Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A oto moje grudniowe lektury: Twoje życie w moich rękach: Opowieść o polskiej służbie zdrowia (5) [recenzja: Żeby pomagać, muszą przetrwać ] Diabelskie kości (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 18 ] Krajobraz dzieciństwa (4) [recenzja: Maud dojrzewa ] Księga ballad angielskich i szkockich (4) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 18 ] Zemsta i przebaczenie (5) [recenzja: Ludzie ludziom czasem wybaczają ] Pod podszewką: Prawdziwy wizerun...
Misiaku, fantastyka może być dobra :DDD Jakże się cieszę, ze przeczytałeś taką książkę.
Ogromnie Wielkie - dziękuję! - Biblionetkołajowi z Rzeszowa za "Marlene" Kuźniak oraz "Ani tu, ani tam" Brysona :) fajny prezent na końcóweczkę roku :)
Tuż przed końcem roku: https://www.4shared.com/office/gCbkPp4xfi/wit_3.html :) Wszystkiego najlepszego W Nowym Roku! :)
I jeszcze ja! dziękuję Mikołajowi z Myszkowa za "Tajemniczego opiekuna" i dodatkową niespodziankę w postaci zbiorku dowcipów "Z życia dzieci wzięte".
Zdrada małżeńska to banał… o ile przydarza się innym. Kiedy Natalia odkrywa zdradę męża, najpierw próbuje uratować związek, szybko jednak dochodzi do wniosku, że nie warto. Z dnia na dzień podejmuje decyzję o przeprowadzce na wieś. W domu odziedziczonym po dziadkach, wśród życzliwych ludzi, pragnie odzyskać wewnętrzną równowagę. Na początku rzeczywiście jest miło, ale atmosfera wokół niej gęstnieje z dnia na dzień. Przebite opony można p...
Grudzień obfitował w zakupy (dość maniakalne, muszę przyznać), ale i lektur było sporo. Żarcik - takie przyjemne okruszki, niektóre się postarzały i straciły smaczek, ale niektóre są całkiem uniwersalne i upływ czasu im nie zaszkodził. Psy ras drobnych - trudna do skomentowania proza, bo i treść - pobyt w szpitalu psychiatrycznym, i styl - sarkastyczny, gorzki. Ale całośc bardzo dobra; zostaje w głowie. Podróż zimowa - opowiadania, któr...
Odchodzę (5,0) Niespieszna narracja, prosty styl, stoicyzm, męski kryzys wieku średniego, wątek kryminalno-sensacyjny. Lubię. Nagroda Goncourtów 1999 tym razem trafiona. Proces (powtórka, zmiana oceny z 4,5 na 5,0) Kafka podobno zaśmiewał się, kiedy pisał "Proces" lub czytał go głośno w gronie przyjaciół. Interpretacja Adamczyka w audiobooku ułatwia to zrozumieć. Czytajcie klasykę, bo warto. Choćby dla znajdowania nowych tropów interpretacyj...
GRUDZIEŃ 2018 (ΣR=25107s;Σm=1814s;𝔼m=2092s) 1.(78.) Owoc żywota twego 4.5 Jak to u Ostrowskiej: wieś zabita dechami, apoteoza zawiści, chciwość i toksyczna miłość do dziecka. W tle przemiany społeczne czasów komuny (czyżby Ostrowska ją pochwalała?) i przenikająca wszelkie sfery pseudopobożność. Trochę na mój gust zbyt podobne do "Śniła się sowa" - inne ramy czasowe, odmiennie prowadzona historia (tu dużo lepsze zakończenie, bardziej p...
To na dobitkę roku przeczytałem dziś :) Książka dość dobra. Interesujące fakty i mnóstwo anegdot nt. dużych zwierząt chronionych w Polsce: bielik, bocian biały i czarny, ryś, wilk, niedźwiedź i w końcu żubr - każdy ma tu swój osobny rozdział. Dużo o relacjach i zasługach dla człowieka, o tym czy i jak te dzikie zwierzęta żyją w większych aglomeracjach (np. bieliki mają gniazdo i krążą nad Zamkiem Królewskim w Warszawie), także o historii ochr...
Ogród bestii (5) Mansarda (5) Ach, jak cudowna jest Panama: Opowieść o tym, jak Miś z Tygryskiem wędrowali do Panamy (6) Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej (5,5) Hotel "Bertram" (3) Sprawa G (5,5) Nokturny: Pięć opowiadań o muzyce i zmierzchu (4) Dzisiaj narysujemy śmierć (6) Oczy Buddy (4) Morderstwo w Orient Expresie (5) Herbata dla smakoszy (5) Nie! (5,5) Black...
