Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przystanek śmierć (5) Kobiety (3) Poszukiwacze marzeń (4) Grobowa cisza (5) Pożegnanie z Berlinem(2) Śmierć Achillesa (4) Badenheim 1939 (3) 4 czerwca (5,5) Krótkie panowanie Pepina IV (4) Droga (4,5) Klub spiskowców (4) Faraon (5,5) Tropiciel (4)
Jeżeli cytat, to wędrowny :D Zaczęłam oglądać, ale na trzeźwo nie poszło, a szkoda było wina marnować na tak kiepski film ;)
Ja też jestem zachwycona "Cudzoziemką ":). Róża jest niesamowita, w ogóle nie wiadomo jak ją traktować, wymyka się wszelkim schematom. A "Ksiądz Rafał" tak nisko, bo rzeczywiście, język niezły, wartko akcja płynie, społeczność Gródka ciekawa, ale mam wrażenie, że gdzieś już to wszystko było. Miałam wrażenie, że z pewnymi zachowaniami już miałam do czynienia, że podobne problemy spotykałam w literaturze nie najwyższych lotów.. Mimo, że traktowała...
A właśnie, czemu Ksiądz Rafał tak słabo? O i jak Ci się podoba "Cudzoziemka"? Mnie zachwyciła.
Zbrodnia na książce to cytat! Widzę, że już obejrzałaś tę masakryczną wersję. "Rozważną i romantyczną" też uważam za najsłabszą powieść Austen.
Ja właśnie czekam, aż Pratchett mi "podejdzie". "Mort" to był chyba mój pierwszy Pratchett i jakoś niespecjalnie mi przypadł do gustu. "Kosiarza" czytałam chyba "dwa Pratchetty później" i oceniłam na 5. Jako osoba wciąż "nieterrnięta" polecam "Kosiarza" z czystym sumieniem.
Dziękuję. :) Nie wiem czy taki typ literatury mi odpowiada, ale wrzuciłam do schowka. Jak gdzieś dopadnę, to przeczytam - w ramach zapoznania się z eksperymentem, bo na to mi ta książka wygląda.
Ja mam słabość do Kundery, więc ta ocena... Sama rozumiesz. ;) Tak, to naprawdę jest esej. Temat: literatura. Kundera nawiązuje między innymi do twórczości Cervantesa, Gombrowicza, Kafki, Dostojewskiego, Flauberta i wielu innych. Porusza temat literatury światowej i narodowej oraz przedstawia swoją wizję powieści. Tutaj masz fragment książki: http://www.poczytaj.pl/29544?sesja=8193404751 Polecam też eseje zawarte w zbiorze "Spotk...
Nie zrażaj się tak łatwo :) . Szczególnie do twórczości pani Zofii. Mnie samemu Granica strasznie przypadła do gustu. Jest ona w dużej mierze naszpikowana efektami fascynacji Nałkowskiej psychoanalizą. Podczas swojej własnej matury przygotowywałem prezentacje o jej twórczości. Mogę Ci polecić Medaliony (o ile nikt tego do tej pory nie zrobił) - zbiór opowiadań inspirowanych pracą pisarki w powojennej komisji ds. badania zbrodni hitlerowskich na t...
Ah, jakie piękne i liczne te wasze maje! Aż wstyd mi za siebie. Zauważam dziwną zależność: im cieplej, tym mniej czytam. Hm... albo wolniej? :) Bikini (4) Dworzec Perdido (6!) jestem zachwycona Klara i półmrok (5)
To miłe, że chcesz się doskonalić, ale krótka zachęta od serca też jest istotna. Na pewno dla mnie. :-)
Nareszcie mnie olśniło do końca skąd ta książka znalazła się w moim schowku. Przeczytałam recenzję:) Pierwszy raz spotkałam się z tym autorem i zaliczam to spotkanie do bardzo udanych. Dobre tempo, wyraziści bohaterowie, akcja, intryga. Czego chcieć więcej? Mam tylko dwa ale. Za dużo ustawiania budzika w głowie i dlaczego autor nie nadał imienia swojej " sierżant, matce małego synka"? Do szału mnie to doprowadzało. Jeszcze jedno ale. Picie tak...
Specjaliści od teorii inflacji mruczą ostatnio coś o tym, że nasze multiversum jest tylko jednym z wielu w otchłani nieskończoności. Ameryki nie odkryli. Podobną sytuację możemy dostrzec za oknem - różne specyficzne miejsca i środowiska naznaczone są własną rzeczywistością, własnymi prawami fizyki (a niekiedy i własnymi przepisami na spaghetti), i dopiero zsumowanie ich wszystkich daje nam otaczający nas świat. Jak kibice czy książkomaniacy, tak ...
Maj: • Szelmostwa Skapena (4) • Powracająca fala (4) • Niespokojne czasy • Lektor (4) audiobook • Szkice węglem (4) • Kurs wieczorowy (5) • Baśnie i legendy (4) • Czuk i Hek (2) • Rogaś z Doliny Roztoki (5) • Dziecko dla profesjonalistów (5)
A u mnie maj odkrywczy był. Pierwszy raz w życiu przeczytałam cokolwiek Jane Austen :D I tak się wciągnęłam, że rzucałam się na wszystko, na czym widniało jej nazwisko. I tak oto: Rozważna i romantyczna według mnie najsłabsza powieść Jane Austen, jakoś mi strasznie obie panny Dashwood szeleściły ;) Opactwo Northanger naprawdę śmieszna, też prześmiewcza opowiastka, ujawniająca niezwykły talent ironiczny autorki Mansfield Park odległa n...
