Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cieszę się, że nie tylko ja to wychwyciłam i dziękuję za porządną i merytoryczną odpowiedź. Poczytałam sobie trochę o Bułhakowie i procesie powstawania MiM, i również skłaniam się ku pierwszemu wariantowi. Co do drugiego, myślę sobie, że musiałyby to być co najmniej trzy rzeczywistości (pomijając oczywiście mój ulubiony wątek Piłata - i w tym miejscu przypomina mi się rozmowa pod jedną z recenzji MiM na temat płaszcza z podbiciem w kolorze kr...
Colas Breugnon - Romain Rolland
Jeśli ktoś mnie nie uprzedził, interesowałby mnie bardzo "Cyrk rodzinny". Pozdrawiam serdecznie.
Super! :)
Ta książka jest jak mistrzowski pokaz sztuki magicznej. Czytelnik (choć oczywiście ani trochę w magię nie wierzy!) jak dziecko daje się zwieść iluzji. Zafascynowany, ulega sprytnym sztuczkom autora, brnie coraz głębiej w kreowany przez niego świat, a potem… nie może uwierzyć, że tak łatwo dał się nabrać, i śmieje z własnej naiwności. Na koniec jednak zostaje z dziwnym poczuciem, że właściwie sam już nie wie, gdzie przebiega granica między rzeczyw...
Dziękuję ślicznie:D
Wspomniałem o tym militaryzmie, ale ZSRR to chyba lepsza interpretacja - zwłaszcza, że w zakończeniu opowiadania smok rozpada się na małe smoczki.
Zdecydowanie film. Wydaje mi się jednak, że jest taka prawidłowość : lepsze jest to co sie czyta/ogląda/słucha pierwsze.
A chodzi tylko o książki z kategorii Oddam/Wymienię? W takim razie interesowałyby mnie: Śnieg, Wysokie okno i Żegnaj, laleczko, jeśli jeszcze nie są zaklepane. Koszty przesyłki oczywiście pokrywam. :)
Zaczarowany świat wróżek już nie jest tak bardzo czarujący... Tanja ma pewien sekret - widzi wróżki! Ale okazuje się, że nie tylko ona ma takie niezwykłe umiejętności! W czasie wakacji u babci, która z niezrozumiałych przyczyn jest bardzo niezadowolona z wizyty wnuczki w jej domu otoczonym pełnym tajemnic lasem, wpada na trop niewyjaśnionego zniknięcia pewnej dziewczynki, Morwenny. Zdarzyło się to pięćdziesiąt lat temu, ale Tanja i jej przyjac...
Pozwolę się nie zgodzić. :) Po co dublować informacje? Ja nie prowadzę czytatnika i nie zamierzam - wszystkie informacje mam w swoich ocenach. Gdyby można było dodawać datę przy ocenie to by było super.
Pan Cogito stawia się na wezwanie: Pan Cogito Być może także Ptasiek pomoże: Ptasiek
Witam, czy możecie polecić mi dobre książki terapeutyczne, dla kogoś kto jest w słabym stanie psychicznym, ale mające jednocześnie walory literackie? Czyli jednym słowem, lektura na depresję dla inteligenta :)
- U stóp Czarnohory - Po latach [Z drukarni M. Schmitta i S-ki, 1905]
Nie znalazłem teraz fragmentu, w którym Klaudyna marzy o salonie swej ciotki i podbojach Paryża, ale raczej go sobie nie wymyśliłem. Być może było to zaledwie przelotne marzenie, albo Klaudynie jedynie wydawało się, że to będzie dla niej idealne życie. W każdym razie drugą część znam i dziwiłem się tej chorobie z tęsknoty. Ale niezbadane są dusze dziewczęce:D
Autyzm. Choroba, o której tak naprawdę niewiele wiemy. Trudno jest przecież sprawdzić, co dzieje się w umyśle osób autystycznych. No bo jak określić, co myśli, czuje, uważa osoba, która ma swój własny świat. Świat, do którego osoba postronna nie ma dostępu. Trudno jest również pomóc komuś takiemu przystosować się do naszego, zwykłego życia. Nie jest to jednak niemożliwe. Drugą sprawą jest to, że niewiele osób podejmuje się tego wyzwania. Panuje b...
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 2 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 34 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 6 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 30 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 8 7. Leszczynek ("Wodnikowe Wzgórze" - Richard Adams) 38 SAVE 8. Dirk Gently (cykl...
Sobek wrócił! Ci wszyscy, którzy już go poznali, wiedzą, że to wspaniała wiadomość. Z Sobkiem życie jest zabawne i ciekawe. Z Sobkiem można znaleźć sie nagle na bezludnej wyspie, na cieplutkim piasku pod palmami albo zerwać sobie jabłko z drzewa, które niespodziewanie wyrosło w kuchni. Jedno jest pewne: Sobek poprawia humor małym i dużym! Paul Maar jest znanym i cenionym w Niemczech autorem książek dla dzieci. Jego czytelnicy już da...
