Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Najnowsza książka Krzysztofa Daukszewicza, znanego satyryka, poety, kompozytora i piosenkarza, jest satyrycznym zapisem ciekawych dni w historii polskiej sceny politycznej, zamkniętych okresem od 6 czerwca 2004 do 23 października 2007 roku. Utwory satyryczne przeplatają się tu ze „złotymi myślami” polityków, zwłaszcza tych, którzy tytułową „IV Rzepę” promowali i współtworzyli. Do wydania Pamiętnika nakłonił autora przyjaciel, który powiedział...
Dziwne, pamiętam, że odpowiedziałam Ci na Twój komentarz... No nic, w takim razie raz jeszcze. Saga na pewno jest też w Zamku, a że trzeba czekać - takie uroki bibliotek. ;-)
Oj, musisz mi uwierzyć na Misiakowe słowo, że w tym wypadku się przekłada:) - uwierzyć, bo tych autorek/ów nie czytałaś:) Czasem jeśli książka jest kiepska i świetny fundament nie pomoże:)
Październik miałem wyjątkowo udany ilościowo, choć różny jakościowo:) 1 Jodi Picoult "Jak z obrazka" - 3, jest recenzja 2 Mark Twain "Tajemniczy przybysz" - 4+ 3 Phillipe Segur "Pisarz w 10 lekcjach" - 3 4 Eric Emmanuel Schmitt "Małe zbrodnie małżeńskie" - 6 - jest recenzja 5 Klara S. Meralda "Starsza pani w Holandii" - 4 6 Kurt Vonegurt "Rzeźnia nr 5" - 4 7 Marcin Szczygielski "Berek" - 5 - jest recenzja 8 Henryk Sienkiewicz "Stary słu...
Nie czytałam. Ale wiem, że wzorowanie się na kimś nie przekłada się na jakość książek. Także tych, na których się autor wzoruje. Dla mnie więc to żaden argument. ;) Z kolei nawiązania do innej literatury bywają wręcz ożywcze!
To smutne, co mówisz. Szkoda, no!
O! Dziś to sobie właśnie kupiłam! Znaczy, "Awantury na tle powszechnego ciążenia" mam na myśli. :)
Ach! Wątek Fleur i Jona miałam na myśli pisząc, że Galsworthy jest moralizatorem. :) Soames jest bardziej ludzki w "Nowoczesnej komedii". Jest to, sądzę, psychologicznie prawdopodobne, że człowiek na stare lata może się tak rozwinąć. Ale niekoniecznie. Ja postać Soamesa kupuję. Irenę wolałam w "Sadze...", ją i Jolyona. W "Komedii" praktycznie jej nie ma. Slumsy zamiast foggartyzmu. Foggartyzm był nudny i nie do strawienia, książka dostała...
ad. 7. A czytałaś "Drzwi do lata" tegoż autora? Tam jest o kocie! :)
Marylko, a ten wątek Fleur i Jona?:) Co tam budowa slumsów:) A Soames jest inaczej ukształtowany w "Nowoczesnej komedii", stąd ta zmiana. A ja i tak zawsze wolałem Irenę:)
To spróbuj po rosyjsku, naprawdę nieźle brzmi. I nie wydaje się tak banalne jak po polsku.
Awantury na tle powszechnego ciążenia 4,5 - podobało mi się bardzo, ale trochę za mało treściwe Firmin: Przygody wielkomiejskiej szumowiny 3,5 Księga istot zmyślonych 2 Przebierańcy 4,5 - trzeci tom Felixa Castora Wyprawa czarownic 5,5 - powtórka Xavras Wyżryn i inne fikcje narodowe 5,5 Żmija 3,5 - srogo się zawiodłem... Trochę komiksów: 48 stron: Director's cut 5 Drugie 48 stron 4 Blaki 4,5 Zaraza 5 Lądowanie w Andach 2 Ludzie i p...