Twoja mini-recenzja "Rozgwiazdy" brzmi zachęcająco. :-) Rozejrzę się za książką.
"Cena miłości" jest cudna, masz rację! Moja do mnie nie wróciła z pożyczek i nie wiem, gdzie jest. :( Jeśli ktoś ją ma, uprasza się o zwrot. :-)
"Koniec jest moim początkiem" Terzani (5) "Są. Rozmowy o dobrych uczuciach" Torańska (5) "Jesteśmy. Rozstania '68" Torańska (5) "Rozmowy na szczycie. Ekstremaliści w górach" Nayhauss (4.5) "Blondynka w Tybecie" Pawlikowska (5) "Dziennik pisany później" Stasiuk (4.5) "Biblioteka utraconych książek" Pechmann (4) "Dziennik 1954-1957" Lipski (3) "Opowiadania" Borges (3) "Wasilij Grossman: Pamięć i listy" Huber (4) "Śmierć spóźnia się o minu...
Dzięki za polecankę! Poszukam. Bardzo lubię, jak autor traktuje poważnie i czytelnika, i siebie. To po prostu widać: każdy cytat porzadnie udokumentowany, każdy wątek zakończony. Czytanie czegoś takiego to miodzio! :) Spokojnej pracy życzę! :)
Tylu piątek już dawno nie postawiłam! I już dawno mi się nie zdarzyło dorzucić ani jednej recenzji (coś za coś – chciało się przeczytać w całości „Pieśń lodu i ognia” – brakło czasu na co innego. Ale chociaż czytatki są – z Martina i Illga…) Mistyfikacja (3,5) Co z tym życiem? (3) Kościuszko: Książę chłopów (5) Nasza wewnętrzna menażeria: Podróż w głąb 3,5 miliarda lat naszych dziejów (4) Gra o tron (5,5) Starcie królów (5) Nawałnica mi...
To tylko urodzinowo-sesyjne roztargnienie... Wszystkiego najprzyjemniej-się-czytającego!
Dzięki tej książce możemy dowiedzieć się czegoś nowego o badawczych inspiracjach Coetzeego, opisywane są w niej min. językoznawcze oraz literaturoznawcze zainteresowania pisarza. Dzięki przeprowadzanym z nim szerokim wywiadom, wiemy już jak powstawały jego poszczególne książki i artykuły, a także jaki był ich kontekst historyczny. Bardzo pouczająca lektura.
Spiesząc się (do pracy czas wychodzić) palnąłem literówkę. Powinno być - Mazzucco udało się dotrzeć"
Gdy tak mi opowiadasz o tym jak Szejnert zbierała materiał do swojej książki, przyszła mi na myśl powieść Vita. Niestety książki już tej nie mam, ale polecam Ci, bo Mazzucco też bardzo dokładnie przygotowała się do napisania tej książki. W poszukiwaniu losów swoich przodków, Mazzucoo dało jej się dotrzeć do różnych amerykańskich archiwów. Znajdź koniecznie tę książkę.
Dziewczyna z perłą T.Chevalier 6,0 Lustro G.Książek 4,0 Zaginiona wyspa M.Mitchell 3,5 Stieg Larsson: Mężczyzna, który odszedł za wcześnie B.Forshaw 4,0
"Czarnego ogrodu" nie czytałam, ale mam w planach. Natomiast "Wyspa klucz" jest świetna! Jeśli lubisz reportaże, to coś dla Ciebie - reportaż historyczny. Pani Szejnert pozbierała mnóstwo szczegółów i szczególików dotyczących nie tylko samej Ellis Island, ale przede wszystkim związanych z nią ludzi - i pracowników, i imigrantów. Tropi, śledzi, gromadzi, przymierza do siebie i tworzy obraz, wszystko sie zaczyna zazębiać, postacie wracają po lat...
Dziękuję. Być może faktycznie ładnie jak na 11-12 latkę. Teraz mimo że mam 13 lat mogę stwierdzić, że mój język bardzo się rozwinął - nie tylko w recenzjach, ale także w np. moich opowiadaniach itp. Tu właśnie dostrzegam kolejną zaletę BiblioNETki - można przeczytać własne teksty i ocenić swój postęp. Teraz wiem, że recenzja, którą napisałam, jest zupełnie niekompletna i tak właściwie zawiera tylko jeden element - wprowadza w fabułę. Nie zdradz...
Dzięki za tę wypowiedź :) jestem na początku i umieram z nudów :P zajrzałam tu, żeby poszukać jakichś pokrzepiających komentarzy. Przeczytałam pierwszą część z cyklu o Barrayarze tej samej autorki i niestety byłam bardzo rozczarowana. Ale obudziłas we mnie ukryte pokłady zapału. W takim razie brnę dalej. Liczę na te duchowe cierpienie Cazarila ;)
Inkowie (Cieślewska Joanna, Kunicki Kazimierz) 4,5 Księga obrotów (Różycki Tomasz) 3,0 Kto ze mną pobiegnie (Grosman Dawid (Grossman Dawid)) 5,0 Oficjalne centrum świata (Majewski Lech) 4,5 Opowiadania (Borges Jorge Luis) 5,0 Rury (Keret Etgar) 5,0 Sny, które budzą (Eichelberger Wojciech, Jastrun Tomasz (pseud. Te Jot)) ...
Zainteresowałaś mnie Szejnertową. Na szczęście Jej książki są w moich bibliotekach.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)