Niniejsza recenzja jest w dużym stopniu reakcją na niezbyt przychylną wypowiedź Tygrysicy. Początkowo miała ukazać się jako głos w dyskusji pod jej recenzją, ale ponieważ się trochę rozrosła, zdecydowałem się nadać jej trochę większą rangę. Trudno mi było jednak zrezygnować z pewnych zwrotów polemicznych, dlatego proszę się zapoznać także z krótką notką Tygrysicy. Cóż, gusty są różne. Ja jestem zachwycony powieścią Żylińskiej. Jest to dla mni...
Słuchajcie, słuchajcie!! Oddam książki w dobre ręce!! Oddam = nie wymieniam, nie sprzedaję! Zależy mi tylko na odgruzowaniu biblioteczki przed zbliżającym się armagedonem w postaci kapitalnego remontu ;) Książki w schowku :)
Pytałe/aś o szczegółowo opisane światy. Ze swoją historią, geografią, lingwistyką, techniką. Nie o jakiekolwiek światy, w których autor zapragnął umieścić swoją twórczość. O ile np. taki Henry Kuttner jest interesujący, jest w jego twórczości dużo ciakwych wątków i z pewnością akcja opowiadań i powieści jest umieszczona w świecie nie zupełnie podobnym do naszego, to poboczne uwagi o tym, że X wsiada do taksówki powietrznej i udaje się do baru nie...
A ja popieram pomysł. Ostatnio dodałem kilka ocen książkom, które czytałem dawno temu, a dopiero teraz sobie o nich przypomniałem, a i tak wylądowały na szczycie moich ocen:P Nie dałoby się wprowadzić opcji segregowania ocen?;)
A czy każdy z nas będzie czytać co mu/jej się pod rękę nawinie, czy może na początku ustalimy sobie tytuły, lub choćby autorów? :)
Kim jesteśmy? Skąd przychodzimy? Dokąd zmierzamy? To odwieczne pytania ludzkości. Kto z nas nie zadawał ich sobie, spoglądając w niebo? Rocky Kolb podejmuje próbę wyjaśnienia tych kosmologicznych zagadnień, dając Czytelnikowi możliwość zapoznania się z najbardziej oszałamiającymi odkryciami badań astrofizyków. Prezentuje bardzo osobiste spojrzenie na zmiany zachodzące w astronomii i astrofizyce od czasów najdawniejszych aż do współczesności, a ta...
Akurat "Empire V" nieszczególnie mi się podobał. Podobno inne książki są ciekawsze: Mały palec Buddy , Święta księga wilkołaka . Czytałam fragmenty tej ostatniej i jest napisana ze sporą dawką humoru. O "Empire V" nie mogę tego napisać, temat wampirów mnie zmęczył (choć i tak był przedstawiony dosyć oryginalnie), a klimat matrixu w ogóle nie przekonał.
Kev Merripen pokochał piękną, dobrze urodzoną Winnifred Hathaway, gdy jej rodzina ocaliła go od pewnej śmierci. Ten przystojny Cygan skrywa jednak wiele tajemnic i obawia się, że jego mroczna przeszłość zniszczy delikatną, subtelną Win. Z całych sił zwalcza więc pokusę... a wkrótce okrutne zrządzenie losu odbiera mu ukochaną. Po kilku latach Win wraca do Anglii... Na miejscu dowiaduje się, że Kev stał się zgorzkniałym człowiekiem, który gwałt...
No to ja jeszcze dorzucę tegoż autora niedokończony jeszcze cykl "Siedem Zwierząt Rajlegu" Siedem Zwierząt Rajlegu z którego zwłaszcza tom I "Tern" mi się spodobał. Taka przygodowa fantasy. Ostatnio ukazał się też "Brylantowy miecz, drewniany miecz" - I tom cyklu "Kroniki przełomu" Kroniki przełomu zapowiadający się bardzo ciekawie.
"Nie wiem, dlaczego mój wybór padł na to miasteczko. Może spowodowała to sympatyczna nazwa - Pogodna - miejscowości między Kołobrzegiem a Koszalinem, przez którą dziwnym trafem przejeżdżałam? A kto nie chciałby mieszkać w Pogodnej? Może mały, zadbany ryneczek, otoczony przedwojennymi kamieniczkami, a może czarny kot na parapecie okna jednej z nich, okna, w którym widniała odręcznie napisana tabliczka »Do wynajęcia - wiadomość w spożywczym« - spra...
Wiktor Pielewin - bardzo interesujący współczesny rosyjski pisarz. Fantastyczne postacie i wydarzenia osadza w realiach współczesnej Rosji. Miesza realistyczny opis moskiewskiego społeczeństwa i paranormalne zjawiska, w które nierzadko zupełnie przypadkowo zostają wplątani zwyczajni ludzie. Tytuły godne polecenia to: "Empire V", "Generation P" oraz "Życie owadów".
Ja prawdopodobnie też. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)