Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak smakuje pępek Wenus: Świat widziany zza stołu To czytać czy nie czytać?
Koronkowa robota (4) Szóste, najmłodsze i inne opowiadania (5,5) Nieproszony gość (4,5) Młodszy księgowy: O książkach, czytaniu i pisaniu (4,5) Zabójstwo Rogera Ackroyda (4) Księga o ludziach i zwierzętach (5) Zbyt piękna dziewczyna (4,5) Kochałem ją (5) Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji (4,5) Szczegóły tutaj: 2015 - przeczytane
W tym miesiącu tylko trzy książki, a były to miłosne młodzieżówki "paranormalne", czyli ukochani/ukochane byli np. martwi, zamieniali się w wilka itp. Książki podobały mi się i mimo, że już dawno nie jestem nastolatką lubię czasem poczytać tego typu książki. Przeczytałam: - Dziedzictwo mroku (3,5) - książka może zasługuje na wyższą ocenę, ale za bardzo przypominała mi sagę "Zmierzch" - Piękni i martwi (4,5) - Władczyni snów (4,5)
Dziękuję za Kotta i Cataluccio. Muszą to być smakowite eseje. Szymiczkowa całkiem niezła, ale lepsza w części nie-kryminalnej, ładny obrazek Galicji i CK.
1. Jak smakuje pępek Wenus: Świat widziany zza stołu (4.5) - felietony całkiem smakowite, ale mocno zniesmaczyło mnie nazwanie przytoczonego mitu o powstaniu ryżu "romantyczną historią". 2. Kradzione jabłka (3) - parę wierszy ładnych, ale poza tym dużo łopatologii, a czasem wręcz agitki. 3. Wierny ogrodnik (5) - bardzo udana powieść na ważny temat, szczególnie w porównaniu z podobnym tematycznie "Mózgiem Kennedy'ego" Mankella. I chyba jedyna zn...
Ostatnio kompulsywnie gromadzę lektury na zimę, zachowuję się trochę jak spanikowany zbyt szybkim upływem czasu chomik. Wpadam do księgarni internetowych i przeliczam - co wziąć, co się nada, co zajmie mi więcej czasu, a co jest dobre tylko na przekąskę - jedno kłapnięcie czytelniczych szczęk. I pewnie miałabym już całkiem niezłe zapasy, ale jednocześnie zrobiłam się żarłoczna na słowa i pochłaniam bez opamiętania. Brudne serca: Jak zafałszowa...
99. Odczarowanie: Religia jako zjawisko naturalne (ocena 4,0) Czytatka Jak Daniel Dennett religię odczarowywał - luźne rozważania 100. Nauka i religia: Czy można je pogodzić? (3,0) Z całej książeczki najlepszy jest wstęp Mateusza Hohola i Łukasza Kwiatka. Plantinga lansuje wyrafinowaną teorię Boga-zapchajdziury (charakterystyczną dla amerykańskich protestantów), co mnie zupełnie nie przekonuje. Dennett dostosowuje się do niskiego poziomu dys...
Bardzo udany miesiąc, chyba najmocniejszy jak na razie w tym roku. 17. Człowiek i śmierć To przede wszystkim świetnie zbudowane opracowanie. Mnie najbardziej podobały się części 2 i 3, chociaż to w 4 było o śmierci w literaturze. Duży minus za brak porządnej bibliografii (4,5) 16. Ulica Ciemnych Sklepików Całkiem mi się podobało, co mnie samą zdziwiło. Ale z drugiej strony mogłabym się spokojnie obyć bez tej lektury (4,5) 15. Życie codzie...
Chyba Firmin
Zatem życzę przyjemnego wypoczynku :)
Dzielnica obiecana - 4,5 Walden - 5,5 Proste życie - 5 Czas jest najprostszą rzeczą - 5 Amerykańscy bogowie - 4 Czarny Pryzmat - 4,5 Nagroda im. Janusza A. Zajdla 2015: Antologia utworów nominowanych za rok 2014 - 4 Zaginiony świat: Powrót do Parku Jurajskiego - 4,5 Fiasko (powtórka) - 5 Kacper Ryx (powtórka) - 5 Dziewiąty Legion - 4,5 Kacper Ryx i król przeklęty (powtórka) - 5 Srebrna Gałąź - 4 Kacper Ryx i tyran nienawistny (powtór...
Zakochać to może nie. Ale polubiłam z całą pewnością. I jako pisarza, i jako człowieka. Niewykluczone, że sięgnę po kolejne opowieści o drodze.
