chrześcijańskie przesłanie Hobbita” - Joseph Pearce - książka, ukończono 27.02
“Ostatni Policjant Ben H. Winters - ebook ukończono: 20.03
“Co to znaczy być chrześcijaninem” - Albert N. Martin - ebook ukończono 21.03
“Biblia w 365 dni” - ebook, ukończono 21.03
“Maria Skłodowska-Curie” - Laurent Lemire
“Seksuolożki. Sekrety gabinetów” - Marta Szarejko - ebook ukończono 10.04
“Masa o kilerach polskiej mafii” - Górski Artur
“Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków” - Niels Lunde
“Polska odwraca oczy” - Justyna Kopińska
“Harry Potter i kamień filozoficzny” - J. K. Rowling - ebook ukończono 31.05.20
“Polactwo” - Rafał A. Ziemkiewicz
“Hello World - jak być człowiekiem w epoce maszyn” - Hannah Fry
“Harry Potter i komnata tajemnic” - J. K. Rowling
“Dżihad i samozagłada zachodu” - Paweł Lisicki
“Harry Potter i więzień z Azkabanu” - J. K Rowling - ebook ukończono: 13.06.20
“Filozofia wina” - Bela Hamvas
“33 Żydów, którzy wpłynęli na losy świata. Od mojżesza do Kevina Mitnicka” - Przemysław Słowiński
“Dymy nad Birkenau” - Seweryna Szmaglewska
“Opuszczone miasto” - Ben H. Winters -ebook ukończono 11.07.20
“Jakie piękne samobójstwo” - Rafał A. Ziemkiewicz
“Kontakt. Polskie specsłużby w Afganistanie” - Kafir
“21 polskich grzechów głównych” - Piotr Stankiewicz
“Milionerzy z wyboru - 21 tajemnic sukcesu” - Brian Tracy
“Solaris” - Stanisław Lem
“Myśl i bogać się” - Napoleon Hill
“Kłopotliwe zachowania dzieci” - Justyna Korzeniowska
“Pandemia. Jak przetrwać i nie zwariować” - Kafir
“Rozmowy z dzieckiem. Proste odpowiedzi na trudne pytania” - Justyna Korzeniowska
“Mininawyki. Małymi krokami do sukcesu” - Stephen Guise
“Ghost Hunter - Światło, które zabija” - Derek Meister -książka, ukończono 08.09.2020
“Prostytutki. Tajemnice płatnej miłości” - Magda Markowicz, Magda i Piotr Mieśnik
“Wojna nie ma nic z kobiety” - Swietłana Aleksijewicz
“Ateizm urojony” - Sławomir Zatwardnicki
“Sens ksiąg biblijnych” - Anna Świderkówna
“Tak dziś jemy” - Bee Wilson
“Mecz to tylko pretekst” - Anita Werner, Michał Kołodziejczyk
Python dla Każdego” - MIchael Dawson
“Utracony świat” - Ben H. Winters
“Krew, pot i piksele” - Jason Schreier
Jak co roku małe podsumowanie:
Ogółem: 46 pozycji, 15 książek/ebooków, 31 audiobooków
porzucono: 9 książek w tym 7 książki/ebooki oraz dwa audiobooki
Wzrost: 44% w porównaniu z rokiem poprzednim(z 32 pozycji do 46),
książki/ebooki - wzrost o 88% (z 8 do 15 książek)
audiobooki - wzrost o 29% (z 24 do 30)
Najlepsza książka: “Poza kompanią braci” - Dick Winters
Najlepszy audiobook: “Maria Skłodowska-Curie” - Laurent Lemire
“Dżihad i samozagłada zachodu” - Paweł Lisicki
“Tak dziś jemy” - Bee Wilson
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.