Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mnie zauroczyla Seria Miecz Prawdy (Terry Goodkind), choc polityki tam od groma, ale i tak jest swietna. Sa puszcze i gory i bagna i rozne stowrzenia - smoki, wlasciwie jeden, wlasciwie to nawet smoczyca, szkoly magii, magiczne przedmioty, milosc oczywiscie, oczywiscie magiczna, no po prostu w tej serii jest wszystko, co dobra fantastyka powinna zawierac... Jestem uzalezniona, a to 9 sporych kobylek, po 500-600-700 stron :)
Zostało: 6. Pulchne uspokajające - Ania, tylko o co chodzi? 7. Tłusta nie od cukru ani cytryny 9. Słodkie mycie 10. Opisany drutem 11. Przepyszna miksturka na gardło 13. Słodziutka po rzepach 14. Suche na pragnienie Dodatkowe dyscypliny widać za łatwe były. :))
Moja stoi dwie godziny i pierwszy rząd stąd. Nie płacz, sprawdzę. :))
Za Chiny nie pamietam, a moze myle z filmem... Moja Ania stoi kilka tysiecy kilometrow ode mnie... chlip...
Burmistrz hiszpańskiej miejscowości Noblejas postanowił płacić dzieciom za godziny spędzane na czytaniu w bibliotece. Celem tej pionierskiej i ambitnej inicjatywy edukacyjnej jest - jak tłumaczy burmistrz - wspieranie aktywnej roli rodziców w edukowaniu ich dzieci. Żródło: WP Książki .
Ok nie jest to może literatura super wysokich lotów ale nie jest też rangi dziennika bridget jones. Ma w sobie oprócz całkiem fajnego języka jakąś refleksję. Chociażby zmusza do przemyślenia "czy w dzisiejszych czasach ludzie już w ogóle nie umieją się porozumieć?"
Ja też nie szóstkuję ostatnio. W tym miesiącu najbliższy był Stempowski, tak sobie nawet myślę, czy nie zmienić oceny z 5, bo wciąż chodzi po głowie i wciąż o Listach myślę. Coraz trudniej znaleźć szóstkę, apetyt rośnie...
przeczytane: "Rebelia" Mariusz Sieniewicz (4) Momentami byłam zachwycona (pięknymi i dziarskimi staruszkami, świetnymi zdaniami - Sieniewicz maluje słowami), a czasami zniechęcona (za bardzo łopatologicznie). "Lacan. Przewodnik Krytyki Politycznej" Slavoj Zizek (6!) Wstyd się przyznać, filozofii Lacana nie znam. Po lekturze Zizka znam Lacana przefiltrowanego przez Zizka. A może Freuda przefiltrowanego przez Lacana przefi...
Mój styczeń minął w atmosferze luzu. To przede wszystkim Mikołajek w starszych wydaniach i jego nowe przygody. Bardzo przyjemne i relaksujące lekturki. Poza tym: - McClure Ken: Życie przed życiem - Fabicka Joanna: Tango ortodonto. No a dziś w końcu otrzymałam swój spóźniony prezent urodzinowy: Harry Potter i insygnia śmierci i zamierzam dziś zacząć lekturkę (wreszcie!).
We wtorek 22 stycznia turecka policja zatrzymała w Stambule członków ultranacjonalistycznej grupy planującej zabójstwo laureata Nagrody Nobla z 2006 roku w dziedzinie literatury - Orhana Pamuka . W związku z tą sprawą zatrzymano znanego w Turcji dziennikarza Femi Koru oraz szereg znanych działaczy politycznych, poinformowała libańska gazeta "The Daily Star". Wśród 33 zatrzymanych znalazł się adwokat Kemal Kerincsiz, który był inicjatorem wyt...
Yossi Avni - Ciotka Farhuma nie była dziwką
Książka "Życie po japońsku", nagrodzona przez Klub Publicystyki Międzynarodowej Stowarzyszenia Dziennikarzy PRL, spotkała się z dużym zainteresowaniem i uznaniem czytelników. Jej drugie wydanie zostało zaktualizowane i znacznie poszerzone, m.in. o rozdział poświęcony młodzieży. A oto co pisali po ukazaniu się książki jesienią 1983 roku recenzenci: "...Jest to jak dotąd najlepsza książka opublikowana po polsku, a przynosząca nam obraz życia Ja...
Przeczytane: ---------------- - Ósemka - Catherine Neville (4) - Na południe od granicy, na zachód od słońca - Murakami (4) - Tego lata w Zawrociu - Hanna Kowalewska (...5) - Jak żyć z właścicielem neurotycznego kota -St. Baker (4) - Narzeczona księcia - William Goldman (5) - Pamiętnik pani Hanki - Tadeusz Dołęga-Mostowicz (5) - Sztukmistrz z Lublina - Isaac Bashevis Singer (5) - Mantissa - John Fowles (3) - Nigdy w życiu - Katarzyna Gr...
Mój styczeń: * Koontz Dean R. - Drzwi do grudnia (5); * Eco Umberto - O bibliotece (6); * Jansson Tove - W Dolinie Muminków (5); * Kipling Rudyard - Księga dżungli (3); * Cortázar Julio - Gra w klasy (6); * Holeman Linda - Ptaszyna (5); * Golding William - Władca much (6); * Patterson James - Cztery ślepe myszki (3); * Szczygieł Mariusz - Gottland (5); * Aibar Oscar - Kredożercy (4); * Pilipiuk Andrzej - 2586 kroków (3); * Akunin Bori...
