Ogółem przeczytałam 215 tytułów, czyli prawie identycznie jak w zeszłym roku.
Oceny:
6 – 5
5,5 – 20
5 - 63
4,5 – 43
4- 55
3,5 – 16
3- 9
2,5- 2
2 - 0
1,5 - 0
1 - 0
powtarzane bez zmiany oceny - 2
powtarzane z poprawą oceny - 1
średnia ocena, bez wliczania tych powyżej – 4,44
Gatunkowo (wg liczebności):
thriller, sensacja, kryminał – 48
proza współczesna obca – 34
biografie, wspomnienia, dzienniki – 30
publicystyka literacka, eseje, nauka o języku i literaturze – 17
fantastyka – 17 (w tym 3 SF)
proza współczesna polska – 16
literatura faktu, reportaż – 12
popularnonaukowe – 10 (w tym historia 6, nauki przyrodnicze i społeczne 4 )
klasyka obca – 5
hobby, poradniki – 5 (w tym 3 kulinarne)
historyczne – 4
klasyka polska – 4
literatura dziecięca/ młodzieżowa, przygodowa – 4
poezja - 3
geografia, podróże – 2
sztuka – 2
satyra – 2
listy – 2
dramat – 1
(suma może się nie zgadzać, bo niektóre mam zaliczone równocześnie do 2 gatunków, np. klasyka polska + dramat)
Językowo:
po polsku – 213
po angielsku – 2
Źródła:
własne 125
w tym zakupione, otrzymane w prezencie lub pobrane z darmowych serwisów online 72
otrzymane do recenzji 53
pożyczone 89
w tym od Biblionetkowiczów 59
z biblioteki, od rodziny i znajomych z pracy 30
Najlepsze lektury tego roku, z podziałem na kategorie:
Proza psychologiczno-obyczajowa:
Wyjątkowy rok (
Montasser Thomas)
(6)
Nikt nie ocali się sam (
Mazzantini Margaret)
(6)
Dziecko wojny (
Nović Sara)
(5,5)
Fantastyka, przygoda:
Pasterska korona (
Pratchett Terry)
(5,5)
Elantris (
Sanderson Brandon)
(5)
Siewca wojny (
Sanderson Brandon)
(5)
Wspomnienia, dzienniki, listy:
Dziennika ciąg dalszy (
Hen Józef (właśc. Cukier Józef Henryk))
(5,5)
Najlepiej w życiu ma Twój kot (
Szymborska Wisława,
Filipowicz Kornel)
(5,5)
Zagubione w przekładzie (
Hoffman Eva)
(5,5)
Szczurynki: Szczurzy żywot w opowiastkach i obrazkach (
Gromyko Olga)
(5,5)
Po pierwsze, nie szkodzić: Opowieści o życiu, śmierci i neurochirurgii (
Marsh Henry)
(5,5)
Mała zagłada (
Janko Anna)
(5,5)
Zorkownia (
Kaluga Agnieszka)
(5,5)
Literatura faktu, podróże, reportaż:
Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości (
Aleksijewicz Swietłana)
(6)
Podróż po Ameryce (
Fallaci Oriana)
(6)
My z Jedwabnego (
Bikont Anna)
(5,5)
Publicystyka literacka, eseje:
Wszystkie lektury nadobowiązkowe (
Szymborska Wisława)
(5,5)
Ocalone w tłumaczeniu: Szkice o warsztacie tłumacza poezji z dołączeniem małej antologii przekładów - problemów (
Barańczak Stanisław)
(5,5)
Popularnonaukowe:
Tate, jedziemy do Krakowa (
Mazan Leszek,
Czuma Mieczysław)
(5,5)
Polskie złudzenia narodowe (
Stomma Ludwik)
(5,5)
Dziecięce, młodzieżowe:
Pan Misio (
Trokowicz Bartłomiej)
(5,5)
Sztuka:
Galeria kotów: Historia sztuki z pazurem (
Herbert Susan)
(6)
Rozczarowania roku:
Święto Trąbek (
Masada Marta (pseud.))
(przykład, jak można zarżnąć dobrą koncepcję „ozdobnikami” natury genitalno-analnej)
Paweł i Wirginia (
Saint-Pierre Jacques-Henri-Bernardin de (Saint-Pierre Jakub))
(miał być wyciskacz łez, była nudna piła)
Oblany test (
Hjorth Michael,
Rosenfeldt Hans)
(kolejna część dobrego dotąd cyklu, nie dość, że konstrukcyjnie znacznie poniżej możliwości autora, to jeszcze z niewybaczalnym elementem fabularnym)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.