Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Victor był chłopakiem, który został potrącony przez samochód pierwszego dnia pracy Louisa. Poza tym pokazał mu się w śnie i zaprowadził na Cmętarz. Mimo to dzięki za odpowiedź :D
Jeśli ktoś marzy o wyprawie w amazońską dżunglę śladem wymierających plemion Indian żyjących w innym świecie - tak różnym od tego, który znamy. Świecie, w którym pojęcie czasu nie istnieje, bowiem najważniejsza jest chwila obecna. Głód jest codziennością, nie wspominając już o wszelakich niebezpieczeństwach w postaci wszystkiego co żyje, od niepozornego motyla po zabójcze piranie i anakondy. Jeśli marzy - to koniecznie musi przeczytać książkę "Gr...
"To nie było pożądanie - żar ciała był niczym w porównaniu z objęciami dwóch umysłów - choć przyjemność fizyczna też była obecna. Chciał jej dotknąć, poczuć dotyk jej skóry, posmakować jej ciepła. Chciał ją pieścić, dopóki oboje nie zaczną płonąć. Chciał wplatać swoje życie w jej życie tak, aby nie dało się powiedzieć, gdzie jedno się zaczyna, a drugie kończy. Chciał ją objąć swoim silym i opiekuńczym ramieniem i czuć, że i on jest pod jej opieką...
Nie wiem czy akurat ta pozycja jest na wymianę. Chodzi mi o Żonę zmiennokształtnego.
Otóż to i myślałam, że oczywistym jest, że pytam o Krakowskie Spotkanie Biblionetkowe dla wszystkich, a nie prywatne spotkanie kilku zaprzyjaźnionych biblionetkowiczów :D Przecież nie śmiałabym próbować się w takie wciskać ;) Dobra, najwyżej jak się Kraków nie rozochoci, to na kujawskie pojadę w końcu ;)
Zdobycie Sampo bronionego przez tak groźną drużynę: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/2/2f/Sammon_salaisuus.jpg jest w istocie zadaniem godnym bohatera! Ja jako warkoczasta zadowoliłabym się kantele ze szczęk szczupaka. O ile wcześniej nie porwałby mnie bałamutnik Lemminkäinen. :D PS. "Zreinterpretowany" oryginał obrony Sampo znajduje się również w zasobach wiki: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 44 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 14 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 44 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 16 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna (...
Właśnie przyjrzałam się jeszcze raz Twoim ocenom i zauważyłam, że szóstek postawiłaś niewiele. Więc sprostuję "co najmniej dziesięć książek ze szczytu Twojej listy".
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) save 44 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 18 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)out 38 8. Krystyna ("K...
Może się uda na Targi:)
Nie miałam zamiaru kupować książki „Kapuściński non-fiction”, nawet nie ze względu na szum medialny, który się wokół niej rozpętał jeszcze przed jej ukazaniem się na rynku, ale dlatego, że jedną biografię Kapuścińskiego - „Ryszard Kapuściński. Biografia pisarza” B.Nowackiej i Z.Zientka - już mam, i pomijając jej braki techniczne (w rozdziale VII niezadrukowana jest równo połowa stron - i to „Znak” wypuścił ten bubel! Niestety wymienić się nie dał...
To kiedy przyjeżdżasz poprawić statystykę spotkań w Krakowie? Na następne Targi Książki? :D
Oczywiście natychmiast zajrzałam w Twoje oceny i z przyjemnością stwierdziłam, że gusta mamy kompletnie różne! Przynajmniej dziesięć Twoich "szóstek" u mnie nie dostało nawet trójki. Zapewne też wiele z moich ukochanych książek nie zasłuży na Twoje uznanie. Czy to nie zachwycające, że ludzie tak się od siebie różniący mogą mieć wspólną pasję?
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 42 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) OUT 18 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 8. Krystyna ("Kryst...
Generalnie - było tak: Amazon powiedział, że sprzedaje więcej eB nić hc. Dodał, że liczy hc, które nie mają odpowiedników w wersji eB. Tyle, że jest ponoć sporo eB, które nie mają wersji hc. Podkreślany jest również fakt, że są pewne gatunki, które świetnie sprzedają się jako paperbacki, natomiast słabo jako hc (np. romanse/harlequiny). Poczytaj np.: http://www.mediabistro.com/ebooknewser/amazon/amazons_kindle_versus_hardcover_nuȀ...