235. "Trzy koperty" Nir Hezroni 236. "Nigdy nie wracaj" Lee Child 237. "Sprawa osobista" Lee Child 238. "Agonia" Paweł Kapusta 239. "Mock. Pojedynek" Marek Krajewski 240. "Nadchodzi ogień" Gillian Anderson & Jeff Rovin 241. "Nie wszystko na sprzedaż" Beata Tyszkiewicz 242. "Dziewczyny z Wołynia" Anna Herbich 243. "Antygona" Sofokles (tłum. Hebanowskiego) 244. "Dziewczyny z Syberii" Anna Herbich
Dla mnie to wyjątkowo słaby miesiąc, jeśli chodzi o ilość, tak to trwa już od jakiegoś czasu. Ale jakościowo nie mogę narzekać. 245. "Anatomia góry" Rafał Fronia 246. "Dziewczyny z Solidarności" Anna Herbich 247. "Chrobot" Tomasz Michniewicz 248. "Ginekolodzy" Iza Komendołowicz 249. "Mówili, że jest piękna" Michel Bussi 250. "Górecki. Geniusz i upór" Maria Wilczek-Krupa
Trzech pasjonatów niekonwencjonalnego wypoczynku, ciekawych egzotycznych zakamarków świata – Halcan Czon (Łysy Wilk), Dżidżik Bawgaj (Mały Niedźwiedź) i Sahaltaj Jama (Brodata Koza), czyli team Czobaja – jedenaście razy w latach 2005-2015 wyprawiało się konno do mongolskiej tajgi. Pod opieką miejscowych przewodników, z biegiem czasu niezawodnych przyjaciół, wędrowali nad rzeki północnej Mongolii, aby łowić ryby w krystalicznych wodach, by korzys...
BiblioNETkołaju, bardzo serdecznie Ci dziękuję za Słowa i światy: Rozmowy Janiny Koźbiel oraz miłe słowa. <3 Wszystkiego dobrego w nowym roku!
Pandemia - 4 Dowództwo na Mauritiusie (84%) - 5 Piasek Raszida - 4 Imiennik: Śladem pradziada (powtórka) - 5,5 Imiennik: Miecz i pastorał (powtórka) - 5,5 Cytadela (60%) - 4,5 Cień i kość - 4,5 Szturm i grom - 4,5 Ruina i rewolta - 4,5 Przekleństwo (powtórka) - 5 Stara Słaboniowa i spiekładuchy (61%) - 5 Statystyki na blogu.
Zapraszam :)
"Wieża jaskółki" przedstawia dalsze losy drużyny wiedźmina, która wyruszyła na ratunek Ciri. Wśród ogarniętego wojennym chaosem świata, nie jeden raz, sami będą potrzebowali pomocy. Tym bardziej, że pomiędzy przyjaciół wkrada się największy wróg - nieufność. Geralt jest dręczony myślami o zdradzie, niepewny losów i wyborów ukochanej i wyraźnie zagubiony. Nie wie dokąd ma zmierzać. Wędrówkę, a właściwie błądzenie, ma przerwać wizyta u druidów rzek...
Czarnoksiężnik tropiący legendę o podstępnym księżycowym przybyszu zaklętym w cienistym tatuażu. Mistrz sztuki plastynacji władający dworem ożywionych, wypreparowanych osobliwości. Śledztwo w sprawie tajemniczej zbrodni na bagnistej prowincji rozdartej konfliktem o władzą i potęgę tradycji. Rodzinna saga o prawdzie i zmyśleniu, sięgająca najbardziej mitycznych krańców Kontynentu. Opowieści o klątwach i czarosplotach, maszkaronach i polepieńcach, ...
Pierwszy zmarł Murashige sensei, rok później Chiba Sensei. Opowiadałem jakąś historię któremuś z moich uczniów i pomieszałem i miejsce, i czas, i ludzi, którzy tam ze mną byli. Czas plącze już wszystko, poprawia wspomnienia. Przestraszyłem się, że to wszystko stracę – od tego się zaczęło. Od spisania kilku ważnych historii, kilku rozmów. To nie ma być książka o aikido, to nie ma być książka o Chibie Sensei. Nie mam prawa pisać o aikido, bo on...
Justyna, młoda dziewczyna o perwersyjnych zainteresowaniach seksualnych, postanawia zrealizować swoje fantazje. W tym celu udaje się w podróż z przypadkowo poznanym tirowcem. Mężczyzna wydaje się nieśmiały i niegroźny, jednak pod tą maską kryje się zupełnie inny człowiek. Czy Justynie spodoba się drugie oblicze towarzysza podróży? Jakie będą konsekwencje jej podążania za swoimi pragnieniami? Mocny thriller erotyczny dla dorosłych czytelników i...