Książka ta pochodzi z wczesnego okresu twórczości Higginsa. Jak wiele innych utworów tego autora, porusza problematykę związaną z terroryzmem. Czyta się ją lekko i przyjemnie, jest jednak "ale". Jeżeli ktoś czytał "Płacz myśliwego", to nie warto sięgać po tę pozycję (i vice versa). Dwie wspomniane książki są pod wieloma względami do siebie podobne. Zbyt podobne, żeby im to wyszło na dobre. Po pierwsze, temat - terroryzm, IRA. Po drugie, ogóln...
To prawda. Mi najbardziej wpadł w pamięć "mokry czekoladowy stalaktyt". Świetne określenie :) Popłakałem się ze smiechu, tym bardziej ze Jamie podszedł do tego jak do najtrudniejszego zadania w swoim życiu.
Styczeń całkiem bogaty: 274. Dzienniki i wspomnienia, Anna Iwaszkiewiczowa 275. Dzienniki 1911 - 1955, Jarosław Iwaszkiewicz 276. Wielkie czyny szympansa Bajbuna Mądrego nadwornego doradcy króla jegomości lwa Samby Mocnego, Kamil Giżycki 277. Dziennik tom I: 1931 - 1934, Anais Nin 278. Muzyka duszy, Terry Pratchett 279. Cudowne lata pod psem, Michal Viewegh 280. Malwina czyli Domyślność serca, Maria Anna Wirtemberska 281. Mini wykłady o m...
15 opowiadań nowojorskich D. Runyon (6) ...zabiorę cię ze sobą N. Ammaniti (5) Przed wschodem słońca G. Hauptmann (5) Lux perpetua A. Sapkowski (5) Harry Potter i insygnia śmierci J.K Rowling (5)
Hihi, Annvino, czy ja z Tobą omawiałam ucinanie pięty? :)) Muszę sprawdzić, bo mnie męczą już te ptysie, w ogóle nie kojarzę, jako samej potrawy. Wiem na pewno, że jak sprzedała krowę, to piekła szarlotkę dla sąsiada w ramach zadościuczynienia. To znaczy, nie wiem, czy na bank szarlotkę, ale na bank niosła w foremce. Hm, znowu muszę wyciągać Anię z tylnej półeczki - już ma oddartą okładkę. :)) Krowa była w Avonlea. Niedługo metodą kopiuj/wklej...
We współczesnym świecie bardzo często służby specjalne państw zachodnich współpracują z mafią. Celem takich kontaktów bywa walka za związkami zawodowymi, z międzynarodowym terroryzmem, a często o współpracy decydują niskie instynkty członków obu organizacji. Postronny obserwator, zagłębiając się w lekturę niniejszej książki, pozna zarówno mafię, jak CIA - najpotężniejszą organizację szpiegowską świata. Dziwnym wyda się fakt, iż mało jest między n...
To pierwsza książka tej autorki, jaką przeczytałam, ale stwierdzam, że było warto. Opisy przyrody są bogate, ale nie tak rozbudowane, jak w "Nad Niemnem". Fascynujące jest, to że w prosty i bardzo p[rzyjemny dla czytelnika sposób, Pani Irena Przewłocka porusza kwestje losów pokolenia powstańców Warszawskich, ale i ich dzieci, są tam też typowe problemy rodzinne i ta przyroda...no poprostu chce się wsiąść w samolot i polecieć do Kanady...
Chyba jak sprzedala krowe Malgorzaty - ale nie jestem pewna i nie mam mozliwosci sprawdzic...
Chyba za te piątkowo-szóstkowe rozpusty. ;)) Ale czy Ty też zauważyłaś, że jest coraz więcej wysokich ocen? Wydaje mi się, że to dzięki Biblionetce - pełna informacja. :)
Książka ta jest właściwie opisem podróży, jaką autorzy odbyli na polskim jachcie w latach siedemdziesiątych. Miała być Wyspa Niedźwiedzia, a wyszedł rejs wokoło Spitsbergenu. Było to prawdziwe Niedźwiedzie Mięso dla polskich żeglarzy. Sprzęt, jakim dysponowali wtedy, z jakim odważyli się zdobywać koło podbiegunowe, wydaje się w dzisiejszych realiach zabytkiem, a cała impreza szaleństwem. Polska bandera pojawiła się wtedy w portach Spitsbergenu po...
Zgadzam się co do poprzedniej wypowiedzi. I uważam, że dla przeciętnego czytelnika przeskoczenie okresu prawie 20 lat, to jakiś absurd. Jak można sobie nagle wyobrazić dorosłego Harrego, który w ogole nie myśli? Tzn mam na myśli to, że przez VII części poznajemy jego myśli, jego wahania itp, a nagle mamy do czynienia z Harrym, który ma dzieci, który już nie jest znanym nam Harrym...
Mój styczeń: Żaba (Musierowicz Małgorzata)5 Język Trolli (Musierowicz Małgorzata)5 Czarna polewka (Musierowicz Małgorzata)5 Pulpecja (Musierowicz Małgorzata)5 Dziewczyny z Portofino (Plebanek Grażyna)6 Migdał: Opowieść intymna (Nedjma)4 Nomów księga kopania (Pratchett Terry)4 Pejzaż w kolorze sepii (Ishiguro Kazuo)5 Nomów księga odlotu (Pratchett Terry)4 Środek lata (Warda Małgorzata)5 Płacząca Zuzanna (Kimchi Alona)5 Błękitna sukienk...
Tak. :))
Tak!! :))
To jest Ania, ale z takiego fragmentu - (też z pamięci) - "wzięła pulchny żółty trójkącik" :) Czyli nie ptyś. A gdzie były te ptysie, bo w ogóle nie kojarzę?
A czytałaś My na wyspie Saltkråkan? To jedna z moich ulubionych książek Lindgren. Chyba też nabrałam ochoty na powtórki... ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)