Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Myślę, że to może być książka najbliższa tego, o co mi chodziło. Dziękuję.
Czytałam dwie inne książki tej autorki, podobały mi się, ale to całkiem inny świat, niż ten w "Beatlesach". Bardziej szukam czegoś, co odbijałoby moje własne dojrzewanie. Ale i po tę sięgnę, bo Divakaruni pisze dobrze i zajmująco.
Muminki i Dzienniki Lindgren - ciekawe jak wojna przedstawiała się z neutralnego kraju. Muminki Dzienniki z lat wojny 1939-1945
Zasadzam się na te książki, ale dość ostrożnie. Nasłuchałam się o autorce, że genialna, ale teraz co drugi pisarz to objawienie, geniusz i cud nad cudy.
Zaczęłam te "Dziewczyny z Portofino" i jakoś się nie mogłam wgryźć. Odłożyłam ją po kilkudziesięciu stronach, bo przyłapałam się na czytaniu "po przekątnej", może język nie mój, nie wiem.
- Londyn NW - Mroczny zakątek - Księżyc nad Bretanią - Minimalizm daje radość - W dżungli życia: Wydanie III, napisane na nowo
Cóż, ale przynajmniej dobrze celowałam :)
Czytelniczka znakomita
Lala Filary ziemi ewentualnie kontynuacja Świat bez końca 451º Fahrenheita Szachownica flamandzka Cmentarzysko Bezimiennych Statków Klub Dumas Królowa Południa Ostatnia bitwa templariusza Dom duchów Maria Stuart Nocny pociąg do Lizbony Podróż ludzi Księgi W tańcu
Może coś z tego? Ex libris: Wyznania czytelnika Autobiografia (nie wiem, czy to też czytała) Czarnoksiężnik z Archipelagu Oberki do końca świata Trzy wiedźmy Na pewno wszystkie mają wysoki poziom języka i nie są łzawe ani szczególnie drastyczne
Ojej! To tak, jak ja! Chciałabym poznać tę starszą Panią. Proszę złożyć jej ode mnie wyrazy uszanowania. Moje szóstki w większości by pasowały. Ja tylko jeszcze nie uznaję chamskiego języka. Nie wiem, czy Starsza Pani też. Wybór Zofii tylko trzeba wyciąć, bo jest strasznie emocjonalne.
Tutaj jest porównanie pięciu książek z gatunku non-fiction w kilku księgarniach internetowych: Reklama usunięta
Chmielewska poszła w całości - każda tuż po wydaniu :) Cejrowski w większości też.
A może Chmielewska? To kryminały tylko z nazwy, bardzo lekka literatura. A z podróżniczych, o ile babcia jeszcze nie zna, mógłby się nadać np. Cejrowski.
Saga rodu Forsyte'ów Cytadela Porwanie doñi Agaty Niebezpieczna fortuna Kryminały tych autorów James P. D. (James Phyllis Dorothy) Goddard Robert
Odmieniec Srebrzynek i ja: Elegia andaluzyjska
A moźe Saylor z detektywem Gordianusem? Saylor Steven Austin, Bronte, Munro?
Dziękuję, za wyrozumiałość :D. Podobno jestem perfekcjonistką (postronnych opinie), dlatego pewnie boli i stąd schowanie się pod stołem. Popełniam wiele błędów vide ten. Ćwiczę się w "luzie" i wychodzi mi to so, so.
Po co się od razu chować?! Nie ma potrzeby.
Drodzy Biblionetkowicze, moja babcia pochłania książki w tempie zastraszającym, a mnie kończą się pomysły - może Wy mi podpowiecie co jej wypożyczyć. Generalnie jest kilka zasad: 1) bez krwawych scen i opisu mózgu na bruku; 2) bez przemocy (w sensie mordobicia i zabili-go-i-uciekł); 3) bez ociekania seksem; 4) wysoki poziom językowy; 5) polska lub zagraniczna; 6) żadnych dramatów, które źle się kończą; 7) jeśli kryminały to tylko w rodzaju E.S....
O rany ale "wtopa" i niedokładność. Szukając wpisałam tylko tytuł i zjadłam "s". Dynastie, które stworzyły luksus: Siedem luksusowych marek, siedem niezwykłych historii Nie wiem, jak się schować pod stół ze wstydu :(.
Książka jest: Dynastie, które stworzyły luksus: Siedem luksusowych marek, siedem niezwykłych historii - ma tylko trochę inny tytuł.
Książka jes: Dynastie, które stworzyły luksus: Siedem luksusowych marek, siedem niezwykłych historii - ma tylko trochę inny tytuł.
A może pójść w coś innego. Nie powieści lecz biografie, zbeletryzowane biografie, reportaże. Moją chrześnica zupełnie niespodziewanie zaskoczyła na Beatę Pawilkowską, "Dynastie, które tworzyły luksus" Kerlau Yann'a (nie ma w biblionetce) oraz Bezsenność w Tokio Potem już poszło. Szukałabym mocnych postaci historycznych, też poetek, pisarzy, nie zekranizowanych.
Masz rację w stu procentach. I Ksenocyd, i Dzieci umysłu są przekombinowane, raz lepiej, raz gorzej. Nie wszystko się Cardowi udało, koncepcje filozoficzne i mistyczne nie do końca są spójne lecz pomysły i ich połączenia niesamowite. Wydawało mi się, że Card chce skroić materię do swoich poglądów i to go ograniczało. Dla mnie inteligencja jest sprawnością i niestety mnóstwo perturbacji powoduje, miedzy innymi bezradność w relacjach, życiu.
Jane była varlese, bardziej obca niż prosiaczki i królowa robali. Troszkę ją potem Card humanizował (może pod wpływem czytelników) ale nie do końca. Ciekawe, że pamiętasz siostrę i brata. Dla mnie oni byli zbyt przewidywalni i stabilni (no może nie Peter początkowo lecz w Cieniu Hegemona - już tak. Mi bardzo podobają się postaci drugoplanowe: Joinha i jej dzieci, Han Qing-jao, Si Wang-Mu oraz poszczególne postaci z Prosiaczków. Podziwiam Carda za...
W takim razie "Romeo i Julia" i "Lalka" też się łapią do tej kategorii.
Moją ukochaną bibliotekę zamykają na miesiąc, więc się zaopatrzyłam w takie tytuły: Wigilijne psy i inne opowieści Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej Twarze depresji Wilki
Po 2.5 miesiąca czekania w końcu znalazłem się na czele kolejki po Uległość
O, tu jest pokrewieństwo (chociaż ogranicza się do Szejnert i nie obejmuje Kinga ;-)).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)