Drugi tom kultowej serii o lubiącym się przytulać misiu, którego kochają dzieci w 30 krajach. Dzięki tej uroczej, ciepłej, zabawnej historii o Misiu Tulisiu każde dziecko przekona się - jak Miś Tuliś - jak fajnie jest w przedszkolu. To wielki dzień dla Misia Tulisia - jego pierwszy dzień w przedszkolu. A w przedszkolu jest mnóstwo do robienia. I mnóstwo… do przytulenia! [Wydawnictwo Amber, 2018]
Światowy bestseller w 30 krajach! Pierwszy tom kultowej serii o lubiącym się przytulać misiu, którego kochają dzieci w 30 krajach. Sprzedany w ponad 1,5 milionie egzemplarzy. Czy chcesz, żeby ktoś cię naprawdę mocno przytulił? Dołącz do Misia Tulisia, który szuka prawdziwego, misiowego przytulenia! Urocza, ciepła historia o misiu, który budzi się ze snu zimowego i szuka kogoś, kto go przytuli. Odkrywa, że najlepiej przytulić się do swoj...
O tak, Bradbury niewątpliwie wielkim pisarzem był! I to właśnie chyba przede wszystkim dlatego, że nieważne, czy pisał SF, czy "zwykłą" powieść, potrafił wyrazić wspaniałe myśli wspaniałym językiem. Moje tegoroczne odkrycie i najlepsza książka roku 2018 to Słoneczne wino - polecam ją gorąco także Tobie, możliwe, że ocenisz jeszcze wyżej niż recenzowaną :)
Światowy bestseller o przyjaźni i dzieleniu się Królik kocha marchewki. Właściwie to kocha je tak bardzo, że w jego przytulnej norce zaczyna brakować dla niego miejsca. Kiedy przyjaciele proponują mu pomoc, Królik z radością ją przyjmuje. Ale czy mnóstwo marchewek nie oznacza przypadkiem mnóstwa kłopotów dla Królika i jego przyjaciół? Ta urocza książka pokazuje, jak siła przyjaźni pomaga przetrwać trudne chwile w życiu. Nawet gdy po dro...
Drugi tom serii z przyjaciółmi z bestsellera „Za dużo marchewek”. Żółw nie lubi zimy. Dlaczego? No bo nie. Zobacz, jak Królik i jego przyjaciele pomogą mu pokochać zimę. Tak jak razem z Żółwiem pomagali Królikowi z jego marchewkami. Ale będzie dużo przygód! Kolejna urocza, ciepła i zabawna książka o sile przyjaźni i o tym, że drobne rzeczy przynoszą szczęście i radość. [Amber, 2018]
Jak poskromić smoka? Wystarczy mu poczytać! Kiedy rodzice wyprawiają Leosia, by walczył ze smokiem, Leoś zabiera ze sobą miecz, tarczę... i stos ulubionych książek. Przecież nawet żaden smok nie oprze się ciekawej książce?! Magiczna pochwała i zachęta do czytania! Pięknie rymowana i cudownie ilustrowana książka wydawana w 20 krajach o myszce-rycerzu, który zamiast walczyć, wolał czytać książki i opowiadać bajki, a wszyscy – nawet smo...
Seks i humor to połączenie niełatwe… Czego Angielka może doświadczyć w Polsce? Kochająca żona, mama dwójki dorastających dzieci, spełniająca się w pracy zawodowej. Czy takiej kobiecie może czegoś brakować do szczęścia? Okazuje się, że czasem wystarczy drobny impuls, by nieuświadomione pragnienia znalazły swoje ujście i wywróciły nasze życie do góry nogami… Clarissa zostaje wysłana w najdłuższą i najtrudniejszą delegację swojego życia. Przez pó...
W życiu Clarissy, znanej już Czytelniczkom tytułowej bohaterki pierwszej części cyklu, pojawia się tajemniczy mężczyzna ze Szwajcarii, który w intrygujący sposób oddziałuje zarówno na nowo poznane przyjaciółki Clarissy, jak i na nią samą. Czy jego obecność wpłynie na życie małżeńskie Clarissy? Czy bohaterce uda się zrealizować najskrytsze pragnienia? Clarissa wciąż kocha swojego męża i chce wykorzystać czas spędzony na zagranicznej delegacji na z...
Wioletka Koperek, pełna optymizmu i energii życiowej trzydziestolatka i amatorka diet wszelakich, marzy o tym, by chociaż przez chwilę poczuć się niczym detektyw z prawdziwego zdarzenia. To pragnienie ma w sobie od dziecka, a kryminały z trupem w roli głównej lubi najbardziej. Wreszcie nadarza się stosowna okazja: w podłódzkiej fabryce łakoci Słodziutka Babeczka bohaterka odkrywa przestępstwo, które ma miejsce tuż pod jej nosem. Okazuje się jedna...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)