Wyobraź sobie najsłabsze opowiadanie, na jakie mógłby sobie pozwolić Sapkowski, odejmij większość magii i humoru, w zamian rozdmuchaj do rozmiarów książki, a dostaniesz "Żmiję". Właśnie opyliłem swój egzemplarz na Allegro za grosze, bo nie mogłem znieść obecności tej książki na półce :P
"Co chwila coś zgrzyta między mną, a tą, co jedzie do RPA. Non stop się mądrzy, a już najwięcej wie w temacie malarii. Mówi, że łyka tetracyklinę. Od roku! Nieeee? Niemożliwe! Tetracyklina to antybiotyk i panna łyka go od roku. Codziennie. To już chyba kostka Rubika ma bogatszą florę bakteryjną niż koleżanka. Wciągam ją na listę największych debili, jakich spotkałem, podróżując. Na wysoką pozycję. Ja łykam skromniej. Vaughan ostrzegał, że w Mozam...
O, tak! Ostatni tom jest rewelacyjny. Tam nie ma żadnych dłużyzn, może też dlatego, że zamiast foggartyzmu mamy przebudowę slumsów. ;) I jeszcze coś: Jak nie cierpiałam Soamesa-posiadacza w "Sadze...", tak w "Komedii" wyrósł on na postać godną co najmniej szacunku, jeśli nie sympatii. Bardzo się ładnie ta postać rozwinęła, nie sądzisz?
"Fikołki na trzepaku" to zbiór literackich pocztówek z dzieciństwa. Zapamiętane i "zatrzymane w kadrze pamięci" podwórko, szkoła, wakacje i życie rodzinne. Ta pamięć jest utkana ze szczegółów - kolorów, kształtów, zapachów smaków, zdarzeń. W miarę możliwości widziana oczami, umysłem dziecka - spisywana bez komentarza mnie (autorki) dzisiejszej. Jest tu klimat domu, zwykłej podstawówki na Kępie, przyjęcia u dziadków, zapach wsi białostockiej podcz...
Maxine, świetna lekarka i matka trojga dzieci, rozeszła się z Blakiem już pięć lat temu. Cóż z tego, że był przystojny i inteligentny, skoro kompletnie nieodpowiedzialny? Zachowują przyjazne stosunki, ale gdy samotna Maxine spotyka rozsądnego i opiekuńczego Charlesa – zakochuje się. I wówczas nieprzewidywalny „eks”, prowadzący akcję na rzecz dzieci, ofiar trzęsienia ziemi, zwraca się do niej o pomoc. Maxine nie odmawia i ze zdumieniem odkrywa,...
Mój paździenik 2009: * Extra Virgin 5; * Wszystkie języki świata 5; * Pippi Pończoszanka 4; * Córeczka 3; * Czarna polewka 4; * Trzej muszkieterowie 6; * Milczenie owiec 4+; * Syberia: Wyprawa na biegun zimna 4; * Herkules Poirot - życie i czasy - biografia wg Agathy Christie 2; * Ojciec chrzestny 6; * Zabójcze piękno 4; * Z całego serca 2+; * Sprężyna 6; * Poskromienie złośnicy 3+; * W dwadzieścia lat później 5; * 10 x miłość 2+;...
Jasne, Saga jest dużo lepsza. Mnie też męczył ten cały foggartyzm, choć Galsworthy ma cudowny dar do tworzenia przekonujących postaci. Ale ostatni tom Nowoczesnej komedii to arcydzieło, nie uważasz?:)
Tu chyba nie dojdziemy do porozumienia...:) Zadam Ci tylko pytanie: czytałaś może Graham? Albo P.D.James? Albo tą Grzegorzewską? Mnie przy lekturach tych autorów nieodłącznie towarzyszy pytanie: "Skąd ja to znam" i wtedy przeglądam swój księgozbiór książek Christie i znajduję odpowiedź. Ale to dopiero początek. Następnie wszystko okazuje się koszmarnie kulawe, dialogi sztuczne, postaci nie tak wyraziste - no a przy zerżniętej intrydze... grrr! Kr...
