Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Obyś tu ile tylko chcesz siedziała i chyba nikt nie zaprzeczy - przy czytaniu różnych rzeczy masę radości byś miała:) Na twej twarzy niech się zdarzy uśmiech błogi kiedy progi przekraczać będziesz lektur fury. Niech cię wciągają (i radochę dają) - ale tylko w książkach zaklęte - awantury;) A na okrasę... Dla twoich wygód odkrywaj masę nieziemskich przygód bohaterów. Do tego zdrowia życzę ci worek bez dna, bo to zawsze każdemu ...
Poproszę o parę słów o Calasso, pierwsze słyszę. Szwaja to jakiś plan czytelniczy? Potrzeba odmóżdżenia? Jakie powody Cię skłoniły do czytania jej hurtem?
Mój wrzesień słaby, jesli chodzi o oceny książek: 1. Mały biały samochód 4,5 - chyba miałam po prostu dobry nastrój do tej książki. Historia może nie wysokich lotów, ale nawet mnie momentami rozbawiła:) Podobała mi się :) 2. Pięćdziesiąt twarzy Greya 3,5- książka niesamowicie trudna dla mnie do oceny... nie jest rewelacyjna, ale można przeczytać. Jak dla mnie jednak "szału nie ma", przy ocenie tej pozycji bardzo żałowałam, że wśród biblionetk...
Od "herosów Boga" - Samsona i Dawida do Winstona Churchilla i Jana Pawła II. Politycy i dowódcy, filozofowie, pisarze i aktorzy, krórzy często zmieniali bieg dziejów i do dziś budzą emocje - ciekawość lub niechęć, podziw bądź krytykę - nie tylko historyków. "Po czym można rozpoznać dzisiejszych bohaterów? Dostrzegam cztery główne wyróżniki. Pierwszym jest absolutna niezależność umysłu, wynikająca ze zdolności do samodzielnych przemyśleń i...
1. Greckie lustro, ocena: 4 Eseje i opowieści o Grecji. Poprawne, ale nie zachwycają. Dobre, ale bez nastroju. 2. Rok 1984, powtórka, utrzymana 6 Zdecydowanie należy powtórnie czytać wysokoocenione książki, zwłaszcza te czytane 20 lat temu i więcej. Lektura Orwella to przyjemność. Choć pokazuje świat straszny. Obawiam się, że prawdziwy w zakresie motywów i typów. Jest to powieść wielka, przerażająca, zmuszająca do myślenia. Swoją drogą – nies...
Zobacz, jak od czasów epoki kamiennej do współczesności zmieniało się życie ludzi. Przyjrzyj się strojom, środkom lokomocji, sposobom spędzania czasu. Dowiedz się, kiedy powstało pismo, lokomotywa, coca-cola i wiele innych, otaczających Cię rzeczy. Na każdym rysunku wytrop te same postaci: Bogacza w złoto-pomarańczowych strojach, korzystającego z wygód i wynalazków kolejnych epok, rodzinę, ubraną na zielono niezależnie od epoki, zakochaną p...
Gra Endera [audiobook, 5]- powtórka przed ekranizacją. Chłopiec z Polski [audiobook, 3,5] Śmiertelność [4] - trudno mi ocenić treść tej książki w oddzieleniu od otoczki. Hitchensa bardzo szanuję i podziwiam, ale o wiele bardziej przypadły mi do gustu jego wypowiedzi i debaty, niż książki. Sama "Śmietelność" jest z wiadomych względów niedokończona i króciusieńka. Co do treści, momenty były, ale największe wrażenie zrobiło na mnie i tak zdjęci...
W takim razie całe szczęście, że już kupiłem, i to jeszcze w cenie outletowej ;)
1. Chemia śmierci (Beckett Simon) 4,5 - całkiem wciągająca, ale poprzedni kryminał tego autora bardziej mi się podobał. 2. Intrygantka (Pastor Ben) 3,5 - słaba intryga, niezbyt ciekawy główny bohater. Cykl Pastor nie przekonał mnie do siebie. 3. Freakonomia: Świat od podszewki (Levitt Steven D., Dubner Stephen J.)4,5 - całkiem ciekawy zbiór esejów, może się skuszę na 2 część. 4. Klasztor (Karnezis Panos) 3,5 - dosyć przeciętna historyjk...
Ciekawy wątek. Dziękuję za wyciągnięcie na wierzch. Literaturę popularnonaukową lubię coraz bardziej (jak coraz mniej zdarza mi się znaleźć naprawdę dobrą beletrystykę). Moja czołówka z polecanek: Mickiewicz: Encyklopedia - co mi przypomniało o Żmucie i Encyklopedii Słowackiego, które mam na półce Powstanie Warszawskie - kiedyś lubiłam Bartoszewskiego, potem straciłam do niego serce. Ale pozycja może być dobra Życie codzienne w Egipcie grecki...
Dodatkowo książka zostanie wycofana z dystrybucji.
Święta racja.
Koleżanka dowiedziała się, ale zachowuje się bardzo hardo i kpi sobie z sytuacji. To mi się nie podoba. Należy przeprosić.
