Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W oparciu o decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji o numerze 426/2013 (skan 1 , 2 ) Stowarzyszenie Sztukater ogłasza ogólnopolską zbiórkę książek oraz darowizn , które zostaną przekazane placówkom zajmującym się walką z wykluczeniem społecznym. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych a w tym szczególnym okresie zdziałamy cuda. Dzięki Waszej pomocy i przy Waszym wsparciu postanowiliśmy w te święta obdarować wiele placówek, których d...
Radio Yokohama, co się stało z Bruczkowskim, czy nie? Szkoda, że sobie czasy Bezsenności tak sponiewierałam.
Ha! Czyżby kolejny fan Nie taki straszny wilk? Jest nas coraz więcej!!! Hurrra! Zawsze mnie cieszy, jak moje, mało popularne, ulubione się szerzy.
Ha! Mówiłam, że "Zabić drozda" to tylko zacząć i wsiąkniesz :)
Pozwalam sobie przypomnieć o weekendzie. :)
Myślę, że moja ocena mówi wszystko. :) Całkiem dobre, ale bez wodotrysków.
Pozwól, że polecę Ci jeszcze "Niedobrą miłość" tej autorki. Bardzo ciekawa lektura, trochę zapomniana.
Powiedzcie mi, czy kolejność czytania "Pięcioksiągu" ma znaczenie?
Kiedy przeczytałem tytuł artykułu (wczoraj wieczorem)to naszły mnie dwie myśli. Pierwsza, ważniejsza, to uczucie współczucia dla pisarza, zaraz potem zastanowiłem się czy jestem na Biblionetce, bo nigdy wcześniej nie czytałem tutaj takich "newsów". Oczywiście nie twierdzę, że to jest złe czy nie na miejscu, ale tak jak napisał Admin, to oznaka jakichś zmian na BN. Czy wyjdzie to na lepsze portalowi? Nie wiem, ale na pewno będzie ciekawiej, bo zmi...
Sama jestem zdziwiona jak podoba mi się proza Zofii Nałkowskiej. Kiedyś dawno przeczytałam Granicę i Medaliony jako lektury szkolne. Dziś odkrywam ją na nowo, wyciągam "z czyśca zapomnienia" o co ładnie poprosila pani Hanna Kirchner, ktora całe życie czyta i bada Nałkowską. Jeszcze raz potwierdza się zasada konieczności późniejszego powrotu do dawniej niedocenionych lektur, i wtedy nabierają one nowego znaczenia, i nareszcie docenia się pisarza, ...
Widzę, Gosiu, że - podobnie jak ja - w tym miesiącu czytałaś "Dziewczęta i kobiety". I jak odbierasz prozę Munro? Ja tej książce dałem 5.
Ok:) Ja już kończę, więc po weekendzie ruszy do Ciebie:)
Dla dorosłych: Zamknięte drzwi - 5.0 Ziarno prawdy - 5.0 Gliniarz - 4.5 Klara - 2.5 Radio Yokohama - niezainteresowana Ostatni świadkowie: Utwory solowe na głos dziecięcy - 5.0 Końcówka - 5.5 Nieprzewidziany bieg wypadków i inne opowiadania - 4.5 Dziewczęta i kobiety - 4.5 Dla dzieci: Posłaniec - 6.0 Dzisiaj Lucy jest księżniczką - 4.0 Król Nermal - 3.0 Ach, ten Emil! - 3.5 Opowiadania dla przedszkolaków - 5.0 Po nieostrzyżonej ...
Mozesz juz do mnie wyslac:) Akurat ogarnelam "wedrowniczki".
"Namiętność zaklęta piórem na papierze, odradzająca się w rzeczywistym świecie w Paryżu, na ulicach Londynu, w krakowskiej kawiarni." - Widzę Miłośniczko, że faktycznie uległaś czarowi tej opowieści :) Tak, jak ja :)
1. Kapitan i wróg (3,0) Trafne obserwacje lecz strasznie wydumana i nieprawdopodobna fabuła. 2. Przygody misia Kazimierza (4,5) 3. Lato misia Kazimierza czyli Kronika wypadków wakacyjnych (5,0) Świetne książki dla małych i dużych. Miś Kazimierz to mój idol :) 4. Chochoły (5,5) Szostak czaruje językiem i stylem. Wspaniała lektura. 5. Za dziada w super wróbla przemienionego: Antologia nowej pieśni dziadowskiej (4,5) Napisałem więcej, ...