Trzeba odróżnić dwie rzeczy - spotkania biblionetkowe od prywatnych spotkań biblionetkowiczów:) W biblionetce zawiązują się przecież przyjaźnie i zaczynają żyć własnym życiem. Za to na spotkaniach biblionetkowych ZAWSZE mile widziane są nowe osoby!:) A w ogóle ten Kraków to rzeczywiście jakiś lewy - bez Krasnala w ogóle sobie nie radzi;P (Tak jest, właśnie wjeżdżam Wam na ambicję:))
Ach, rzeczywiście, przeoczyłam! Mea culpa!
O, nie widziałam tamtego Twojego posta ;) Ja to dopiero od października będę mogła po krakowsku, wtedy odezwę się znowu :)
William Styron - Wyznania Nata Turnera Anna Seghers - Światło na szubienicy
Urocza, zabawna, pełna ciepła i magicznego realizmu opowieść osadzona w przestrzeni małego, odciętego od świata miasteczka w Ameryce Południowej, którego mieszkańcy żyją z dala od pośpiechu i zgiełku współczesności, obojętni na zachodzące wokół nich zmiany. Aż do dnia, kiedy na przyczepie pick-upa przyjeżdża zagadkowy Gringito. Od tego momentu nic już nie będzie takie samo… Miasteczko Valle de la Virgen leży na dnie głębokiego wąwozu porośnięt...
Przeczytałam z owej listy 21 powieści - do końca, próbowałam zmordować niektóre - i mimo dobrej woli nie zdołałam (tak było np. z - wiem, że mogą polecieć na mnie gromy - kultowym ,,Mistrzem i Małgorzatą", ,,Ulissesem" czy ,,W stronę Swanna"). Brakuje mi na tej liście kilku pozycji, podkreślam - mi, bo w przypadku takich rankingów liczy się li tylko subiektywne spojrzenie na sprawę. Dodałabym np. nieśmiertelną ,,Anię z Zielonego Wzgórza" Montog...
Nowa powieść autorki kultowego "Jeźdźca miedzianego"! Obyczajowa powieść drogi. Poruszająca historia o kobiecej przyjaźni, lojalności, miłości i poszukiwaniu celu w życiu. Shelby kończy szkołę i dostaje od ciotki kultowego, jaskrawożółtego mustanga. Zamierza jechać nim do Kalifornii, by odnaleźć tam swą matkę. Dołącza do niej Gina, pragnąca spotkać byłego chłopaka i naprawić związek. Po drodze zabierają Candy: nieznośną i tajemniczą dzi...
Przeczytałam 11, a kilka nawet zgadza z moją "ruchomą" listą "naj".:) Kilka mam też dopiero w planach.
Taki krok, to WIELKI krok. Za słaba jestem i za płytka, aby go uczynić.
"Odpowiem za Misiaka - nie ma "Sławy i chwały", bo to jest bardzo subiektywna, misiakowa lista." I własnie dlatego, że misiakowa i dlatego, że subiektywna - zadałam to pytanie. W pełni świadomie.
Solidna porcja magii i humoru. Ze szczyptą lubczyku. Nic nie jest proste, gdy pochodzisz z maleńkiej mieściny, aspirujesz do ukończenia renomowanego Uniwersytetu Nauk Magicznych, a twoje imię jest kompletnie niemagiczne. Tymczasem… Ola Lacha – dziewczyna o ciętym języku i wyjątkowym wdzięku – wyrasta na mistrzynię magii wykreślnej. Trochę pieprzu, ciut mięty, sporo erotyki, wielka przyjaźń i duża łycha magii. Z Olgą Lachą, półkrasnoludem...
"A "Sławy i chwały" nie ma, bo jeszcze jej nie czytałem:)" Aaaaa, i to rozumiem. Przez myśl mi nie przeszło, że jest w ogóle coś Iwaszkiewicza, czego nie czytałeś - zważywaszy zarówno Twój zachwyt Iwaszkiewiczem, jak i temat Twojej pracy.
Mietka1 - podpisuję się pod Twoją wypowiedzią! :)
Blair i Houston Chandler to bliźniaczki, pomimo iż mają inne temperamenty - są tak do siebie podobne, że nawet rodzona matka nie próbuje ich odróżnić. Dopóki bliźniaczki są małe, nikt się tym zbytnio nie przejmuje. Wszyscy zwracają się do nich po prostu "Blair-Houston", a dziewczęta beztrosko wykorzystują swoje podobieństwo, żeby płatać figle. Kiedy dorastają, sprawy mocno się komplikują, zwłaszcza gdy Blair po latach wraca do domu na ślub ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)