Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Ale teraz może być już tylko lepiej i tego się trzymajmy…". Wychowanie dziecka to dla wszystkich rodziców wyzwanie na całe życie, aż do śmierci. Wychowanie niepełnosprawnego dziecka to wysiłek, który nawet trudno określić, pełen poświęcenia, często kosztem całkowitego podporządkowania się potrzebom nowej istoty. Dla osób, które połączyła miłość, a która to zrodziła chore dziecko to wielka próba. Próba, po której związek się umocni, albo cał...
Moje czytelnicze akcje w styczniu - zgodnie z założeniem czytałam tylko książki z własnej półki: Agatha rządzi! - "Tajemnica lorda Listerdale'a (4,0); "Śmierć w chmurach" (5,0) oraz "Córeczka" (4,5) Chmielewsko! Drugi wątek (4,5) Jedna z tych "Chmielewskich", której treści kompletnie nie pamiętałam, mimo, że czytałam ją zapewne kilkakrotnie. Może kiedyś gubiłam wątek, bo narrację pierwszoosobową prowadzą tu dwie różne postaci kobiece? A ja ...
Z nieco większym trudem niż w ubiegłym roku, rozpoczynam kolejną próbę przeczytania 52 książek w 12 miesięcy. Zeszłoroczna była zdecydowanie udana, a czy uda się tym razem? Zobaczymy. 1. House i psychologia: Humanitaryzm jest przereklamowany Nowy rok rozpoczęty cudowną książką, pasjonującą, wciągającą, analizującą dogłębnie profil psychologiczny znanego lekarza z (oczywiście) jednego z moich ulubionych seriali. Przyjemnie było zanurzyć się ra...
Postanowiłem notować sobie tu po kolei, co mi w ręce wpadnie, z wyłączeniem literatury fachowej i zawodowej. No i co? 93 książki zakończone w 2016 roku czynią go bez wątpienia najintensywniejszym czytelniczo rokiem mojego życia (a trochę ich tam już było...). Styczeń 2016 1. Dekameron 3,5/6. To była dla mnie lektura dłogodystansowa, rozpoczęta jeszcze w zeszłym roku – trochę trwało, ale w końcu się udało. 2. Nieco inna historia Pols...
Nowa Polska: Przewodnik dla Polaków Trochę przesadzam że wcale, bo kilka uśmiechów, a może nawet parsknięć było, jednak w sumie książeczka mocno rozczarowująca. Tym bardziej, że potencjał satyryczny ekipy obecnie obstawiającej koryto jest ogromny – co przecież udowodniła już poprzednim razem – i na głowę bije śmiertelnie nudnych zmienników. Mimo ubogacenia treści rysunkami niejakiego andrzejrysuje.pl ("Pokaż że jesteś patriotą, dorysuj Angeli ...
Magia przyciąga wiedźmy jak magnes. Nie obce im fantastyczne światy pełne duszków, elfów, magów czy krasnoludów. A już kiedy ktoś wypowie zaklęcie „realizm magiczny” wiedźmy gubią saboty pędząc w tamtym kierunku. No i pobiegłam. Początkujący twórca, pierwsza powieść, ale nota z okładki nęciła a pełne zachwytu recenzje tych, którzy już przede mną pochwycili owo dzieło w dłonie sprawiały, że na zmianę żółkłam i zieleniałam z zazdrości. W końcu ...
1/ (4) Misterioso 2/ (5) Marker 3/ (6) Gdzie jesteś, Amando?
Styl nie musi, według mnie, być wyrazisty. Autor może dyskretnie snuć opowieść nie narzucając się czytelnikowi. Mocną stroną Ewy Nowak jest znajomość psychologii, szczególnie w praktyce i brak obaw, aby poruszać trudne tematy. Późniejszą książkę autorki czytałam jedną. Warsztatowo zgrzyta, ale główny wątek jest pokazany rewelacyjnie. Wcześniejsze pozycje, jak widzę, są po względem konstrukcji, owszem, udane, ale co z tego? Nie pogłębiają porus...
Cieszę się, że się podobało. Ten Faulkner przyszedł mi do głowy tylko ze względu na opowiadanie tej samej historii oglądanej różnymi oczyma. Chociaż Darvasi poszedł dalej i każda kolejna opowieść zaczyna się w innym punkcie, w którym dochodzi do tego, który już znamy i na dodatek wcale niekoniecznie po kolei to idzie. A teraz przyszedł mi do głowy jeszcze Garcia Marquez i jego "Sto lat samotności" - układ jest podobny, bo zaczyna się i kończy ...
Z Ewą Nowak mam niejaki problem. Tematyka jej książek (zwłaszcza tych późniejszych) jest całkiem niezła, ale brakuje jej wyrazistego stylu, jaki cechuje na przykład Musierowicz.
Przeczytane: 3. Święta Kinga: Żywot hagiograficzny - 4 4. Opowiadania - 4 5. Haiti - 4 W trakcie: Róże, Cecylie, Florentyny: Opowiadania pisarzy polskich Babunia I boję się snów
Książki stycznia 2016 1. Łyżeczka 3,0 Kiepski początek czytelniczego roku :( [moje wynurzenia i rozczarowanie "hitem", którym zachwycają się inni opisałam w czytatce: „Łyżeczka”, która nie zachwyca (audiobook)] 2. Alicja w Krainie Czarów 5,0 3. O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra 5,5 Wysłuchałam audiobooka w interpretacji pana Michała Kuli (jest to wersja pełna, obie części), który z formy, jaką jest opowieść, uczynił arc...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)