Ja się w Bouvierze za sprawą tej książki zakochałam na zabój. Najpiękniejsze w jego relacjach jest to, że nie stoi obok i nie komentuje oglądanej z dystansu rzeczywistości; nie jest turystą, tylko podróżnikiem. Przemieszcza się tak, jakby miał prawdziwy cel, a nie tylko ciekawość świata. Polecam Ci pozostałe jego opowieści, a najbardziej chyba Dziennik z wysp Aran i z innych miejsc
Przepraszam,że tutaj, ale tu są największe szanse na uzyskanie odpowiedzi. Kto mi pożyczył: Tuwim - Wylękniony bluźnierca?
Pomimo aż trzech książek z trójkami, wrzesień oceniam jako dobry, a nawet bardzo dobry. Świetni polscy współcześni pisarze: Różewicz i Twardoch, bardzo dobry nostalgiczny i klasyczny już Bouvier. Także literatura amerykańska u mnie zapunktowała - Profesor Stoner dostał jedynie 4,5, ale to zdecydowanie dobra rzecz, warta czytania. Mam poczucie literackiego spełnienia, chyba duży udział w tym ostatniej lektury września, która mnie bardzo pozytywnie...
W tym miesiącu skromnie, ALE - mieszkam w końcu we własnym mieszkanku :D . I mam wieeeeelką ścianę z półką na książki, na której mam sporo wolnego miejsca. Dziwnie się z tym czuję - mam miejsce na nowe książki :D . Dom zbrodni (5) - przyjemny kryminalik, typowa Christie. Bardzo zaskakujące zakończenie. Alfred Hitchcock: Nieznana historia "Psychozy" (4,5) - Ciekawa książka o baaardzo interesujących mnie filmowych czasach i o jednym z moich u...
I dobrze zrobiłaś. ;) Wrzesień u mnie bardzo marny, od 3 tygodni w ogóle nie jestem w stanie czytać. :/ "Dekoracje vintage" Davies (4) "Fantazyjne esy-floresy" Davies (4) "Ozdabianki" Golden-Twomey (1) "Królestwo zwierząt" Marotta (5) "Co nas nie zabije" Lagercrantz (4) "Tajemnica Domu Helclów" Dehnel & Tarczyński (3.5) "Mgła" Malanowska (4) "Zebra" Ude (4.5) "Leśne głupki" Strzałkowska (4) "Trzy pustynie" Rutkowscy (4)
Miałam nadzieję, że wrzesień będzie lepszy, jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek. Przeczytałam: 29. Źródło - 4 30. Sztolnia w Sowich Górach: Baśnie i opowieści z ziemi opolskiej, Beskidów i Dolnego Śląska - 5 Czytam: Królowa Południa Ściśle tajne :)
Oj, brakuje Veveriki...
Przepraszam Kayu, ale ludzie sie domagają, więc postanowiłam wyjść przed szereg i założyć temat. Zapraszam.
Duch dzisiaj dotarł do Krakowa. Zacznę czytać jednak dopiero w połowie października, po urlopie.
Aktualizacja na 30 września 2015 roku: 1. Jabłonka - przeczytana 2. Anna Mirella - przeczytana 3. mamuśka - przeczytana 4. Rbit - przeczytana 5. MarcinKa - przeczytana 6. alva - przeczytana 7. mo0nika - przeczytana 8. nightbird - przeczytana 9. Polixena - przeczytana 10. Buchling - przeczytana 11. anek7 - przeczytana 12. aguska.22 - przeczytana 13. majkanew - przeczytana 14. nika 7423 - przeczytana 15. verdiana - prz...
A teraz jest u mnie :)
No właśnie, nie ma. :((
Dziękuję. :)
Ja właśnie dzisiaj rano zaczęłam "Okularnika" - najpierw myślałam, że lektorka ok, ale potem stwierdziłam, że jednak coś mi w niej nie pasuje. Mam wrażenie, że tu, gdzie powinna nie robi stosownych przerw, co sprawia, że czasem się gubię w tym czy to już mówi inna postać, a może jeszcze nie...
Co nas nie zabije kupiłem niedawno w papierze i jak tylko skończe Tai Pana to będę ją czytał więc audiobooka raczej już nie przesłucham.
Jest to chyba najgorsza książka, jaką w życiu czytałem. Literatura poniżej krytyki.
Dyskretnie przypominam, że może już czas na kolejny temat :) Przepraszam, że "popędzam", ale wyjeżdżam na kilka dni i mogę nie mieć dostępu do netu - więc wolę sprawę wspomnieniową zawczasu załatwić ;)
Ok, dziękuje. Zatem Marionetka jest kolejna na liście do czytania.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)