Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zgadzam się, że zupełnie inaczej się to czyta. Moim zdaniem jednak znacznie gorzej. Oryginalna wersja "Przeminęło Z Wiatrem" była na przwdę wspaniała, a to "dokończenie" napisane przez Ripley jest według mnie wyjątkowo nudne i nieciekawe. To jednak nie jest to.
Sejm ogłosił Rok 2005 Rokiem Mikołaja Reja ... urodził się w 1505 roku, mamy 500-ną rocznicę urodzin.
Zgadzam się z poprzednimi opiniami. "Na Zawsze", "Królestwo Marzeń" i "Doskonałość" to wspaniałe książki. Najlepsze tej autorki. Ostatnio jednak zauważyłam, że w jej książkach bohaterki są zbyt idealne: odważne, dumne i piękne itp. Pewnie zdarza się to również w innych romansach, jednak tutaj wyjątkowo rzuca to mi się w oczy i nieco przeszkadza. Co jednak nie ujmuje uroku wymienionym pozycjom.
Kiedy tak czytam te wszystkie komentrze to śmiać mi się che :) Zacznijmy od tego, że pewnie wielu z was podchodziło do tej wstaniałej ksiązki z myslą "to dobry horror, wiec ksiażka musi być też dobra" Właśnie horror. W tym jest cały problem. "Dracula" to nie horror tylko powieść gotycka, zwana inaczej "romansem grozy", a to zasadnicza róznica. Jednym słowem jest to historia o miłości, osadzona w mrocznym klimacie. Ni...
Nie będę nic uzasadniać, bo nie potrafię. Dla mnie Mały Książę jest piękną książeczką. Właśnie dla dorosłych. Czytałam też fragmenty po francusku. Są jeszcze piękniejsze. :-).
Pewnie tak. Ciekawe, czy w Polsce ten rok też jest "czyjś"?:)
Rok Verne'a został ogłoszony przez Francję, być może Dania ogłosiła u siebie Rok Andersena. Fakt, że wiele państw też obchodzi te rocznice, bo pisarze ci są przecież znani na całym świecie.
Zdecydowanie zgadzam się, co do tych książek z wymienionej serii. Zdaję sobie sprawę z tego, że ta lektura nie jest zbyt ambitna (dobrze, wcale nie jest ambitna) mimo to niektóre pozycje podobają mi się. Jeśli chodzi o Amandę Quick, to całkowicie Cię popieram, jednak nie zgodziłabym się, co do Jude Deveraux. Owszem, pewne jej książki są niezłe ("Wybawca" - dużo humoru, polecam), z drugiej strony inne nieco przynudzają ("Freski"...
Cieszę się, że tak uważasz. pozdrawiam
A ja słyszałam, że ten rok jest rokiem Verne'a;)
Dzięki za adres:) Ja napiszę jeszcze o: http://basnie.republika.pl/index.htm i coś o Andersenie: http://www.vulcan.edu.pl/biblioteka/inne/gazetki/35/
Akcja książki toczy się w Anglii, najprawdopodobniej w XIX wieku. Tutułowa księżniczka - Aleksandra postanawia jak najszybciej znaleźć sobie męża, aby uchronić się przed małżeństwem z brutalnym generałem, który pragnie przejąć po niej królestwo. Zaprzyjaźniony z jej zmarłym już ojcem arystokrata angielski poleca jej nie kogo innego, jak własnego syna - Colina. Ten jednak, zaskoczony nagłą wizytą pięknej księżniczki w jego domu, wcale nie ma zamia...
Dla mnie to najlepsza rzecz Conrada. Bezbłędna. Inne utwory - także te uznawane za wielkie, choćby "Nostromo" - zdają się razić nadmierną sentymentalnością, czasem wręcz naiwnością. Ale nie "Jądro ciemności", powieść po przeczytaniu której więcej pozostaje niejasności niż pewności.
W dniach 29 marca - 4 kwietnia 2005 Jonattan Carroll odwiedzi: Gorzów Wlkp., Kalisz, Ostrów Wlkp., Poznań, Szczecin, Świdnicę, Warszawę i Wrocław. Szczegółowy harmonogram spotkań tutaj .
Książka opisuje dzieje niewolnika Taity, jego służbę u księżniczki, później królowej Nilu, Lostris. Opowiada w sposób niezwykle barwny o czasach strasznie odległych, a jednak wspaniałych i działających na zmysły. Taita, niewolnik, a w rzeczywistości strasznie wpływowa osoba na dworze Faraona, wynalazca, lekarz, a przede wszystkim doskonały psycholog i przyjaciel dla z początku młodej i narażonej na niebezpieczeństwa księżniczki, w końcu dojrz...
Książka bardzo ciekawa, wciągająca i idealna do poduszki. Zawiera wszystko dla miłośników awanturniczych przygód, pięknych kobiet, ukrytych skarbów i oczywiście złoczyńców czyhających na głównego bohatera. Książka powinna przynieść wspaniałą rozrywkę każdemu, kto zna i każdemu, kto nie zna Majora Pitta i jego kompana Ala Giordino. Polecam... również dałem pięć.