Oj przepraszam, doczytałam się, że mam wysłać do niki:P ale co nie zmienia faktu, ze w kolejkę można się ustawić :P
Ktoś ma ochotę przeczytać Wielki kłamca ? Po weekendzie mogłabym wysłać :)
Z zaczętych jeszcze w początkach grudnia: - Rozmowa w "Katedrze" (4,5) - Wołanie kukułki (4) A z lektur czysto styczniowych ;) : - Księga strachu (3,5) - Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5) - Zygzak (5,5) - Czas Motyli (5) - Coś za coś (5) - Ta, którą nigdy nie byłam (5) - Kraksa (4) - Będę u Klary (5) Ogólnie, styczeń uważam za bardzo udany. Już czuję, że to będzie rok pod znakiem Grażyny Bąkiewicz, na pewno ...
To "Ziarno prawdy" nawet polecanki mi podpowiadają. Szkoda, że nie widziałam wcześniej Twoich ocen, pogadałybyśmy na spotkaniu o tej książce.
To i ja się dołączam z moimi styczniowymi lekturami: 1) Amerykańscy bogowie Ocena 4.0 2) Kuna za kaloryferem czyli Nasze przygody ze zwierzętami Ocena 4.5 3) Znany świat Ocena 5.0 4) Pięć małych świnek Ocena 4.5 5) Sir Tomasz More odmawia Ocena 4.0 6) Sezon burz Ocena 4.0 7) Zapiski myśliwego Ocena 6.0 8) Grobowiec w Sewilli: Podróż przez Hiszpanię u progu wojny domowej Ocena 3.0 9) Matka Świętego: Poruszające świadectwo Marianny Popi...
Moim zdaniem nie jest to poprawna forma. Chyba powinno być: "jeden z partnerów". Wszak "jedno" to rodzaj nijaki. A partner - to rodzaj męski.
Krok do szczęścia (4) Ziarno prawdy (5,5) Dlaczego nie przyjechałaś przed wojną? (5) Czas oburzenia! (3,5) Jeździec miedziany (4) Mój przyjaciel Leonard (4) Jedz co chcesz: Sąd nad polskim stołem (3,5)
Przeczytane w STYCZNIU 2014 r. 1. Annette Broadrick "Bracia z Teksasu" t. 3. "Ślub po teksasku" (4) 2. Annette Broadrick "Bracia z Teksasu" t. 4. "Zaloty po teksasku" (4) 3. Zygmunt Zeydler-Zborowski "Siedem kanarków Maurycego" (4 4. Chloe Palov "Kod templariuszy" (4,5) 5. Stanisław Lem "Opowieści o pilocie Pirxie" (4,5) 6. Elizabeth Power "Bermudzki czworokąt" (4) 7. Tomasz Białkowski "Drzewo morwowe" (5) 8. Tadeusz Żołnierowicz "Cios...
Obejrzyj sobie film "Capote", który naświetla powstanie "Z zimną krwią". Mnie zafascynował i pozwolił na nieco szersze zrozumienie kontekstu powieści.
Ja też zaryzykuję! Więc jak się rozczarujemy, to obie :).
Książka jest u mnie :). Cała i zdrowa, czeka na swoją kolejkę - po weekendzie będę śpiesznie czytać.
To ogólnie znane pary, więc może sama zdecydujesz, do których najlepiej pasują, bo być może do kilku jednocześnie? "Lalka" - Krzeszowscy Krasicki "Żona modna" "Moralność pani Dulskiej"
Większość tytułów można odcyfrować ze zdjęcia. Saga Millennium to 6 tomów. Potem będą książki Camilli Lackberg: "Niemiecki Bękart", "Syrenka", "Latarnik", "Fabrykantka Aniołków" - każda z nich podzielona na 2 części. Następne 6 tomów to 3 książki Hjortha: "Ciemne sekrety", "Uczeń" i "Grób w górach". Na końcu będą książki Nesser'a, ale tu już niestety nie widać tytułów.
1. Daniel Stein, tłumacz - 5.0 2. Uczta dla wron: Cienie śmierci - 5.5 3. Uczta dla wron: Sieć spisków - 6.0
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)