No, na to bym jednak nie wpadła. Dzięki. :)
Do których drzwi pukamy, gdy potrzebujemy rodzinnego ciepła? Do tych jeżyckich na Roosvelta? Do tych w Dolinie Muminków? Do tych w Bullerbyn? A może do tych, za którymi ujrzymy uroczego Mikołajka z książek Sempego i Goscinnego? O tak, w magiczne dzieciństwa, w szczęśliwe rodziny miło się ucieka – zwłaszcza, gdy jesteśmy już dorośli. A jednak to nie zmienia faktu, że gdzieś koło Doliny Muminków może stać dom, w którym stary K. bezlitośnie katuje p...
Ten jeden punkt jest zaliczony. :)
Pompon w rodzinie Fisiów już przeczytany, oczywiście 5:)
Bardzo prosze o kontakt ze mna, zalezy mi na tek ksiązce a nie moge jej nigdzie dostac :(( chętnie odkupie!! ewentualnie prosiłabym o ksero .. proszę o szybką odpowiedz :(
MOJE PAŹDZIERNIKOWE LEKTURY 2009 r. 1. Jerzy Edigey "Wycieczka ze Sztokholmu" (4,5) 2. James Willard Schultz "Łowca orłów" (po rosyjsku) (4,5) 3. Kornelia Dobkiewiczowa "O Maćku Prawym z Jemielnicy" (4,5) 4. Aleksandra Marinina "Płotki giną pierwsze" (5) 5. Jan Otčenášek "Gdy w raju padał deszcz" (5) 6. Karol May "Abdan Effendi" (po bułgarsku) (5) 7. Bogomił Rajnow "Czarne łabędzie" (4,5) 8. Marcin Wroński "Komisarz Maciejewski" (5) 9....
Dawno już żadna książka nie wzbudziła we mnie tyle emocji, co ta króciutka powieść. Jest niesamowita! Wojciech Eichelberger napisał o tej książce, że "jest żywym i poruszającym świadectwem tego, jak trudne, adopcyjne rodzicielstwo wsparte odwagą, mądrością i wrażliwością zastępczych rodziców staje się prawdziwym i bezcennym rodzicielstwem duchowym"[1]. I tak faktycznie jest. Jest to dla mnie książka o prawdziwym nieszczęściu rodziny, która dzi...
Skończyłam: Gliniarze Ekaterini Złodziejka książek Szpiedzy i żołnierze Frankenstein Kończę: Rozważna i romantyczna W trakcie: Żmija Z rozkazu prezydenta
Piramidy - 4,5 Imperium kości słoniowej - 6 (mój ulubiony smok i mój ulubiony cykl, ponadto autorka wróciła do formy po trzecim tomie ku mojej wielkiej radości) Zwycięstwo orłów - 6 (szkoda, że chwilowo nie ma następnych tomów) Płeć mózgu: O prawdziwej różnicy między mężczyzną a kobietą - 4 (coś na apetyty popularnonaukowe, choć nie ze wszystkimi informacjami i wnioskami autorki się zgadzam) Przeklęte, zaklęte - 5,5 Kryształowy Anioł - 4 ...
Nie lubię wsi. Boję się. Jestem mieszczański z krwi i kości. Ale gdzieś tam w tę krew i w te kości wsiąkł zapach gnoju, błota polnych dróg, które łączą wsie, kolonie, pola, z których wozami drabiniastymi zwożono siano. Zapach dróżek, którymi szło się do pobliskiego lasu zbierać maliny, poziomki, jeżyny. Do lasu, skąd w popłochu uciekałem, bo zobaczyłem zwiniętą w trawie czarną żmiję. Ten zapach wspomnień kiczowatych świętych obrazków nad łóżkami ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)