Moim zdaniem książka pt. "Dzwonnik od Świętego Floriana" Edmunda Niziurskiego jest jedną z gorszych książek tego autora. Opisy przyrody są bardzo rozległe i Niziurski poświęca im bardzo wiele miejsca. Ale nie tylko im poświęcone są rozległe opisy; np. w pierwszym rozdziale opis "zamordowanego" królika lub Mizery, który utopił się na bagnach. Opisy życia wiejskiego są także rozległe. Dużo miejsca autor poświęcił biedzie, która panowała wtedy w Pol...
Przyznam szczerze, że aż mi oczęta chodzą w tą i we wtą na myśl o kolejnym tomie HP. Okładki b. obiecujące.
Ciekawe to, co piszesz. Warto się zainteresować. Nawet mam w domu kilka baśni Andersena, więc będę mogła porównać.:-)
masz racje, oni tworzyli podobnie ( teraz mi się przypomniała ta bajka braci grim w którym był namalowany ten olbrzym od Tomcia Palucha który miał takie wstrętne zęby i zjadał własne dzieci czy jakoś tak.. powiedzcie że to nie jest straszne ) a Mała Syrenka jest naprawde śliczna, na końcu syrenka przez uczucie do księcia postanawia poświęcic siebie niż zabic go we śnie, ta baśn jest naprawdę wartościowa, jak mozna było powiedzieć, ze jest najbar...
Chciałam jeszcze dodać, że Andersen miał bardzo ciekawe życie. Był synem biednych ludzi. Dzięki sile charakteru i uporowi zdołał zdobyć odpowiednich opiekunów, skończyć szkołę i zostać kimś. Warto przeczytać jego biografię.
Nie, ale zrobili okładki i się nimi chwalą ;) Większe werjse okładek są na amazonach. Brytyjska, wersja dla dzieci: http://images-eu.amazon.com/images/P/0747581088.02.LZZZZZZZ.jpg Brytyjska, wersja dla dorosłych: http://images-eu.amazon.com/images/P/074758110X.02.LZZZZZZZ.jpg Amerykańska: http://images.amazon.com/images/P/0439784549.01.LZZZZZZZ.jpg Jak widać Dumbledore jest "tylko" na 2 z 3 okładek... ;-)
Kobiety na święcie Thesmoforiów. Było to święto obchodzone każdego roku i trwające trzy dni. W tej komedii Arystofanes wykorzystuje dzień trzeci, w którym to mają spotkać się kobiety i ustalić, co zrobić z Eurypidesem, który w swoich tragediach żle je przedstawia. Przebieranki:). Ze względu na to, że było to święto wyłącznie dla kobiet, Eurypides, by załagodzić czekającą na niego nieuchronnie karę, wysyła na to spotkanie swojego krewnego Menes...
W agonie, w którym brała udział ta komedia, "stety - niestety" przepadła z kretesem... Arystofanes zajął trzecie, czyli ostatnie miejsce. Dzisiejsza wersja "Chmur" to tekst całkowicie zmieniony, lecz sens i treść zostały te same. Przede wszystkim jest to atak na Sokratesa, którego wini się za wszystko, co złe w Atenach. W pierwszej wersji podobno sposob, w jaki został potraktowany filozof, był jeszcze gorszy. Jeszcze dosadniej? Chcesz się dow...
Jest to pierwsza traktująca o pokoju sztuka Arystofanesa. W trakcie trwającej już kilka lat wojny peloponeskiej ludność wsi musi opuścić swoje dotychczasowe siedziby, wśrod nich także bohater komedii - Dikajopolis. Ten właśnie za wszelką cenę pragnie pokoju, a w związku z tym, że nie zanosi się na szybkie jego zawarcie, postanawia sam wykupić go dla siebie za 8 drahm. Ciekawa jestem, jakby to było dzisiaj, gdybyśmy byli w stanie kupić sobie t...
10%? A różniły się w górę czy w dół? Bynajmniej niemożliwe jest by koszty kary ponosili nabywcy, ponieważ oznaczałoby to następne odejście od wyznaczonej ceny, więc nie ma się czego bać.
16 lipca ma się pojawić w Anglii, o ile dobrze pamiętam.
Pomysł beznadziejny. Carmaniola, i cała reszta przeciw - macie rację.
Uważam, że Baśnie Andersena są piękne. Uczą dobroci, czegoś wspaniałego, wiary, pokazują prawdę o życiu, cierpieniu, stracie, i choć często są smutne, zawsze pozostawiają nadzieję. Uważam, że to doskonała lektura dla dzieci, na takich właśnie utworach powinny się wychowywać. Nie myślę w żadnym razie, żeby były "złe" czy "straszne", smutne - owszem. "Mała Syrenka" to moja ulubiona. Andersen nie ucieka od cierpienia,...
Ciekawa jestem czy się bardzo różnia...aA jeśli już tak to czym?!? ***S.A.B.***
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)