Obecna pierwsza trójka: Hellada królów 99% Dhammapadam 99% Odrzucony obraz: Wprowadzenie do literatury średniowiecznej i renesansowej 99%
- Duża polka Chmielewska Joanna 4,5 - Stanąć na nogi (Sacks Oliver) 3,5 - Jedyna szansa (Coben Harlan) 4,5 - Starość doskonała (Nepomucka Krystyna) 5,0 - Kochanek doskonały (Nepomucka Krystyna) 4,5
Mój wrzesień: 1/ Miasto złodziei - 3,0 2/ Rubinowe czółenka - 4,0 3/ Opowieści z miasta wdów i kroniki z ziemi mężczyzn - 2,0 4/ Gra Geralda - 4,0 5/ Historia Edgara - 4,5
Wszystkiego najksiążkowszego z tej okazji, Kingo! :)
Hmm... ja tak dokładnie tempa akcji już nie pamiętam, bo książkę czytałam jakieś 6 lat temu, ale wiem, że przez długi czas po lekturze byłam nią wprost oczarowana ;-)
Czytałam "Przepiórki.." na początku tego roku i jakoś trudno było mi odnaleźć czar tej baśni. Sam pomysł był bardzo intrygujący i nie zmrużyłam oka dopóki nie przewróciłam ostatniej kartki, ale ... pamiętam, że niektóre sformułowania (może to wina tłumacza) były małymi koszmarkami. A i akcja toczyła się nienaturalnie szybko i, wydaje mi się, że musiały mnie razić pewne nieścisłości w fabule, bo wystawiłam niezbyt wysoką ocenę.
W poszukiwaniu króla: Powieść o Inklingach (ocena: 4,0) Literacko bardzo przeciętna. Tak to bywa, gdy profesor zajmujący się Inklingami zawodowo, pisze beletrystykę, bezkrytycznie lansując swoich ulubieńców. Ale wielki plus należy się autorowi za przypisy, bibliografię i popularyzację postaci Tolkiena, Lewisa i Williamsa. Gilgamesz (5,0) Zaskakuje i zadziwia dojrzała psychologia postaci i szczerość w opisywaniu uczuć. Moje cienie (3,5) W...
Jasne ;-)
W świetle wczorajszych komentarzy pozwolisz, że sobie utnę tę dyskusję i w niektórych punktach przyznać Ci rację? A, ot nagle zmieniłam stanowisko.
Dzisiaj wyskoczył mi urodzinowy torcik. Ależ ten czas czybko leci. Ale mam nadzieję na kolejne lata z Wami, z Biblionetką i z ciekawymi książkami, na które pewnie bez Biblionetki nie zwróciłabym uwagi. ;) Częstujcie się tortem. ;)
We wrześniu kiepsko z ilością, średnio z jakością. Dla dorosłych: Droga 66 - 4.5 08/15 w koszarach - 5.0 08/15 na wojnie - 4.0 Dla dzieci: Przywołanie smoków - 4.0 O zwierzaku, którego nie było - 4.0 Podróż do krainy drzew - 3.0 Klinika Małych Zwierząt w Leśnej Górce - 4.0 Krecik w zimie - 4.0
Trudno byłoby napisać coś złego o "Przepiórkach..." ;-)
Na wczoraj (4,5) Martwa laleczka (3,0) Zło: Dlaczego? (4,0) Tabu Polaków (5,0) Reporterzy: Ich świat (4,5) Jak wychować szczęśliwe dziecko (5,5) Póki mamy twarze: Mit opowiedziany na nowo (3,0) Dusza światowa (4,5) Innymi słowy, bywało lepiej.
Nie widzę powodu, dla którego nie miałaby wyjść z twarzą a tej sytuacji. Wystarczy, że przeprosi, odda książki - i tyle.
Może. W każdym razie miałaś duże szczęście, że policja zareagowała, bo w wielu przypadkach nie przyjmuje zgłoszenia (choć teoretycznie powinna) i to nawet w przypadku zawarcia umowy kupna-sprzedaży na odległość (allegro). Tak, zauważyłam, że to Ty użyłaś określenia "cyrk", nie ja. Mówiąc, że nie nazywałabym sytuacji, w której kilkoro osób wyraża swoje zdanie cyrkiem, chodziło mi o to, że nie zgadzam się z Twoim zdaniem na ten temat, sądziłam ż...
Lista 1. melania35 2. independent + chłopak 4. Olimpia 5. Marylek 6. helen__ 7. schizma (dorotka_88) :) 8. Aguska.22 9. mamuśka co przeskakuje na miejsce 13 :P 10. Papito :( 11. oceanna 10. powrót do Papito Czyta :) 12. zapominajka* 13. mamuśka :P 14. espinka 15. Pani_Wu
Totalne zamieszanie. Jacek narzeczonym Basi??? Nie, nie, nie! Za to tato Basi spóźnia się na obiad, pojawia się dawno niewidziany wujek Karol, a na dodatek planowany jest remont kamienicy. I to akurat wtedy, gdy miasteczko ma odwiedzić... prawdziwa królowa! Tak! Najprawdziwsza! Trzecia część przygód młodych detektywów wprowadzi cię na trop licznych spisków i nieodkrytych tajemnic. Zaczynamy! [Dreams, 2013]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)